Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 98 4.2PB ] Nie odpala i brak blędów  
Autor Wiadomość
Wieczor 
Moje A8



Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: TipTronic
Zasilanie: PB
Imię: Patrycjusz
Jeżdzę: A8 D2 [ABZ]
Wiek: 38
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 58
Skąd: SJZ Jastrzębie-Zdrój
Wysłany: 2012-02-13, 20:38   

Jurto rano pojade do sklepu i kupie nowy filtr to go wymienię odrazu

[ Dodano: 2012-02-14, 13:15 ]
Paliwo dochodzi do listwy iskra tez jest ale dalej nie odpala :-( Wiec co teraz moze byc :?:
_________________

 
 
rubio 
Moje A8



Rocznik: 2010
Silnik cm3: 3,5
Skrzynia: 7G
Zasilanie: PB
Imię: Jacek
Jeżdzę: A8 4.2 FSI , CLS 3,5 CGI
Pomógł: 2 razy
Wiek: 52
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 72
Skąd: Sotogrande, Spain
Wysłany: 2012-02-15, 00:49   

Wieczor napisał/a:
Jurto rano pojade do sklepu i kupie nowy filtr to go wymienię odrazu

[ Dodano: 2012-02-14, 13:15 ]
Paliwo dochodzi do listwy iskra tez jest ale dalej nie odpala :-( Wiec co teraz moze byc :?:


Mialem podobny przypadek przed rokiem,,, w konsekwencji auto pojechalo na lawecie do serwisu,.. w moim przypadku ducha wyzional czujnik polozenia walu ... sprobuj uruchomic silnik z pomoca preparatu samostart,,
Jesli uruchomisz, ostatecznie potwierdzisz brak problemow z zaplonem czy transmisja paliwa,.. w moim przypadku silnik zaskoczyl bez problemu,, jezdzil,, zadnych ubocznych objawow .. po wylaczeniu zaplonu nie bylo mozliwosci uruchomic go ponownie niezaleznie od czasu postoju,..
 
 
sylwekr 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sylwek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 20 razy
Wiek: 47
Dołączył: 30 Lis 2010
Posty: 674
Skąd: Łowicz
Wysłany: 2012-02-15, 08:56   

Paliwo dochodzi do listwy iskra tez jest ale dalej nie odpala :-( Wiec co teraz moze byc :?:


To że dochodzi to nie znaczy, że ma właściwe ciśnienie. Nie wymieniaj tak w ciemno poszczególnych elementów bo jak tak będziesz robił to może taniej będzie kupić sprawny samochód.
Żony auto z rok temu też z dnia na dzień przestało odpalać. Przez przewód na listwie wtryskowej też leciało paliwo. Podpiąłem manometr - nie dobijało ciśnienie nawet do 1 Bara i nie miał nawet chęci odpalić. Sprawdziłem później ciśnienie przed filtrem paliwa, było to samo i byłem pewien, że pompa do wymiany.
Z tego co widzę wymieniasz wszystko zgodnie z sugestiami. Traktuj te sugestie jako podpowiedzi do diagnozy, a sam sprawdzaj u siebie lub zleć to mechanikowi, bo że ktoś miał podobny problem i jakieś rozwiązanie u niego pomogło nie znaczy, że u Ciebie jest to samo. Może lepiej jak poszukasz u siebie jakiegoś rozgarnietego mechanika aby zdiagnozował problem.
Inna opcja to poszukaj może do swojego silnika dokumentacji serwisowej. Ja do swojego coś takiego znalazłem i tam mam opisaną z obrazkami diagnostykę poszczególnych elementów silnika, wartości nominalne parametrów, dopuszczalne odchyłki itp. Ciężko coś takiego zdobyć bo to dokumentacja do użytku wewnętrznego w sieciach ASO
 
 
MICRII 
Moje A8


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Konrad
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 43
Dołączył: 10 Paź 2016
Posty: 76
Skąd: Bystrzyca Górna
Wysłany: 2019-10-23, 20:09   

Odgrzewam kotleta, wiadomo co to było, mam tez problem z odpaleniem auta.
 
 
Bojar 
Użytkownik


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Szymon
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 03 Mar 2020
Posty: 8
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2020-03-03, 18:15   

