Autor |
Wiadomość |
zeber
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 35 Dołączył: 19 Lis 2011 Posty: 38 Skąd: Bystrzyca Kłodzka
|
Wysłany: 2012-06-12, 16:04 [D2 ALL
] D2 Sprężyny przód jakie obniżające?
|
|
|
Witam. Zacznę od tego że jak kupiłem A8 4,2 to na dużych dziurach koła się chowały tak głęboko że wahacze górne uderzały w odbojniki. Więc stwierdziłem że ma zużyte sprężyny no to zacząłem się rozglądać się za sprężynami a z uwagi na to że moja ósemka ma seryjnie obniżony tył to kupiłem używane sprężyny firmy JAMEX (obniżające)
Autko wygląda fajowo ale dalej dobija do końca i nie da się jeździć po naszych drogach.
Zdjęcia: stare sprężyny, obniżony przód na sprężynach JAMEX
http://imageshack.us/phot...jcie0018rl.jpg/
http://imageshack.us/phot...jcie0020vf.jpg/
Proszę o poradę w dobraniu sprężyn. |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2012-06-12, 17:56
|
|
|
Chcesz nisko i sztywniej zakładaj od eSy springi a jak chcesz mieć normalnie to kup sobie nowe a nie jakies szrotexy z alledrogo. A8 to nie samochód za rozsądna cene by pchac druty |
|
|
|
|
|
|
|
Mucholejkolator
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kacper
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 9 razy Wiek: 39 Dołączył: 27 Cze 2010 Posty: 460 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2012-06-12, 17:59
|
|
|
Kolego jakie masz amortyzatory? Widzę, że stare sprężyny to sportowe 1BE. Mało prawdopodobne ,że coś im dolega dlatego pytam o amory, bo wina leży pewnie po ich stronie. Przy sprawnych amortyzatorach ze sprężynami 1BE nie ma mowy o dobijaniu, tylko w ekstremalnych przypadkach...
Jaki kolor mają amortyzatory i w jakim są stanie? |
|
|
|
|
jojo-jar
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: D3 4.2, D2 4.2,
Pomógł: 2 razy Wiek: 43 Dołączył: 04 Wrz 2009 Posty: 205 Skąd: Jarosław
|
Wysłany: 2012-06-12, 18:04
|
|
|
to ze ci dobija to wina amorkow. Sprężyny sa krótsze o 50mm od seryjnych i teraz amorki nie pracuja odpowiednio. Ratuja cie amorki od S8 albo blistein B6. A sprezyny jamexa daja rade i nie zgadzam sie z kolegą Apophis.
[ Dodano: 2012-06-12, 19:08 ]
jak cos to bede chyba mial amorki z s8 ;-) , i cena bedzie napewno spoko. |
|
|
|
|
|
|
|
robertas
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2, D3, Allroad, 80
Pomógł: 17 razy Wiek: 36 Dołączył: 08 Paź 2009 Posty: 1605 Skąd: ślask
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2012-06-12, 18:13
|
|
|
jojo-jar napisał/a: | A sprezyny jamexa daja rade i nie zgadzam sie z kolegą Apophis. | Przepraszam poprawie-oryginalne jamexy mozliwe że tak ale coraz trudniej o takie,w jednym aucie przerabiałem zawieche jamexa i chyba miałem pecha bo była tragedia. Do A8 to wg mnie jak na sportowo to od eSy a jak norma to oryginał. Świetną sprawa jeszcze jest Air ride ale to inna bajka. Jeśli amory już złomy to powinno bujać autem lekko jak sie na postoju poprzyciska przód i tył. |
|
|
|
|
|
|
|
Mucholejkolator
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kacper
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 9 razy Wiek: 39 Dołączył: 27 Cze 2010 Posty: 460 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2012-06-12, 18:15
|
|
|
Apophis napisał/a: | Chcesz nisko i sztywniej zakładaj od eSy springi a jak chcesz mieć normalnie to kup sobie nowe a nie jakies szrotexy z alledrogo. A8 to nie samochód za rozsądna cene by pchac druty |
Trochę się nie zgodzę ;-) Po pierwsze uważam, że na zawieszeniu od eSy przód i tak stoi wysoko. Dwa - kolega de facto ma takie zawieszenie w swoim aucie. Trzy - doszedłem niedawno do wniosku, że w przednim zawieszeniu D2 przy obniżeniach 40-60mm niezależnie od sprężyn zawieszenie będzie dobijało. Aby zlikwidować tę przypadłość przód musi być betonowy. Rozwiązanie - gwint lub bardzo twarde sprężyny typu H&R plus sportowe amortyzatory również o bardzo dużej sile tłumienia przy dobiciu :-/
Ja właśnie jestem na etapie jeszcze mocniejszego utwardzania B8 w Zerkopolu do tego najsztywniejsze sprężyny jakie były montowane w S8 - 1BD ;-)
Jak to nie pomoże to albo będę szukał gwintu albo wracam do wysokości -25mm 1BE |
|
|
|
|
robertas
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2, D3, Allroad, 80
Pomógł: 17 razy Wiek: 36 Dołączył: 08 Paź 2009 Posty: 1605 Skąd: ślask
|
Wysłany: 2012-06-12, 18:18
|
|
|
Apophis, a tragedia czemu byla...sprostuj dlaczego??? Wiesz no porownujac zawieche od Esy a AIRa to troche pojechales...bo jedyne co je laczy to obnizenie...calkiem inaczej lata sie na sportowym zawieszeniu a na air ride'dzie tu masz twardo i nisko...a tu masz nisko i jak jedziesz to jest miekko...i to bardzo Air sie nie nadaje do sportowej jazdy |
