Autor |
Wiadomość |
martinez1980
Użytkownik
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: Audi A6/A8
Wiek: 44 Dołączył: 17 Cze 2010 Posty: 28 Skąd: Nowogard
|
Wysłany: 2012-01-31, 11:03 [D2 94 4.2PB
] Tarcze wentylowane
|
|
|
Witam koledzy! Czy mozecie mi "powiedzieć" jak zdobyć do mojej niuni tarcze naicinane i nawiercane? posiadam też A6 C4 i wniej już wymiankę zroiłem na Tarcze MIKODY które sobie bardzo dobrze chwalę jednakże wchodząc na stronę MIKODY widnieje że jednak do A8 mojej nie robią tarcz wentylowanych, nie raz widziałem nasze sztuki na takich tarczach czy wiecie może gdzie takie dostać a jeśli tak to jaki koszt?? z góry dzieki pozdro |
_________________ Nie dyskutuj z idiotą !!!
Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.. |
|
|
|
|
|
|
|
sebos17
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.8
Skrzynia: 6HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sebastian
Jeżdzę: X5 E53 4.8is
Pomógł: 12 razy Dołączył: 09 Sty 2010 Posty: 623 Skąd: Bielsk Podlaski
|
Wysłany: 2012-01-31, 12:49
|
|
|
Skocz do pierwszego lepszego sklepu motoryzacyjnego i na pewno coś znajdą, zapisz sobie markę/model i później poszukaj gdzie kupisz najtaniej ;-)
Wersja bez wychodzenia z domu: allegro.pl
Nawiercane tarcze powinni sprzedawać EBC, ATE, ZIMMERMANN - mniej więcej w takiej kolejności cenowej |
Ostatnio zmieniony przez sebos17 2012-01-31, 12:50, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
|
|
|
martinez1980
Użytkownik
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: Audi A6/A8
Wiek: 44 Dołączył: 17 Cze 2010 Posty: 28 Skąd: Nowogard
|
Wysłany: 2012-01-31, 12:50
|
|
|
sebos17 napisał/a: | Skocz do pierwszego lepszego sklepu motoryzacyjnego i na pewno coś znajdą, zapisz sobie markę/model i później poszukaj gdzie kupisz najtaniej ;-)
Wersja bez wychodzenia z domu: allegro.pl
Nawiercane tarcze powinni sprzedawać EBC, ATE, ZIMMERMAN - mniej więcej w takiej kolejności cenowej |
dzięki za odpowiedź nie omieszkam tego sprawdzic |
_________________ Nie dyskutuj z idiotą !!!
Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.. |
|
|
|
|
sebos17
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.8
Skrzynia: 6HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sebastian
Jeżdzę: X5 E53 4.8is
Pomógł: 12 razy Dołączył: 09 Sty 2010 Posty: 623 Skąd: Bielsk Podlaski
|
Wysłany: 2012-01-31, 12:59
|
|
|
Swoją drogą, przed wymianą tarcz i klocków (zakładając że chcesz założyć coś droższego, lepszego) warto sprawdzić stan zacisków przednich. W naszych autach często wyrabiają się i w trakcie hamowania przy większych prędkościach buda wpada w wibracje - jest trochę wpisów na forum o tym problemie. Nie ma możliwości wymiany prowadnic w zacisku, producent tego nie przewidział... Jedyni rzeźbią i dorabiają u tokarzy nowe tulejki, inni kupują używane zaciski i lotto czy trafisz na dobre, a jeszcze inni tak jeżdżą ;-) Ja polecam najdroższą opcję na początek (jednak później zapominasz na zawsze o hamulcach) wymiana na zaciski brembo od S8 4-ro tłoczkowe. Jest z tym trochę rzeźby ponieważ musisz dorobić adaptery pod nowe zaciski, jednak na prawdę warto. Do tego zestawu jeszcze przewody w stalowym oplocie, dobry płyn hamulcowy i można hamować pełnym ogniem :mrgreen: |
|
|
|
|
|
|
|
martinez1980
Użytkownik
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: Audi A6/A8
Wiek: 44 Dołączył: 17 Cze 2010 Posty: 28 Skąd: Nowogard
|
Wysłany: 2012-01-31, 13:53
|
|
|
Ja coś słyszałem ze od A4 pasuja zaciski na jednym klocku hamulcowym i są o niebo lepsze i nie trzeba nic rezać czy to prawda?wiec coś ktoś o tym ? |
