Autor |
Wiadomość |
Judo
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz Wiek: 41 Dołączył: 09 Sty 2011 Posty: 222 Skąd: Pabianice
|
Wysłany: 2012-10-12, 06:09
|
|
|
marekp750 napisał/a: | Ostatnio wymieniałem uszczelki w tej chłodniczce w ABZ'cie.
Nie trzeba ściągać przodu ani pokrywy rozrządu. Oczywiście odłączyć akumulator.
Altek ściągnać, wcześniej pasek wielorowkowy. Filtr powietrza.
Dodatkowo ściągałem zderzak, więcej światła było pod autem.
Jak się ma komplet narzędzi to te śruby da się poodkręcać. Odpowiedniej długości imbusy,
z przegubem kardana i wio.
Wyciągnięcie polega w pewnym momencie na użyciu śrubokręta ponieważ brakuje 2 mm.
Obudowa wadzi o łapę poduchy ale jak się odkręci wszystkie śruby to obudowa pójdzie
do tyłu.
[url=http://img3.imagesha....th.jpg]Obrazek[/URL]
Założyć jest troszeczkę trudniej... ale chwila cierpliwości i siedzi.
Poniżej numery części:
[url=http://img543.images....th.jpg]Obrazek[/URL] |
Hej jakie koszta tych części ??
Ma ktoś krok po kroku, jak do tego się zabrać w PreLIFT ABZ bo link powyżej nie działa ... |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
lilhomies
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tip - 5b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Bartek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 29 Cze 2016 Posty: 11 Skąd: TK
|
Wysłany: 2016-11-17, 17:04
|
|
|
Witam,
Wybaczcie że robię "odkopy" ale czy możliwe jest aby przez uszkodzoną chłodnice oleju przedostawał się olej do płynu chłodniczego?
Ogólnie ostatnio przyszło mi do głowy że mam wydmuchaną uszczelkę pod głowicą gdyż nie mam ogrzewania a zamiast płynu chłodniczego jest praktycznie sam olej. Dodam że samochód normalnie odpala, ładnie trzyma obroty, nic nie szarpie, w oleju nie ma płynu. Co prawda w spalinach czuć nieco oleju ale czuć go było nawet wtedy kiedy wszystko było w porządku. Poza tym zauważyłem że nad obudową filtra oleju jest zaciek z "masła" jakby wymieszany olej z płynem i podgrzany czyli coś co często występuje na korku oleju z powodu niedogrzania silnika bądź wydmuchanej uszczelki.
Z góry dziękuje za odpowiedź. |
|
|
|
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
|
|
|
|
lilhomies
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tip - 5b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Bartek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 29 Cze 2016 Posty: 11 Skąd: TK
|
Wysłany: 2016-11-17, 22:45
|
|
|
Rozumiem. Bardzo dziękuje za odpowiedź. Postaram się to ogarnąć na dniach.
Jeszcze jedno pytanie. Czy bez kanału można zdemontować chłodnicę? |
|
|
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2016-11-18, 00:24
|
|
|
Oj ciężko ale to wykonalne, prawie wszystko trzeba rozbierać od dołu.
lilhomies, popraw lokalizację w profilu ! |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2016-11-18, 00:55
|
|
|
lilhomies napisał/a: | Jeszcze jedno pytanie. Czy bez kanału można zdemontować chłodnicę?
|
Z kanału tak samo trudno jak bez kanału. Bo kanał średnio się do takiej naprawy nadaje.
Ale żeby nie dobijać to zapewniam, że chłodniczkę oleju da radę ogarnąć bez kanału i bez podnośnika warsztatowego ale.... warto mieć jakiś podnośnik typu żaba i jakieś kobyłki co by na głowę nie zleciało.
