Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 ALL] Bilstein B8 + Jamex -50mm  
Autor Wiadomość
Mucholejkolator 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kacper
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 9 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Cze 2010
Posty: 460
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-10-16, 10:50   

W każdym nie tylko sportowym zawieszeniu brak odpowiedniego tłumienia ze strony amortyzatorów powoduje odczucia zwiększonej sztywności i nerwowości auta. Dlatego do sztywnych sprężyn potrzebne są również sztywne amortyzatory hamujące narowistą ich naturę. Dlatego między in. najbardziej komfortowym amortyzatorem do zawieszeń 1BE i 1BD jest co najciekawsze sztywny, utwardzony Bilstein B6 lub B8. No ale akurat to już troszkę inna liga jeśli chodzi o jakość.

Wiem, że chcesz wyżej i bardziej miękko więc najlepiej jak byś się rozejrzał za kompletem standardowych sprężyn i nowych amortyzatorów. Wtedy na pewno odetchniesz z ulgą :->
 
 
tomi5 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 812
Skąd: Lubin
Wysłany: 2012-10-16, 10:54   

Zauważyłem że jeden z amorków z przodu zaczyna lekko się pocić, w związku z czym czeka mnie wymiana. Oryginalnie mam czerwone sachs-y i sprężyny 1BE. Czy zestaw bilstein B6 + ori springi 1BE nie podniosą mi auta?? Zależy mi żeby było tak jak teraz, może być ciut niżej ale nie wyżej.
_________________
Forum Audi A6.
Forum Audi A8.
 
 
Mucholejkolator 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kacper
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 9 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Cze 2010
Posty: 460
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-10-16, 12:09   

tomi5 napisał/a:
Zauważyłem że jeden z amorków z przodu zaczyna lekko się pocić, w związku z czym czeka mnie wymiana. Oryginalnie mam czerwone sachs-y i sprężyny 1BE. Czy zestaw bilstein B6 + ori springi 1BE nie podniosą mi auta?? Zależy mi żeby było tak jak teraz, może być ciut niżej ale nie wyżej.


Podniosą o ok 12-15mm. Żeby temu zaradzić, trzeba kupić B6 w Zerkopolu i poprosić o zrobienie nowego rowka pod ogranicznik talerza osadzonego niżej o tę wartość lub zrobić to w każdym innym, dobrym zakładzie mechanicznym :->
 
 
tomi5 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 812
Skąd: Lubin
Wysłany: 2012-10-16, 12:38   

Mucholejkolator napisał/a:
tomi5 napisał/a:
Zauważyłem że jeden z amorków z przodu zaczyna lekko się pocić, w związku z czym czeka mnie wymiana. Oryginalnie mam czerwone sachs-y i sprężyny 1BE. Czy zestaw bilstein B6 + ori springi 1BE nie podniosą mi auta?? Zależy mi żeby było tak jak teraz, może być ciut niżej ale nie wyżej.


Podniosą o ok 12-15mm. Żeby temu zaradzić, trzeba kupić B6 w Zerkopolu i poprosić o zrobienie nowego rowka pod ogranicznik talerza osadzonego niżej o tę wartość lub zrobić to w każdym innym, dobrym zakładzie mechanicznym :->


Tylko że wtedy skok tłoczka tez się zmniejszy o te 15mm

[ Dodano: 2012-10-16, 12:48 ]
Aha i czy te 15mm w gorę wynika z innej budowy amorka niz oryginalny czerwony, czy po prostu przez to że amorek jest nowy??

[ Dodano: 2012-10-16, 12:50 ]
I jeszcze jedno pytanie, czy jak bym zastosował sprężyny Jamex -30mm do B6 to rozumiem że auto poszlo by jakieś 15mm w dół od stanu który mam teraz??
Czy te Jamexy nie będą za miękkie??
 
