Autor |
Wiadomość |
blaser
Użytkownik
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 42 Dołączył: 14 Sty 2012 Posty: 14 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2012-02-04, 10:45 [D2 99 4.2PB/LPG
] CAT + niska temperatura wody...
|
|
|
Witam Koledzy !
Jadąc ponad 400 km bez jakichkolwiek dłuższych postojów przy - 20 stopni zauważyłem niską temperaturę wody max 60 stopni w mieście przy jeździe do 60 km/h i postojach typu światła wzrasta do 90 stopni...natomiast trasa prędkość do 90 do 160km/h temperatura drastycznie spada i utrzymuję się na poziomie ww. czyli 60 stopni .Drugi problem to przy tej niskiej temperaturze nie załącza sie gaz i ciągnie na benzynie po przełączeniu na gaz np. w mieście kiedy temperatura była np.65 ,70 stopni gaz załącza się bez problemów po przyciśnięciu gazu (czyli lekki ogień na obrotomierzu ) zapaliła mi sie kontrolka CAT - katalizator ... zatrzymałem sie zgasiłem silnik wyjąłem kluczyk ze stacyjki zapaliłem i kontrolka zgasła sytułacja powtórzyła się jeszcze dwukrotnie ...
Moje pytanie brzmi następująco czy?
- termostat jest do wymiany?
-listwy gazowe ?
-czy też system wariował ponieważ temperatura na zewnątrz była poniżej -26stopni ?
-co oznacza kontrolka CAT ? i do czego to służy ??
z góry dziekuje za pomoc
Piotr |
_________________ Pozdrawiam Piotr |
|
|
|
|
|
|
|
riki76
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: było D2ABZ, D3BFM jest D4 CDSB
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Gru 2009 Posty: 709 Skąd: Dolnyśląsk
|
Wysłany: 2012-02-04, 11:16
|
|
|
termostat jest do wymiany, system mógł wariować ponieważ temperatura reduktora była zbyt niska a co za tym idzie temperatura gazu |
_________________ https://www.youtube.com/watch?v=yGtpl0p0AXs
|
|
|
|
|
|
|
|
blaser
Użytkownik
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 42 Dołączył: 14 Sty 2012 Posty: 14 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2012-02-04, 12:14
|
|
|
a co z kontrolką CAT ?
dlaczego się włączyła ?katalizatory do wymiany ? |
_________________ Pozdrawiam Piotr |
|
|
|
|
riki76
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: było D2ABZ, D3BFM jest D4 CDSB
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Gru 2009 Posty: 709 Skąd: Dolnyśląsk
|
|
|
|
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
|
|
|
|
daro72
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 954 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2012-02-04, 12:49
|
|
|
CAT to z reguły brak spalania na cylindrach, a co za tym idzie wypadanie zapłonów. Silnik wtedy nie pracuje na wszystkie cylindry. U Ciebie związek ma niska temperatura silnika i niska temperatura reduktora. W związku z tym niska temperatura gazu i niedomaganie wtryskiwaczy gazowych. Termostat na pewno do wymiany. Przełącz na benzynę i pojeździj raczej na pewno nie będzie problemu z kontrolką Cat. W tak niskich temperaturach na zewnątrz nawet zasłonięcie chłodnicy może nie pomóc podczas jazdy na LPG. Silnik wtedy będzie pracował na dużym obiegu i na reduktor może iść zbyt mało ciepła. Rozwiąż najpierw problem termostatu a problemy raczej znikną. |
_________________ Dążenie do doskonałości.
|
|
|
|
|
|
|
|
hipcio
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 19 razy Wiek: 43 Dołączył: 12 Wrz 2010 Posty: 476 Skąd: Ryki
|
Wysłany: 2012-02-04, 13:14
|
|
|
Zamarzł gaz w reduktorze przez nie dogrzanie reduktora i wywaliło Ci bład składu mieszanki.
Wymień termostat bo możesz uszkodzic wtryski gazowe i wypalić gniazda zaworowe. |
|
|
|
|
blaser
Użytkownik
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 42 Dołączył: 14 Sty 2012 Posty: 14 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2012-02-04, 14:48
|
|
|
ok Dziekuje Koledzy za porady !!
