Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 01 3.7PB/LPG ] Słabe ogrzewanie  
Autor Wiadomość
karols 
Moje A8


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Sty 2014
Posty: 80
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2015-10-14, 18:57   [D2 01 3.7PB/LPG ] Słabe ogrzewanie

Mam problem prawdopodobnie z climatronikiem w a8, otóż w ostatnim czasie gdy temperatura spadła poniżej zera, zauważyłem że ciepłe powietrze wydostaje się tylko z kratki nawiewu na szybę. A z pozostałych leci letnie albo zimne powietrze.

Sprawdziłem błędy i pokazało błąd silniczka V68 klapy regulacji temperatury. Po skasowaniu błąd już się nie pojawił, ale dla pewności dobrałem się do niego i okazało się że jest sprawny.

I teraz mimo tego że temperatura silnika 90' C, i climatronik nastawiony na HI to wentylator pracuje max na 3 kreski a i tak leci tylko letnie powietrze .

Wcześniej gdy nastawiłem na HI to wentylator pracował prawie na max i w aucie było gorąco.

W czym może być problem ?
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2015-10-14, 19:41   

Pompa wody, zamulone nagrzewnice, zapowietrzony układ chłodzenia, mało płynu w układzie chłodzenia.
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
karols 
Moje A8


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Sty 2014
Posty: 80
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2015-10-14, 20:25   

Jeżeli chodzi o zamuloną nagrzewnice, to myśle że to odpada bo to stało się z dnia na dzień.

Zapowietrzony raczej też nie jest bo od roku nic niebyło przy tym grzebane, a węże od nagrzewnicy są gorące

A czy jest jakiś sposób na sprawdzenie pompy wody bez dobierania się do niej ?
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2015-10-14, 20:31   

karols napisał/a:

A czy jest jakiś sposób na sprawdzenie pompy wody bez dobierania się do niej ?


Raczej wątpliwe.
A czy po dodaniu gazu leci cieplejsze troszkę powietrze ?
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2015-10-14, 21:11   

karols napisał/a:
I teraz mimo tego że temperatura silnika 90' C, i climatronik nastawiony na HI to wentylator pracuje max na 3 kreski a i tak leci tylko letnie powietrze .

Wcześniej gdy nastawiłem na HI to wentylator pracował prawie na max i w aucie było gorąco.

W czym może być problem ?


Obstawiam że to problem czujnika temperatury bądź samego sterownika.
 
 
karols 
Moje A8


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Sty 2014
Posty: 80
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2015-10-14, 21:34   

A czy climatronik posiada oddzielny czujnik od temp nagrzewnicy ?

Bo jak dam temperaturę na LO to wentylatorr automatycznie startuje z max mocą, a na HI coś go blokuje.
 
 
uszek 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 18 razy
Wiek: 38
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 857
Skąd: RZ
Wysłany: 2015-10-14, 21:44   

klimatronik ma 4 czujniki dwa w nogach pasazera oraz jeden na podszybiu oraz w zderzaku dodatkowo jest chyba jeszcze za wentylatorkiem w panelu
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2015-10-14, 21:52   

Apophis napisał/a:

Obstawiam że to problem czujnika temperatury.


Ale którym, jeśli masz na mysli czujniki w kabinie to nie będą miały nic do tego.
Ale zawsze można to sprawdzić w ukrytym menu klimatronika jaką temperaturę widzi w kabinie.
Nie ważne jaka jest temperatura w aucie, czy jest -5 stopni czy +40 po ustawieniu HI + HI na klimatroniku silniczki powinny ustawić się w taki sposób by sadziły pełnym żarem z nawiewów.

Już bardziej może być problem z nie prawidłowo pracującym sterowaniem silniczków czyli jak napisałeś panel klimatronika lub mechaniczne uszkodzenie wewnątrz zespołu nagrzewnic.
Mogło coś wpaść i zablokować klapy co spowodowało ich nieprawidłową pracę.

karols napisał/a:
A czy climatronik posiada oddzielny czujnik od temp nagrzewnicy ?

Bo jak dam temperaturę na LO to wentylatorr automatycznie startuje z max mocą, a na HI coś go blokuje.

To już jest funkcja programowania. Jeśli ustawisz na LO + LO to komp dak dostraja sterowanie by maksymalnie zbić temperaturę w aucie.
Jeśli ustawisz HI + HI to będzie to robił systematycznie.
Dlaczego systematycznie?
Jesli silnik jest zimny to po ustawieniu HI + HI nie przysadzi pełną mocą wentylatora. Dlaczego? Ponieważ będzie nagrzewnicami studził układ chłodzenia co spowoduje jego powolne rozgrzewanie.
W miarę wzrostu temperatury układu chłodzenia wiatrak zwiększa swoją prędkość.

Co do pytania o czujnik w nagrzewnicy ? Możliwe że coś jest, lub robi to za pośrednictwem czujnika z ECU silnika, nie zgłębiałem się w tym jeszcze nigdy.

