|
Autor |
Wiadomość |
ralphi
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: S8
Wiek: 47 Dołączył: 22 Sty 2010 Posty: 41 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2010-04-19, 22:36 [S8 D2 00 LPG
] Jaki olej ?
|
|
|
Wiem, że temat pojawiał się już wiele razy, natomiast czytajac przerózne wypowiedzi prademówiąc można się pogubić.
Serwis mówi wszystko jedno ten silnik pojedzie na wszystkim - no można niby i tak...
Jedni preferują MOTULA nie wiedzieć czemu, drudzy przechodzą na oleje klasy 10W60 i być może to najlepsze rozwiązanie, trzeci leją coś co jest jakosciowo chyba sporo niżej czyli 10w40, a czesc osob leje edge'a 5w30, bo stosunkowo nie drogi a zgodny ze specyfikacją.
Dla mnie całościowo to marny komunikat i totalny rozjazd, bo Motul'a nie znam (marka raczej nie za długo na rynku , albo b.mało rozreklamowana), klasa 10W60 to jest dobre pytanie czy warto napewno super oleje, ale czy do S8 ( są dwa Castrol i Shell), 10w40 nie mam przekonania zupelnie (byc moze na zasadzie co tanie nie moze byc dobre), a 5w30 być może tak, ale raczej kierowałbym się w kierunku Castrola SLX.
Auto jezdzilo na Edge'u 5w30 do 120000 i nie łyka duzo oleju, co jest ponoc typowe dla V8.
Pozdrawiam,
Ralphi |
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2010-04-19, 23:18
|
|
|
Motul nie długo na rynku ? Po prostu nie muszą sie tak reklamować, inną sprawą jest jego cena.
A czy zalejesz Motula, Mobila, Castrola etc - byle by był z pewnego źródła. |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
|
|
|
Baron (SPAM)! [Usunięty]
|
Wysłany: 2010-04-20, 16:11
|
|
|
Zalej dobry olej 5W40 ze sprawdzonego źródła i nie kombinuj.
U siebie jeżdżę na Shellu Helix Ultra 5W40 i sprawuje się świetnie. Wymieniam raz do roku bo czasem nie przejadę nawet 10tys. rocznie.
Co do oleju 10W60 to wydaje mi się że przy temperaturze -20` może być ciężko. Sporo osób leje do v8 mobil 5W50 przy nieco zwiększonej konsumpcji oleju.
W A6 2.4 próbowałem MOTUL X-cess 5W40 i Power 300V 5W40. Nie badałem jego właściwości po 10 tys. ale konsumpcja była identyczna jak na poprzednich a pojawiły się drobne wycieki. Motul był oryginalny na 100%. |
|
|
|
|
bronko86
Moje A8
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: bronek
Jeżdzę: D3 ON exS8
Pomógł: 3 razy Wiek: 38 Dołączył: 28 Lut 2010 Posty: 87 Skąd: dolnyslask
|
Wysłany: 2010-04-20, 20:25
|
|
|
Ja leje CASTROL 10w60. Polecam :-D |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2010-04-20, 23:07
|
|
|
ralphi napisał/a: | (...) Jedni preferują MOTULA nie wiedzieć czemu, drudzy przechodzą na oleje klasy 10W60 i być może to najlepsze rozwiązanie, trzeci leją coś co jest jakosciowo chyba sporo niżej czyli 10w40, a czesc osob leje edge'a 5w30, bo stosunkowo nie drogi a zgodny ze specyfikacją. |
Kolego, pragnę tylko zauważyć, że oznakowanie olejów 5W30, 10W40, 10W60 i inne tym podobne to jest klasa lepkości oleju i właściwie to raczej nie ma to nic wspólnego z klasyfikacją jakościową oleju.
Nt. klas lepkości i innych właściwości olejów możesz poczytać np. tu:
http://www.liqui-moly.pl/...acje-techniczne
ralphi napisał/a: | (...) Dla mnie całościowo to marny komunikat i totalny rozjazd, bo Motul'a nie znam (marka raczej nie za długo na rynku , albo b.mało rozreklamowana), ... |
Motul to akurat marka nawet bardzo znana ale raczej nie wśród przeciętnego Kowalskiego (bez niepotrzebnych skojarzeń proszę) bo olej ten stosowany jest zdecydowanie częściej w samochodach wyczynowych niż w zwykłych rodzinnych lub służbowych "cywilkach"...
