Autor |
Wiadomość |
Wiśnia
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic 6hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adrian
Jeżdzę: Było A8 D2 jest A8 D3
Pomógł: 1 raz Wiek: 36 Dołączył: 13 Kwi 2010 Posty: 180 Skąd: Piotrków Trybunalski
|
Wysłany: 2013-11-09, 14:31 [D2 94 4.2PB/LPG
] Znak OT na kole pasowym a 1-tłok
|
|
|
Koledzy mam pytanie..Wymieniam uszczelniacze zaworowe bez ściągania głowicy i sprawdzając ustawienie rozrządu okazalo się że w momencie gdy znaki na wałkach rozrządu są ustawione na przeciw siebie na lewej jak i prawej głowicy to znak OT na kole pasowym nie jest na znaczniku tylko jest obrócony o 180stopni (jest na dole koła pasowego) . Zdemontowalem więc koło pasowe bo myślałem ze jest scięty bolec i obrócone względem koła zębatego wału ale jest na swoim miejscu. I teraz mam pyatnie gdy koło pasowe jest na znakach OT to 1 tłok powinien być w najwyższym położeniu ? Bo jeżeli tak jest to coś mi się nie zgadza albo ktoś zamienił koło pasowe od innego silnika.
[ Dodano: 2013-11-09, 14:45 ]
Zapomnialem dodać że silnik 4.2 ABZ |
|
|
|
|
|
|
|
leon0376
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: AUDI A8 L
Pomógł: 11 razy Wiek: 48 Dołączył: 13 Wrz 2009 Posty: 383 Skąd: FR
|
Wysłany: 2013-11-09, 20:13
|
|
|
Nie pierwszy,tylko piaty cylinder ;-) |
_________________ Zycie jest za krotkie zeby inwestowac w diesla |
|
|
|
|
|
|
|
Wiśnia
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic 6hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adrian
Jeżdzę: Było A8 D2 jest A8 D3
Pomógł: 1 raz Wiek: 36 Dołączył: 13 Kwi 2010 Posty: 180 Skąd: Piotrków Trybunalski
|
Wysłany: 2013-11-09, 20:28
|
|
|
Mialem źle ustawiony rozrząd jeździlem tak od momentu zakupu i poprzedni własciciel również bo za jego kadencji ktoś wymieniał rozrząd . Mam auto juz 3 lata i ciagle tak jeżdżę. Jak mógł ktoś tak ustawić? że to w ogole jeździło? Spalanie w trasie mam 14 l LPG . Oczywiście przy spokojnej jeździe. Leon jestes pewien ze piąty? |
|
|
|
|
leon0376
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: AUDI A8 L
Pomógł: 11 razy Wiek: 48 Dołączył: 13 Wrz 2009 Posty: 383 Skąd: FR
|
Wysłany: 2013-11-09, 22:05
|
|
|
Tak.Poczytaj na forum, rozrzad to temat rzeka. |
_________________ Zycie jest za krotkie zeby inwestowac w diesla |
|
|
|
|
|
|
|
Wiśnia
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic 6hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adrian
Jeżdzę: Było A8 D2 jest A8 D3
Pomógł: 1 raz Wiek: 36 Dołączył: 13 Kwi 2010 Posty: 180 Skąd: Piotrków Trybunalski
|
Wysłany: 2013-11-10, 03:22
|
|
|
Ok. Narazie dziekuje Piotr :-) skończę uszczelniacze to bede ustawiał rozrząd. W takim układzie Twoim zdaniem mam przestawiony rozrząd? Widzisz bo sie zastanawiałem bo jak jest na OT to 1 tlok nie jest w punktcie najwyzszym i dlatego pytam bede ustawial tak jak mowisz Przegladałem różne tematy jeden kolega miał problem że jak ustawił zgodnie ze znakami to mu wyskakiwal błąd położenia wałka rozrzadu dopiero jak przedstawił dwa centymetry w prawo od znaku ot to miał dynamiczniejszy silnikm Wiec sprawa zagadkowa. http://a8team.pl/d2-96-42...02a2c529c6da57e |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2013-11-10, 06:51
|
|
|
ustawiasz na blokady i ma być
czy ty na oko ? |
|
|
|
|
|
|
|
Wiśnia
