Autor |
Wiadomość |
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2020-02-09, 19:38
|
|
|
Niektórzy zmieniają olej jak płyn do sprysków - na letni i zimowy |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
|
|
|
Adam
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 5hp24
Zasilanie: PB
Imię: adam
Jeżdzę: RS6 C7 STAGE 3
Pomógł: 1 raz Wiek: 26 Dołączył: 31 Lip 2018 Posty: 212 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2020-02-09, 20:16
|
|
|
Ja chce całoroczny:) mam 5w50 chce coś z millersa/liquimoly 5w40 tak podają katalogi . Ale jeszcze czasami ktoś podaje 0w40 |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2020-02-10, 06:20
|
|
|
każdy olej z wymienionych bez ciebie jest ok =dla tak starego kutra |
|
|
|
|
Adam
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 5hp24
Zasilanie: PB
Imię: adam
Jeżdzę: RS6 C7 STAGE 3
Pomógł: 1 raz Wiek: 26 Dołączył: 31 Lip 2018 Posty: 212 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2020-02-10, 08:04
|
|
|
pepi napisał/a: | każdy olej z wymienionych bez ciebie jest ok =dla tak starego kutra |
domyślam się ale zaszkodzić też źle |
|
|
|
|
|
|
|
MeWaPKP
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Karol
Jeżdzę: S8 D2, D3, D4, waiting D5
Dołączył: 09 Sie 2016 Posty: 68 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2021-04-07, 15:59
|
|
|
Cześć, to i ja odświeżę kotleta.
Mam S8 D2 AHC i będę zmieniał olej. Lałem Motula 5W50, ale zniknął i pojawił się jakiś ester, cholera wie co to jest.
Zastanawiam się jakie normy VW musi spełnić olej?
Macie pomysł, gdzie to znaleźć? Jakie normy olejowe nałożył VW na jednotki AHC? 500, 501? Gdzieś musi to być zapisane. |
_________________ Te głupie pytania, kiedy programista dorwie się do mechaniki...
Stajnia:
100 C1
80 B2
100 C3
V8 d11, 4.2 M/T
RS4 B5
S8 D2
S8 D3
A8 D3 Lang
S8 D4 Plus
... waiting S8 D5 |
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
|
|
|
|
|
|
|
MeWaPKP
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Karol
Jeżdzę: S8 D2, D3, D4, waiting D5
Dołączył: 09 Sie 2016 Posty: 68 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2021-04-07, 20:21
|
|
|
Patrząc na to powinno być 500.00 co oznacza, że tylko Top Tec 4200 5W-30 spełnia normy.
Zastanawiam się co wlać do tej mojej S8. Szczerze, ona nie ma ze mną lekkiego życia.
Na pewno chciałbym zostać przy 5W50, tylko nazwa Motul Sport ESTRY mnie trochę odstrasza. |
_________________ Te głupie pytania, kiedy programista dorwie się do mechaniki...
Stajnia:
100 C1
80 B2
100 C3
V8 d11, 4.2 M/T
RS4 B5
S8 D2
S8 D3
A8 D3 Lang
S8 D4 Plus
... waiting S8 D5 |
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2021-04-07, 20:53
|
|
|
Nie, nie tylko. Ja latam na Motulu x-cess, sporo ludzi tutaj na x-cleanie, a czy wybierzesz te czy valvolina, LMa - różnicy żadnej nie uświadczysz poza samopoczuciem, że lejesz niby coś lepszego |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
|
|
|
MeWaPKP
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Karol
Jeżdzę: S8 D2, D3, D4, waiting D5
Dołączył: 09 Sie 2016 Posty: 68 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2021-04-08, 05:57
|
|
|
dice111 napisał/a: | Nie, nie tylko. Ja latam na Motulu x-cess, sporo ludzi tutaj na x-cleanie, a czy wybierzesz te czy valvolina, LMa - różnicy żadnej nie uświadczysz poza samopoczuciem, że lejesz niby coś lepszego |
Dice, ale X-cess macie 5W50? |
_________________ Te głupie pytania, kiedy programista dorwie się do mechaniki...
Stajnia:
100 C1
80 B2
100 C3
V8 d11, 4.2 M/T
RS4 B5
S8 D2
S8 D3
A8 D3 Lang
S8 D4 Plus
... waiting S8 D5 |
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2021-04-08, 06:38
|
|
|
Nie, X-CESS jest 5W40, 5W50 z Motula to ten Sport Ester. Nie wiem po co lałeś 5W50 do siebie. Tak samo nie rozumiem lania 10W60 do codziennej jazdy. |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
|
|
|
MeWaPKP
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Karol
Jeżdzę: S8 D2, D3, D4, waiting D5
Dołączył: 09 Sie 2016 Posty: 68 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2021-04-08, 09:54
|
|
|
dice111 napisał/a: | Nie, X-CESS jest 5W40, 5W50 z Motula to ten Sport Ester. Nie wiem po co lałeś 5W50 do siebie. Tak samo nie rozumiem lania 10W60 do codziennej jazdy. |
Bo auto ma bardzo ciężkie życie. Wkręcam go do 6 tys obrotów, i autostradami jeżdzę szybko. Zależy mi na dobrym smarowaniu w ciężkich warunkach. |
_________________ Te głupie pytania, kiedy programista dorwie się do mechaniki...
Stajnia:
100 C1
80 B2
100 C3
V8 d11, 4.2 M/T
RS4 B5
S8 D2
S8 D3
A8 D3 Lang
S8 D4 Plus
... waiting S8 D5 |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2021-04-08, 10:17
|
|
|
kolego każdy olej syntetyczny da radę jeśli tylko to robisz na zagrzanym motorze nie wiem czego ty oczekujesz od oleju bardziej tutaj chodzi o olej w głowie i inna sprawa to marketing firm olejowych |
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2021-04-08, 12:17
|
|
|
MeWaPKP napisał/a: | Bo auto ma bardzo ciężkie życie. Wkręcam go do 6 tys obrotów, i autostradami jeżdzę szybko. Zależy mi na dobrym smarowaniu w ciężkich warunkach. |
Co ile tys km wymieniasz olej i jak z jego konsumpcją ? |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
MeWaPKP
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Karol
Jeżdzę: S8 D2, D3, D4, waiting D5
Dołączył: 09 Sie 2016 Posty: 68 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2021-04-08, 21:16
|
|
|
Co rok lub 8 tys.
na 8 tys. około 200 ml. |
_________________ Te głupie pytania, kiedy programista dorwie się do mechaniki...
Stajnia:
100 C1
80 B2
100 C3
V8 d11, 4.2 M/T
RS4 B5
S8 D2
S8 D3
A8 D3 Lang
S8 D4 Plus
... waiting S8 D5 |
|
|
|
|
|
|
|
Ukaniu
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy Dołączył: 07 Kwi 2016 Posty: 555 Skąd: Grodzisk/Żyrardów
|
Wysłany: 2021-04-09, 10:40
|
|
|
dwieście mililitrów na osiem tysięcy przy pałowaniu?
Tobie się może benzyną rozcieńcza
Sory za wtręt ale tak się rozmarzyłem
Ja leję riwanola VST i silnik ciśnienie utrzymuje nawet bardzo gorącym latem, głównie autostrada (spalanie mam 18 l LPG...) |
_________________ Kot też jest Quattro |
|
|
|
|
|