Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 99 3.7PB ] zestaw naprawczy chlodniczki oleju  
Autor Wiadomość
Judo 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 09 Sty 2011
Posty: 222
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2012-10-12, 07:09   

marekp750 napisał/a:
Ostatnio wymieniałem uszczelki w tej chłodniczce w ABZ'cie.
Nie trzeba ściągać przodu ani pokrywy rozrządu. Oczywiście odłączyć akumulator.
Altek ściągnać, wcześniej pasek wielorowkowy. Filtr powietrza.
Dodatkowo ściągałem zderzak, więcej światła było pod autem.

Jak się ma komplet narzędzi to te śruby da się poodkręcać. Odpowiedniej długości imbusy,
z przegubem kardana i wio.

Wyciągnięcie polega w pewnym momencie na użyciu śrubokręta ponieważ brakuje 2 mm.
Obudowa wadzi o łapę poduchy ale jak się odkręci wszystkie śruby to obudowa pójdzie
do tyłu.

[url=http://img3.imagesha....th.jpg]Obrazek[/URL]

Założyć jest troszeczkę trudniej... ale chwila cierpliwości i siedzi.

Poniżej numery części:

[url=http://img543.images....th.jpg]Obrazek[/URL]


Hej jakie koszta tych części ??

Ma ktoś krok po kroku, jak do tego się zabrać w PreLIFT ABZ bo link powyżej nie działa ...
_________________

 
 
lilhomies 
Użytkownik


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tip - 5b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Bartek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 29 Cze 2016
Posty: 11
Skąd: TK
Wysłany: 2016-11-17, 17:04   

Witam,

Wybaczcie że robię "odkopy" ale czy możliwe jest aby przez uszkodzoną chłodnice oleju przedostawał się olej do płynu chłodniczego?

Ogólnie ostatnio przyszło mi do głowy że mam wydmuchaną uszczelkę pod głowicą gdyż nie mam ogrzewania a zamiast płynu chłodniczego jest praktycznie sam olej. Dodam że samochód normalnie odpala, ładnie trzyma obroty, nic nie szarpie, w oleju nie ma płynu. Co prawda w spalinach czuć nieco oleju ale czuć go było nawet wtedy kiedy wszystko było w porządku. Poza tym zauważyłem że nad obudową filtra oleju jest zaciek z "masła" jakby wymieszany olej z płynem i podgrzany czyli coś co często występuje na korku oleju z powodu niedogrzania silnika bądź wydmuchanej uszczelki.

Z góry dziękuje za odpowiedź.
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 51
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1010
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2016-11-17, 21:47   

Uszczelki do chłodniczki oleju to koszt około 160 zł komplet.

W każdym miejscu gdzie jest styk płynu chłodniczego z olejem (czyli i w chłodniczce oleju)
może nastąpić przeciek.

Najpierw sprawdzamy chłodniczkę olejową (najmniejszy koszt operacji).
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
lilhomies 
Użytkownik


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tip - 5b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Bartek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 29 Cze 2016
Posty: 11
Skąd: TK
Wysłany: 2016-11-17, 22:45   

Rozumiem. Bardzo dziękuje za odpowiedź. Postaram się to ogarnąć na dniach.
Jeszcze jedno pytanie. Czy bez kanału można zdemontować chłodnicę?
 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2016-11-18, 00:24   

Oj ciężko ale to wykonalne, prawie wszystko trzeba rozbierać od dołu.


lilhomies, popraw lokalizację w profilu !
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2016-11-18, 00:55   

lilhomies napisał/a:
Jeszcze jedno pytanie. Czy bez kanału można zdemontować chłodnicę?

Z kanału tak samo trudno jak bez kanału. Bo kanał średnio się do takiej naprawy nadaje.

