Autor |
Wiadomość |
monster_1973
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adrian
Jeżdzę: A8 D2, Mercedes
Pomógł: 1 raz Wiek: 51 Dołączył: 11 Maj 2014 Posty: 90 Skąd: DE Hessen
|
Wysłany: 2014-06-10, 11:01
|
|
|
Nie bardzo rozumiem co ma łożysko do wycieku oleju z przekładni. |
|
|
|
|
|
|
|
szeryfisch
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 1294 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2014-06-11, 07:33
|
|
|
SenatorS8 napisał/a: | Patrzac na zdiecie ze schematu na poczatku tematu nie rozpoznaje elementu nr5 . |
no to własnie uszczelniacz lewgo zabieraka od strony dyfra. Wyglada na to ze jest w przypadku gdy nie ma tej rury o która sie spieralismy |
_________________ Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia |
|
|
|
|
|
|
|
Lechu
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tipronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Xxx
Jeżdzę: D2
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 666 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 2014-06-26, 15:58
|
|
|
OK sprawa zakończona,
dzięki jeszcze raz za nr łożyska .
Jest ono do dostania za 40 PLN a jeśli się chce porcelanowe to ok 160 PLN . |
|
|
|
|
szeryfisch
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 1294 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2014-06-26, 21:25
|
|
|
Lechu napisał/a: | OK sprawa zakończona . |
Oj tam, zakonczona.
Była ta rura w Twojej skrzyni czy nie? |
_________________ Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia |
|
|
|
|
|
|
|
myrzyn
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: D2
Wiek: 35 Dołączył: 25 Gru 2014 Posty: 15 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 2016-02-25, 21:05
|
|
|
Odgrzeje trochę temat dla potomnych bo dzisiaj sam wymieniałem uszczelniacz lewej półosi i czytając wcześniej różne tematy nie znalazłem jasnych odpowiedzi.
Opis do skrzyni 5hp19, a8 lift 2.8 bez quattro.
1. Podnosimy audi, odkręcamy koło.
2. Luzujemy śrubę od półosi, odkręcamy śrubę która przestrzeliwuje górne wahacze i je wybijamy.
3. Odkręcamy śruby od końcówki i też wybijamy ją ze zwrotnicy.
4. Odciągamy zwrotnicę do siebie i wyciągamy półoś od strony zacisku.
5. Odkręcamy 6 śrub mocujących półoś do flanszy i wyciągamy półoś.
6. Odkręcamy osłonę flanszy (3 śruby) oraz jedną śrubę trzymającą wiązkę.
7. Odkręcamy 3 śruby mocujące element 11 i wyciągamy całą flansze.
W moim przypadku również potwierdziło się, że olej ze skrzyni się po tym zabiegu nie wylał. Nie trzeba także jak niektórzy pisali, wykręcać prawej półosi i odkręcać śruby pod nią, ona trzyma jedynie prawą flanszę, nie ma nic wspólnego z lewą!
8. Flansza jest zabezpieczona segerem który ściągamy i wybijamy flanszę z łożyska (delikatnie).
9. Po tym zabiegu mamy już widoczne uszczelnienie oraz łożysko. Polecam wymienić także łożysko ponieważ mamy je już na wierzchu, a nie kosztuje zbyt wiele. Jest to zwykłe łożysko kulkowe o oznaczeniu 6007, nr uszczelniacza to ZF 0734 319 419. Przy montażu uszczelnienia uwaga na sprężynkę która jest w nim, potrafi wypaść. Polecam również użyć sylikonu na uszczelkę elementu 11. Jest tam oring o przekroju kwadratowym, pewnie można go bez problemu dokupić, ja nie miałem pod ręką więc dodatkowo zabezpieczyłem do właśnie specjalnym sylikonem.
10. Składamy w odwrotnej kolejności.
11. Dolewamy oleju przekładniowego 75w90. Korek od strony prawej flanszy, od strony silnika. Wchodzi ok 0,7l. |
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2017-04-17, 09:54
|
|
|
troche odgrzeje temat , chce wymienić łozyskowanie mechanizmu różnicowego i tu pytanie, jakie konkretnie łozyska-wymiary do samego mechanizmu oraz łożysko igiełkowe??, flansze nową już posiadam tak więc nie będzie żadnego luzu |
_________________ Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz.... |
|
|
|
|
|
|
|
krisker
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy Dołączył: 28 Lip 2015 Posty: 607 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2017-04-18, 08:15
|
|
|
pb41ns, pytasz o przedni, czy centralny dyfer? |
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2017-04-18, 13:32
|
|
|
Przód jakby co |
_________________ Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz.... |
|
|
|
|
|
|
|
|