 
Mucholejkolator 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kacper
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 9 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Cze 2010
Posty: 460
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-10-16, 13:12   

15mm wynika i z innej budowy, na b6 jest po prostu wyżej osadzony talerz pod sprężynę o ok 10mm a dodatkowo ciśnienie gazu w amortyzatorze powoduje dodatkową "nośność" i dlatego idzie w górę ok 15mm :->

tomi5 napisał/a:
[ Dodano: 2012-10-16, 12:50 ]
I jeszcze jedno pytanie, czy jak bym zastosował sprężyny Jamex -30mm do B6 to rozumiem że auto poszlo by jakieś 15mm w dół od stanu który mam teraz??
Czy te Jamexy nie będą za miękkie??


Z Jamexami nigdy nie wiesz do końca ile pójdzie w dół. Kiepsko u nich z trzymaniem parametrów. Ja bym niżej osadził sprężyny 1BD na amorze bo są po prostu dobre jakościowo, ale dodatkowo skróciłbym już B6 na B8 żeby amor pracował we właściwym zakresie skoku i nie "dostawał po kulach". Każde większe obniżanie przodu poniżej fabrycznej wysokości S8 lub 1BE wymaga tak naprawdę skrócenia amortyzatora :->

tomi5, nie wiesz jakie masz górne talerze kolumn mcpersona? Te które przykręca się już do kielichów nadwozia poprzez dwie szpili z nakrętkami M8?
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4799
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2012-10-16, 14:50   

Wiem, że chcesz wyżej i bardziej miękko więc najlepiej jak byś się rozejrzał za kompletem standardowych sprężyn i nowych amortyzatorów. Wtedy na pewno odetchniesz z ulgą :->[/quote]
-mam bo kupiłem całe kolumny :mrgreen:
tylko wie ktoś jaka jest różnica przed i po 98 roku w amortyzatorach ?
 
 
tomi5 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 812
Skąd: Lubin
Wysłany: 2012-10-16, 16:48   

Mucholejkolator napisał/a:


tomi5, nie wiesz jakie masz górne talerze kolumn mcpersona? Te które przykręca się już do kielichów nadwozia poprzez dwie szpili z nakrętkami M8?


I tu mnie zagiąłeś, w przedliftowej A8 miałem tak jak piszesz 2 szpilki, a w poliftowej S8 nie wiem wydawało mi się że jest to samo ale nie zaglądałem tam jeszcze, a będę mógł to sprawdzić dopiero jutro bądź w czwartek bo aktualnie auto się gazuje :)
 
 
hipcio 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 19 razy
Wiek: 43
Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 476
Skąd: Ryki
Wysłany: 2012-10-18, 22:49   

[quote="tomi5"]
Mucholejkolator napisał/a:


tomi5, nie wiesz jakie masz górne talerze kolumn mcpersona? Te które przykręca się już do kielichów nadwozia poprzez dwie szpili z nakrętkami M8?


Są takie same jak w PRE-FL te czerwone amorki mam z 2001r razem z mocowaniami i jak porównywałem to są identyczne. Nawet je zamieniłem bo były ładniejsze od moich.
Róznica jest natomiast w dolnym tym pod sprężyne. Jest troszke inny.
 
 
Mucholejkolator 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kacper
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 9 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Cze 2010
Posty: 460
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-10-20, 13:15   

To że są na dwie szpilki to wiadomka, jednak na pewno w S8 2002 występują inne górne talerze i dlatego pytam czy we wszystkich poliftowych A/S8 są takie jak kupiłem od byłego wozu FOSSa. Właśnie dzięki tym innym talerzom można jeszcze po drobnych przeróbkach posadzić auto o 20mm bez skracania amortyzatorów. Po prostu talerze te umożliwiają głębsze osadzenie sprężyn wzg. całej kolumny mcpersona i dlatego auto idzie akuratnie w dół. Jak dorwę jakiś aparat to zrobie fotki bo mam je akurat zdemontowane. Teraz testuje samochód znowu na K.A.W -60mm i starych talerzach. Na zimę jednak wstawiam sprężyny 1BE i "talerze obniżające'' :-D
 
 
hipcio 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 19 razy
Wiek: 43
Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 476
Skąd: Ryki
Wysłany: 2012-10-20, 17:50   

Kacper to zapodaj zdjęcie, moze mi coś umkneło bo niby te moje też z S8 były.
 