Pół roku temu zakupiłem zadbane A8. Dostałem bardzo dużo dokumentów związanych z wymianami przez poprzedniego właściciela (łącznie z nową pompą). Sam też robię cały czas wszystko na bieżąco a nawet ponad to. Jednak pomimo tego doszło do awarii. Byłem w pracy 8h i po wyjściu z niej odpaliłem auto. Toczyłem się do bramy wyjazdowej i nagle zgasł, nawet nie wiem kiedy, bez żadnego szarpnięcia ani żadnych odgłosów. Niestety ponowne odpalenie auta nie jest możliwe do dziś a mija już 3 tydzień. Paliwa w zbiorniku zawsze jest ponad połowa, założone nowe świece, nowy czujnik położenia wału, bo poprzedni był w kiepskim stanie, kompresja jest, iskra jest, pasek rozrządu napięty prawidłowo (rozrząd wymieniany 10000 tyś. temu). Wyeliminowano błąd czujnika rozrządu (zwarcie masy). Teraz VCDS nie pokazuje już żadnych błędów. Nie odpala samostartem. Objaw jest taki, że kręci ale nie chce zaskoczyć. Oddałem go w końcu do gościa który pracował w ASO i ogarnia dobrze temat tego modelu. Sprawdził wszystkie wiązki zgodnie ze schematami. Teraz będzie zabierał się za ponowne ustawienie rozrządu, jeżeli oczywiście wyjdzie, że nastąpiło jego przestawienie (twierdzi, że mógł ewentualnie o jeden ząbek). Może jeszcze jakieś pomysły? Tracę już cierpliwość a nie zdążyłem się jeszcze nawet nacieszyć dobrze furą...
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 52
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1011
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2020-03-03, 18:56   

Przestawienie rozrządu o "jeden ząbek" w tym silniku nie robi takich problemów.

Iskra jest (wyciągnąć jedną cewkę, włożyć świecę, do masy i kręcić) ?
Ciśnienie paliwa jest (zmierzyć manometrem) ?

To dwa podstawowe pytania, na które musisz znać odpowiedź. Inaczej nie ruszysz z tematem.

Trzecie pytanie:

Jakie masz ciśnienia sprężania na cylindrach? Będziesz wiedział czy rozrząd nie "przeskoczył"
o więcej niż "jeden ząbek"?

Jeżeli nie znasz odpowiedzi na te pytania to znaczy, że jest niewłaściwe podejście do
diagnostyki.
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
Bojar 
Użytkownik


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Szymon
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 03 Mar 2020
Posty: 8
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2020-03-03, 19:42   

Iskra była sprawdzana metodą jaką Pan tu przedstawił. Ciśnienie paliwa sprawdzałem tylko po odkręceniu przewodu przy listwie i po przekręceniu kluczyka było bardzo wysokie. A jeśli chodzi o sprężanie to jaka jest minimalna wartość przy której już nie odpali?
 
 
longd2 
Moje A8


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Slawek
Jeżdzę: A8 D2 long
Wiek: 47
Dołączył: 18 Gru 2013
Posty: 94
Skąd: Swietokrzyskie
Wysłany: 2020-03-03, 19:45   nie odpala

A paliwo dochodzi
 
 
Bojar 
Użytkownik


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Szymon
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 03 Mar 2020
Posty: 8
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2020-03-03, 19:58   

Paliwo dochodzi bo świece są mokre i po dłuższym kręceniu go zalewa.
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 52
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1011
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2020-03-03, 20:19   

Bojar napisał/a:
Iskra była sprawdzana metodą jaką Pan tu przedstawił. Ciśnienie paliwa sprawdzałem tylko po odkręceniu przewodu przy listwie i po przekręceniu kluczyka było bardzo wysokie. A jeśli chodzi o sprężanie to jaka jest minimalna wartość przy której już nie odpali?


Jak jest za małe ciśnienie to wtryskiwacze leją, masz wtedy cały czas zalane świece.
Zmierzyć ciśnienie na listwie wtryskowej.
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
Bojar 
Użytkownik


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Szymon
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 03 Mar 2020
Posty: 8
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2020-03-03, 20:31   

Jutro to zmierzę w takim razie. A optymalna wartość jaka powinna być, albo przynajmniej minimalna?
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 52
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1011
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2020-03-03, 20:41   

3.5 bar
4 bar z odpiętym podciśnieniem od regulatora

min. 2.8 bar poniżej może już zalewać
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
Bojar 
Użytkownik


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Szymon
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 03 Mar 2020
Posty: 8
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2020-03-03, 20:45   

Ok, jutro spróbuję to ogarnąć wraz ze sprawdzeniem ciśnienia sprężania. Dzięki za odpowiedzi, będę dawał znać co i jak dalej. Może ta dyskusja i rozwiązanie problemu też się komuś przydadzą :)

[ Dodano: 2020-03-16, 17:29 ]
Ścięło klin na kole zębatym wału korbowego a sama śruba je trzymająca była luźna. Tylko jakimś cudem nie doszło do kolizji i silnik chodzi elegancko jak wcześniej. Wystarczyło wymienić koło zębate i ustawić prawidłowo rozrząd. Prawdopodobną przyczyną była zbyt słabo przykręcona ww śruba. Może jak ktoś wcześniej zmieniał rozrząd to coś poszło nie tak...
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2020-03-16, 19:55   

simering ktoś zmieniał bo do pasaka jej się nie rusza
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.