_________________ Klimatyzacja problem Audi.
Amortyzatory, sprężyny, drążki, wahacze, łączniki, stabilizatory Audi.
|
|
|
|
|
|
|
|
Masa
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 6 razy Wiek: 40 Dołączył: 15 Lip 2011 Posty: 237 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 2012-06-12, 18:22
|
|
|
a jakbys chciał to mam przednie czerwone amorki do opylenia tak na marginesie :d |
_________________
|
|
|
|
|
jojo-jar
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: D3 4.2, D2 4.2,
Pomógł: 2 razy Wiek: 43 Dołączył: 04 Wrz 2009 Posty: 205 Skąd: Jarosław
|
Wysłany: 2012-06-12, 18:23
|
|
|
siemka kacper co ty dalej kombinujesz z przodem? Ja dzisiaj włożyłem jamexy +B6 (skrócone). Jutro ranoo zbieżnosc i gonie do krakowa to odrazu bedzie pirwszy test. Narazie gonie na 16", jak bedzi Ok to zakladam 20". A ty po co dalej zmieniasz. Mowiles ze jest juz ok. |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2012-06-12, 18:30
|
|
|
robertas napisał/a: | Apophis, a tragedia czemu byla...sprostuj dlaczego??? Wiesz no porownujac zawieche od Esy a AIRa to troche pojechales...bo jedyne co je laczy to obnizenie...calkiem inaczej lata sie na sportowym zawieszeniu a na air ride'dzie tu masz twardo i nisko...a tu masz nisko i jak jedziesz to jest miekko...i to bardzo Air sie nie nadaje do sportowej jazdy |
Omega A kilka lat do tyłu,okazyjnie kupiona zawiecha jamexa nie zajechana i raczej ori bo z de to przyjechało. Nisko i ladnie a zarazem prowadzenie auta beznadziejne-czułem jakby był jakis rozklekotany. Reszta zawieszenia włacznie z amorkami w pełni sprawna. Spodziewałem sie że bedzie twardo ale to nie było to.Wrociłem do seri i było elegancko choc wysoko. Nie porownuje Air Rida do sportowej zawiechy a jedynie stwierdzilem fakt że to fajna rzecz bo miałem okazje taka A8 testować. :)Zawiecha esy mi pasuje najbardziej jesli chodzi o sportowe:) |
|
|
|
|
zeber
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 35 Dołączył: 19 Lis 2011 Posty: 38 Skąd: Bystrzyca Kłodzka
|
Wysłany: 2012-06-12, 20:53
|
|
|
Dziękuję za odpowiedzi!
Amory mają niebieski kolor. Jutro jak zdążę to pojada na trzepanie i zobaczę jaki mają numer seryjny. Dodam że nie będę jeździł sportowo więc chce zawieszenie normalne ale jak piszecie że nie można mieć sportowego zawieszenia a zarazem nie bardzo twardego to nic nie szkodzi.
Bynajmniej jak najtańszym kosztem chce mieć dobre zawieszenie.
Ale mam też jeszcze inny problem.
