Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 99 3.7PB ] zestaw naprawczy chlodniczki oleju  
Autor Wiadomość
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 51
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1010
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2011-11-22, 20:36   

Ostatnio wymieniałem uszczelki w tej chłodniczce w ABZ'cie.
Nie trzeba ściągać przodu ani pokrywy rozrządu. Oczywiście odłączyć akumulator.
Altek ściągnać, wcześniej pasek wielorowkowy. Filtr powietrza.
Dodatkowo ściągałem zderzak, więcej światła było pod autem.

Jak się ma komplet narzędzi to te śruby da się poodkręcać. Odpowiedniej długości imbusy,
z przegubem kardana i wio.

Wyciągnięcie polega w pewnym momencie na użyciu śrubokręta ponieważ brakuje 2 mm.
Obudowa wadzi o łapę poduchy ale jak się odkręci wszystkie śruby to obudowa pójdzie
do tyłu.



Założyć jest troszeczkę trudniej... ale chwila cierpliwości i siedzi.

Poniżej numery części:

_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
merc4891 
Moje A8



Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: Audi A8
Pomógł: 1 raz
Wiek: 39
Dołączył: 01 Gru 2010
Posty: 62
Skąd: zach-pom ZSZ
Wysłany: 2011-11-22, 20:56   

Ten plastik co go zastosowałem jest odporny na gorącą wodę(niby ), a symeringi to w każdym sklepie hydraulicznym dostaniesz za grosze .przecież to nie jest technika z kosmosu.a co do wyciągnięcia to ja sie z nią szarpałem i nic dopiero po odkręceniu osłony poszło bez problemu.kardana miałem ale moim zdaniem moją śrubke ktoś już wcześniej załatwił i zostawił tą robote dla przyszłego właściciela
 
 
ricov6 
Moje A8


Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Rysiek
Jeżdzę: A8 D3 FL
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 112
Skąd: Lubin
Wysłany: 2011-12-02, 17:57   

koledzy czy przy tym zabiegu spuszczamy płyn i olej
 
 
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2890
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-12-02, 21:42   

no pewnie
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
merc4891 
Moje A8



Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: Audi A8
Pomógł: 1 raz
Wiek: 39
Dołączył: 01 Gru 2010
Posty: 62
Skąd: zach-pom ZSZ
Wysłany: 2011-12-04, 15:55   

oleju nie trzeba
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 51
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1010
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2011-12-04, 20:17   

ricov6 napisał/a:
koledzy czy przy tym zabiegu spuszczamy płyn i olej


Płyn spuszczamy... ale i tak go jeszcze trochę wyleci (z 1 literek będzie).
Przygotować trzeba miskę... bedzie leciał tym plastikowym łącznikiem z bloku.

Olej silnikowy - nie trzeba.
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
ricov6 
Moje A8


Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Rysiek
Jeżdzę: A8 D3 FL
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 112
Skąd: Lubin
Wysłany: 2011-12-04, 20:58   

Dzięki koledzy za informacje
 
 
tomi26 
Moje A8


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: Vectra C.
Pomógł: 17 razy
Wiek: 40
Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 494
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2011-12-06, 09:03   

No ja też już mam tą robotę za sobą,dzisiaj już chyba złożę wszystko do kupy,ja olej cały wylałem bo i tak go wymieniałem,płyn również...ściągałem cały przód i obudowę od rozrządu też(wtedy było łatwiej)było mi to na rękę bo i tak wymieniałem przy okazji mnóstwo części :-|

Ps.Moim zdaniem roboty przy tej chłodniczce oleju jest od cholery i nikomu nie życzę,a jeżeli już ktoś ma zamiar dłużej jeździć swoim autkiem to robić to przy okazji wymiany rozrządu,tak na wszelki wypadek ;-) koszt nie taki duży,a później spokój.