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic 6hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adrian
Jeżdzę: Było A8 D2 jest A8 D3
Pomógł: 1 raz Wiek: 36 Dołączył: 13 Kwi 2010 Posty: 180 Skąd: Piotrków Trybunalski
|
Wysłany: 2013-11-10, 12:04
|
|
|
Na oko. Tzn wiesz bede miał ściągnięte pokrywy zaworów więc będę widział. Postaram sie pozyczyc blokady. Ale koledzy możliwe że tak było przedstawione? |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2013-11-10, 18:20
|
|
|
raczej nie
kolizja jest powyżej 3 ząbków :-D |
|
|
|
|
|
|
|
Wiśnia
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic 6hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adrian
Jeżdzę: Było A8 D2 jest A8 D3
Pomógł: 1 raz Wiek: 36 Dołączył: 13 Kwi 2010 Posty: 180 Skąd: Piotrków Trybunalski
|
Wysłany: 2013-11-10, 22:50
|
|
|
W takim układzie musiał być dobrze ustawiony. Czyli jak 1-tłok jest w najwyższym punktcie to znaki na wałkach mają być naprzeciw siebie. Ustawiając tak nie bede zwracał uwagi na znak O/T |
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2013-11-12, 18:19
|
|
|
Robiłem to samo bo mi coś nie pasowało. Ściągnałem dekle i ustawiałem na znaki na włkach. Zanim wszystko poskręcałem na gotowo obracałem silnikiem pare razy kluczem i sprawdzałem czy jest wszystko ok na 1mln% |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
hipcio
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 19 razy Wiek: 43 Dołączył: 12 Wrz 2010 Posty: 476 Skąd: Ryki
|
Wysłany: 2013-11-12, 21:12
|
|
|
GMP na 1 cylinder i wtedy kolka na walkach powinny sie zejsc do siebie.
Pierwszy to od strony pasażera i pierwszy od lampy.
Reszta na PW |
Ostatnio zmieniony przez hipcio 2013-11-16, 21:40, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2013-11-12, 23:00
|
|
|
Teraz to i ja się pogubiłem.
Wałki na przeciw siebie i GMP na 1 czy na 5 ?
A co jeśli wał jest przestawiony względem głowic o 180 stopni? Bo tak mi się wydaje że na to wychodzi omylne ustawienie GMP? Chyba że się mylę.
Ja swój ustawiłem w ten sposób
http://www.a8team.pl/d2-9...-abz-vt7518.htm |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
Wiśnia
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic 6hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adrian
Jeżdzę: Było A8 D2 jest A8 D3
Pomógł: 1 raz Wiek: 36 Dołączył: 13 Kwi 2010 Posty: 180 Skąd: Piotrków Trybunalski
|
Wysłany: 2013-11-13, 14:15
|
|
|
Koledzy czy na tym filmie czasem nie ustawia 5 cylindra na GMP przed założeniem paska rozrządu? Podejrzewam że blokady na pewno ma założone:) Czy przy zalożeniu blokad na wałkach kropki sa na przeciwko siebie ? https://www.youtube.com/w...be_gdata_player |
|
|
|
|
hipcio
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 19 razy Wiek: 43 Dołączył: 12 Wrz 2010 Posty: 476 Skąd: Ryki
|
Wysłany: 2013-11-14, 21:51
|
|
|
Na blokadach kropki są do siebie. gmp na 1 cylinder ale jutro sprawdze na 100% bo własnie robie rozrząd w ABZ-cie
Blokady wchodzą tylko w jednej pozycji gmp.
Sprawdzone
GMP jest tylko na pierwszym cylindrze gdy znaki sie pokrywają, jednak są dwie mozliwosci w zaleznosci od faz. Raz kółka są do siebie a nastepny ogrót są na zewnątrz. Bez blokad obie pozycje do ustawienia są w sumie prawidłowe, na blokadach tylko kiedy kółka są do siebie. |
|
|
|
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
|
|
|
|
|