Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 99 4.2PB/LPG ] CAT + niska temperatura wody...  
Autor Wiadomość
blaser 
Użytkownik


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 42
Dołączył: 14 Sty 2012
Posty: 14
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2012-02-04, 10:45   [D2 99 4.2PB/LPG ] CAT + niska temperatura wody...

Witam Koledzy !

Jadąc ponad 400 km bez jakichkolwiek dłuższych postojów przy - 20 stopni zauważyłem niską temperaturę wody max 60 stopni w mieście przy jeździe do 60 km/h i postojach typu światła wzrasta do 90 stopni...natomiast trasa prędkość do 90 do 160km/h temperatura drastycznie spada i utrzymuję się na poziomie ww. czyli 60 stopni .Drugi problem to przy tej niskiej temperaturze nie załącza sie gaz i ciągnie na benzynie po przełączeniu na gaz np. w mieście kiedy temperatura była np.65 ,70 stopni gaz załącza się bez problemów po przyciśnięciu gazu (czyli lekki ogień na obrotomierzu ) zapaliła mi sie kontrolka CAT - katalizator ... zatrzymałem sie zgasiłem silnik wyjąłem kluczyk ze stacyjki zapaliłem i kontrolka zgasła sytułacja powtórzyła się jeszcze dwukrotnie ...

Moje pytanie brzmi następująco czy?
- termostat jest do wymiany?
-listwy gazowe ?
-czy też system wariował ponieważ temperatura na zewnątrz była poniżej -26stopni ?
-co oznacza kontrolka CAT ? i do czego to służy ??

z góry dziekuje za pomoc
Piotr
_________________
Pozdrawiam Piotr
 
 
riki76 
Moje A8



Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: było D2ABZ, D3BFM jest D4 CDSB
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Gru 2009
Posty: 709
Skąd: Dolnyśląsk
Wysłany: 2012-02-04, 11:16   

termostat jest do wymiany, system mógł wariować ponieważ temperatura reduktora była zbyt niska a co za tym idzie temperatura gazu
_________________
https://www.youtube.com/watch?v=yGtpl0p0AXs
 
 
blaser 
Użytkownik


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 42
Dołączył: 14 Sty 2012
Posty: 14
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2012-02-04, 12:14   

a co z kontrolką CAT ?
dlaczego się włączyła ?katalizatory do wymiany ?
_________________
Pozdrawiam Piotr
 
 
riki76 
Moje A8



Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: było D2ABZ, D3BFM jest D4 CDSB
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Gru 2009
Posty: 709
Skąd: Dolnyśląsk
Wysłany: 2012-02-04, 12:21   

zły sklad mieszanki gazowej
_________________
https://www.youtube.com/watch?v=yGtpl0p0AXs
 
 
mdamian 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy
Wiek: 42
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 2107
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2012-02-04, 12:26   

Kolego możesz sobie kartonik włożyć żeby zakryć 2/3 chłodnicy to chociaż zimę przeżyjesz :-P
Albo tak jak radzi riki76, wymień termostat :mrgreen:
_________________
Nie ma to jak 4.2 Quattro :)
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6. :)
Wypalanie DPF Audi A6 i A8. :)
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS. :)
 
 
daro72 
Moje A8



Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 954
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2012-02-04, 12:49   

CAT to z reguły brak spalania na cylindrach, a co za tym idzie wypadanie zapłonów. Silnik wtedy nie pracuje na wszystkie cylindry. U Ciebie związek ma niska temperatura silnika i niska temperatura reduktora. W związku z tym niska temperatura gazu i niedomaganie wtryskiwaczy gazowych. Termostat na pewno do wymiany. Przełącz na benzynę i pojeździj raczej na pewno nie będzie problemu z kontrolką Cat. W tak niskich temperaturach na zewnątrz nawet zasłonięcie chłodnicy może nie pomóc podczas jazdy na LPG. Silnik wtedy będzie pracował na dużym obiegu i na reduktor może iść zbyt mało ciepła. Rozwiąż najpierw problem termostatu a problemy raczej znikną.
_________________
Dążenie do doskonałości.
 
 
hipcio 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 19 razy
Wiek: 43
Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 476
Skąd: Ryki
Wysłany: 2012-02-04, 13:14   

Zamarzł gaz w reduktorze przez nie dogrzanie reduktora i wywaliło Ci bład składu mieszanki.

Wymień termostat bo możesz uszkodzic wtryski gazowe i wypalić gniazda zaworowe.
 
 
blaser 
Użytkownik


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 42
Dołączył: 14 Sty 2012
Posty: 14
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2012-02-04, 14:48   

ok Dziekuje Koledzy za porady !!

