Autor |
Wiadomość |
merc4891
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: Audi A8
Pomógł: 1 raz Wiek: 40 Dołączył: 01 Gru 2010 Posty: 62 Skąd: zach-pom ZSZ
|
Wysłany: 2012-03-06, 18:49 [D2 98 4.2PB/LPG
] Wał napędowy - gdzie są znaki?
|
|
|
Mam pytanko odnośnie wału napędowego ,jak ustawić wał po rozpołowieniu go(czyli jakich zanaków szukać? |
|
|
|
|
|
|
|
tutenhamon
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik f1 GQF
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 26 razy Wiek: 55 Dołączył: 19 Maj 2009 Posty: 1135 Skąd: Choszczno
|
|
|
|
|
|
|
|
sylwekr
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sylwek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 20 razy Wiek: 47 Dołączył: 30 Lis 2010 Posty: 674 Skąd: Łowicz
|
Wysłany: 2012-03-06, 20:13
|
|
|
Chyba jak nie zrobiłeś znaków przed rozebraniem, to nic nie znajdziesz :-( |
|
|
|
|
johnmark
Użytkownik
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 42 Dołączył: 25 Wrz 2011 Posty: 47 Skąd: obecnie Austria
|
Wysłany: 2012-03-08, 17:26
|
|
|
każdy wał cardana należy złożyć tak aby widełki do przegubu były w tych samych pozycjach, w przypadku przestawienia choćby o jeden ząbek wał będzie wibrował. Wpisz w Google wał napędowy i wyskoczą Ci rysunki schematyczne. Próbowałem je wkleić ale coś nie idzie. |
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2014-05-23, 20:09
|
|
|
witam.
odgrzeje kotleta, bo szlag mnie jasny trafi, krew nagła zaleje... po prostu juz mi rece ze szczena opadaja ;(
miala byc prosta sprawa...chcialem wymienic podpore walu i przegub. Wal zostal zdemontowany ale mechanik nie mogl wybic krzyzaka wiec wal pojechal do firmy ktora sie w tym specjalizuje.
Ze wzgledu na bardzo slaby stan walu zostal wymieniony krzyzak (na japonski KOYO), podpora oraz przegub przedni (tylni byl wymieniany). Wal zostal wywazony no i sie zaczelo...
Po zamontowaniu tragedia <jezu> wirbuje calym autem i przy tym buczy, no nie do zniesienia. Objwy zaczynaly sie od 70km/h w gore. Wal w dol i z powrotem (gostek w szoku bo niby jeszcze wal im nie wrocil) . Wywazyli drugi raz i wyszlo mu ze z tylu ma dolozyc 98gr. Wielce zdziwiony cos tam po swojemu wywazyl i bylo jeszcze gorzej.
W koncu moj mechanik stal z nim i patrzyj jak robi...gostek wpadl na pomysl zamienienia przegubow stronami i tedy wynik wyszedl ok 45gr. Zaczal wywazac i wyglada to tak:
norma to podobno 15gr. U mnie : przod ma 1,5gr / srodek ma 1,2 natomiast tyl 2,5gr bo jak dowalzal tyl to mu przod uciekal.... <niewiem>
Wal z powrotem pod auto jazda probna i.... 0 - 30km nic. 30-40 delikatnie trzesie. 50-70 spokoj. od 80km/h zaczyna bardzo delikatnie wibrowac i buczec juz tak caly czas... Jest o wiele lepiej niz za pierwszym badz drugim razem ale nadal nie tak jak przed wymiana.
zrobilismy maly tescik...auto na podnosnik wrzucilem na D i na 3cim biegu przy 1200rpm tylny most wpada w wibracje. Przod nic / srodek nic..tylko czuc w tylnej czesci i widac jak tylny dyfer wibruje. Dla pewnosi odkrecilismy tylne polosie i to samo. ;(
jutro jade do nich dalej walczyc z wywazeniem, bo moim zdaniem juz tyci tyci brakuje i powinno byc ok.
Ale moze ktos z was mial podobne objawy badz tez wie jak to rozwiazac...czy to tylko kwestia prawidlowego wywazenia...?
dzieki za pomoc. |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2014-05-23, 21:17
|
|
|
|
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2014-05-23, 21:29
|
|
|
dzieki krzychu22.p1i, ale tez wlasnie ESLE przegladam i nie zbyt kminie te znaczniki. Mialem wymieniane przeguby i podpore w A4 oraz wczesniej przegub tu w A8 i niegdy nic niebylo zaznaczane i nie bylo rowniez takiego problemu jak teraz
poza tym jak ogladalem flansze to tam tez nie ma zadnego znacznika. Ciekawi mnie tylko to jak sie maja te znaczenia do nowego przegubu ?
