Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 ALL ] D2 Sprężyny przód jakie obniżające?  
Autor Wiadomość
zeber 
Użytkownik


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 35
Dołączył: 19 Lis 2011
Posty: 38
Skąd: Bystrzyca Kłodzka
Wysłany: 2012-06-13, 18:15   

Na trzepanie pojadę dopiero w przyszłym tygodniu bo mam auto jeszcze nie sprawne.
Nie wiem czy to ma sens bo jak się zaprę się rękoma o maskę i będę naciskał z całej siły to rozbujam AUDI jak kuter rybacki. Więc amory do wymiany :-(


Znalazłem zdjęcia teraz założonych amorów za sprężynami JAMEX
http://imageshack.us/phot...dsc00382sa.jpg/

Kiedyś z ciekawości wsadziłem jeden amor ze sportową sprężyną z AUDI A4 B5 gwintowany.
http://imageshack.us/phot...djcie0024p.jpg/

Efekt był taki:
http://imageshack.us/phot...djcie0026p.jpg/
Czyli beton! :mrgreen:
 
 
Antek 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Antek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Maj 2012
Posty: 72
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-06-13, 19:35   

A wiesz juz co to sa za amortyzatory?Te niebieskie?Bo chyba mam takie same. I przy sprezynach Jamexa niestety tez przy wiekszych dziurach mam dobicie :(
 
 
zeber 
Użytkownik


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 35
Dołączył: 19 Lis 2011
Posty: 38
Skąd: Bystrzyca Kłodzka
Wysłany: 2012-06-13, 20:46   

Jutro ściągnę koło i zobaczę na numer.
Zerknijcie proszę na to:

http://moto.allegro.pl/am...2355984093.html

Czy warto to kupić?

Cena atrakcyjna!!!!!!!!!!!!!!!
 
 
jojo-jar 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: D3 4.2, D2 4.2,
Pomógł: 2 razy
Wiek: 43
Dołączył: 04 Wrz 2009
Posty: 205
Skąd: Jarosław
Wysłany: 2012-06-13, 22:12   

no to dales wykład Kacper :-D . Ja wlasnie wróciłem z testu. 550km i zawias spisał sie super. To juz nie jest to komfortowe audi co wczoraj ale cos za cos. Jutro zakladam 20" i chwila prady :roll: . Jak wszystko ok to zrobie fotki.
 
 
artekk 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Arturo
Jeżdzę: A8
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 20 Lut 2010
Posty: 192
Skąd: kujawsko-pomorskie
Wysłany: 2012-06-14, 12:25   

Po mojej walce z zawieszeniem w A8 4.2 FL doszedłem do w miarę satysfakcjonującego ustawienia codziennego. Niestety musiałem odpuścić glebę z uwagi na to, że mieszkam teraz na wsi i zimą nie dojechałbym do domu.
Jest to kompromis między prowadzeniem, a komfortem, którego głównym zadaniem jest skompensowanie złego rozkładu masy w A8 (silnik między światłami) i płużenia przodem oraz "drewnianego" charakteru zawieszenia, głównie trochę tłukącego tyłu. Koła są 18".

1. stabilizatory przód i tył od S8, 1BE czy jak to zwał
2. amory przód Bilstein B6, tył Sachs Super Touring
3. springi ori Audi 1BM przód + tył

Generalnie przód musi być sporo twardszy od tyłu, bo inaczej się to kołysze i buja. Przy tym ustawieniu nic nie ma prawa dobić i szorować brzuchem, a auto w miarę klei się do drogi. Co najważniejsze Bilsteiny B6 znacznie poprawiają precyzję prowadzenia i czucie przodu. O ile sprężyny nie są klapnięte auto ładnie stoi w delikatny klin.

Dla chcących obniżać dodam, że w necie na ruskim forum A8 znalazłem kiedyś opis gehenny z zawiechą A8 jakiegoś maniaka, który skończył na pełnym nowym (z ASO) setupie 1BE jako najbardziej kompromisowym względem komfortu i dającym największą frajdę z prowadzenia ustawieniu.