_________________ Nie dyskutuj z idiotą !!!
Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.. |
|
|
|
|
sebos17
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.8
Skrzynia: 6HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sebastian
Jeżdzę: X5 E53 4.8is
Pomógł: 12 razy Dołączył: 09 Sty 2010 Posty: 623 Skąd: Bielsk Podlaski
|
Wysłany: 2012-01-31, 14:54
|
|
|
martinez1980, może i tak, jednak wszystko zależy do jakiej A4? 2.8 ma tarcze 288mm tak więc wątpię w skuteczność (w A8 jest 323), 2,7BiTurbo 321mm więc może i to podejdzie, a S4 320mm
Ja jeżeli miał bym zmieniać zaciski to jednak zamontowałbym zaciski brembo od S8, koszt nie jest wielki ponieważ można wyrwać już od 500zł |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
pioter
Master MOD
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1796 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 2012-01-31, 18:37
|
|
|
Mamy dział : hamulce , trzeba tam zajrzeć bo trochę już o tym było http://www.a8team.pl/topics58/379.htm |
_________________ ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
|
|
|
|
|
martinez1980
Użytkownik
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: Audi A6/A8
Wiek: 44 Dołączył: 17 Cze 2010 Posty: 28 Skąd: Nowogard
|
Wysłany: 2012-01-31, 18:49
|
|
|
kurde slabo szukalem pioter, dzieki
sebos17, dzieki za info!!! |
_________________ Nie dyskutuj z idiotą !!!
Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.. |
|
|
|
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2012-01-31, 21:52
|
|
|
sebos17
Trochę optymistycznie z tymi 500zł ;p Koszt wrzucenia Brembo do A8 to ok 2-2,5k zł. Część oczywiście da się odzyskać sprzedając stare graty.
martinez1980
Na allegro masz nawiercane zimmermanny
314mm np.
http://moto.allegro.pl/ta...2064885593.html
323mm np.
http://moto.allegro.pl/ta...2074804852.html
Jednak z tego co czytałem, to lubią po jakimś czasie pękać przy otworkach i te nawiercenia nie dają aż tyle, żeby płacić za tarczę prawie 2x tyle co za gładką. |
|
|
|
|
martinez1980
Użytkownik
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: Audi A6/A8
Wiek: 44 Dołączył: 17 Cze 2010 Posty: 28 Skąd: Nowogard
|
Wysłany: 2012-01-31, 22:06
|
|
|
gtfan napisał/a: | sebos17
Trochę optymistycznie z tymi 500zł ;p Koszt wrzucenia Brembo do A8 to ok 2-2,5k zł. Część oczywiście da się odzyskać sprzedając stare graty.
martinez1980
Na allegro masz nawiercane zimmermanny
314mm np.
http://moto.allegro.pl/ta...2064885593.html
323mm np.
http://moto.allegro.pl/ta...2074804852.html
Jednak z tego co czytałem, to lubią po jakimś czasie pękać przy otworkach i te nawiercenia nie dają aż tyle, żeby płacić za tarczę prawie 2x tyle co za gładką. |
dziękooofka wezmę to pod uwage! |
_________________ Nie dyskutuj z idiotą !!!
Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.. |
|
|
|
|
|
|
|
sebos17
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.8
Skrzynia: 6HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sebastian
Jeżdzę: X5 E53 4.8is
Pomógł: 12 razy Dołączył: 09 Sty 2010 Posty: 623 Skąd: Bielsk Podlaski
|
Wysłany: 2012-02-01, 00:21
|
|
|
gtfan, chociaż by tutaj był zestaw za 600zł http://www.a8team.pl/topics32/4572,195.htm
Miesiąc temu widziałem na allegro za 500 zł , adaptery max 500 zł tak wiec gdzie masz te koszta 2 tys zł?