A moze zle interpretuje ten ostani rysunek znaczenia przegubu ??? |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2014-05-24, 15:13
|
|
|
Ten mniejszy rysunek wygląda na napęd tylnego mostu. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2014-05-25, 08:55
|
|
|
wczoraj 4 raz wal byl wywazany i po zamontowaniu jest jeszcze lepiej niz wczesniej, ale dalej nie tak jak przed wymiana. Ktos kto o tym nie wie by pewnie nie zauwazyl, ale dla mnie dalej jesz cos
przy okazja wyczyscilem cala flansze od tylnego mostu i faktycznie znalazlem tam jej znaczenie (markerem + naciecie). Wiec teraz zostaje mi jeszcze 5 mozliwosci przekrecenia walu / przegubu wzgledem tego znaczenia i zobaczymy czy to cos da... <niewiem> jesli nie no to chyba tylko wywazanie jest jedynym problemem.
wyniki teraz to: przod 1,4gr. / srodek 4gr. / tyl 0,8gr. |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
tutenhamon
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik f1 GQF
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 26 razy Wiek: 55 Dołączył: 19 Maj 2009 Posty: 1135 Skąd: Choszczno
|
Wysłany: 2014-05-25, 19:42
|
|
|
No tylko szkoda że mechanik wszystkiego nie zaznaczył przed demontażem , rutyna ... raczej brak wiedzy lub zbyt lekcjo ważące podejście do sprawy .Twoim głównym problemem był uszkodzony krzyżak a nie podpora , Prawdo podobnie ponowne rozmontowanie tylnego krzyżaka i przełożenie tylnej części wału o 180* wyeliminowało by problem wibracji , no ale cóż skoro był wyważany ponownie to nic nie da a może .Mądry polak po szkodzie . |
_________________ Klimatyzacja problem Audi.
Amortyzatory, sprężyny, drążki, wahacze, łączniki, stabilizatory Audi.
|
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2014-05-26, 07:37
|
|
|
no własnie że mechanik zaznaczył, ale tylko przy krzyżaku, żeby po wymianie podpory wszystko złożyc tak samo. Ale jak nie mogl wybić krzyżaka, aby go nie uszkodzić dali to firmie ktora sie w tym specjalizuje i to oni mi niestety przekecili ten wal. Jednak twierdza że nie ma to nic do rzeczy jesli sie wał potem w calosci wywaza...
Nie wiem wychodzi na to że przy tych wałach trzeba zejsc praktycznie do zera z wyważaniem <niewiem>
sprawdze jeszcze moja teorie i sprobuje przekręcić wał o każdą śrubę na przegubie względem znaczenia na flanszy od dyfra...5 podejść może się uda ustawić... |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
tutenhamon
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik f1 GQF
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 26 razy Wiek: 55 Dołączył: 19 Maj 2009 Posty: 1135 Skąd: Choszczno
|
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2014-05-26, 08:16
|
|
|
hehe oni gneralnie wszysktie wały robią...no ale po przekrecniu wszystkich możliwych rzeczy w wale, po to jest wyważanie później aby wszystko grało...myślę że tu chodzi tylko o samo prawidłowe wyważenie, ponieważ po 4tym razie jest o wiele lepiej niż na początku....
a inaczej...czy może mieć coś wspólnego z tym lub na ząbkach wału na które wchodzi przegub? bo założony jest nowy przegub i mimo to nie siedzi on ciasno, tylko ma delikatny luz? |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
Wysłany: 2014-05-26, 12:17
|
|
|
Martin, ostatnio też trochę ćwiczymy z drganiami autek tak przy 120 km/h.
Wymiany wałów, podkładki pod podpory. Centrowanie wału za pomocą przyrządu.
Zacznijmy od początku, przeguby z przodu i tyłu wału to homokinetyki, czyli ich ustawienie
w stosunku do siebie jest nieistotne (taki sam układ mają półosie, czyli 2 homokinetyki).
Wał kardana ma taką specyficzną właściwość, że zmienia (wraz z kątem pracy) prędkość obrotową wału po drugiej stronie. Dlatego należy centrować (ustawiać liniowość) wał
na podporze zachowując liniowość. Reguluje się to podkładkami.
Z moich obserwacji, po kilku takich obserwacjach (oraz tutaj podanych informacjach), dochodzę do wniosku, że winą będzie dyfer (dyfry). Mają za duże luzy i powodują
wpadanie w rezonans.
Przednie dyfry w obserwowanych A8 S8 D2 a było już ich kilka... też posiadają
duże luzy na łożyskach. Można łatwo to sprawdzić łapiąc prawą półoś przednią, złapać bliżej skrzyni, poruszać góra-dół... Luziki są zazwyczaj sporawe.
Niedługo będzie ćwiczony jeden dyfer w S8 (ustawienie luzów na łożyskach stożkowych).
Ma to na celu wyeliminowanie drgań auta. Lekkich, ale jak ktoś wie o co chodzi to wyczuwalnych.
Dodam, czyli jak na wale jest jeden kardan to konieczne jest zachowanie liniowości wału.
Nie ma znaczenia dla pracy krzyżaka (jak jest jeden, a jest jeden) czy części wału zostały obrócone względem siebie. Ważne jest to dla wyważenia wału. Ale jak wał jest ponownie
wyważany to też nie ma to znaczenia. |
_________________ Marek
tel. 571 240 898
https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4 |
|
|
|
|
|
|
|
tutenhamon
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik f1 GQF
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 26 razy Wiek: 55 Dołączył: 19 Maj 2009 Posty: 1135 Skąd: Choszczno
|
Wysłany: 2014-05-26, 12:48
|
|
|
martin_rs4 A tak troszkę z innej beczki bo spotykałem się z rożnymi luzami na wale tzn.podpora, krzyżaki i nie było wibracji tylko wyczuwalne luzy i szarpnięcia ,przy okazji oglądało się tylne zawiasy , i właśnie jeden wóz miał wibracje a po naprawie tylnego zawieszenia te wibracje znikały . Może sprawdź stan swojego tylnego zawieszenia przy okazji. |
_________________ Klimatyzacja problem Audi.
Amortyzatory, sprężyny, drążki, wahacze, łączniki, stabilizatory Audi.
|
|
|
|
|
|