Autor |
Wiadomość |
tomek808
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB
Imię: tomek
Jeżdzę: lexus is300sc ,saab cabrio
Pomógł: 1 raz Wiek: 44 Dołączył: 26 Mar 2013 Posty: 176 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: 2013-11-14, 21:48
|
|
|
marek ma zakład koło kurowa nazwiska nie pamiętam |
|
|
|
|
|
|
|
hipcio
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 19 razy Wiek: 43 Dołączył: 12 Wrz 2010 Posty: 476 Skąd: Ryki
|
Wysłany: 2013-11-14, 22:11
|
|
|
Wtrysk lpg puszcza albo regulacja do bani. Jedz do gazownika a jak masz Vaga to sprawdz blok 10 pierwszą i drugą pozycje i się pochwal
Jak sobie nie poradzi Pan Marek to zapraszam do mnie |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2013-11-15, 07:53
|
|
|
nie znam
bardziej znam lublin :-D |
|
|
|
|
tomek808
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB
Imię: tomek
Jeżdzę: lexus is300sc ,saab cabrio
Pomógł: 1 raz Wiek: 44 Dołączył: 26 Mar 2013 Posty: 176 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: 2013-11-15, 08:24
|
|
|
będę robił zbierzność w przyszłym tygodniu i zczytam błedy ,nie mam niestety programu bo już dawno bym to zrobił ,w czerwcu wyjmowałem zegary żeby do klapki się dostać przy rozłaczonym aku i ktoś pisał że coś może się tak przestawić ale nie wiem ...ten silnik miał 13 błedów ale spowodowane były rozładowanym aku (tak że lampki nie paliły się i tak samochód stał tydzień ) teraz pojadę i zobaczymy co wyskoczy za bład i od tego trzeba zacząć naprawy ...
[ Dodano: 2013-11-25, 19:11 ]
robiłem diagnostykę silnika i żadnych błędów więc obstawiam czujnik temperatury . |
|
|
|
|
|
|
|
chicken20091986
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Hubert
Jeżdzę: D3
Wiek: 38 Dołączył: 30 Sty 2013 Posty: 616 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2014-03-02, 16:33
|
|
|
Witam , staram się ustawić mapę gazu Stag 300. Oczywiście najpierw klemy z aku, autokalibracja, jazda na Pb , no i na LPG. Później korekty podczas jazdy . Problem leży w przestawianiu tych kropek nie szczęsnych powiedzmy mam 8 kropek na mapie i nie wiem co która kropka zrobi jak ją podniosę lub opuszczę jak się zachowa wtedy wykres . Czy jak będę miał kierowcę i siądę obok z laptopem to czy podczas jazdy ruszając kropkami na mapie wykres zielony czyli lpg będzie się przesuwał i nakieruję go aby się pokrył z mapą pb? |
_________________ http://www.fotosik.pl/pok...fd47c6330c.html
|
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
Wysłany: 2014-03-02, 18:24
|
|
|
chicken20091986 napisał/a: | Witam , staram się ustawić mapę gazu Stag 300. Oczywiście najpierw klemy z aku, autokalibracja, jazda na Pb , no i na LPG. Później korekty podczas jazdy . Problem leży w przestawianiu tych kropek nie szczęsnych powiedzmy mam 8 kropek na mapie i nie wiem co która kropka zrobi jak ją podniosę lub opuszczę jak się zachowa wtedy wykres . Czy jak będę miał kierowcę i siądę obok z laptopem to czy podczas jazdy ruszając kropkami na mapie wykres zielony czyli lpg będzie się przesuwał i nakieruję go aby się pokrył z mapą pb? |
... tak będzie się przesuwał ale
podłącz się VAGiem i poleć na kanał 11 (korekty krótkoterminowe), na korekty ustawiaj,
jak najbliżej 0.
Powiem tak, że zauważyłem, że jak się poleci na +6% to skrzynia ładniej pracuje, bardziej miękko. Jak polecimy, że korekty będą skracać czas wtrysku np. -5% to skrzynie częściej szarpią. Sprawdzone na kilku autach. |
_________________ Marek
tel. 571 240 898
https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4 |
|
|
|
|
|
|
|
chicken20091986
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Hubert
Jeżdzę: D3
Wiek: 38 Dołączył: 30 Sty 2013 Posty: 616 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2014-03-02, 18:46
|
|
|
marekp750 napisał/a: | Powiem tak, że zauważyłem, że jak się poleci na +6% to skrzynia ładniej pracuje, bardziej miękko. Jak polecimy, że korekty będą skracać czas wtrysku np. -5% to skrzynie częściej szarpią. Sprawdzone na kilku autach. |
O kurde teraz to dopiero kombinacja, w vagu mam coś przestawiać ?? bo trochę bardzo nie rozumiem co napisałeś
a i na 11 mam lambda 2:05 min filmu http://www.youtube.com/wa...eature=youtu.be
Dodano 15min później
Już powoli kumam , w dwóch pierwszych oknach 11 bloku podczas jazdy jechać w ten sposób żeby było ok. +6% i w tym momencie robić korekty gazu. A czy robiąc korekty mam jechać na tipie czy na D jazda spokojna czy mieszana ?? I coś nie mogę wejść w ac gas synchro 1.14.1.0 w zakładkę odchyłka klikam i nie otwiera się. |
_________________ http://www.fotosik.pl/pok...fd47c6330c.html
|
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
Wysłany: 2014-03-02, 20:28
|
|
|
chicken20091986 napisał/a: | Już powoli kumam , w dwóch pierwszych oknach 11 bloku podczas jazdy jechać w ten sposób żeby było ok. +6% i w tym momencie robić korekty gazu. A czy robiąc korekty mam jechać na tipie czy na D jazda spokojna czy mieszana ?? I coś nie mogę wejść w ac gas synchro 1.14.1.0 w zakładkę odchyłka klikam i nie otwiera się. |
Tak, zaczynasz dobrze kumać.