Dodam, że bardzo przyjemnie wspominam jazdę na Bilsteinach B6 i springach 1BE, auto najładniej wtedy skręcało i kleiło się do drogi, choć występowała tendencja do wzdłużnych bujnięć, czego np. teraz nie mam.
_________________
Jest BMW E60 525dA na koksie. Ps: https://a6klub.pl
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2012-06-14, 12:30   

Ja mam jakieś czerwone springi amory nie wiem jakie ale ogolnie zawiecha daje rade choc jest nisko. Koła 18' 245/40 obecnie. Nie raz na szosie nieco sie spocilem wchodząc w zakret z za duuużą prędkościa ale niunia jechała jak po szynach ;)
 
 
Mucholejkolator 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kacper
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 9 razy
Wiek: 39
Dołączył: 27 Cze 2010
Posty: 460
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-06-14, 14:38   

zeber napisał/a:
Zerknijcie proszę na to:

http://moto.allegro.pl/am...2355984093.html

Czy warto to kupić?

Cena atrakcyjna!!!!!!!!!!!!!!!


Nie warto , długo na tym nie pojeździsz a na pewno nie na sprężynach obniżających :->

Anton napisał/a:
A wiesz juz co to sa za amortyzatory?Te niebieskie?Bo chyba mam takie same.


Ja szczerze mówiąc nie wiem jaką charakterystykę mają niebieskie amory :-? Ale wychodzi na, że są to raczej sportowe bo czasami spotyka się je ze sprężynami 1BE.

artekk napisał/a:
Dla chcących obniżać dodam, że w necie na ruskim forum A8 znalazłem kiedyś opis gehenny z zawiechą A8 jakiegoś maniaka, który skończył na pełnym nowym (z ASO) setupie 1BE jako najbardziej kompromisowym względem komfortu i dającym największą frajdę z prowadzenia ustawieniu.


Mam takie same odczucia. Też zawieszenie 1BE uważam za najlepsze rozwiązanie do A8 jeśli chodzi o jakość prowadzenia i tłumienie :-D
 
 
artekk 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Arturo
Jeżdzę: A8
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 20 Lut 2010
Posty: 192
Skąd: kujawsko-pomorskie
Wysłany: 2012-06-14, 14:48   

Mucholejkolator napisał/a:
Mam takie same odczucia. Też zawieszenie 1BE uważam za najlepsze rozwiązanie do A8 jeśli chodzi o jakość prowadzenia i tłumienie :-D


no właśnie, a śmigałeś może na czerwonych Sachsach ? Ja tak, ale były strasznie zużyte, napasł mnie takimi cwaniaczek z allegro, dlatego wrażenia właściwie nie istnieją, a amory skończyły na złomie.
_________________
Jest BMW E60 525dA na koksie. Ps: https://a6klub.pl
 
 
sebos17 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.8
Skrzynia: 6HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sebastian
Jeżdzę: X5 E53 4.8is
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 623
Skąd: Bielsk Podlaski
Wysłany: 2012-06-14, 15:23   

Panowie, mam jeszcze takie pytanie do Was już znawców zawieszenia w D2 :-P
W swojej S8 mam czerwone amortyzatory przód i tył. Przód stoi wyżej niż tył patrząc na randy błotników. Ostatnio byłem na badaniu i wyszło że przód amorki mają trochę ponad 50 % a tył prawie 80 %
Nie wiem na ile miarodajne są te badania (robione na felgach 20'') Nie czuję jakoś wielkiego dyskomfortu jeżdżąc teraz, jednak nie wiem jakie powinny być odczucia z jazdy na zawieszeniu sprawny w 80%...

Zastanawiam się teraz, czy to że przód jest wyżej to może być wina zużytego amortyzatora czy tylko wpływa na to sprężyna? Kupując nowe amorki mam zakładać stare sprężyny czy szukać czegoś innego (nie zależy mi na glebie oraz musi być w miarę komfortowo).
Nie wierzę, że na allegro kupię taki sam rodzaj używanych sprężyn w lepszym stanie niż moje. Pozostaje ASO, ale tam zapewne kosztuje swoje taka sprężyna, muszę zadzwonić i pogadać ;-)

Jeżeli zdecyduję się na zmianę amorków, jakie będą najbliższe temu co oferuje ori S8?
Zastanawiam się jeszcze nad gwintem, jednak nowy swoje kosztuje, a trafić na niezajeżdżony używany też nie jest łatwo. Boje się również, że gwint będzie dużo twardszy niż ori amorki S8...

