Autor |
Wiadomość |
Mucholejkolator
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kacper
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 9 razy Wiek: 39 Dołączył: 27 Cze 2010 Posty: 460 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2012-08-09, 22:29
|
|
|
A widzisz, jest gotowy zestaw :-P Już rok temu myślałem żeby dorobić sobie coś takiego, potem gdzieś słyszałem, że w Zerkopolu dla chętnych nakładają gwint na B6/B8 :-> Powiem szczerze, że za tą kasę to nikt mi tego nie zrobi...Znowu zapaliła się żaróweczka 8-) |
|
|
|
|
|
|
|
sebos17
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.8
Skrzynia: 6HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sebastian
Jeżdzę: X5 E53 4.8is
Pomógł: 12 razy Dołączył: 09 Sty 2010 Posty: 623 Skąd: Bielsk Podlaski
|
Wysłany: 2012-08-10, 05:31
|
|
|
Jeżeli to naprawdę zdaje egzamin i da się na tym jeździć to jak byś się namyślił Mucholejkolator, to ja też zmawiam ;-) |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
Mucholejkolator
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kacper
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 9 razy Wiek: 39 Dołączył: 27 Cze 2010 Posty: 460 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2012-09-10, 14:13
|
|
|
Na szybko chcę wspomnieć o banalnym a jakże epokowym dla mnie odkryciu, które uzdrowiło moje zglebowane auto :->
Chodzi o kwestię dobijania przedniego zawiasu na sprężynach obniżających. Jest to pośrednie ale wg. mnie b.dobre rozwiązanie.
Mianowicie zdjąłem z "sufitów" wnęk nadkoli gumowe płyty odbojowe, które amortyzują uderzenia główek wahaczy przy solidnym dobiciu. Tam właśnie przy glebie głównie dochodzi do kontaktu "dobitego zawiasu" z nadwoziem. Po usunięciu problem dobijania praktycznie znika. Teraz zawias ma miejsce na swobodną pracę i w końcu mimo obniżenia 50mm mogę normalnie zasuwać po dołach bez żadnych skutków ubocznych. :d
Nie wiem czy te płyty amortyzujące występują w poliftach, jednak we wszystkich przedliftach na pewno są.
Nie jest je trudno zdjąć, najlepiej podnieść sobie auto na podnośniku z jednej i z drugiej strony (więcej miejsca w nadkolu) i odkręcić po dwie śrubo-nakrętki mocujące ;-)
Polecam
|
|
|
|
|
sebos17
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.8
Skrzynia: 6HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sebastian
Jeżdzę: X5 E53 4.8is
Pomógł: 12 razy Dołączył: 09 Sty 2010 Posty: 623 Skąd: Bielsk Podlaski
|
|
|
|
|
|
|
|
Grain
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 3 razy Dołączył: 04 Maj 2010 Posty: 241 Skąd: Chojnice
|
Wysłany: 2012-09-10, 14:48
|
|
|
Hmm zastanawiam się u siebie sprężyny leżą ale właśnie myśle o tym dobijaniu mam oryginalne amory od S8 a sprężyny - 30mm :roll: |
_________________ Było S8....:(
|
|
|
|
|
Mucholejkolator
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kacper
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 9 razy Wiek: 39 Dołączył: 27 Cze 2010 Posty: 460 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2012-09-10, 15:09
|
|
|
Jestem skłonny, szczególnie po zdjęciu odbojów :-D Jednak teraz muszę trochę przystopować z takimi wydatkami na auto... Ten zestaw jest do kupienia w Wielkiej Brytanii czy USA, bo nie mogę się doczytać?
Grain napisał/a: | Hmm zastanawiam się u siebie sprężyny leżą ale właśnie myśle o tym dobijaniu mam oryginalne amory od S8 a sprężyny - 30mm :roll: |
Grain, nie czaję. Masz ten zestaw obniżający na aucie czy do założenia? Teraz masz standard zawias S8 na aucie? Które sprężyny leżą? |
|
|
|
|
|
|
|
Grain
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 3 razy Dołączył: 04 Maj 2010 Posty: 241 Skąd: Chojnice
|
Wysłany: 2012-09-10, 17:56
|
|
|
W tej chwili mam ori S8 - 1BD ,mam sprężyny obniżające -30mm miałem je założone jak kupiłem auto ale żona zachaczyła o krawężnik i zmieniłem na ori zawias moje wrażenie jest takie że na tych obniżonych było bardziej komfortowo niż teraz, zastanawia mnie tylko czy nie będą dobijać amory? |
_________________ Było S8....:(
|
|
|
|
|
Mucholejkolator
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kacper
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 9 razy Wiek: 39 Dołączył: 27 Cze 2010 Posty: 460 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2012-09-10, 18:16
|
|
|
Mogło być bardziej komfortowo na tych niższych. 1BD i 1BE to najtwardsze sprężynki ze wszystkich sportowych jakie miałem jednak wystarczająco komfortowe do jazdy po polskich drogach wg mnie ;-)
Myślę, że po zdjęciu płyt amortyzacyjnych (jeśli masz je założone) możesz śmiało zakładać krótkie spirale pod warunkiem, że twoje czerwone amory są sprawne :-> |
|
|
|
|
|
|
|
sebos17
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.8
Skrzynia: 6HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sebastian
Jeżdzę: X5 E53 4.8is
Pomógł: 12 razy Dołączył: 09 Sty 2010 Posty: 623 Skąd: Bielsk Podlaski
|
Wysłany: 2012-09-10, 19:08
|
|
|
Mucholejkolator, mi się nie pali, szukam cały czas gwintu, aby do wiosny ogarnąć temat :-P
Jak by co pamiętaj o mnie, jak coś możemy razem zamawiać ;-) |
_________________
|
|
|
|
|
hipcio
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 19 razy Wiek: 43 Dołączył: 12 Wrz 2010 Posty: 476 Skąd: Ryki
|
Wysłany: 2012-10-12, 19:34
|
|
|
Panowie a ja jeszcze dodam , iż dużo zalezy czy mamy górny wachacz ten krótki ori czy jakiś zamiennik, który ma odbój na "sobie" Tak jest w orginale w A6 gdzie nie ma odboju wogóle przy nadwoziu.