Kilka słów wprowadzenia do produktów marki Motul możesz znaleźć np. tutaj:
http://www.motul-oleje.pl/onas/index.html
Oleje Motul, jak już zasugerował kolega dice, niestety nie należą do najtańszych... ale co kto woli ;-) |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
00gtw00
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Sebastian
Jeżdzę: S8 D2 FL
Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2009 Posty: 65 Skąd: Nysa
|
Wysłany: 2010-04-21, 06:20
|
|
|
10W40 NIE
10W60 TAK :lol: u siebie mam castrola, a producent pisze o nim tak:
Cytat: | W pełni syntetyczny olej od lat wykorzystywany w rajdach i wyścigach samochodowych na całym świecie
Najlepszy w teście na maksymalną moc silnika. Utrzymuje moc silnika do 45% dłużej niż inne wiodące oleje syntetyczne
Rekomendowany przez najlepszych producentów części do wysilonych i sportowych silników, takich jak HKS
Doskonale chroni podczas długotrwałej szybkiej jazdy i maksymalnego obciążenia silnika
* Klasa lepkości:
SAE 10W-60
* Klasa jakości:
API SJ, CF,
ACEA A3/B3/B4, BMW M3, M5, M6, Z4m, Z8 |
Tylko jak jeździsz na 5w30 to zostaw 5w30, po co chcesz zmieniać coś co i tak nie da zauważalnej różnicy. |
|
|
|
|
|
|
|
ralphi
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: S8
Wiek: 47 Dołączył: 22 Sty 2010 Posty: 41 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2010-04-21, 12:13
|
|
|
FOSS napisał/a: | ralphi napisał/a: | (...) Jedni preferują MOTULA nie wiedzieć czemu, drudzy przechodzą na oleje klasy 10W60 i być może to najlepsze rozwiązanie, trzeci leją coś co jest jakosciowo chyba sporo niżej czyli 10w40, a czesc osob leje edge'a 5w30, bo stosunkowo nie drogi a zgodny ze specyfikacją. |
Kolego, pragnę tylko zauważyć, że oznakowanie olejów 5W30, 10W40, 10W60 i inne tym podobne to jest klasa lepkości oleju i właściwie to raczej nie ma to nic wspólnego z klasyfikacją jakościową oleju.
Nt. klas lepkości i innych właściwości olejów możesz poczytać np. tu:
http://www.liqui-moly.pl/...acje-techniczne
Zgoda, ale 10W40 nie spotkasz w podobnej klasie co 10W60 np czy SLX, przynajmniej ja nie spotkałem i oto mi chodziło...
ralphi napisał/a: | (...) Dla mnie całościowo to marny komunikat i totalny rozjazd, bo Motul'a nie znam (marka raczej nie za długo na rynku , albo b.mało rozreklamowana), ... |
Motul to akurat marka nawet bardzo znana ale raczej nie wśród przeciętnego Kowalskiego (bez niepotrzebnych skojarzeń proszę) bo olej ten stosowany jest zdecydowanie częściej w samochodach wyczynowych niż w zwykłych rodzinnych lub służbowych "cywilkach"...
Kilka słów wprowadzenia do produktów marki Motul możesz znaleźć np. tutaj:
http://www.motul-oleje.pl/onas/index.html
Oleje Motul, jak już zasugerował kolega dice, niestety nie należą do najtańszych... ale co kto woli ;-) |
Zgoda, ale niektorych olejów np 10W40 nie spotkasz w podobnej klasie co 10W60 np czy SLX, przynajmniej ja nie spotkałem i oto mi chodziło...
Również bez skojarzeń, ale mi natomiast MOTUL kojarzy mi się z "Jelczem" :-)).