Cóż począć drodzy Panowie ? :-P
_________________

 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2012-06-14, 16:01   

Apophis napisał/a:
Ja mam jakieś czerwone springi amory nie wiem jakie ale ogolnie zawiecha daje rade choc jest nisko. Koła 18' 245/40 obecnie. Nie raz na szosie nieco sie spocilem wchodząc w zakret z za duuużą prędkościa ale niunia jechała jak po szynach ;)

Nie dziwne że jest nisko skoro założyłeś niższe niż ori opony... prawidłowy rozmiar to 245/45R18 :lol:

Teraz komfortu masz tyle co jeżdżąc na kołach 19" i fabrycznym rozmiarze opon 245/40R19... tyle że auto siedzi niżej :-P

sebos17 napisał/a:
Przód stoi wyżej niż tył patrząc na randy błotników.

Czy aby na pewno??.... bo owal przedniego nadkola jest wycięty bardziej niż tylnego więc wizualnie można się pomylić.

Zmierz jak stoi od ziemi... próg w punkcie przednim przy nadkolu i w punkcie tylnym przy nadkolu... bo jeszcze się okaże że przód jest ciut niżej niż tył ;-)
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2012-06-14, 16:23   

FOSS napisał/a:
Nie dziwne że jest nisko skoro założyłeś niższe niż ori opony... prawidłowy rozmiar to 245/45R18 :lol:
Wiem że sa niższe ale takie miałem okazyjnie laczki i takie kupiłem :) U mnie na rownej nawierzchni auto stoi wizualnie prosto a linia boczna idzie w lekki klinik ku przodowi więc jest jak powinno ;)
 
 
sebos17 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.8
Skrzynia: 6HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sebastian
Jeżdzę: X5 E53 4.8is
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 623
Skąd: Bielsk Podlaski
Wysłany: 2012-06-14, 16:50   

FOSS napisał/a:
sebos17 napisał/a:
t;]Przód stoi wyżej niż tył patrząc na randy błotników.

Czy aby na pewno??.... bo owal przedniego nadkola jest wycięty bardziej niż tylnego więc wizualnie można się pomylić.

Zobacz na tym zdjęciu (owszem, zdjęcie z profilu ale i tak widać że nie stoi ładnie w klin tylko jest podniesiony przód)


Zmierzę w wolnej chwili i będzie wszystko jasne
_________________

 
 
Mucholejkolator 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kacper
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 9 razy
Wiek: 39
Dołączył: 27 Cze 2010
Posty: 460
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-06-14, 18:33   

sebos17 napisał/a:
FOSS napisał/a:
sebos17 napisał/a:
t;]Przód stoi wyżej niż tył patrząc na randy błotników.

Czy aby na pewno??.... bo owal przedniego nadkola jest wycięty bardziej niż tylnego więc wizualnie można się pomylić.

Zobacz na tym zdjęciu (owszem, zdjęcie z profilu ale i tak widać że nie stoi ładnie w klin tylko jest podniesiony przód)


Wg mnie stoi równo, tylko właśnie rant nadkola przednich kół jest wyżej niż tylne i stąd to wrażenie o którym pisze FOSS. Mi się też to nie podoba, ale taki urok D2.

sebos17, sprężyny masz raczej ok. Zajmij się amortyzatorami. Ja osobiście od dawna polecam wszystkim Bilsteina B6. Myślę, że to najlepsze rozwiązanie do zawieszeń D2, szczególnie do S8 :-D Tłumienie nierówności na tych amorach to mistrzostwo świata!

artekk napisał/a:
no właśnie, a śmigałeś może na czerwonych Sachsach


Śmigałem jedną A8 z 1BE i S8 z 1BD na czerwonych Sachsach. Na pewno są "delikatniejsze od B6 ale nie powiem żeby były kiepskie :->

