Autor |
Wiadomość |
emilus143
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Emil
Jeżdzę: S8 D2, 90 B2
Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Wrz 2014 Posty: 462 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 2016-04-13, 16:22 [D2 98 4.2PB/LPG
] Telepanie silnia na wolnych obrotach
|
|
|
Cześć wszystkim. Mam dość irytujący problem.
Na wolnych obrotach na P N lub D oraz R czuć drgania i telepania silnika. Problem jest już od roku ale się nasila. Czasami tak go przydławi, że obroty spadną o 200 rpm. Wg. Vaga przy telepaniu spadają cały czas o około 50 rpm. Oczywiście nie ma błędów z wypadającymi cylindrami. Rzecz nasila się na gazie.
W tej sprawie już zrobiłem:
- dwukrotna wymiana świec na nowe (NGK potem denso)
- podmiania na każdym cylindrze cewki na inną i odpalanie auta (kupiłem jedną cewkę i podmieniałem)
- fajki na świece są nowe
Da się z tym jeździć ale skoro mam V8 pod maską to mam mieć aksamitną pracę a nie kulejącą kozę. Ernest radził mi uszczelnić dolot - będę na pewno to robić. Czy macie jakieś inne sugestie? |
_________________ I`m the LPG master |
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2016-04-17, 08:16
|
|
|
Emil trzeba sprawdzić wszelkie gumy na dolocie, przeczyścić przepustnicę i silniczek krokowy. Obadać wszelkie podciśnienia i zrobić test dynamiczny przepływki.
byłem w Kielcach w czwartek cały dzień, szkoda, że się nie zgadaliśmy. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2016-04-17, 11:31
|
|
|
Cytat: | Rzecz nasila się na gazie. |
Skoro na gazie tak jest to tutaj zacznij szukać przyczyny. W jakim stanie są:
A. Reduktor,
B. Wtryski,
C. Filtry FC i FL.
D. Diagnostyka LPG?
Na pewno podpowiedzi Erniego pomogą. Sprawdzałeś jak się auto na samej PB zachowuje? Odłacz LPG i posmigaj za samej PB.
Jesi reduktor będzie nieszczelny i puszcza bąki podciśnieniem to tez ci będzie telepac |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
emilus143
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Emil
Jeżdzę: S8 D2, 90 B2
Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Wrz 2014 Posty: 462 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 2016-04-17, 19:38
|
|
|
Szkoda szkoda, bo masz więcej pojęcia o tych statkach jak ja, to może być coś więcej powiedział - mogę ewentualnie się do Ciebie przelecieć jak być miał chwilkę czasu
Na benzynie pracuje kulturalniej, jednak czuć drgania i takie leciutkie telepnięcia. Jedynie co robiłem przy gazie to wymieniłem filtry i niby diagnoza ale to taka że chłop który to obsługiwał, powiedziałże błędów nie ma. |
_________________ I`m the LPG master |
|
|
|
|
|
|
|
Bugalon
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy Wiek: 46 Dołączył: 26 Gru 2013 Posty: 789 Skąd: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 2016-04-18, 04:33
|
|
|
Nie to żebym Cie martwił, ale ja to wyeliminowałem dopiero po półtorarocznym okresie poszukiwań usterki. Na dzień dobry to skasuj błędy (żeby wyzerować korekty długoterminowe - skasuj je nawet jak bledow nie masz w sterowniku) pojezdzij na benzynie i zobacz co sie dzieje jak Marcin radzi. Jak dalej telepie, to najpierw sprawdz szczelność gum dolotowych jak Ernest radził, a potem gumy przy ezektorze (cały ten pająk podciśnień włącznie z tą częścią co idzie do serwa). Potem musisz zerknąć na odmy, szczególnie te które wychodzą pod kolektorem ssącym od strony grodzi (bo ta z przodu nie jest ladnie widoczna i od razu widac czy jest szczelna). Jak to wszystko posprawdzasz to zerknij na krocce na dole kolektora ssacego (rurki od ezektora sa tam podpiete) i sprawdz czy ten wąski przewod od odmy czasem nie sparciał i czy wąż od odprowadzania par paliwa też gdzies nie popękał, to wszystko jest na dole kolektora ssącego od strony grodzi po stronie pasazera. Dodatkowo trzeba sprawdzić z przodu zestaw podcisnień i zawor zwrotny ten ktory wychodzi do gruszki do zmiennej geometrii dolotu. Tam tez czasem cos padnie i lewizna idzie, tym bardziej ze z tego miejsca lecą podcisnienia do akumulatora cisnienia na podluznicy kierowcy a tam latwo te przewody sie przecieraja. |
_________________ Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali" |
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2016-04-18, 08:11
|
|
|
Niestety ja też długo z tym walczyłem. Ale o wiele dłużej niż Bugi |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
emilus143
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Emil
Jeżdzę: S8 D2, 90 B2
Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Wrz 2014 Posty: 462 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 2016-04-18, 08:44
|
|
|
Błedy tyle razy kasowałem że już nawet nie liczę + do tego jazda na samej benzynie. Pamiętam że jak zmieniłem świeczki na denso, przez jakieś 100 km jazdy silnik pracował w miarę równo. Mam właśnie zamiar rozebrać dolot w drobny mak i kupić potrzebne uszczelki. Ostatnio nawet tak mam, że jak się przełączy na zimnym silniku na gaz, to gaśnie. Odpalam drugi raz i wtedy czasem załapie - może szczelność równych podciśnień na gazie ma wpływ. A może być powodem któryś cylinder i problem z jego kompresją? |
_________________ I`m the LPG master |
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2016-04-18, 09:28
|
|
|
A grzebał ktoś przy przepustnicy ostatnio ?