Za 2800 zł można założyć brembo 6-cio tłoczkowe z nowymi tarczami, klockami i przewodami w stalowym oplocie |
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2012-02-01, 13:31
|
|
|
Te zaciski od tomek87g to właśnie ja wziąłem.
Koszta:
zaciski - 600zł
adaptery - 400-600zł
tarcze - najtańsze nowe jakie znalazłem to brembo 600zł komplet (używek nawet nie biorę pod uwagę, bo już się raz na takich przejechałem)
klocki - trw 260zł, ferodo premier 400zł
przewody hamulcowe (nie wiem czy oryginalne pasują czy trzeba zmieniać) - 200zł
śruby utwardzane, przesyłki, płyn hamulcowy ok 100zł
Wychodzi ponad 2k.
Do tego jeszcze kwestia, którą dużo osób pomija lub o niej zapomina - koła. Na seryjne brembo z s8 wchodzą felgi min. 17", zaciski 6-tłoczkowe w większości wypadków wymagają już 18 cali. Więc jak ktoś ma zimówki na 16", to jeszcze dochodzi trochę złotówek na nowe koła.
Oczywiście możesz kupić używane tarcze i klocki i zaoszczędzić na tym 400zł, tylko że to loteria. Trafią się dobre to pojeździsz trochę, trafią się raz przegrzane, to po 1000km będziesz i tak musiał kupić nowe.
Nie odbieraj tego jako ataku, ale żeby zrobić te hamulce dobrze, to 2tys. trzeba położyć. Bo w prawie 2 tonowym, 300 konnym samochodzie hamulce to ostatnia rzecz, na której się powinno oszczędzać. |
|
|
|
|
|
|
|
martinez1980
Użytkownik
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: Audi A6/A8
Wiek: 44 Dołączył: 17 Cze 2010 Posty: 28 Skąd: Nowogard
|
Wysłany: 2012-02-01, 14:10
|
|
|
gtfan napisał/a: | trzeba położyć. Bo w prawie 2 tonowym, 300 konnym samochodzie hamulce to ostatnia rzecz, na której się powinno oszczędzać. |
Myślę że masz rację, dzieki za podpowiedzi, nie ukrywam ze dużo kasy ale na pewno bede starał sie to zrobić jak należy i powoli daje sobie spokój z tymi tarcami chyba wentylowanymi |
_________________ Nie dyskutuj z idiotą !!!
Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.. |
|
|
|
|
sebos17
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.8
Skrzynia: 6HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sebastian
Jeżdzę: X5 E53 4.8is
Pomógł: 12 razy Dołączył: 09 Sty 2010 Posty: 623 Skąd: Bielsk Podlaski
|
Wysłany: 2012-02-01, 14:17
|
|
|
gtfan, To wszystko co piszesz to prawda, jednak ja zaproponowałem tylko zaciski, kolega martinez1980, i tak wymienia tarcze i zapewne klocki tak więc ten koszt już i tak musi ponieść. Przewody kto jak chce, ja bym zmieniał i to na w stalowym oplocie (400 - 500 zł)
O używanych tarczach, klockach nawet nie wspominam.
ps. tarcze mogłeś założyć ZIMMERMAN 345mm pod te zaciski 510 zł |
|
|
|
|
|
|
|
martinez1980
Użytkownik
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: Audi A6/A8
Wiek: 44 Dołączył: 17 Cze 2010 Posty: 28 Skąd: Nowogard
|
Wysłany: 2012-02-01, 14:21
|
|
|
Na bank wymieniam przewody to główny powód powstania wątku (są w tragicznym stanie) w sumie przy okazji pisze o tarczach bo w sumie One nie są jeszcze takie złe ale juz o nich mysle, zastanawiałem sie bo tyl bede musiał wymieniać i bym od razu kąplet zrobił razem z wymiana przewodów. Wydaje mi się jednak ze załatwie najpierw sprawe przewodów a z czasem tarczy! No i każdy mi doradza te w stalowym oplocie bo dzieki temu zapomne o hamulcach jak to zrobie raz a porządnie! |
_________________ Nie dyskutuj z idiotą !!!
Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.. |
|
|
|
|
|