Autor |
Wiadomość |
Wieczor
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: TipTronic
Zasilanie: PB
Imię: Patrycjusz
Jeżdzę: A8 D2 [ABZ]
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 58 Skąd: SJZ Jastrzębie-Zdrój
|
Wysłany: 2012-02-13, 20:38
|
|
|
Jurto rano pojade do sklepu i kupie nowy filtr to go wymienię odrazu
[ Dodano: 2012-02-14, 13:15 ]
Paliwo dochodzi do listwy iskra tez jest ale dalej nie odpala :-( Wiec co teraz moze byc :?: |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
rubio
Moje A8
Rocznik: 2010
Silnik cm3: 3,5
Skrzynia: 7G
Zasilanie: PB
Imię: Jacek
Jeżdzę: A8 4.2 FSI , CLS 3,5 CGI
Pomógł: 2 razy Wiek: 52 Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 72 Skąd: Sotogrande, Spain
|
Wysłany: 2012-02-15, 00:49
|
|
|
Wieczor napisał/a: | Jurto rano pojade do sklepu i kupie nowy filtr to go wymienię odrazu
[ Dodano: 2012-02-14, 13:15 ]
Paliwo dochodzi do listwy iskra tez jest ale dalej nie odpala :-( Wiec co teraz moze byc :?: |
Mialem podobny przypadek przed rokiem,,, w konsekwencji auto pojechalo na lawecie do serwisu,.. w moim przypadku ducha wyzional czujnik polozenia walu ... sprobuj uruchomic silnik z pomoca preparatu samostart,,
Jesli uruchomisz, ostatecznie potwierdzisz brak problemow z zaplonem czy transmisja paliwa,.. w moim przypadku silnik zaskoczyl bez problemu,, jezdzil,, zadnych ubocznych objawow .. po wylaczeniu zaplonu nie bylo mozliwosci uruchomic go ponownie niezaleznie od czasu postoju,.. |
|
|
|
|
|
|
|
sylwekr
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sylwek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 20 razy Wiek: 47 Dołączył: 30 Lis 2010 Posty: 674 Skąd: Łowicz
|
Wysłany: 2012-02-15, 08:56
|
|
|
Paliwo dochodzi do listwy iskra tez jest ale dalej nie odpala :-( Wiec co teraz moze byc :?:
To że dochodzi to nie znaczy, że ma właściwe ciśnienie. Nie wymieniaj tak w ciemno poszczególnych elementów bo jak tak będziesz robił to może taniej będzie kupić sprawny samochód.
Żony auto z rok temu też z dnia na dzień przestało odpalać. Przez przewód na listwie wtryskowej też leciało paliwo. Podpiąłem manometr - nie dobijało ciśnienie nawet do 1 Bara i nie miał nawet chęci odpalić. Sprawdziłem później ciśnienie przed filtrem paliwa, było to samo i byłem pewien, że pompa do wymiany.
Z tego co widzę wymieniasz wszystko zgodnie z sugestiami. Traktuj te sugestie jako podpowiedzi do diagnozy, a sam sprawdzaj u siebie lub zleć to mechanikowi, bo że ktoś miał podobny problem i jakieś rozwiązanie u niego pomogło nie znaczy, że u Ciebie jest to samo. Może lepiej jak poszukasz u siebie jakiegoś rozgarnietego mechanika aby zdiagnozował problem.