Jak skrzynka pracuje? |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
emilus143
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Emil
Jeżdzę: S8 D2, 90 B2
Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Wrz 2014 Posty: 462 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 2016-04-18, 09:29
|
|
|
Przepustnica nie była ruszana odkąd sprowadziłem auto. Skrzynia to tak jak u Ciebie lubi szarpnąć przy zmianie biegu - mówiłeś naet kiedyś że winny jest dolot bo zlałeś to wd-40 - liczę, że skrzynia po tym zabiegu się uspokoi. |
_________________ I`m the LPG master |
|
|
|
|
pioteros
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: 5HP24
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8 4.2 ABZ
Wiek: 36 Dołączył: 21 Sie 2015 Posty: 106 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 2016-05-12, 20:20
|
|
|
podepne sie pod temat
auto generalnie smiga na PB i LPG, nie ma jako tako problemow, denerwuje mnie natomiast poszarpywanie, o ile w czasie jazdy jest to bardzo slabo wyczuwalne, o tyle na N po lekkim przygazowaniu silnik ewidentnie szarpie, traci swoja kulture
bledow brak, na PB i LPG jest to samo, dokladnie sytuacja wyglada tak
bieg N, delikatnie przygazowka do 3tys obr w czasie ktorej czuc ze troche nierowno pracuje, po puszczeniu gazu kiedy silnik schodzi z obrotow na LPG kontrolka od gazu zaczyna mrygac jakby chwilowo przelaczal sie na PB w momencie kiedy zamkniete sa wtryski
jakies pomysly ? moze ktos mial podobnie
jedyne co bylo ruszane, wymienione, jeszcze przed montazem LPG to swiece, kupione troche budzetowe ale chyba ok - BOSCHe 0242240591 |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-05-12, 21:18
|
|
|
Podłacz vaga sprawdx błedy,jakie masz LPG? |
|
|
|
|
pioteros
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: 5HP24
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8 4.2 ABZ
Wiek: 36 Dołączył: 21 Sie 2015 Posty: 106 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 2016-05-12, 21:21
|
|
|
napisalem ze nie ma bledow, nic potecnjalnie zlego sie nie dzieje mocy tez nie brakuje, tym bardziej ze na PB tez to wystepuje
mam staga qmaxa na KME Twinie i barracudy 130stki |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-05-12, 21:24
|
|
|
No może nie sprecyzowałem. Bledow brak ale liczniki wypadania zapłonów moga pokazywac i jakie masz korekty kanał 10 i 11,wskazania przepływki czy sa w normie i praca sond czy pracuja ok czy grzałki hasają.
Mi sie jednak wydaje że Qmaxa masz nieogarniętego bo to dośc nowy wynalazek i dopiero się na nim uczą. lata ci po OBD? |
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2016-05-12, 21:57
|
|
|
no i co ja tez juz walcze z telepaniem na wolnych
reduktor wymieniony, ale wali bledami tylnich sond i ubogiej mieszanki sporadycznie....pojedzilem na PB przez dwa dni (i 150zl poszloooooo ) i generalnie jest ok. bardzo delikatnie telepie na rozgrzanym silniku, mozna tym zyc, bledow nie ma. Dzis polatalem na gazie i jutro zVAGuje drania i zobacze....
obstawiam nieszczelny trysk LPG, tylko Apo jak sprawdzic szczelnosc tego trysku BRC?
Za dwa tygonie czyszcze caly dolot, ssak na czesci do przeczyszczenie i uszczelnienia, i zobaczymy....
i znow cos.... |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-05-12, 22:02
|
|
|
no jak to jak? odłacz węzyk i psiuknij jakiegos piankowego do szyb w dysze i popatrz. u zakera znalazłem tak jedna listwe na wykończeniu ale nie BRC.
tylne sondy to ja polecam wywalic z systemu |
|
|
|
|
|