Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[S8 D2 00 LPG ] Jaki olej ?  
Autor Wiadomość
ralphi 
Użytkownik


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: S8
Wiek: 48
Dołączył: 22 Sty 2010
Posty: 41
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-04-19, 22:36   [S8 D2 00 LPG ] Jaki olej ?

Wiem, że temat pojawiał się już wiele razy, natomiast czytajac przerózne wypowiedzi prademówiąc można się pogubić.

Serwis mówi wszystko jedno ten silnik pojedzie na wszystkim - no można niby i tak...

Jedni preferują MOTULA nie wiedzieć czemu, drudzy przechodzą na oleje klasy 10W60 i być może to najlepsze rozwiązanie, trzeci leją coś co jest jakosciowo chyba sporo niżej czyli 10w40, a czesc osob leje edge'a 5w30, bo stosunkowo nie drogi a zgodny ze specyfikacją.

Dla mnie całościowo to marny komunikat i totalny rozjazd, bo Motul'a nie znam (marka raczej nie za długo na rynku , albo b.mało rozreklamowana), klasa 10W60 to jest dobre pytanie czy warto napewno super oleje, ale czy do S8 ( są dwa Castrol i Shell), 10w40 nie mam przekonania zupelnie (byc moze na zasadzie co tanie nie moze byc dobre), a 5w30 być może tak, ale raczej kierowałbym się w kierunku Castrola SLX.

Auto jezdzilo na Edge'u 5w30 do 120000 i nie łyka duzo oleju, co jest ponoc typowe dla V8.

Pozdrawiam,
Ralphi
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 249 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5156
Skąd: Těšin
Wysłany: 2010-04-19, 23:18   

Motul nie długo na rynku ? Po prostu nie muszą sie tak reklamować, inną sprawą jest jego cena.
A czy zalejesz Motula, Mobila, Castrola etc - byle by był z pewnego źródła.
_________________
Black Cars Matters
 
 
Baron (SPAM)!
[Usunięty]

Wysłany: 2010-04-20, 16:11   

Zalej dobry olej 5W40 ze sprawdzonego źródła i nie kombinuj.
U siebie jeżdżę na Shellu Helix Ultra 5W40 i sprawuje się świetnie. Wymieniam raz do roku bo czasem nie przejadę nawet 10tys. rocznie.
Co do oleju 10W60 to wydaje mi się że przy temperaturze -20` może być ciężko. Sporo osób leje do v8 mobil 5W50 przy nieco zwiększonej konsumpcji oleju.
W A6 2.4 próbowałem MOTUL X-cess 5W40 i Power 300V 5W40. Nie badałem jego właściwości po 10 tys. ale konsumpcja była identyczna jak na poprzednich a pojawiły się drobne wycieki. Motul był oryginalny na 100%.
 
 
bronko86 
Moje A8


Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: bronek
Jeżdzę: D3 ON exS8
Pomógł: 3 razy
Wiek: 38
Dołączył: 28 Lut 2010
Posty: 87
Skąd: dolnyslask
Wysłany: 2010-04-20, 20:25   

Ja leje CASTROL 10w60. Polecam :-D
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2010-04-20, 23:07   

ralphi napisał/a:
(...) Jedni preferują MOTULA nie wiedzieć czemu, drudzy przechodzą na oleje klasy 10W60 i być może to najlepsze rozwiązanie, trzeci leją coś co jest jakosciowo chyba sporo niżej czyli 10w40, a czesc osob leje edge'a 5w30, bo stosunkowo nie drogi a zgodny ze specyfikacją.

Kolego, pragnę tylko zauważyć, że oznakowanie olejów 5W30, 10W40, 10W60 i inne tym podobne to jest klasa lepkości oleju i właściwie to raczej nie ma to nic wspólnego z klasyfikacją jakościową oleju.
Nt. klas lepkości i innych właściwości olejów możesz poczytać np. tu:
http://www.liqui-moly.pl/...acje-techniczne

ralphi napisał/a:
(...) Dla mnie całościowo to marny komunikat i totalny rozjazd, bo Motul'a nie znam (marka raczej nie za długo na rynku , albo b.mało rozreklamowana), ...

