Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 94 4.2PB/LPG ] Znak OT na kole pasowym a 1-tłok  
Autor Wiadomość
Wiśnia 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic 6hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adrian
Jeżdzę: Było A8 D2 jest A8 D3
Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 13 Kwi 2010
Posty: 180
Skąd: Piotrków Trybunalski
Wysłany: 2013-11-09, 14:31   [D2 94 4.2PB/LPG ] Znak OT na kole pasowym a 1-tłok

Koledzy mam pytanie..Wymieniam uszczelniacze zaworowe bez ściągania głowicy i sprawdzając ustawienie rozrządu okazalo się że w momencie gdy znaki na wałkach rozrządu są ustawione na przeciw siebie na lewej jak i prawej głowicy to znak OT na kole pasowym nie jest na znaczniku tylko jest obrócony o 180stopni (jest na dole koła pasowego) . Zdemontowalem więc koło pasowe bo myślałem ze jest scięty bolec i obrócone względem koła zębatego wału ale jest na swoim miejscu. I teraz mam pyatnie gdy koło pasowe jest na znakach OT to 1 tłok powinien być w najwyższym położeniu ? Bo jeżeli tak jest to coś mi się nie zgadza albo ktoś zamienił koło pasowe od innego silnika.

[ Dodano: 2013-11-09, 14:45 ]
Zapomnialem dodać że silnik 4.2 ABZ :)
 
 
leon0376 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: AUDI A8 L
Pomógł: 11 razy
Wiek: 48
Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 383
Skąd: FR
Wysłany: 2013-11-09, 20:13   

Nie pierwszy,tylko piaty cylinder ;-)
_________________
Zycie jest za krotkie zeby inwestowac w diesla
 
 
Wiśnia 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic 6hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adrian
Jeżdzę: Było A8 D2 jest A8 D3
Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 13 Kwi 2010
Posty: 180
Skąd: Piotrków Trybunalski
Wysłany: 2013-11-09, 20:28   

Mialem źle ustawiony rozrząd :/ jeździlem tak od momentu zakupu i poprzedni własciciel również bo za jego kadencji ktoś wymieniał rozrząd . Mam auto juz 3 lata i ciagle tak jeżdżę. Jak mógł ktoś tak ustawić? :/ że to w ogole jeździło? Spalanie w trasie mam 14 l LPG . Oczywiście przy spokojnej jeździe. Leon jestes pewien ze piąty? :)
 
 
leon0376 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: AUDI A8 L
Pomógł: 11 razy
Wiek: 48
Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 383
Skąd: FR
Wysłany: 2013-11-09, 22:05   

Tak.Poczytaj na forum, rozrzad to temat rzeka.
_________________
Zycie jest za krotkie zeby inwestowac w diesla
 
 
Wiśnia 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic 6hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adrian
Jeżdzę: Było A8 D2 jest A8 D3
Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 13 Kwi 2010
Posty: 180
Skąd: Piotrków Trybunalski
Wysłany: 2013-11-10, 03:22   

Ok. Narazie dziekuje Piotr :-) skończę uszczelniacze to bede ustawiał rozrząd. W takim układzie Twoim zdaniem mam przestawiony rozrząd? Widzisz bo sie zastanawiałem bo jak jest na OT to 1 tlok nie jest w punktcie najwyzszym i dlatego pytam :) bede ustawial tak jak mowisz :) Przegladałem różne tematy jeden kolega miał problem że jak ustawił zgodnie ze znakami to mu wyskakiwal błąd położenia wałka rozrzadu dopiero jak przedstawił dwa centymetry w prawo od znaku ot to miał dynamiczniejszy silnikm Wiec sprawa zagadkowa. http://a8team.pl/d2-96-42...02a2c529c6da57e
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2013-11-10, 06:51   

ustawiasz na blokady i ma być
czy ty na oko ?
 
 
Wiśnia 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic 6hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adrian
Jeżdzę: Było A8 D2 jest A8 D3
Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 13 Kwi 2010
Posty: 180
Skąd: Piotrków Trybunalski
Wysłany: 2013-11-10, 12:04   

Na oko. Tzn wiesz bede miał ściągnięte pokrywy zaworów więc będę widział. Postaram sie pozyczyc blokady. Ale koledzy możliwe że tak było przedstawione?
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2013-11-10, 18:20   

raczej nie
kolizja jest powyżej 3 ząbków :-D
 
 
Wiśnia 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic 6hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adrian
Jeżdzę: Było A8 D2 jest A8 D3
Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 13 Kwi 2010
Posty: 180
Skąd: Piotrków Trybunalski
Wysłany: 2013-11-10, 22:50   

W takim układzie musiał być dobrze ustawiony. Czyli jak 1-tłok jest w najwyższym punktcie to znaki na wałkach mają być naprzeciw siebie. Ustawiając tak nie bede zwracał uwagi na znak O/T
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2013-11-12, 18:19   

Robiłem to samo bo mi coś nie pasowało. Ściągnałem dekle i ustawiałem na znaki na włkach. Zanim wszystko poskręcałem na gotowo obracałem silnikiem pare razy kluczem i sprawdzałem czy jest wszystko ok na 1mln%
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
hipcio 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 19 razy
Wiek: 43
Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 476
Skąd: Ryki
Wysłany: 2013-11-12, 21:12   

GMP na 1 cylinder i wtedy kolka na walkach powinny sie zejsc do siebie.
Pierwszy to od strony pasażera i pierwszy od lampy.

Reszta na PW
Ostatnio zmieniony przez hipcio 2013-11-16, 21:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2013-11-12, 23:00   

Teraz to i ja się pogubiłem.
Wałki na przeciw siebie i GMP na 1 czy na 5 ?
A co jeśli wał jest przestawiony względem głowic o 180 stopni? Bo tak mi się wydaje że na to wychodzi omylne ustawienie GMP? Chyba że się mylę.

Ja swój ustawiłem w ten sposób
http://www.a8team.pl/d2-9...-abz-vt7518.htm
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
Wiśnia 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic 6hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adrian
Jeżdzę: Było A8 D2 jest A8 D3
Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 13 Kwi 2010
Posty: 180
Skąd: Piotrków Trybunalski
Wysłany: 2013-11-13, 14:15   

Koledzy czy na tym filmie czasem nie ustawia 5 cylindra na GMP przed założeniem paska rozrządu? Podejrzewam że blokady na pewno ma założone:) Czy przy zalożeniu blokad na wałkach kropki sa na przeciwko siebie ? https://www.youtube.com/w...be_gdata_player
 
 
hipcio 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 19 razy
Wiek: 43
Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 476
Skąd: Ryki
Wysłany: 2013-11-14, 21:51   

Na blokadach kropki są do siebie. gmp na 1 cylinder ale jutro sprawdze na 100% bo własnie robie rozrząd w ABZ-cie

Blokady wchodzą tylko w jednej pozycji gmp.

Sprawdzone

GMP jest tylko na pierwszym cylindrze gdy znaki sie pokrywają, jednak są dwie mozliwosci w zaleznosci od faz. Raz kółka są do siebie a nastepny ogrót są na zewnątrz. Bez blokad obie pozycje do ustawienia są w sumie prawidłowe, na blokadach tylko kiedy kółka są do siebie.
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 52
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1011
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2013-12-29, 09:23   

Tutaj zdjęcie z ABZ'ta

OT i kwestia cylindra na samej górze.

_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.