Jazda z takimi obciążeniami (długość wtrysku benzyny) by dokładnie móc ustawić
punkt mnożnika na wykresie.
Np. dla 4 ms, 6, 8, 10 ms i tak co 2 ms. Zazwyczaj jeżdżę na TIP (4 bieg)
na stagu możesz ustawiać punkty (przesuwając kursorami lewo-prawo)
można dodać punkt (klawisz: insert).
Musisz jeszcze wiedzieć, iż korekty latają non stop po kilka %+/-, musisz umieć dostrzec
ich uśrednione wartości. Polatasz i poobserwujesz to będziesz wiedział o co chodzi.
Ale jest mały zoonk w tym ustawianiu. Po 12 ms (czas wtrysku benzyny)
sterownik zamyka loopa (nie bierze pod uwagę wskazań sondy lambda, korekty ustawia na 0, leci z mapy w ECU).
I teraz pytanie czy jest za bogato czy za ubogo przy danym mnożniku?
Tutaj tylko sonda szerokopaskowa w wydech i ustawianie na jej wskazania.
Nie ma innej opcji. Wtedy jest fachowo ustawiona instalka.
Nie mówimy tutaj o ISA2 czy innych sterownikach, które porównują czas wtrysku benzyny na gazie i czas wtrysku benzyny na benzynie by ustawić właściwy przelicznik.
(masło maślane ale ma sens, przeczytać uważnie). |
_________________ Marek
tel. 571 240 898
https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4 |
|
|
|
|
|
|
|
chicken20091986
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Hubert
Jeżdzę: D3
Wiek: 38 Dołączył: 30 Sty 2013 Posty: 616 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2014-03-08, 14:03
|
|
|
Kurde coś nie tak mam z wtryskami, przy autokalibracji wyskakuje błąd brak wtrysku na wtryskiwaczy nr.6 auto zaczyna kuleć i CAT . zamieniałem wężyk razem z wiązką na sąsiedni wtrysk gazu i dalej to samo . Auto chodzi normalnie na pb i na lpg lecz nie mogę zrobić autokaloibracji . Przy wtryskach od bęzyny nic nie kombinowałem .
Dodano
ok, moja wina wężyki od gazu były zamienione miedzy 6 a 7 baniakiem skalibrowałem już a 600 km zrobiłem na takim myku, problem był tylko podczas przełączania na lpg ale myślałem że to wina regenerowanych wtrysków i braku ponownej autokalibracji
Dodano
Możecie ocenić tą mapkę ?? w sumie ustawiłem podczas jazdy lecz zbytnio ruszanie tymi kropkami nie przesuwało mi mapy gazu. Co daje przesunięcie kropki w górę ( podniesienie wykresu zielonego czy jak to działa ??)
Proszę staraj się edytować wcześniejsze posty a nie pisać jednego pod drógim
Nowy obraz mapy bitowej (2).jpg
|
|
Plik ściągnięto 1181 raz(y) 255,08 KB |
|
_________________ http://www.fotosik.pl/pok...fd47c6330c.html
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2014-03-08, 14:07
|
|
|
a gdzie ona jest ? |
|
|
|
|
|
|
|
chicken20091986
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Hubert
Jeżdzę: D3
Wiek: 38 Dołączył: 30 Sty 2013 Posty: 616 Skąd: Szczecin
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2014-03-08, 14:12
|
|
|
chicken20091986 napisał/a: | miedzy 6 a 7 baniakiem | - nie wężyk tylko masz starą wiązkę i jest pomylone w niej właśnie tak |
|
|
|
|
|
|
|
chicken20091986
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Hubert
Jeżdzę: D3
Wiek: 38 Dołączył: 30 Sty 2013 Posty: 616 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2014-03-08, 14:22
|
|
|
pepi napisał/a: | nie wężyk tylko masz starą wiązkę i jest pomylone w niej właśnie tak |
Wężyk już jest ok wszystko chodzi ( pomyliłem wężyk tak jak pisałem wyżej nie w ten wtryskiwacz go podpiąłem ) Ale co z mapką jest ok?? |
_________________ http://www.fotosik.pl/pok...fd47c6330c.html
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2014-03-08, 14:37
|
|
|
gdzie ją można zobaczyć ? |
|
|
|
|
|
|
|
chicken20091986
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Hubert
Jeżdzę: D3
Wiek: 38 Dołączył: 30 Sty 2013 Posty: 616 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2014-03-09, 13:34
|
|
|
Nowa mapka jak by ktoś mógł ocenić . I zauważyłem że ciśnienie robocze po autokalibracji się zwiększyło a wcześniej nie spojrzałem teraz już jest na 1,04. |
_________________ http://www.fotosik.pl/pok...fd47c6330c.html
|
|
|
|
|
|