Autor |
Wiadomość |
Mucholejkolator
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kacper
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 9 razy Wiek: 39 Dołączył: 27 Cze 2010 Posty: 460 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2012-10-16, 09:50
|
|
|
W każdym nie tylko sportowym zawieszeniu brak odpowiedniego tłumienia ze strony amortyzatorów powoduje odczucia zwiększonej sztywności i nerwowości auta. Dlatego do sztywnych sprężyn potrzebne są również sztywne amortyzatory hamujące narowistą ich naturę. Dlatego między in. najbardziej komfortowym amortyzatorem do zawieszeń 1BE i 1BD jest co najciekawsze sztywny, utwardzony Bilstein B6 lub B8. No ale akurat to już troszkę inna liga jeśli chodzi o jakość.
Wiem, że chcesz wyżej i bardziej miękko więc najlepiej jak byś się rozejrzał za kompletem standardowych sprężyn i nowych amortyzatorów. Wtedy na pewno odetchniesz z ulgą :-> |
|
|
|
|
|
|
|
tomi5
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 812 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2012-10-16, 09:54
|
|
|
Zauważyłem że jeden z amorków z przodu zaczyna lekko się pocić, w związku z czym czeka mnie wymiana. Oryginalnie mam czerwone sachs-y i sprężyny 1BE. Czy zestaw bilstein B6 + ori springi 1BE nie podniosą mi auta?? Zależy mi żeby było tak jak teraz, może być ciut niżej ale nie wyżej. |
_________________ Forum Audi A6.
Forum Audi A8. |
|
|
|
|
|
|
|
Mucholejkolator
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kacper
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 9 razy Wiek: 39 Dołączył: 27 Cze 2010 Posty: 460 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2012-10-16, 11:09
|
|
|
tomi5 napisał/a: | Zauważyłem że jeden z amorków z przodu zaczyna lekko się pocić, w związku z czym czeka mnie wymiana. Oryginalnie mam czerwone sachs-y i sprężyny 1BE. Czy zestaw bilstein B6 + ori springi 1BE nie podniosą mi auta?? Zależy mi żeby było tak jak teraz, może być ciut niżej ale nie wyżej. |
Podniosą o ok 12-15mm. Żeby temu zaradzić, trzeba kupić B6 w Zerkopolu i poprosić o zrobienie nowego rowka pod ogranicznik talerza osadzonego niżej o tę wartość lub zrobić to w każdym innym, dobrym zakładzie mechanicznym :-> |
|
|
|
|
tomi5
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 812 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2012-10-16, 11:38
|
|
|
Mucholejkolator napisał/a: | tomi5 napisał/a: | Zauważyłem że jeden z amorków z przodu zaczyna lekko się pocić, w związku z czym czeka mnie wymiana. Oryginalnie mam czerwone sachs-y i sprężyny 1BE. Czy zestaw bilstein B6 + ori springi 1BE nie podniosą mi auta?? Zależy mi żeby było tak jak teraz, może być ciut niżej ale nie wyżej. |
Podniosą o ok 12-15mm. Żeby temu zaradzić, trzeba kupić B6 w Zerkopolu i poprosić o zrobienie nowego rowka pod ogranicznik talerza osadzonego niżej o tę wartość lub zrobić to w każdym innym, dobrym zakładzie mechanicznym :-> |
Tylko że wtedy skok tłoczka tez się zmniejszy o te 15mm
[ Dodano: 2012-10-16, 12:48 ]
Aha i czy te 15mm w gorę wynika z innej budowy amorka niz oryginalny czerwony, czy po prostu przez to że amorek jest nowy??
[ Dodano: 2012-10-16, 12:50 ]
I jeszcze jedno pytanie, czy jak bym zastosował sprężyny Jamex -30mm do B6 to rozumiem że auto poszlo by jakieś 15mm w dół od stanu który mam teraz??
