Autor |
Wiadomość |
karhu
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: krzysztof
Jeżdzę: audi A8 D3 BFM
Wiek: 47 Dołączył: 11 Gru 2016 Posty: 55 Skąd: bydgoszcz
|
Wysłany: 2018-03-25, 01:06 [D2 99 3.7PB
] Falowanie na biegu jałowym
|
|
|
witam szanownych forumowiczów
w ostatnim czasie mam dziwne delikatne "kolysanie" autem po rannym rozruchu
Dzieje się tak tylko na biegu jalowym do osiągnięcia +50st , potem drgania ustają
Dużo czytalem na temat przeplywomierza , ktoś stwierdzil ze po wymianie na lepszy drgania ustępowaly
Nie wiem jak wydobyć logi z programu VagCom dlatego nagralem film z mojego przyspieszenia
Silnik rozgrzany, przyspieszalem z 2 biegu (od 40 sekundy filmu) zasilanie benzyna
link https://youtu.be/iscFA34_7xE
Prosze o wasze fachowe doradztwo czy moj przeplywomierz jest jeszcze zdrowy? |
|
|
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2018-03-25, 13:30
|
|
|
Trochę za malo pokazuje przepływka, u mnie dochodzi do 230. Zrób jeszcze raz testa i na drugim biegu przy niskich obrotach wduś pedał gazu do oporu i ciagnij na dwójce aż zmieni bieg ...to da miarodajny wynik. |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
Lechu
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tipronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Xxx
Jeżdzę: D2
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 666 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 2018-03-25, 15:24
|
|
|
O loguj jedną grupę jednocześnie, zwiększysz tym ziarnistość pomiaru i będzie on dokładniejszy . |
|
|
|
|
karhu
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: krzysztof
Jeżdzę: audi A8 D3 BFM
Wiek: 47 Dołączył: 11 Gru 2016 Posty: 55 Skąd: bydgoszcz
|
Wysłany: 2018-03-26, 21:33
|
|
|
dziekuje za odpowiedz
znaczy ze mam nagrac film z 2x grupa 001 i 1x grupa 002 tak?
Danishow wcisnac z "kickdown" czy bez?
napiszcie prosze jeszcze jak dokladnie dignozowac sklad mieszanki (jezdze tez na lpg i chce kontrolowac sklad mieszanki tak aby nie bylo za ubogo) w mojej audi na której grupie to sprawdzic i jakie powienne byc ksiązkowe wartosci?
sprawdzac na rozgzanym silniku przy jakiej prędkosci obrotowej? z obciązeniem czy na biegu jalowym lepiej?
dziekuje za odpowiedz |
|
|
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2018-03-26, 22:09
|
|
|
karhu napisał/a: | Danishow wcisnac z "kickdown" czy bez? | Do oporu czyli z Kickdown.
karhu napisał/a: | jezdze tez na lpg i chce kontrolowac sklad mieszanki tak aby nie bylo za ubogo | Twoja instalacja LPG nie ma podłączenia do OBD ?! |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
karhu
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: krzysztof
Jeżdzę: audi A8 D3 BFM
Wiek: 47 Dołączył: 11 Gru 2016 Posty: 55 Skąd: bydgoszcz
|
Wysłany: 2018-03-26, 23:44
|
|
|
dobrze jutro spróbuje zrobic jeszcze raz test
Moja instalacja to Icom jtg - dodatkowe zainstalowane wtryski lpg są sterowane fabrycznym ECU audi |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2018-03-27, 05:26
|
|
|
o jak w volvo bi fuel
No to może być problem jak zacznie coś się dziać
[ Dodano: 2018-03-27, 06:29 ]
doczytałem to tylko lpi czyli ciekły wtrysk |
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2018-03-27, 22:04
|
|
|
karhu napisał/a: | dodatkowe zainstalowane wtryski lpg są sterowane fabrycznym ECU audi | W każdej sekwencyjnej instalacji gazowej wtryskami LPG steruje sterownik silnika, komputer gazowy umożliwia jedynie korektę sygnałów sterownika silnika, bez którego nic by nie działało |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2018-03-29, 06:23
|
|
|
nie prawda
tu co kolega pisze nie ma dodatkowego sterownika tak jak jest w volvo np .
