Autor |
Wiadomość |
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2014-05-26, 14:18
|
|
|
marekp750 napisał/a: | Wał kardana ma taką specyficzną właściwość, że zmienia (wraz z kątem pracy) prędkość obrotową wału po drugiej stronie. Dlatego należy centrować (ustawiać liniowość) wał
na podporze zachowując liniowość. Reguluje się to podkładkami. |
marekp750, ale po to jest krzyżak oraz podpora, ktore niewluja wszelakie przekzywienia lub brak osiowości. Poza tym łatwo zauważyc że wał na przegubie przy skrzni biegów, po zamonotowaniu, w cale nie jest w osi (wał idzie w dół). A jesli chodzi o podkładki to mam oryginalne 1cm tak więc poziomowanie jest zachowane + wypośrodkowanie wału...
tutenhamon napisał/a: | martin_rs4 A tak troszkę z innej beczki bo spotykałem się z rożnymi luzami na wale tzn.podpora, krzyżaki i nie było wibracji tylko wyczuwalne luzy i szarpnięcia ,przy okazji oglądało się tylne zawiasy , i właśnie jeden wóz miał wibracje a po naprawie tylnego zawieszenia te wibracje znikały . Może sprawdź stan swojego tylnego zawieszenia przy okazji. |
jesli chpodzi o luzy, to u mnie z tyłu jest wymieniona cała zawiecha + nowa tylna podpora dyfa bo gumy były popękane. Potem cała geometria itp. I to wszystko przed wymianą podpory, więc wszystko było w porządku. Dopiero po "regeneracji" wału zaczęly sie dziać te rzeczy. ;(
Przeczytałem że flansza tylnego dyfra też ma bicie boczne dlatego zaznacza sie to miejsce i do tego dostosowuje wał. Dlatego też spróbuje poprzekręcać ten wał o każdą śrube na przegubie może sie uda. Jak nie to zostaje tylko prawidłowe wyważenie...
NAjciekawsze jest to że po odkręceniu półosiek z tyłu dyfer nie był obciążony a mimo to przy pewnym tylko zakresie obrotów wpadał w wibracjie. Powyżej lub poniżej (powiedzmy) 1300rpm jest spokój. <niewiem> |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
Wysłany: 2014-05-26, 16:14
|
|
|
Martin, źle interpretujesz to co napisałem.
Przegub z przodu wału i tylny jest homokinetyczny, czyli nie zmienia
prędkości obrotowej wału za sobą...
Dlatego one nie muszą mieć tych samych kątów oraz ośowości względem skrzyni i
dyfra.
Natomiast krzyżak na środku nie jest homokinetyczny i wraz ze wzrostem
kąta pracy zmieniają się prędkości obrotowe wału za krzyżakiem (lub przed, zależy od punktu patrzenia).
Dlatego ważne jest zachowanie ośowości wału (przedniej i tylnej części).
Np. w autach terenowych gdzie często są krzyżaki z przodu wału i z tyłu to tam ważne
jest zgranie krzyżaków by działały w taki sposób by niwelować zmiany prędkości obrotowej wału (prościej 2x krzyżak = homokinetyk), ważne jest także utrzymanie w miarę tych samych kątów wału a ośą wałka ze skrzyni i ośą wałka w dyfrze. |
_________________ Marek
tel. 571 240 898
https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4 |
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2014-05-27, 06:32
|
|
|
marekp750, dzieki za wyjaśnienie . Wychodzi na to że bez tego przyżądu nie ustawie wału prwidłowo i może on wibrować niezależnie od prawidłowego wyważenia... |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2014-05-27, 21:46
|
|
|
dzisiaj poobracalem wal zgledem znaczenia na flanszy tylnego dyfra i zadnej roznicy nie bylo, wiec sadze ze zostaje w tym przypadku tylko samo prawidlowe wywazenie.... <niewiem> |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
tutenhamon
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik f1 GQF
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 26 razy Wiek: 55 Dołączył: 19 Maj 2009 Posty: 1135 Skąd: Choszczno
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2014-05-28, 09:00
|
|
|
oni ten krzyzak po zamontowaniu przyspawali po 4 "bobki" z każdej strony... pojecia nie mam juz.
Ale znalazlem jeszcze jedną firme tu w Łodzi, dzis podjade i sie ich poradze bądz u nich zostawie ten wał żeby wyważyli.