Czy te Jamexy nie będą za miękkie?? |
|
|
|
|
|
|
|
Mucholejkolator
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kacper
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 9 razy Wiek: 39 Dołączył: 27 Cze 2010 Posty: 460 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2012-10-16, 12:12
|
|
|
15mm wynika i z innej budowy, na b6 jest po prostu wyżej osadzony talerz pod sprężynę o ok 10mm a dodatkowo ciśnienie gazu w amortyzatorze powoduje dodatkową "nośność" i dlatego idzie w górę ok 15mm :->
tomi5 napisał/a: | [ Dodano: 2012-10-16, 12:50 ]
I jeszcze jedno pytanie, czy jak bym zastosował sprężyny Jamex -30mm do B6 to rozumiem że auto poszlo by jakieś 15mm w dół od stanu który mam teraz??
Czy te Jamexy nie będą za miękkie?? |
Z Jamexami nigdy nie wiesz do końca ile pójdzie w dół. Kiepsko u nich z trzymaniem parametrów. Ja bym niżej osadził sprężyny 1BD na amorze bo są po prostu dobre jakościowo, ale dodatkowo skróciłbym już B6 na B8 żeby amor pracował we właściwym zakresie skoku i nie "dostawał po kulach". Każde większe obniżanie przodu poniżej fabrycznej wysokości S8 lub 1BE wymaga tak naprawdę skrócenia amortyzatora :->
tomi5, nie wiesz jakie masz górne talerze kolumn mcpersona? Te które przykręca się już do kielichów nadwozia poprzez dwie szpili z nakrętkami M8? |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2012-10-16, 13:50
|
|
|
Wiem, że chcesz wyżej i bardziej miękko więc najlepiej jak byś się rozejrzał za kompletem standardowych sprężyn i nowych amortyzatorów. Wtedy na pewno odetchniesz z ulgą :->[/quote]
-mam bo kupiłem całe kolumny :mrgreen:
tylko wie ktoś jaka jest różnica przed i po 98 roku w amortyzatorach ? |
|
|
|
|
|
|
|
tomi5
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 812 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2012-10-16, 15:48
|
|
|
Mucholejkolator napisał/a: |
tomi5, nie wiesz jakie masz górne talerze kolumn mcpersona? Te które przykręca się już do kielichów nadwozia poprzez dwie szpili z nakrętkami M8? |
I tu mnie zagiąłeś, w przedliftowej A8 miałem tak jak piszesz 2 szpilki, a w poliftowej S8 nie wiem wydawało mi się że jest to samo ale nie zaglądałem tam jeszcze, a będę mógł to sprawdzić dopiero jutro bądź w czwartek bo aktualnie auto się gazuje |
|
|
|
|
hipcio
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 19 razy Wiek: 43 Dołączył: 12 Wrz 2010 Posty: 476 Skąd: Ryki
|
Wysłany: 2012-10-18, 21:49
|
|
|
[quote="tomi5"] Mucholejkolator napisał/a: |
tomi5, nie wiesz jakie masz górne talerze kolumn mcpersona? Te które przykręca się już do kielichów nadwozia poprzez dwie szpili z nakrętkami M8? |
Są takie same jak w PRE-FL te czerwone amorki mam z 2001r razem z mocowaniami i jak porównywałem to są identyczne. Nawet je zamieniłem bo były ładniejsze od moich.
Róznica jest natomiast w dolnym tym pod sprężyne. Jest troszke inny. |
|
|
|
|
|
|
|
Mucholejkolator
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kacper
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 9 razy Wiek: 39 Dołączył: 27 Cze 2010 Posty: 460 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2012-10-20, 12:15
|
|
|
To że są na dwie szpilki to wiadomka, jednak na pewno w S8 2002 występują inne górne talerze i dlatego pytam czy we wszystkich poliftowych A/S8 są takie jak kupiłem od byłego wozu FOSSa. Właśnie dzięki tym innym talerzom można jeszcze po drobnych przeróbkach posadzić auto o 20mm bez skracania amortyzatorów. Po prostu talerze te umożliwiają głębsze osadzenie sprężyn wzg. całej kolumny mcpersona i dlatego auto idzie akuratnie w dół. Jak dorwę jakiś aparat to zrobie fotki bo mam je akurat zdemontowane. Teraz testuje samochód znowu na K.A.W -60mm i starych talerzach. Na zimę jednak wstawiam sprężyny 1BE i "talerze obniżające'' :-D |
|
|
|
|
hipcio
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 19 razy Wiek: 43 Dołączył: 12 Wrz 2010 Posty: 476 Skąd: Ryki
|
Wysłany: 2012-10-20, 16:50
|
|
|
Kacper to zapodaj zdjęcie, moze mi coś umkneło bo niby te moje też z S8 były. |
|
|
|
|
|
|
|
Mucholejkolator
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kacper
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 9 razy Wiek: 39 Dołączył: 27 Cze 2010 Posty: 460 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2012-10-20, 19:30
|
|
|
hipcio napisał/a: | Są takie same jak w PRE-FL te czerwone amorki mam z 2001r razem z mocowaniami i jak porównywałem to są identyczne. Nawet je zamieniłem bo były ładniejsze od moich.