Ale żeby nie dobijać to zapewniam, że chłodniczkę oleju da radę ogarnąć bez kanału i bez podnośnika warsztatowego ale.... warto mieć jakiś podnośnik typu żaba i jakieś kobyłki co by na głowę nie zleciało.
Noi oczywiście o tej porze roku jakieś zadaszone i ogrzewane pomieszczenie bo sporo roboty będzie trzeba wykonać jednak "z gleby".
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
lilhomies 
Użytkownik


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tip - 5b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Bartek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 29 Cze 2016
Posty: 11
Skąd: TK
Wysłany: 2016-12-02, 13:16   

W sumie jest to nieaktualne. Okazało się że uszkodzona była chłodnica oleju skrzyni biegów. Niestety wciąż nie ma ogrzewania. Oleju w układzie chłodzenia już nie ma. Nagrzewnice płukane chyba ze 4 razy z czego po ostatnich dwóch płukaniach już nic oleju nie wyleciało.. Węże na podszybiu? Zimne..



Zamieszczam zdjęcie które węże są cieple a które zmine.
Dodam że nie mam jak odkręcić odpowietrzników bo ktoś już je zniszczył.
Samochód oczywiście złapał odpowiednią temperature płynu ale niestety ogrzewania nie ma. Właśnie zastanwia mnie to dlaczego po jednej stronie tego "trójnika" przewód jest gorący natomiast z drugiej ledwo letni.
 
 
miaziol 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 47
Dołączył: 16 Maj 2016
Posty: 67
Skąd: Uć
Wysłany: 2016-12-02, 14:55   

Póki nie odpowietrzysz będziesz miał zimno niestety. Te odpowietrzniki służą po to aby odpowietrzyc nagrzewnice. Bez tego silnik jest ciepły ale w środku zima.
 
 
lilhomies 
Użytkownik


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tip - 5b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Bartek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 29 Cze 2016
Posty: 11
Skąd: TK
Wysłany: 2016-12-02, 15:01   

Jak to zrobić? Nagrzewamy wóz do 90 stopni i odkręcam jednocześnie jeden i drugi odpowietrznik czy najpierw jeden a później drugi? I czy korek od wyrównawczego odkręcony czy zakręcony?
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3150
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2016-12-02, 16:23   

Do wymiany masz te króćce.

Po co kombinować z odpowietrzaniem? Ja to robię tak, jeśli była chłodnica odpinana:
- zalewam do pełna zbiornik, po sam korek aż nie ubywa i zakręcam
- odpalam webasto i po 15min silnik tak aby skoczyła temp do 80C licznikowych
- kontrola stanu i jeśli jest ok jadę na testy. Temp. klimatronika nie zmieniam, zawsze mam 22C i nigdy nie miałem problemu.
- ponowna kontrolna i ew. uzupełnienie.
_________________
 
 
lilhomies 
Użytkownik


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tip - 5b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Bartek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 29 Cze 2016
Posty: 11
Skąd: TK
Wysłany: 2016-12-02, 17:00   

To nie wiem.. U mnie odkręcam odpowietrznik ten jeden i nawet kropla plynu nie wypłynie.
 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2016-12-02, 21:25   

lilhomies napisał/a:
odkręcam odpowietrznik ten jeden
Który, ten na gorącym wężu? Poza tym wystarczy się przejechać by w pełni odpowietrzyć układ. Sprawdzałeś stan zaworów na podszybiu, może któryś "stanął dęba" i nie puszcza wody ?
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 39
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2016-12-02, 22:18   

Cytat:
Sprawdzałeś stan zaworów na podszybiu, może któryś "stanął dęba" i nie puszcza wody ?


Dani o jakich zaworach mówisz? Gdzie one są dokładnie ulokowane?
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2016-12-02, 22:28   

Całe te ustrojstwo z pompką na podszybiu, sterujące przepływem wody przez nagrzewnice :D
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
lilhomies 
Użytkownik


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tip - 5b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Bartek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 29 Cze 2016
Posty: 11
Skąd: TK
Wysłany: 2016-12-03, 10:47   

Ale gdyby te zawory były zamknięte to czy po włożeniu węża ogrodowego w dopływ do nagrzewnicy i odkręceniu wody to ta woda by się wylewała z powrotu?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - manga

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.