[ Dodano: 2011-12-06, 09:14 ]
A właśnie,dodam jeszcze,że moim zdaniem patent z przegubem kardana do tej nieszczęsnej schowanej śruby jest do kitu,lepszy sposób to mała grzechotka,która jest w praktycznie każdym zestawie kluczy,do tego ta dłuższa przedłużka również z takiego zestawu,nasadka bodajże 10 no i odpowiedni krótki imbus i wszystko ładnie pasuje i nic nie trzeba kombinować z tym przegubem,przynajmniej mi to jakoś nie wychodziło :-P

[ Dodano: 2011-12-06, 09:18 ]
_________________
Sygnatura została usunięta bo była za fajna i wszyscy zazdrościli :D
 
 
ricov6 
Moje A8


Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Rysiek
Jeżdzę: A8 D3 FL
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 112
Skąd: Lubin
Wysłany: 2011-12-06, 16:12   

ja dzisiaj już wyciągnąłem tą pechową chłodniczke i faktycznie jest tak jak napisał tomi26 przegub kardana nie podchodzi. Problem miałem z wyciągnięciem jej i teraz się obawiam żeby dobrze złożyć bo miejsca jest bardzo mało.
 
 
tomi26 
Moje A8


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: Vectra C.
Pomógł: 17 razy
Wiek: 40
Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 494
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2011-12-06, 22:10   

ricov6, zgadza się,miejsca za dużo to tam nie ma,nie wiem jak u ciebie,ale u mnie jeszcze są tam dwa cholerne przewody do płynu od webasto,które dosyć mocno przeszkadzały i jak chciałem się ich na chwilę pozbyć to jeden delikatnie pękł(skończyło się na wymianie obydwu :/ )

Co do włożenia chłodnicy na miejsce to ja delikatnie przesmarowałem olejem nowy oring na rurce metalowej i wtedy ładnie wskoczyła na miejsce.A później to już z górki ;-)

Żeby się zbytnio tam nie męczyć ,to moim zdaniem trzeba zdjąć obudowę rozrządu,ale tak jak pisałem wcześniej,mi było na rękę bo i tak chciałem zerknąć do rozrządu i sprawdzić czy przy pompie wody jest sucho,no i oczywiście jest suchutko :-P a poza tym w tych okolicach wymieniałem też od razu pasek wielorowkowy,rolki,napinacz/amortyzator,łożysko viscozy(a właśnie dzięki dice111 ;-) )

A zresztą ta obudowa to tylko kilka śrub,a miejsca o wiele więcej przy montażu.
_________________
Sygnatura została usunięta bo była za fajna i wszyscy zazdrościli :D
 
 
sebos17 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.8
Skrzynia: 6HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sebastian
Jeżdzę: X5 E53 4.8is
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 623
Skąd: Bielsk Podlaski
Wysłany: 2011-12-07, 21:38   

Może i pytanie na na miejscu, ale cały zabieg robimy ponieważ co się dzieje ... ? Wycieka olej czy jakieś inne objawy?

Tylko się nie śmiać :-P :-D
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2011-12-07, 22:51   

sebos17 napisał/a:
Może i pytanie na na miejscu, ale cały zabieg robimy ponieważ co się dzieje ... ? Wycieka olej czy jakieś inne objawy?

Ucieka płyn chłodzący i teoretycznie nie wiadomo gdzie znika... a chłodniczka oleju ze względu na swoje umiejscowienie to właśnie jeden z tych trudniej wykrywalnych wycieków ;-)
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
Ostatnio zmieniony przez FOSS 2011-12-07, 22:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
mdamian 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy
Wiek: 41
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 2107
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2011-12-07, 22:51   

sebos17, trafne pytanie :mrgreen:
_________________
Nie ma to jak 4.2 Quattro :)
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6. :)
Wypalanie DPF Audi A6 i A8. :)
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS. :)
 
 
sebos17 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.8
Skrzynia: 6HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sebastian
Jeżdzę: X5 E53 4.8is
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 623
Skąd: Bielsk Podlaski
Wysłany: 2011-12-07, 23:32   

FOSS napisał/a:

Ucieka płyn chłodzący i teoretycznie nie wiadomo gdzie znika... a chłodniczka oleju ze względu na swoje umiejscowienie to właśnie jeden z tych trudniej wykrywalnych wycieków ;-)


Dziękuję za odpowiedź, kolejne doświadczenie, abym nie musiał skorzystać ;-)
 
 
ricov6 
Moje A8


Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Rysiek
Jeżdzę: A8 D3 FL
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 112
Skąd: Lubin
Wysłany: 2011-12-09, 17:19   

ja już jestem po operacji chłodniczki w po liftowej troszeczke inaczej sie do tego zabiera. Jeżeli coś to służę radą
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.