| :-)
Jeżeli nic nie stukało po przekładce to na pewno były takie same :->
W końcu nabyłem drogą kupna aparat dzisiaj to zrobię fotki i wrzucę tutaj, żeby było widać co i jak ;-) |
|
|
|
|
tomi5
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 812 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2012-10-21, 09:32
|
|
|
Mucholejkolator napisał/a: |
W końcu nabyłem drogą kupna aparat dzisiaj to zrobię fotki i wrzucę tutaj, żeby było widać co i jak ;-) |
Też czekam z niecierpliwością bo przymierzam sie do zmiany amorków i nie usmiecha mi się kupno w ASO ori SASCH, stawiam na B6 ale nie chce 1,5cm do góry
A tak na marginesie czy B8 występowały do audi S8/A8?? bo obiło mi sie o uszy że nie ma. |
|
|
|
|
|
|
|
jojo-jar
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: D3 4.2, D2 4.2,
Pomógł: 2 razy Wiek: 43 Dołączył: 04 Wrz 2009 Posty: 205 Skąd: Jarosław
|
Wysłany: 2012-10-21, 17:56
|
|
|
B8 nie ma do A8 D2 |
|
|
|
|
Mucholejkolator
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kacper
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 9 razy Wiek: 39 Dołączył: 27 Cze 2010 Posty: 460 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2012-10-21, 19:13
|
|
|
Nie warto wchodzić w ori amorki S8 skoro są B6. Tak jak pisze jojo-jar, do A/S8 nie można kupić gotowych B8 :roll:
Poniżej zdjęcia różnicy w talerzach. Nie ma na zdjęciach osadzeń gumowych pod sprężyny na talerzach standard. Mam je na aucie i nie mogłem zrobić poglądowych zdjęć. Suma sumarum na talerzach S8 sprężyna wpada w talerz co daje glebę ok 20mm :lol: :
A tutaj dystans, który jest niezbędny aby talerz z S8 odpowiednio przekazywał obciążenie na nadwozie przystosowane do "starych' talerzy. Bez tego obciążenie przenoszone jest przez podpórki szpilek co jest błędem. Ja zrobiłem to z grubej skóry i sprawdza się wyśmienicie :-D
Polecam bo to wszystko działa wyśmienicie, problem pewnie będzie tylko ze znalezieniem tych talerzy... |
|
|
|
|
|
|
|
sylwekr
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sylwek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 20 razy Wiek: 47 Dołączył: 30 Lis 2010 Posty: 674 Skąd: Łowicz
|
Wysłany: 2012-10-23, 12:48
|
|
|
Mucholejkolator napisał/a: | Suma sumarum na talerzach S8 sprężyna wpada w talerz co daje glebę ok 20mm :lol: :
|
Czy na pewno będzie taka różnica ? Tak ze zdjęć mi nie wynika, a nie miałem tych elementów w ręku. Jeśli faktycznie było by to ok 20mm to ja bym się z tym u siebie pobawił. Nie chcę zakładać niższych twardszych sprężyn, wymieniać amortyzatory itp, chciałbym zostać przy tym zawieszeniu, ale nie miał bym nic przeciwko jak by przód poszedł w dół 20-30 mm. Czy wymianą tych tależy to osiągnę, czy jeszcze jest jakaś inna dobra metoda ?
Sylwek |
|
|
|
|
|