http://www.a8team.pl/topics57/7333.htm#76381 |
|
|
|
|
|
|
|
Mucholejkolator
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kacper
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 9 razy Wiek: 39 Dołączył: 27 Cze 2010 Posty: 460 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2012-06-13, 11:31
|
|
|
jojo-jar napisał/a: | siemka kacper co ty dalej kombinujesz z przodem? Ja dzisiaj włożyłem jamexy +B6 (skrócone). Jutro ranoo zbieżnosc i gonie do krakowa to odrazu bedzie pirwszy test. Narazie gonie na 16", jak bedzi Ok to zakladam 20". A ty po co dalej zmieniasz. Mowiles ze jest juz ok. |
Wszystko jest ok pod warunkiem, że droga nie jest mocno zniszczona. Wtedy lecisz jak chcesz, ale na większych dziurach czy fałdach zawias strasznie się poddaje pod ciężkim silnikiem, i ogólnie gabarytami auta... Tak jak już kiedyś pisał kolega artekk również dochodzę do wniosku, że zawieszenie w A8 jest jednak trochę nieharmonijne i drewniane. Chociaż na standardowych sprężynach nie jest źle :->
Generalnie problem obniżenia zawieszenia z przodu w granicach 50mm wg mnie wynika z prostych zasad fizyki, konstrukcji zawieszenia i oczywiście naszych super równych jak stół dróg ;-)
Przy skróconej sprężynie dajmy na to o 60mm jak w przypadku K.A.W które to sprężyny są najbardziej polecane rzekomo przez A8Freunde skracamy aktywny skok zawieszenia o te właśnie 60mm. Przyjmijmy, że pełny skok wynosi 120mm. Kiedy zmniejszymy tę wartość o połowę w wielkim uproszczeniu musimy tak usztywnić i zestroić zawias żeby energia uderzenia i dobicia koła po wjechaniu w np. dziurę została pochłonięta na tylko 60mm a nie 120mm.
W Niemczech nie mają z tym większego problemu, bo ich drogi nie są tak poniszczone jak nasze i na pewno problem dobijania zawieszenia występuje w formie szczątkowej ;-) Jednak u nas jest totalnie odwrotnie. I nie mówię tu o szorowaniu brzuchem w koleinach bo z tym o dziwo nie ma problemu nawet przy obniżeniach rzędu 60mm na przedniej osi.
Oczywiście jeśli droga jest tylko lekko zniszczona to problemu nie ma nawet na Jamexach -50mm z dobrym, sztywnym amortyzatorem typu Bilstein B6, B8. Sam ganiałem na tym zestawie z prędkościami rzędu 180km/h po wąskich mazurskich, pofalowanych drogach i zawias dawał radę. Jednak wkur...a mnie jak jeżdżę po Lublinie i nie mogę już przejechać pewnych odcinków drogi z prędkością wyższą niż 40km/h :-/ A Omegą Ojca mogę tam lecieć 80 i zawias tak wybiera nierówności że w ogóle nie czuć dołów... Dlatego walczę cały czas żeby i próbuję "oszukać fizykę" dobrym progresywnym amortyzatorem i sztywną sprężyną, żeby zawias sporadyczniej dochodził do granicy swoich możliwości :->
Dlatego wspomniałem o gwincie, bo uważam, że wcale nie musi to być szalony pomysł, żeby zastosować go w D2, tu przy takich obniżeniach może się sprawdzać bardzo dobrze bez nadmiernej utraty komfortu :roll:
Jeszcze jedna mała ciekawostka - w naszych A/S8 występują różnej grubości odbojniki dobicia. Do krótszych sprężyn wskazane jest zamontowanie także krótszych ale i sztywniejszych odbojników, wzrasta wtedy aktywna długość skoku i przesuwamy moment dobicia mcpersona. A takie krótsze odboje występują właśnie w sportowych zawiasach 1BE i 1BD. Wniosek z tego taki, pomijając aspekt czerwonych, sportowych amorów, ważnym elementem współgrającym z krótkimi, sportowymi spężynami są właśnie odpowiedniej długości odboje.
Reasumując - elementy mcpersona przedniego zawieszenia standard nie nadają się do współpracy z mocno obniżającymi sprężynami sportowymi.
Nie poruszam tematu współpracy standard amorków z krótkimi sprężynami, bo ten wątek akurat jest już dobrze opisany na forum :->
Może dzisiaj znajdę chwilę, żeby zrobić jeszcze jedna próbę właśnie z krótszymi odbojnikami oraz osadzonymi niżej na amortyzatorze sprężynami od eSy 1BD, aby uzyskać także obniżenie ok 50mm :-D
[ Dodano: 2012-06-13, 12:34 ]
zeber napisał/a: | Bynajmniej jak najtańszym kosztem chce mieć dobre zawieszenie. |
Nie da się ;-) |
|
|
|
|
Antek
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Antek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Maj 2012 Posty: 72 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2012-06-13, 12:29
|
|
|
Ciekawy temat bo wlasnie mam taka sama konfiguracje. Tzn czerwone jamexy i niebieskie amortyzatory. Czy ktos wie co to sa za niebieskie amorki?Bo to sa jakies oryginaly Audi. W serii zawieszenie mialem s-line. |
|
|
|
|
|
|
|
sebos17
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.8
Skrzynia: 6HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sebastian
Jeżdzę: X5 E53 4.8is
Pomógł: 12 razy Dołączył: 09 Sty 2010 Posty: 623 Skąd: Bielsk Podlaski
|
Wysłany: 2012-06-13, 14:21
|
|
|
Mucholejkolator, A ja już od dłuższego czasu pogodziłem się z myślą, że trzeba gwint montować i tyle... |
_________________
|
|
|
|
|
|