- macie racje to termostat

na czwartek jestem umówiony do mechanika na wymianę termostatu i regulacje oraz sprawdzenie gazu....
_________________
Pozdrawiam Piotr
 
 
bombowozista 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Rafi
Jeżdzę: AUDI A8 ASB
Wiek: 47
Dołączył: 16 Maj 2010
Posty: 86
Skąd: E Ł K
Wysłany: 2012-02-04, 15:18   

Jak będziesz po wymianie to napisz jakie koszty i gdzie termostat siedzi bo mnie to samo czeka niestety
_________________
Instrukcje do różnych samochodów: http://chomikuj.pl/bombowozista
tel. 500113075
 
 
hipcio 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 19 razy
Wiek: 43
Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 476
Skąd: Ryki
Wysłany: 2012-02-04, 17:35   

W tym temacie widac gdzie umieszczony jest dokładnie termostat i jak spuścic płyn. Rozrządu nie trzeba ruszac
http://www.a8team.pl/topics28/1829.htm
 
 
bombowozista 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Rafi
Jeżdzę: AUDI A8 ASB
Wiek: 47
Dołączył: 16 Maj 2010
Posty: 86
Skąd: E Ł K
Wysłany: 2012-02-04, 18:06   

Wszystko fajnie pięknie ale opis ten dotyczy silnika ABZ (czy w AQF jest tak samo) o to jest pytanie :)
_________________
Instrukcje do różnych samochodów: http://chomikuj.pl/bombowozista
tel. 500113075
 
 
hipcio 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 19 razy
Wiek: 43
Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 476
Skąd: Ryki
Wysłany: 2012-02-04, 18:38   

Sorki rozpędziłem się.

Jest w tym samym miejscu jednak dostęp jest dużo gorszy. Teoretycznie trzeba ściąga pasek rozrządu.
 
 
barrettm82 
Użytkownik


Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: Audi A8 D2
Wiek: 34
Dołączył: 20 Sty 2011
Posty: 47
Skąd: Kraków
Wysłany: 2012-02-05, 16:21   

ja mam silnik ABZ wymieniałem termostat bo miałem te same objawy i zajeło mi to z 30min. to dość proste tylko trochę miejsca nie za wiele ale na prawdę nie ma się czego bać.

po wymianie termostatu silnik przy temperaturze -15. do -20 nagrzewa się do temperatury 90st. jadąc na trasie odcinek nie większy niż 10km.

a codo kontrolki CAT to wina niedogrzanych reduktorów.
na nie całkiem dogrzanym siniku przy takich mrozach (-20) przy nagłym przyśpieszaniu mogą być problemy bo reduktor nie jest w stanie odparować odpowiedniej ilości gazu, przez co problemy z mieszanką.

Co do tektury to stosowanie jej zamiast wymiany termostatu to jakiś szarlatański patent.

A pro po gas nie zamarza tak łatwo by zamarznąć w reduktorze przecież LPG jest ciekłe w temperaturze poniżej -40st.
 
 
SJake 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Jacek
Jeżdzę: Aluminium
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 192
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2012-02-05, 16:58   

bombowozista napisał/a:
(czy w AQF jest tak samo)


W AQF termostat siedzi za pompą wody... Bez zdjęcia rozrządu raczej się nie obejdzie, bo pasek rozrządu napędza ową pompę, a do tej wymiany jej wyjęcie jest konieczne.
_________________
A8 4,2 quattro
A8 4,2 quattro
V8 4,2 quattro
V8 4,2 quattro
S6 4,2 quattro
A6 2,8 quattro
A2 1,6 FSI
A6 TDI AEL

POLISHANGEL
 
 
riki76 
Moje A8



Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: było D2ABZ, D3BFM jest D4 CDSB
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Gru 2009
Posty: 709
Skąd: Dolnyśląsk
Wysłany: 2012-02-05, 17:35   

Ja swój reduktor obłożyłem kocem gaśniczym (wiadomo bo niepalny) w celu ocieplenia a węże z reduktora do wtryskiwaczy taką izolacją którą owija się rurki miedziane w instalacji cieplnej domu, ponieważ temperatura reduktora przy -20 na dworze była 60 stopni a gazu 8 stopni a raz pokazało temperatuta gazu -4 :shock: A to wszystko zrobiłem dlatego że też mi się zapalał CAT przy ostrym bucie lub szybszej jeździe. Teraz problemu nie ma. ;-)
_________________
https://www.youtube.com/watch?v=yGtpl0p0AXs
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.