Noi oczywiście o tej porze roku jakieś zadaszone i ogrzewane pomieszczenie bo sporo roboty będzie trzeba wykonać jednak "z gleby". |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
lilhomies
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tip - 5b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Bartek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 29 Cze 2016 Posty: 11 Skąd: TK
|
Wysłany: 2016-12-02, 13:16
|
|
|
W sumie jest to nieaktualne. Okazało się że uszkodzona była chłodnica oleju skrzyni biegów. Niestety wciąż nie ma ogrzewania. Oleju w układzie chłodzenia już nie ma. Nagrzewnice płukane chyba ze 4 razy z czego po ostatnich dwóch płukaniach już nic oleju nie wyleciało.. Węże na podszybiu? Zimne..
Zamieszczam zdjęcie które węże są cieple a które zmine.
Dodam że nie mam jak odkręcić odpowietrzników bo ktoś już je zniszczył.
Samochód oczywiście złapał odpowiednią temperature płynu ale niestety ogrzewania nie ma. Właśnie zastanwia mnie to dlaczego po jednej stronie tego "trójnika" przewód jest gorący natomiast z drugiej ledwo letni. |
|
|
|
|
miaziol
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 48 Dołączył: 16 Maj 2016 Posty: 67 Skąd: Uć
|
Wysłany: 2016-12-02, 14:55
|
|
|
Póki nie odpowietrzysz będziesz miał zimno niestety. Te odpowietrzniki służą po to aby odpowietrzyc nagrzewnice. Bez tego silnik jest ciepły ale w środku zima. |
|
|
|
|
|
|
|
lilhomies
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tip - 5b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Bartek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 29 Cze 2016 Posty: 11 Skąd: TK
|
Wysłany: 2016-12-02, 15:01
|
|
|
Jak to zrobić? Nagrzewamy wóz do 90 stopni i odkręcam jednocześnie jeden i drugi odpowietrznik czy najpierw jeden a później drugi? I czy korek od wyrównawczego odkręcony czy zakręcony? |
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2016-12-02, 16:23
|
|
|
Do wymiany masz te króćce.
Po co kombinować z odpowietrzaniem? Ja to robię tak, jeśli była chłodnica odpinana:
- zalewam do pełna zbiornik, po sam korek aż nie ubywa i zakręcam
- odpalam webasto i po 15min silnik tak aby skoczyła temp do 80C licznikowych
- kontrola stanu i jeśli jest ok jadę na testy. Temp. klimatronika nie zmieniam, zawsze mam 22C i nigdy nie miałem problemu.
- ponowna kontrolna i ew. uzupełnienie. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
lilhomies
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tip - 5b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Bartek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 29 Cze 2016 Posty: 11 Skąd: TK
|
Wysłany: 2016-12-02, 17:00
|
|
|
To nie wiem.. U mnie odkręcam odpowietrznik ten jeden i nawet kropla plynu nie wypłynie. |
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2016-12-02, 21:25
|
|
|
lilhomies napisał/a: | odkręcam odpowietrznik ten jeden | Który, ten na gorącym wężu? Poza tym wystarczy się przejechać by w pełni odpowietrzyć układ. Sprawdzałeś stan zaworów na podszybiu, może któryś "stanął dęba" i nie puszcza wody ? |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2016-12-02, 22:18
|
|
|
Cytat: | Sprawdzałeś stan zaworów na podszybiu, może któryś "stanął dęba" i nie puszcza wody ?
|
Dani o jakich zaworach mówisz? Gdzie one są dokładnie ulokowane? |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2016-12-02, 22:28
|
|
|
Całe te ustrojstwo z pompką na podszybiu, sterujące przepływem wody przez nagrzewnice |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
lilhomies
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tip - 5b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Bartek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 29 Cze 2016 Posty: 11 Skąd: TK
|
Wysłany: 2016-12-03, 10:47
|
|
|
Ale gdyby te zawory były zamknięte to czy po włożeniu węża ogrodowego w dopływ do nagrzewnicy i odkręceniu wody to ta woda by się wylewała z powrotu? |
|
|
|
|
|