 
Mucholejkolator 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kacper
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 9 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Cze 2010
Posty: 460
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-10-20, 20:30   

hipcio napisał/a:
Są takie same jak w PRE-FL te czerwone amorki mam z 2001r razem z mocowaniami i jak porównywałem to są identyczne. Nawet je zamieniłem bo były ładniejsze od moich.
:-)

Jeżeli nic nie stukało po przekładce to na pewno były takie same :->

W końcu nabyłem drogą kupna aparat dzisiaj to zrobię fotki i wrzucę tutaj, żeby było widać co i jak ;-)
 
 
tomi5 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 812
Skąd: Lubin
Wysłany: 2012-10-21, 10:32   

Mucholejkolator napisał/a:

W końcu nabyłem drogą kupna aparat dzisiaj to zrobię fotki i wrzucę tutaj, żeby było widać co i jak ;-)


Też czekam z niecierpliwością bo przymierzam sie do zmiany amorków i nie usmiecha mi się kupno w ASO ori SASCH, stawiam na B6 ale nie chce 1,5cm do góry :(
A tak na marginesie czy B8 występowały do audi S8/A8?? bo obiło mi sie o uszy że nie ma.
 
 
jojo-jar 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: D3 4.2, D2 4.2,
Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 04 Wrz 2009
Posty: 205
Skąd: Jarosław
Wysłany: 2012-10-21, 18:56   

B8 nie ma do A8 D2
 
 
Mucholejkolator 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kacper
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 9 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Cze 2010
Posty: 460
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-10-21, 20:13   

Nie warto wchodzić w ori amorki S8 skoro są B6. Tak jak pisze jojo-jar, do A/S8 nie można kupić gotowych B8 :roll:

Poniżej zdjęcia różnicy w talerzach. Nie ma na zdjęciach osadzeń gumowych pod sprężyny na talerzach standard. Mam je na aucie i nie mogłem zrobić poglądowych zdjęć. Suma sumarum na talerzach S8 sprężyna wpada w talerz co daje glebę ok 20mm :lol: :




A tutaj dystans, który jest niezbędny aby talerz z S8 odpowiednio przekazywał obciążenie na nadwozie przystosowane do "starych' talerzy. Bez tego obciążenie przenoszone jest przez podpórki szpilek co jest błędem. Ja zrobiłem to z grubej skóry i sprawdza się wyśmienicie :-D





Polecam bo to wszystko działa wyśmienicie, problem pewnie będzie tylko ze znalezieniem tych talerzy...
 
 
sylwekr 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sylwek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 20 razy
Wiek: 46
Dołączył: 30 Lis 2010
Posty: 674
Skąd: Łowicz
Wysłany: 2012-10-23, 13:48   

Mucholejkolator napisał/a:
Suma sumarum na talerzach S8 sprężyna wpada w talerz co daje glebę ok 20mm :lol: :

Czy na pewno będzie taka różnica ? Tak ze zdjęć mi nie wynika, a nie miałem tych elementów w ręku. Jeśli faktycznie było by to ok 20mm to ja bym się z tym u siebie pobawił. Nie chcę zakładać niższych twardszych sprężyn, wymieniać amortyzatory itp, chciałbym zostać przy tym zawieszeniu, ale nie miał bym nic przeciwko jak by przód poszedł w dół 20-30 mm. Czy wymianą tych tależy to osiągnę, czy jeszcze jest jakaś inna dobra metoda ?

Sylwek
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.