Autor |
Wiadomość |
-V-I-R-U-S-
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 128 Skąd: warm-maz
|
Wysłany: 2009-07-29, 18:21 [D2 98 4.2PB
] Wypadanie zapłonów
|
|
|
Koledzy ostatnio borykam się z pewnym mankamentem. Zapalają mi się jednocześnie kontrolki CAT i ESP. Od tygodnia do dzisiaj jest zwiększa tragedia. Wywala mi cylindry i autko traci moc. podłączyłem pod kompa i wyskoczyły w silniku błędy.
16684 - losowe wypadanie zapłony;
16685 - brak zapłonu cylinder 1;
16686 - brak zapłonu cylinder 2;
16687 - brak zapłonu cylinder 3;
16688 - brak zapłonu cylinder 4;
16690 - brak zapłonu cylinder 6 - błąd sporadyczny;
wcześniej jak zapalała się kontrolka to pokazywał tylko 3 cylinder teraz już tyle czasami jako sporadyczny pokazywał także cylinder 7
Jeżeli chodzi o ESP to po podłączeniu się pod ABS zaczynają migać kontroli ABS i ESP oraz na kompie pokazuje się wielki czerwony wykrzyknik a błąd to
18256 - odczytaj pamięć błędów silnika.
silnik mam 4,2 benzyna rok 98 i jest na gazie. muszę zaznaczyć że zaczęło mi się to dziać po założeniu gazu jakieś 7 dni.
błędy pojawiają się i na benzynie i na gazie
bardzo proszę o pomoc.
i jeszcze dodam że od kilku dni zaczął mi odpalać za 5 razem
pozdrawiam Kudłaty |
_________________ Kudłaty
|
|
|
|
|
|
|
|
anders42
Użytkownik
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: Audi A8
Dołączył: 21 Lip 2009 Posty: 16 Skąd: Łódzkie
|
Wysłany: 2009-08-06, 20:36
|
|
|
Wydaje mi sie ze jest to wina instalacji gazowej. Pojezdzij na benzyce dłuszy czas i sprawdz . Mam ten sam problem z kontrolką CAT i wypadającymi cylindrami. Jak jezdzilem na benzynce ze trzy miesiące to nie bylo tego (jazda na bezynce dłuższy czas wszystko unormowała). Teraz znowu walcze z gazem i wszystko powróciło. Muszę zmienic gazownika. |
|
|
|
|
|
|
|
-V-I-R-U-S-
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 128 Skąd: warm-maz
|
Wysłany: 2009-08-07, 05:26
|
|
|
A powiedz kolego czy na benzynie także wyskakiwały cylindry? Ja byłem u gazowników na początku tygodnia i ustawili mi gaz. Teraz mam ten problem na benzynie. nie wiem co się dzieje. |
_________________ Kudłaty
|
|
|
|
|
tomek2901
Użytkownik
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Automat,Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: Audi A8
Dołączył: 13 Cze 2009 Posty: 38 Skąd: Andrychów
|
Wysłany: 2009-08-07, 07:33
|
|
|
Witam.A sprawdz sobie modul ktory znajduje sie pod maska po lewej stronie jest tam taki modul. Ja go wymienilem i wszystko gralo. Mi mechanik powiedzial ze musze cewke wymienic na 4 cylindze no to wyminilem potem wymien na 8 no to wqyminilem i nic. Bo mu tak komputer pokazywal. A kumpel z roboty mi powiedzial sprawdz tren modul i sprawdzielm i do wymiany.przedtem to mi szarpalo jak stalem na swiatlach i wlaczala sie CAT . Pozdrawiam |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2009-08-07, 09:34
|
|
|
-V-I-R-U-S- napisał/a: | A powiedz kolego czy na benzynie także wyskakiwały cylindry? Ja byłem u gazowników na początku tygodnia i ustawili mi gaz. Teraz mam ten problem na benzynie. nie wiem co się dzieje. |
Niestety to błędna droga...