Ten dodatkowy komp steruje wtryskiwaczami on tylko opiera się na sygnale z fabrycznego ecu tak aby go oszukać .
To wysteruj wtryskiwacze z fabrycznego ecu
jak ci się uda to ... |
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2018-03-29, 20:56
|
|
|
No to ja takiego cuda nie widziałem |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2018-03-29, 21:41
|
|
|
pepi napisał/a: | nie prawda
tu co kolega pisze nie ma dodatkowego sterownika tak jak jest w volvo np .
Ten dodatkowy komp steruje wtryskiwaczami on tylko opiera się na sygnale z fabrycznego ecu tak aby go oszukać .
To wysteruj wtryskiwacze z fabrycznego ecu
jak ci się uda to ... |
z fabrycznego powiadasz (bez korekcji)...
to by znaczyło że musisz dobierać wtryski gazowe (lub je korygowć mechanicznie)
pod konkretny model/silnik oraz że ich charakterystyka po tych zabiegach będzie taka
sama jak benzynowych
jakieś dysze/zwężki/spręzynki cokolwiek co umożliwi takie dawkowanie gazu (przy czasach
otwarcia dla benzyny) aby wszystko było ok
wtedy np przy założeniu że parę lat wytrzymają trzymając parametry jak benzynowe
wszystko gra
co do wtrysku ciekłego kiedyś czytałem o instalkach które wykorzystują tą samą listwę
i wtryski co benzynka - te jest coś nie wiem czy to jest dalej rozwijane |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2018-03-29, 22:00
|
|
|
jest
zasada fajna tylko nasz gaz jest jaki jest i zabija wtryski |
|
|
|
|
|
|
|
karhu
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: krzysztof
Jeżdzę: audi A8 D3 BFM
Wiek: 47 Dołączył: 11 Gru 2016 Posty: 55 Skąd: bydgoszcz
|
Wysłany: 2018-04-17, 21:49
|
|
|
przepraszam za zwloke
mam drugi test link https://youtu.be/JVcmtkea_qk
czy wiecie jakie wartosci przeplywomierza powinny być wg. serwisówki? (min. vs max)
test przeprowadzilem na nowych wymienionych swiecach
poprzednio mialem boscha wg. zalecen danishow FGR7KQE0 zrobilem na nich 34000km
teraz kupilem również bosha ale model 1elektrodowy do gazu irydowe FR6KI332S
Moje wtryski siemensa gazowe siedzą w obudowach i są kalibrowane mechanicznie w momencie montazu instalacji tzw. kalibratory to nic innego jak mini dysza sa rozne srednice dziurek w srodku kalibratora które chyba? okreslają ilość przeplywającego paliwa??
Nie wiem jak to do końca funkcjonuje tzn. jak oni uzyskują inny czas otwarcia wtrysku gazowego poprzez "zdlawienie" dawki paliwa?
wklejam zdjecie z pomiarów u gazownika na pierwszej wizzycie gwarancyjnej po przejechaniu 2000km
20180417_211849.jpg
|
|
Plik ściągnięto 4 raz(y) 295,13 KB |
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2018-04-17, 22:40
|
|
|
karhu napisał/a: | poprzednio mialem boscha wg. zalecen danishow FGR7KQE0 zrobilem na nich 34000km | Polecałem 4-elektrodowe świece do gazu ...na pewno ja? |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
karhu
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: krzysztof
Jeżdzę: audi A8 D3 BFM
Wiek: 47 Dołączył: 11 Gru 2016 Posty: 55 Skąd: bydgoszcz
|
Wysłany: 2018-04-18, 09:29
|
|
|
tzn. w tym wątku pytałem jakiś czas temu o świecę na pierwszy montaż
https://www.a8team.pl/d2-...taz-vt23030.htm
nie mniej swiece u mnie te świece funkcjonowały bez zarzutu do samego konca ale postanowiłem zainwestowac w nieco drozsze irydowe zobaczymy czy auto będzie pracować płynniej i czy może minie delikatne "falowanie" na zimnym silniku |
|
|
|
|
|