Inna opcja to poszukaj może do swojego silnika dokumentacji serwisowej. Ja do swojego coś takiego znalazłem i tam mam opisaną z obrazkami diagnostykę poszczególnych elementów silnika, wartości nominalne parametrów, dopuszczalne odchyłki itp. Ciężko coś takiego zdobyć bo to dokumentacja do użytku wewnętrznego w sieciach ASO |
|
|
|
|
MICRII
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Konrad
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 43 Dołączył: 10 Paź 2016 Posty: 76 Skąd: Bystrzyca Górna
|
Wysłany: 2019-10-23, 20:09
|
|
|
Odgrzewam kotleta, wiadomo co to było, mam tez problem z odpaleniem auta. |
|
|
|
|
|
|
|
Bojar
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Szymon
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 03 Mar 2020 Posty: 8 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2020-03-03, 18:15
|
|
|
Pół roku temu zakupiłem zadbane A8. Dostałem bardzo dużo dokumentów związanych z wymianami przez poprzedniego właściciela (łącznie z nową pompą). Sam też robię cały czas wszystko na bieżąco a nawet ponad to. Jednak pomimo tego doszło do awarii. Byłem w pracy 8h i po wyjściu z niej odpaliłem auto. Toczyłem się do bramy wyjazdowej i nagle zgasł, nawet nie wiem kiedy, bez żadnego szarpnięcia ani żadnych odgłosów. Niestety ponowne odpalenie auta nie jest możliwe do dziś a mija już 3 tydzień. Paliwa w zbiorniku zawsze jest ponad połowa, założone nowe świece, nowy czujnik położenia wału, bo poprzedni był w kiepskim stanie, kompresja jest, iskra jest, pasek rozrządu napięty prawidłowo (rozrząd wymieniany 10000 tyś. temu). Wyeliminowano błąd czujnika rozrządu (zwarcie masy). Teraz VCDS nie pokazuje już żadnych błędów. Nie odpala samostartem. Objaw jest taki, że kręci ale nie chce zaskoczyć. Oddałem go w końcu do gościa który pracował w ASO i ogarnia dobrze temat tego modelu. Sprawdził wszystkie wiązki zgodnie ze schematami. Teraz będzie zabierał się za ponowne ustawienie rozrządu, jeżeli oczywiście wyjdzie, że nastąpiło jego przestawienie (twierdzi, że mógł ewentualnie o jeden ząbek). Może jeszcze jakieś pomysły? Tracę już cierpliwość a nie zdążyłem się jeszcze nawet nacieszyć dobrze furą... |
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
|
|
|
|
|
|
|
Bojar
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Szymon
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 03 Mar 2020 Posty: 8 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2020-03-03, 19:42
|
|
|
Iskra była sprawdzana metodą jaką Pan tu przedstawił. Ciśnienie paliwa sprawdzałem tylko po odkręceniu przewodu przy listwie i po przekręceniu kluczyka było bardzo wysokie. A jeśli chodzi o sprężanie to jaka jest minimalna wartość przy której już nie odpali? |
|
|
|
|
longd2
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Slawek
Jeżdzę: A8 D2 long
Wiek: 47 Dołączył: 18 Gru 2013 Posty: 94 Skąd: Swietokrzyskie
|
Wysłany: 2020-03-03, 19:45 nie odpala
|
|
|
A paliwo dochodzi |
|
|
|
|
|
|
|
Bojar
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Szymon
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 03 Mar 2020 Posty: 8 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2020-03-03, 19:58
|
|
|
Paliwo dochodzi bo świece są mokre i po dłuższym kręceniu go zalewa. |
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
|
|
|
|
|
|
|
Bojar
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Szymon
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 03 Mar 2020 Posty: 8 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2020-03-03, 20:31
|
|
|
Jutro to zmierzę w takim razie. A optymalna wartość jaka powinna być, albo przynajmniej minimalna? |
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
|
|
|
|
|
|
|
Bojar
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Szymon
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 03 Mar 2020 Posty: 8 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2020-03-03, 20:45
|
|
|
Ok, jutro spróbuję to ogarnąć wraz ze sprawdzeniem ciśnienia sprężania. Dzięki za odpowiedzi, będę dawał znać co i jak dalej. Może ta dyskusja i rozwiązanie problemu też się komuś przydadzą
[ Dodano: 2020-03-16, 17:29 ]
Ścięło klin na kole zębatym wału korbowego a sama śruba je trzymająca była luźna. Tylko jakimś cudem nie doszło do kolizji i silnik chodzi elegancko jak wcześniej. Wystarczyło wymienić koło zębate i ustawić prawidłowo rozrząd. Prawdopodobną przyczyną była zbyt słabo przykręcona ww śruba. Może jak ktoś wcześniej zmieniał rozrząd to coś poszło nie tak... |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2020-03-16, 19:55
|
|
|
simering ktoś zmieniał bo do pasaka jej się nie rusza |
|
|
|
|
|
|
|
|