Jeżeli na benzynie coś nie gra to regulacje gazu niewiele pomogą - tylko tyle, że przez jakiś czas na gazie będzie cykał jak zegarek.
Ale komputer gazu współpracuje z kompem auta - posługuje się mapą benzyny więc zacząć trzeba od benzyny i kiedy już chodzi idealnie dopiero regulować LPG. |
|
|
|
|
anders42
Użytkownik
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: Audi A8
Dołączył: 21 Lip 2009 Posty: 16 Skąd: Łódzkie
|
Wysłany: 2009-08-07, 14:55
|
|
|
Tak komputer gazu współpracuje z komputerem od benzynki i w momecie kiedy na gazie jest cos nie tak komputer od benzynki zaczyna zmieniać swoje ustawienia (np czasy wtrysków) i po przełączeniu na benzyne chodzi jakis czas na poprzestawianych swoich ustawieniach. Dlatego chwilowe przełączanie na benzyne nic nie daje i także mogą występować jakieś błedy. Jak jeżdziłem dłuższy czas na benzynce zaczął równiej chodzic a jak wróciłem znowu na gaz to problem powrócił. Moduł sam sprawdze bo moze też byc przyczyną. |
|
|
|
|
|
|
|
toom_ek
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Tomek
Jeżdzę: Audi A8 D2 FL AQF
Pomógł: 2 razy Wiek: 45 Dołączył: 01 Sie 2009 Posty: 107 Skąd: warmińsko-mazurskie
|
Wysłany: 2009-08-21, 06:53
|
|
|
Witam, znam ten problem, trzeba wymienić wtryskiwacze gazowe i będzie po problemie, mają za duży luz albo są za wolne i dlatego wypadają cylindry.
Pozdrawiam. |
_________________ toom_ek |
|
|
|
|
anders42
Użytkownik
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: Audi A8
Dołączył: 21 Lip 2009 Posty: 16 Skąd: Łódzkie
|
Wysłany: 2009-08-23, 09:17
|
|
|
A jaką masz instalkę? (centralka , wtryski) |
|
|
|
|
|
|
|
ts66
Użytkownik
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Tomasz
Jeżdzę: Audi A8
Dołączył: 18 Sie 2009 Posty: 9 Skąd: Wałbrzych
|
Wysłany: 2009-09-06, 12:38 Re: PROBLEM Z WYPADANIEM CYLINDRÓW !!!POMOCY!!!
|
|
|
-V-I-R-U-S- napisał/a: | Koledzy ostatnio borykam się z pewnym mankamentem. Zapalają mi się jednocześnie kontrolki CAT i ESP. Od tygodnia do dzisiaj jest zwiększa tragedia. Wywala mi cylindry i autko traci moc. podłączyłem pod kompa i wyskoczyły w silniku błędy.
16684 - losowe wypadanie zapłony;
16685 - brak zapłonu cylinder 1;
16686 - brak zapłonu cylinder 2;
16687 - brak zapłonu cylinder 3;
16688 - brak zapłonu cylinder 4;
16690 - brak zapłonu cylinder 6 - błąd sporadyczny;
wcześniej jak zapalała się kontrolka to pokazywał tylko 3 cylinder teraz już tyle czasami jako sporadyczny pokazywał także cylinder 7
Jeżeli chodzi o ESP to po podłączeniu się pod ABS zaczynają migać kontroli ABS i ESP oraz na kompie pokazuje się wielki czerwony wykrzyknik a błąd to
18256 - odczytaj pamięć błędów silnika.
silnik mam 4,2 benzyna rok 98 i jest na gazie. muszę zaznaczyć że zaczęło mi się to dziać po założeniu gazu jakieś 7 dni.
błędy pojawiają się i na benzynie i na gazie
bardzo proszę o pomoc.