A tak w ogóle to właśnie doszedłem do wniosku, że nie ma znaczącej różnicy w zawieszeniach o kodach 1BE i 1BD. Wczoraj latałem na przednich springach 1BD od byłej S8 D2 FOSSa, potem z jednej strony 1BE i na drugiej 1BD a dzisiaj z obu stron na 1BE i nie poczułem żadnej różnicy w twardości :-> Mało tego, kolega w sprowadzonej niedawno S8 2001 posiada zawieszenie 1BD. Jednak oznaczenia na sprężynach ma takie same jak na moich 1BE. Zgłupiałem, zajrzałem znowu do oznaczeń i wychodzi, że 1BE i 1BD występują zamiennie, jednak w S8 zawieszenie sportowe to 1BD a w A8 to ten sam zawias jednak o oznaczeniu 1BE.


coil spring / 1 paint mark / 2 paint marks / for vehicles with sports-type running gear / F 4D-W-000 001>>
white silver / PR-1BE/0JK; PR-1BD/0JK
(34) 4D0411105BE

coil spring / 1 paint mark / 3 paint marks / for vehicles with sports-type running gear / F 4D-W-000 001>>
white silver / PR-1BE/0JL; PR-1BD/0JL


coil spring / 1 paint mark / 2 paint marks / for vehicles with sports-type running gear / F >> 4D-V-020 000
white silver / automatic: AGH,AEM,ABZ air condit.; 5-speed automatic: AFZ,AKG,AEM, AFB,AGH
(34) 4D0411105BD

coil spring / 1 paint mark / 2 paint marks / for vehicles with sports-type running gear / F >> 4D-T-001 800* / F 4D-T-001 801>> 4D-V-012 500*
white silver / 5-speed automatic: AEW air condit., 5-speed automatic: AEW
(34) 4D0411105BE


Zwróćcie uwagę na ostatnie numery i w oznaczeniach i końcówki BE i BD. Obydwa oznaczenia mają te same kolory na sprężynach :->

Różnica jest tylko w kategoriach wagowych OJK i OJL czyli wyposażenie danego egzemplarza.

Ale mnie poje...ło 8-)
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2012-06-14, 19:26   

sebos17 napisał/a:
Zobacz na tym zdjęciu (owszem, zdjęcie z profilu ale i tak widać że nie stoi ładnie w klin tylko jest podniesiony przód)...

Na zdjęciach różnie wychodzi... zobacz moją byłą:




Niby jest delikatny klin a jednak nie ma :roll:

Mucholejkolator napisał/a:
Wg mnie stoi równo, tylko właśnie rant nadkola przednich kół jest wyżej niż tylne i stąd to wrażenie o którym pisze FOSS. Mi się też to nie podoba, ale taki urok D2.

Ano taki urok D2... zresztą w D3 podobnie jest to wycięte dlatego jak zrobisz w nadlokach na równo to jak nic będzie delikatny klin, tak jak teraz u mnie.



Ze zdjęcia ciężko coś pewnego zwyrokować... lepiej zmierzyć ;-)

Mucholejkolator napisał/a:
Ale mnie poje...ło 8-)

Przez grzeczność nie zaprzeczę :lol:

To na czym u Ciebie stanęło bo już się pogubiłem :-o
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
Antek 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Antek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Maj 2012
Posty: 72
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-06-14, 19:36   

Ja to Cie tylko FOSS prosze o jedno :P Nie wklejaj zdjec swojej D2 bo ja pozniej nie chce spogladac na swoja :P i dzien od razu sie jakis bardziej pochmurny robi :)

Swoja droga ciekawe czy ruszylbym z miejsca jakbym wcisnal takie 20" przy zawieszeniu Jamexa :)

Edit: Przyszlo mi do glowy pytanie z innej beczki - czy gdyby zamienic sprezyny Jamexa -50mm na przykladowo Eibachy -25mm i zachowac te amorki, ktore mam (te niebieskie) to zmniejszylaby sie "czestotliwosc" dobijania? Czy to dobijanie wynika nie z samej wysokosci ("niskosci") Jamexow, tylko z kiepskiego stanu amorkow?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.