Ostatnio troche dłubałem przy zawiasie w A6 i A8 i miałem w ręku cztery orginalne amorki od A8 i jeden z A6
Czerwony, niebieski, czarny, oraz Sachs super touring czy jakoś tak. W A6 czarny (zawias wysoki)
I powiem ,wam że się róznią szczególnie niebieski, który siedział u mnie w orginale przy 1BE jest krótszy od pozostałych o jakieś 3cm. ma niżej osadzony pierśnień pod spręzyne i krotszy skok, pozostałe są praktycznie identyczne, Od A6 jest krótszy nawet od tego niebieskiego tylko że nie ma tygo mocowania na przewody ABS itp.
Mam przednie sprezyny od A6 założe na próbe do A8 zobaczymy jak to się bedzie latało
Kacper sorki za OT w twoim temacie |
|
|
|
|
|
|
|
tomi5
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 812 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2012-10-13, 08:29
|
|
|
Mucholejkolator, Ja u siebie w poprzedniej nie widziałem tych odbojów, i może dlatego gdy założyłem sprężyny -50mm to po mc koncowki drazków do wymiany, bo zawias był pod takim kontem że miażdżyło mi gumy na sworzniach od końcówek drążków, i dlatego jak mnie kiedys pytałeś czy dobija ja mówiłem że raczej nie.
Zwróc uwage na końcowki po jakimś czasie czy gumy jeszcze są całe. Ja w ciągu miesiąca zajechałem TRW i Ruville tzn koncówki były jeszcze dobre ale guma zmiażdżona. |
_________________ Forum Audi A6.
Forum Audi A8. |
|
|
|
|
Mucholejkolator
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kacper
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 9 razy Wiek: 39 Dołączył: 27 Cze 2010 Posty: 460 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2012-10-15, 09:39
|
|
|
hipcio napisał/a: | I powiem ,wam że się róznią szczególnie niebieski, który siedział u mnie w orginale przy 1BE jest krótszy od pozostałych o jakieś 3cm. ma niżej osadzony pierśnień pod spręzyne i krotszy skok, pozostałe są praktycznie identyczne, Od A6 jest krótszy nawet od tego niebieskiego tylko że nie ma tygo mocowania na przewody ABS itp.
|
Czyli jednak ori sportowe są krótsze w 1BE i 1BD. Spoko wiadomość. Ja nigdy nie miałem w ręku obok siebie czarnego i niebieskiego czy czerwonego amora więc nie wiedziałem czy jest różnica w długości, ale miałem takie podejrzenia :->
tomi5 napisał/a: | Zwróc uwage na końcowki po jakimś czasie czy gumy jeszcze są całe. Ja w ciągu miesiąca zajechałem TRW i Ruville tzn koncówki były jeszcze dobre ale guma zmiażdżona. |
U siebie nie widzę żadnych niepokojących zjawisk na końcówkach :roll: Ale teraz znowu będę podnosił przód na zimę ok 20mm to obejrzę dokładnie jak to wygląda. |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2012-10-15, 21:24
|
|
|
ja mam 1BE u siebie niestety i nie wiem jak wy ale u mnie nie daje się tym przemieszczać
może ja nie umiem ale jest twardo i nisko i się zaczepia
mam czerwone amortyzatory
kupiłem standardowe i zmieniać zamierzam bo idzie zima :mrgreen:
to porównam te czerwone amory z czarnymi czy to jest to samo |
|
|
|
|
Mucholejkolator
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kacper
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 9 razy Wiek: 39 Dołączył: 27 Cze 2010 Posty: 460 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2012-10-15, 21:57
|
|
|
pepi, jeśli jest sztywno na 1BE to najprawdopodobniej masz padnięte amorki, błędem jest tylko, że kupiłeś standardowe do sportowego zawieszenia :roll: Jak założysz i pojeździsz to daj znać jak odczucia ;-) Albo sprzedaj od razu lub zwróć i kup Bilstein B6 jeśli chcesz żeby Cię nie telepało na 1BE :-> |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2012-10-16, 06:48
|
|
|
no nie te 4 cm prześwitu to raczej za mało może 4,5 :-D
amorki mam ok
pomijam fakt ugięcia w drugą stronę wahaczy i podjedzenia opon od środka :mrgreen:
bo opona już nie przylega przy takim kącie dobrze
ale pewnie wiecie o tym
ja mam inne zapatrywania na auto ja bym chciał ze 10 w górę a nie w dół
ciekawie czy ktoś takie coś już zrobił / ;-) |
|
|
|
|
|