- macie racje to termostat
na czwartek jestem umówiony do mechanika na wymianę termostatu i regulacje oraz sprawdzenie gazu.... |
_________________ Pozdrawiam Piotr |
|
|
|
|
|
|
|
bombowozista
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Rafi
Jeżdzę: AUDI A8 ASB
Wiek: 47 Dołączył: 16 Maj 2010 Posty: 86 Skąd: E Ł K
|
Wysłany: 2012-02-04, 15:18
|
|
|
Jak będziesz po wymianie to napisz jakie koszty i gdzie termostat siedzi bo mnie to samo czeka niestety |
_________________ Instrukcje do różnych samochodów: http://chomikuj.pl/bombowozista
tel. 500113075
|
|
|
|
|
hipcio
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 19 razy Wiek: 43 Dołączył: 12 Wrz 2010 Posty: 476 Skąd: Ryki
|
|
|
|
|
|
|
|
bombowozista
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Rafi
Jeżdzę: AUDI A8 ASB
Wiek: 47 Dołączył: 16 Maj 2010 Posty: 86 Skąd: E Ł K
|
Wysłany: 2012-02-04, 18:06
|
|
|
Wszystko fajnie pięknie ale opis ten dotyczy silnika ABZ (czy w AQF jest tak samo) o to jest pytanie |
_________________ Instrukcje do różnych samochodów: http://chomikuj.pl/bombowozista
tel. 500113075
|
|
|
|
|
hipcio
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 19 razy Wiek: 43 Dołączył: 12 Wrz 2010 Posty: 476 Skąd: Ryki
|
Wysłany: 2012-02-04, 18:38
|
|
|
Sorki rozpędziłem się.
Jest w tym samym miejscu jednak dostęp jest dużo gorszy. Teoretycznie trzeba ściąga pasek rozrządu. |
|
|
|
|
|
|
|
barrettm82
Użytkownik
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: Audi A8 D2
Wiek: 34 Dołączył: 20 Sty 2011 Posty: 47 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2012-02-05, 16:21
|
|
|
ja mam silnik ABZ wymieniałem termostat bo miałem te same objawy i zajeło mi to z 30min. to dość proste tylko trochę miejsca nie za wiele ale na prawdę nie ma się czego bać.
po wymianie termostatu silnik przy temperaturze -15. do -20 nagrzewa się do temperatury 90st. jadąc na trasie odcinek nie większy niż 10km.
a codo kontrolki CAT to wina niedogrzanych reduktorów.
na nie całkiem dogrzanym siniku przy takich mrozach (-20) przy nagłym przyśpieszaniu mogą być problemy bo reduktor nie jest w stanie odparować odpowiedniej ilości gazu, przez co problemy z mieszanką.
Co do tektury to stosowanie jej zamiast wymiany termostatu to jakiś szarlatański patent.
A pro po gas nie zamarza tak łatwo by zamarznąć w reduktorze przecież LPG jest ciekłe w temperaturze poniżej -40st. |
|
|
|
|
SJake
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Jacek
Jeżdzę: Aluminium
Pomógł: 4 razy Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 192 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2012-02-05, 16:58
|
|
|
bombowozista napisał/a: | (czy w AQF jest tak samo) |
W AQF termostat siedzi za pompą wody... Bez zdjęcia rozrządu raczej się nie obejdzie, bo pasek rozrządu napędza ową pompę, a do tej wymiany jej wyjęcie jest konieczne. |
_________________ A8 4,2 quattro
A8 4,2 quattro
V8 4,2 quattro
V8 4,2 quattro
S6 4,2 quattro
A6 2,8 quattro
A2 1,6 FSI
A6 TDI AEL
POLISHANGEL
|
|
|
|
|
|
|
|
riki76
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: było D2ABZ, D3BFM jest D4 CDSB
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Gru 2009 Posty: 709 Skąd: Dolnyśląsk
|
Wysłany: 2012-02-05, 17:35
|
|
|
Ja swój reduktor obłożyłem kocem gaśniczym (wiadomo bo niepalny) w celu ocieplenia a węże z reduktora do wtryskiwaczy taką izolacją którą owija się rurki miedziane w instalacji cieplnej domu, ponieważ temperatura reduktora przy -20 na dworze była 60 stopni a gazu 8 stopni a raz pokazało temperatuta gazu -4 :shock: A to wszystko zrobiłem dlatego że też mi się zapalał CAT przy ostrym bucie lub szybszej jeździe. Teraz problemu nie ma. ;-) |
_________________ https://www.youtube.com/watch?v=yGtpl0p0AXs
|
|
|
|
|
|