i jeszcze dodam że od kilku dni zaczął mi odpalać za 5 razem
pozdrawiam Kudłaty |
Moje A8 ma tylko benzyne, myślałem o założeniu instalacji gazowej, jednak kilku solidnych i uznanych mechaników kategorycznie odradza mi zakładanie takowej do tego auta, pomimo jak niektórzy twierdzą że te silniki pięknie znoszą gaz. Co z tego że zaoszczędzę np rocznie powiedzmy kilka tysięcy zł a problemy mogą zacząć się w każdej chwili jak w tym przypadku. Sorry że może nie odpowiadam na temat który kolega zadał, tak tylko mam taką refleksję na temat montażu LPG do A8. Myślę że należy się głęboko zastanowić czy warto bo później można bardzo żałować. kudłaty mimo wszystko życzę rozwiązania problemu, ale tak szczerze napisz czy w tym momencie nie wolałbyś aby Twoja A8 miała tylko PB i nie było problemów kosztem zaoszczędzonej kasy na LPG? |
|
|
|
|
giwera44
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Grzegorz
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 13 Paź 2009 Posty: 63 Skąd: Olszyna
|
Wysłany: 2009-10-14, 18:40
|
|
|
witam serdeczne, podepne sie pod temat.ja takze mam problem z wypadaniem zaplonow i chce sprawdzic zewki,ale nie mam pojecia jak sie za to zabrac.jezdze na gazie i ogolnie jest ok,ale jak sie przelacza z rana na gaz to zarpie i oczywiscie kontrolka ''cat''.silnik nawet na bezynie nie pracuje rowno,wymienilem swiece na nowe i nadal to samo.jeszcze jeden problem,mysle ze zwiazany takze z wypadaniem zaplonow, w momencie gdy wcisne gaz do dechy i go pozniej puszcze to mam strzaly jak z inastalacji zwyklej,czy ktos wie cos na ten temat?
:-? |
_________________ giwera44 |
|
|
|
|
|
|
|
wojti_sopot
Moje A8
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: A8
Pomógł: 2 razy Wiek: 47 Dołączył: 25 Wrz 2009 Posty: 152 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 2009-10-14, 20:53
|
|
|
Witam
Pewnie moduł zapłonowy dogorywa. Podepnij vagine, odczytaj błędy, zamień moduły miejscami, odczytaj błędy i wiadomo, który moduł padnięty. Ja bym wymienił dwa za jednym razem. U siebie miałem to samo. Standart w tych maszynkach. |
|
|
|
|
paulo79
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2, BMW 7er
Pomógł: 32 razy Wiek: 45 Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 575 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2009-10-14, 22:34
|
|
|
giwera44- temat pod tematem,poczytaj nizej lub dzwon do mnie |
|
|
|
|
|
|
|
giwera44
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Grzegorz
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 13 Paź 2009 Posty: 63 Skąd: Olszyna
|
Wysłany: 2009-10-15, 10:21
|
|
|
napiszcie chlopaki gdzie doklasdnie sa temoduly zaplonowe i ile orientacyjnie kosztuja? |
_________________ giwera44 |
|
|
|
|
wojti_sopot
Moje A8
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: A8
Pomógł: 2 razy Wiek: 47 Dołączył: 25 Wrz 2009 Posty: 152 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 2009-10-15, 20:50
|
|
|
Witam
Kolego moduły są po prawej stronie auta, pod maską, pomiędzy ECU a zbiornikiem płynu spryskiwaczy, jeden pod drugim. Cena zaczyna się od 250 za sztukę w detalu, mowa o zamiennikach, przy dobrym rabacie ja wyrwałem dużo taniej, możesz kupić używki na aledrogo, ale kwestia czasu kiedy ci padną, nie polecam, dużo czułej elektroniki w środku. |
|
|
|
|
|
|
|
giwera44
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Grzegorz
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 13 Paź 2009 Posty: 63 Skąd: Olszyna
|
Wysłany: 2009-10-16, 17:02
|
|
|
serdeczne dzieki :-) |
_________________ giwera44 |
|
|
|
|
|