Motul to akurat marka nawet bardzo znana ale raczej nie wśród przeciętnego Kowalskiego (bez niepotrzebnych skojarzeń proszę) bo olej ten stosowany jest zdecydowanie częściej w samochodach wyczynowych niż w zwykłych rodzinnych lub służbowych "cywilkach"...
Kilka słów wprowadzenia do produktów marki Motul możesz znaleźć np. tutaj:
http://www.motul-oleje.pl/onas/index.html

Oleje Motul, jak już zasugerował kolega dice, niestety nie należą do najtańszych... ale co kto woli ;-)
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
00gtw00 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Sebastian
Jeżdzę: S8 D2 FL
Wiek: 37
Dołączył: 14 Wrz 2009
Posty: 65
Skąd: Nysa
Wysłany: 2010-04-21, 06:20   

10W40 NIE :/
10W60 TAK :lol: u siebie mam castrola, a producent pisze o nim tak:
Cytat:
W pełni syntetyczny olej od lat wykorzystywany w rajdach i wyścigach samochodowych na całym świecie

Najlepszy w teście na maksymalną moc silnika. Utrzymuje moc silnika do 45% dłużej niż inne wiodące oleje syntetyczne
Rekomendowany przez najlepszych producentów części do wysilonych i sportowych silników, takich jak HKS
Doskonale chroni podczas długotrwałej szybkiej jazdy i maksymalnego obciążenia silnika

* Klasa lepkości:
SAE 10W-60

* Klasa jakości:

API SJ, CF,
ACEA A3/B3/B4, BMW M3, M5, M6, Z4m, Z8


Tylko jak jeździsz na 5w30 to zostaw 5w30, po co chcesz zmieniać coś co i tak nie da zauważalnej różnicy.
 
 
ralphi 
Użytkownik


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: S8
Wiek: 48
Dołączył: 22 Sty 2010
Posty: 41
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-04-21, 12:13   

FOSS napisał/a:
ralphi napisał/a:
(...) Jedni preferują MOTULA nie wiedzieć czemu, drudzy przechodzą na oleje klasy 10W60 i być może to najlepsze rozwiązanie, trzeci leją coś co jest jakosciowo chyba sporo niżej czyli 10w40, a czesc osob leje edge'a 5w30, bo stosunkowo nie drogi a zgodny ze specyfikacją.

Kolego, pragnę tylko zauważyć, że oznakowanie olejów 5W30, 10W40, 10W60 i inne tym podobne to jest klasa lepkości oleju i właściwie to raczej nie ma to nic wspólnego z klasyfikacją jakościową oleju.
Nt. klas lepkości i innych właściwości olejów możesz poczytać np. tu:
http://www.liqui-moly.pl/...acje-techniczne
Zgoda, ale 10W40 nie spotkasz w podobnej klasie co 10W60 np czy SLX, przynajmniej ja nie spotkałem i oto mi chodziło...


ralphi napisał/a:
(...) Dla mnie całościowo to marny komunikat i totalny rozjazd, bo Motul'a nie znam (marka raczej nie za długo na rynku , albo b.mało rozreklamowana), ...

Motul to akurat marka nawet bardzo znana ale raczej nie wśród przeciętnego Kowalskiego (bez niepotrzebnych skojarzeń proszę) bo olej ten stosowany jest zdecydowanie częściej w samochodach wyczynowych niż w zwykłych rodzinnych lub służbowych "cywilkach"...
Kilka słów wprowadzenia do produktów marki Motul możesz znaleźć np. tutaj:
http://www.motul-oleje.pl/onas/index.html

Oleje Motul, jak już zasugerował kolega dice, niestety nie należą do najtańszych... ale co kto woli ;-)


Zgoda, ale niektorych olejów np 10W40 nie spotkasz w podobnej klasie co 10W60 np czy SLX, przynajmniej ja nie spotkałem i oto mi chodziło...

Również bez skojarzeń, ale mi natomiast MOTUL kojarzy mi się z "Jelczem" :-)).
Swego czasu widywałem takową cieżarówke z taką nalepką i jak zobaczyłem tutaj wypowiedzi to mnie rozwaliło- widać kierowca znał się na rzeczy :-)). Zerknę zatem na link- dzięki. Pozatym szczerze powiem cena nie specjalnie dla mnie gra rolę- wolę zapłacić więcej i zalać czymś lepszym, a najchętniej najlepszym... NA teraz rozważam pozostanie 5W30 SLX, 10W60 chyba raczej z kierunkiem na Shella lub (ten jelcz mnie prześladuje :-)) może i Motul jaki nie wiem??? Apropos ile wchodzi do miski tej oliwy 8,6 l?