Swego czasu widywałem takową cieżarówke z taką nalepką i jak zobaczyłem tutaj wypowiedzi to mnie rozwaliło- widać kierowca znał się na rzeczy :-)). Zerknę zatem na link- dzięki. Pozatym szczerze powiem cena nie specjalnie dla mnie gra rolę- wolę zapłacić więcej i zalać czymś lepszym, a najchętniej najlepszym... NA teraz rozważam pozostanie 5W30 SLX, 10W60 chyba raczej z kierunkiem na Shella lub (ten jelcz mnie prześladuje :-)) może i Motul jaki nie wiem??? Apropos ile wchodzi do miski tej oliwy 8,6 l?
[ Dodano: 2010-04-21, 13:16 ]
00gtw00 napisał/a: | 10W40 NIE
10W60 TAK :lol: u siebie mam castrola, a producent pisze o nim tak:
Cytat: | W pełni syntetyczny olej od lat wykorzystywany w rajdach i wyścigach samochodowych na całym świecie
Najlepszy w teście na maksymalną moc silnika. Utrzymuje moc silnika do 45% dłużej niż inne wiodące oleje syntetyczne
Rekomendowany przez najlepszych producentów części do wysilonych i sportowych silników, takich jak HKS
Doskonale chroni podczas długotrwałej szybkiej jazdy i maksymalnego obciążenia silnika
* Klasa lepkości:
SAE 10W-60
* Klasa jakości:
API SJ, CF,
ACEA A3/B3/B4, BMW M3, M5, M6, Z4m, Z8 |
Tylko jak jeździsz na 5w30 to zostaw 5w30, po co chcesz zmieniać coś co i tak nie da zauważalnej różnicy. |
Chcę go zalać czymś co go porządnie zabezpieczy i jeżeli specyfikacja 10W60 i oleje racing to rozwiązanie to będę kierował się w tym kierunku. Innymi słowy nie zamierzam auta sprzedawać, bo uważam (zresztą jak zauważyłem większość mechaniorów również) za dużo lepsze jakościowo niż nowa generacja róznych aut, z Audi D3 włącznie.
Design jest niepowtarzalny i auto wydaje się być powiedzmy wiecznie młode ;-) |
|
|
|
|
Adam
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 5hp24
Zasilanie: PB
Imię: adam
Jeżdzę: RS6 C7 STAGE 3
Pomógł: 1 raz Wiek: 26 Dołączył: 31 Lip 2018 Posty: 212 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2020-01-30, 08:30
|
|
|
odświeżę temat . chce zmienić olej w swojej s8 266 tys km teraz mam 5w50 valvoline na wymianę dolewam max 0.5 l . I chciałbym zalać millersa katalog pokazuje 5w40 , i mam dylemat pozostać przy 5w50 czy zmienić na 5w40 ? |
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2020-01-30, 10:12
|
|
|
Zależy jak jeździsz, także warto poczytać o tzw gęstości w wysokich temperaturach. Wg mnie zauważalnych różnic w spalaniu i poborze oleju nie uświadczysz. |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
Adam
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 5hp24
Zasilanie: PB
Imię: adam
Jeżdzę: RS6 C7 STAGE 3
Pomógł: 1 raz Wiek: 26 Dołączył: 31 Lip 2018 Posty: 212 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2020-01-30, 10:26
|
|
|
S8 to na co dzień auto , czasami szybszy przejazd przez miasto/ trasa 170 w górę |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2020-01-31, 17:52
|
|
|
moim zdaniem 5w40 wystarczający olej do naszych kutrów
|
|
|
|
|
Adam
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 5hp24
Zasilanie: PB
Imię: adam
Jeżdzę: RS6 C7 STAGE 3
Pomógł: 1 raz Wiek: 26 Dołączył: 31 Lip 2018 Posty: 212 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2020-01-31, 18:42
|
|
|
to będzie 5w40 millers |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2020-01-31, 21:13
|
|
|
ja tam leje totala |
|
|
|
|
Adam
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 5hp24
Zasilanie: PB
Imię: adam
Jeżdzę: RS6 C7 STAGE 3
Pomógł: 1 raz Wiek: 26 Dołączył: 31 Lip 2018 Posty: 212 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2020-02-09, 19:05
|
|
|
a co powiecie o 0w40 do s8 ? zamiast 5w40/50 |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2020-02-09, 19:34
|
|
|
może być przy -40 możesz palić
tylko raczej u nas takich temperatur nie ma |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Prywatność. |
|
|