Najśmieszniejsze jest to że w A4 wyjmowałem cały wał, zmieniałem podpore i przeguby i nidgy nic nie zaznaczałem ani nie wyważałem i było ok. W A8 wymieniłem wcześniej przegub z tyłu wału (od dyfra) też nic nie zaznaczając i też nie biło. Dopiero po tym jak dałem im do wyważenia sie zaczęło...może inny to ogarnie <niewiem> |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2014-05-28, 11:15
|
|
|
michalwruszak, dzieki za tą stronkę, niesetety jeszcze w łódzkim nie działaja ale napisane jest że wkrótce otwarcie, tak wiec zobaczymy. |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2014-05-28, 11:21
|
|
|
najgorsze jest to....co będzie jak mi inna firma wyważy twierdząc że jest ok i dając gwarancje a drgania będą dalej występować? <jezu> katastrofa.... |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2014-05-29, 07:23
|
|
|
tutenhamon napisał/a: | A czy np. krzyżak KOYO który zamontowaliście nie był czasem mniejszy choćby o 1 - 2 mm , bo może tam tkwi błąd . Jakieś minimalne przesunięcie i bije . |
tutenhamon, słuchaj Twoja teoria się chyba potiwerdziła, ponieważ byłem w
innej firmie i jak im powiedziałem że krzyżak był wymieniany, to Pan sie tylko spytał
> " czy był wspawany czy wciskany " ... ja mu na to że spawany - 4 bobki na strone...a on na to " to juz wiesz czemu Ci bije, bo krzyżaki sie wciska a spawanie jest o tyle skomplikowane że nie każdy potrafi i jak przsunie własnie o 1-2-3mm to będzie bicie.
więc sie pytam czy poprawi to a on że krzyżak do wyrzucenia i trzeba nowy... + musi zobaczyc co z podporą bo mimo że nowa to też coś nie tak może być itp ;(
Nie wiem juz czy chciał mnie na koszta naciągnąć, w kążdym razie kupie chyba wał używke od zaufanego "dostawcy" części do A8 i jak będzie ok to lece do tych pierwszych o zwrot kasy... <fuck> i taki będzie fianł |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2014-05-29, 07:29
|
|
|
Oddaj im ten wał, szpeca co to "bobkami" go obkleił nabij go na niego i żądaj zwrotu poniesionych kosztów |
_________________
|
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2014-05-29, 07:44
|
|
|
ja to sie zastanawiam czy faktycznie wał musi być ustawiony wg znaczenia na tylnej flanszy, bo jeśli tak to skąd wiedzieć jak go odpowiednio odbrócić???
ja go we wtorek obróciłem z 3 razy wg tego znaczenia na flanszy ale różnicy nie było |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
tutenhamon
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik f1 GQF
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 26 razy Wiek: 55 Dołączył: 19 Maj 2009 Posty: 1135 Skąd: Choszczno
|
Wysłany: 2014-05-29, 07:57
|
|
|
marekp750 napisał/a: | Ale krzyżak w oryginalnym wale wychodząc z fabryki audi też jest wspawywany by się
nie ruszał... jeżeli ktoś zrobił to właściwie to jest to odpowiednia metoda.
Może "bobki" są dobrze zrobione... ale skąd w takim razie problemy?
Druga sprawa, jakby krzyżak był przesunięty o powiedzmy 1 mm to przy
masie wału nie dałoby się go wyważyć. Za duża masa uciekła by z linii pracy wału. |
No właśnie dlatego twierdzą że wyważyli a w cale nie jest wyważony dokładnie bi się inaczej nie da. |
_________________ Klimatyzacja problem Audi.
Amortyzatory, sprężyny, drążki, wahacze, łączniki, stabilizatory Audi.
|
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2014-05-31, 21:50
|
|
|
no wiec tak to wyglada....przyszedl mi drugi wal uzywany i ku mojemu zdziwieniu i zadowoleniu sa na nim ori przeguby GKN Loboro ktore sa jak nowe, wiec pewnie byly wymienione i malo kilometrow zrobily, natomiast podpora w stanie dobrym. Guma ok, a lozysko lekko luzne, ale lepsze niz moja stara podpora
wiec ta uzywke zamontowalem....jazda probna, i ..... dzien do nocy
nic nie bije, nic nie telepie ani buczy!!!!! <hura> jest jak daniej i jest ok. Jeden wniosek tylko z tego.... nowy krzyzak zostal krzywo wspawany i nie bylo mozliwowsci wywazenia walu.
W poniedzialek lece po zwrot kasy....ale niestety nerwow i straconego czasu nikt mi nie zwroci |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|