Może to Ci pomoże dojść do rozwiązania problemu
http://www.a8team.pl/d2-a...5.htm?highlight
kody są przydatne, czasami pomagają
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2015-10-14, 22:03   

Ja tylko przedstawiłem hipoteze bo skoro czujnik a takie jak wiemy są widzi w jakims zakresie nie taka temperature to bedzie fałszował prace sterownika.

Z doświadczenia wiem że najcześciej padaja jednak sterowniki :)
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2015-10-14, 22:09   

Niom to jest ich wada ale sporo było problemów w PreFLach, chociaż silniczki też lubią wariować, sporadycznie ale lubią.
Pierw niech kolega sobie posprawdza wszelkie parametry. A diagnozę postawimy potem.
Wskazówek już jest sporo. Teraz poczekamy co kolega ustali :)

Aha w zespołach nagrzewnic z listy kodów klimatronika są jakieś czujniki temperatury powietrza, może one też mają jakąś czkawkę.
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
gtfan 
Moje A8



Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 1296
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-10-14, 23:12   

karols napisał/a:
A czy climatronik posiada oddzielny czujnik od temp nagrzewnicy ?

Jeśli chodzi o czujnik temp. płynu chłodzącego to nie ma. Sterowniki, których numer kończy się na literę do 'K' włącznie wyliczają sobie temp. płynu na podstawie zaprogramowanego z góry tempa rozgrzewania silnika i czasu jaki upłynął od jego uruchomienia. Natomiast sterowniki z numerem zakończonym od 'M' w górę biorą tę informację z licznika.
_________________
Four rings to rule them all
 
 
karols 
Moje A8


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Sty 2014
Posty: 80
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2015-10-15, 08:38   

A więc tak dzisiaj rano zaczeło lecieć letnie powietrze dopiero podczas jazdy. Na postoju prawie wogóle.
Druga sprawa: chłodnica jest rozgrzana w 3/4 swojej powierzchni
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2015-10-15, 09:04   

Temperatura układu chłodzenia ze wskazań VAG lub kodów klimatronika.
Jeśli chłodnica rozgrzewa Ci się od samego początku to termostat może mieć czkawkę.
Auto szybko osiąga temperaturę ?
Czy stojąc na postoju i dodaniu gazu na 3000 obr/min odczuwasz różnicę w ogrzewaniu ?
Iście gorące powietrze będzie lecieć po osiągnięciu przez układ chłodzenia granice 90 stopni.
Uwaga, nie zawsze wskazania na zegarze pokrywają się z temperaturą układu chłodzenia.
Czasami wskazówka doszła do 90 a w rzeczywistości silnik złapał dopiero 75 stopni.
Zatem musisz poczekać troszkę jeszcze kiedy wskazówka wdrapie się na 90.
Trzeba jeszcze być świadomym tego że ustawienie ogrzewania na maxa i dodanie obrotów wiatraka na połowę powoduje wolniejsze rozgrzewanie się jednostki napędowej.
Zatem zrób tak. Odpal auto, wyłącz ogrzewanie. Złapie 90 stopni, poczekaj 5 - 10 min i włącz ogrzewanie na HI + HI i wiatrak na drugiej kresce, nawiewy skierowane na kratki środkowe.
Zobacz jak grzeje na połowie zakresu na wolnych obrotach i na postoju przy około 3000 obr/min
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
karols 
Moje A8


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Sty 2014
Posty: 80
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2015-10-15, 09:22   

Odkręciłem ten wyższy odpowietrznik od nagrzewnicy i niema w nim płynu . Pojawia się dopiero po przegazowaniu. Czy tak powinno być ?

Czy może to faktyczne coś z tą pompą wody, dodatkowo od dłuższego czasu na wolnych obrotach słychać taki dziwny gwizd z okolic rozrządu, po przegazowaniu odrazu przestaje.
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2015-10-15, 12:28   

płyn powinien być w jednym jak i drugim odpowietrzniku, wręcz powinien wypływać bo pompa będzie go wypychać.
Zrób ten test:
Cytat:
Zatem zrób tak. Odpal auto, wyłącz ogrzewanie. Złapie 90 stopni, poczekaj 5 - 10 min i włącz ogrzewanie na HI + HI i wiatrak na drugiej kresce, nawiewy skierowane na kratki środkowe.
Zobacz jak grzeje na połowie zakresu na wolnych obrotach


Jesli na początku będzie lecieć gorące a następnie będzie coraz chłodniejsze to wniosek jeden. Płyn praktycznie stoi w miejscu na wolnych obrotach. Dodatkowo przy uszkodzonej pompie, czyli braku obiegu odpowietrzenie układu jest niemożliwe ponieważ pompa nie przepchnie powietrza do zbiorniczka wyrównawczego.
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - anime

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.