[ Dodano: 2010-04-21, 13:16 ]
00gtw00 napisał/a:
10W40 NIE :/
10W60 TAK :lol: u siebie mam castrola, a producent pisze o nim tak:
Cytat:
W pełni syntetyczny olej od lat wykorzystywany w rajdach i wyścigach samochodowych na całym świecie

Najlepszy w teście na maksymalną moc silnika. Utrzymuje moc silnika do 45% dłużej niż inne wiodące oleje syntetyczne
Rekomendowany przez najlepszych producentów części do wysilonych i sportowych silników, takich jak HKS
Doskonale chroni podczas długotrwałej szybkiej jazdy i maksymalnego obciążenia silnika

* Klasa lepkości:
SAE 10W-60

* Klasa jakości:

API SJ, CF,
ACEA A3/B3/B4, BMW M3, M5, M6, Z4m, Z8


Tylko jak jeździsz na 5w30 to zostaw 5w30, po co chcesz zmieniać coś co i tak nie da zauważalnej różnicy.


Chcę go zalać czymś co go porządnie zabezpieczy i jeżeli specyfikacja 10W60 i oleje racing to rozwiązanie to będę kierował się w tym kierunku. Innymi słowy nie zamierzam auta sprzedawać, bo uważam (zresztą jak zauważyłem większość mechaniorów również) za dużo lepsze jakościowo niż nowa generacja róznych aut, z Audi D3 włącznie.
Design jest niepowtarzalny i auto wydaje się być powiedzmy wiecznie młode ;-)
 
 
Adam 
Moje A8


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 5hp24
Zasilanie: PB
Imię: adam
Jeżdzę: RS6 C7 STAGE 3
Pomógł: 1 raz
Wiek: 26
Dołączył: 31 Lip 2018
Posty: 212
Skąd: Białystok
Wysłany: 2020-01-30, 08:30   

odświeżę temat . chce zmienić olej w swojej s8 266 tys km teraz mam 5w50 valvoline na wymianę dolewam max 0.5 l . I chciałbym zalać millersa katalog pokazuje 5w40 , i mam dylemat pozostać przy 5w50 czy zmienić na 5w40 ?
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 249 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5156
Skąd: Těšin
Wysłany: 2020-01-30, 10:12   

Zależy jak jeździsz, także warto poczytać o tzw gęstości w wysokich temperaturach. Wg mnie zauważalnych różnic w spalaniu i poborze oleju nie uświadczysz.
_________________
Black Cars Matters
 
 
Adam 
Moje A8


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 5hp24
Zasilanie: PB
Imię: adam
Jeżdzę: RS6 C7 STAGE 3
Pomógł: 1 raz
Wiek: 26
Dołączył: 31 Lip 2018
Posty: 212
Skąd: Białystok
Wysłany: 2020-01-30, 10:26   

S8 to na co dzień auto , czasami szybszy przejazd przez miasto/ trasa 170 w górę
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4801
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2020-01-31, 17:52   

moim zdaniem 5w40 wystarczający olej do naszych kutrów
:P
 
 
Adam 
Moje A8


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 5hp24
Zasilanie: PB
Imię: adam
Jeżdzę: RS6 C7 STAGE 3
Pomógł: 1 raz
Wiek: 26
Dołączył: 31 Lip 2018
Posty: 212
Skąd: Białystok
Wysłany: 2020-01-31, 18:42   

to będzie 5w40 millers :P
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4801
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2020-01-31, 21:13   

ja tam leje totala
 
 
Adam 
Moje A8


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 5hp24
Zasilanie: PB
Imię: adam
Jeżdzę: RS6 C7 STAGE 3
Pomógł: 1 raz
Wiek: 26
Dołączył: 31 Lip 2018
Posty: 212
Skąd: Białystok
Wysłany: 2020-02-09, 19:05   

a co powiecie o 0w40 do s8 ? zamiast 5w40/50
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4801
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2020-02-09, 19:34   

może być przy -40 możesz palić :P :P
tylko raczej u nas takich temperatur nie ma
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.