Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 ALL ] FIS kontra LPG  
Autor Wiadomość
mr_nuke 

Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D2, A80, Yamaha WR
Wiek: 37
Dołączył: 14 Cze 2012
Posty: 21
Skąd: Wu-Ka śląsk
Wysłany: 2012-06-14, 20:19   

Witam

U mnie FIS pokazuje średnie na poziomie 15 - 17L a przy każdym tankowaniu wychodzi mniej więcej 18 - 19L LPG. Więc jakiś tam punkt odniesienia mam co do spalania wg FIS`a a rzeczywistego.

Pozdrawiam mr_nuke
_________________
Do jazdy wystarczą cztery kółka, ale cztery cylindry to za mało :)
 
 
szeryfisch 
Moje A8


Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 1294
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2012-06-14, 21:26   

marekp750 napisał/a:
Słuchajcie, FIS pokazuje spalanie na podstawie czasu wtrysku benzyny.

Jeżeli grzebaliście już przy ustawieniach LPG (będę mówił o stagu i innych operujących mnożnikiem) to zwróćcie uwagę na mnożnik, który powoduje wydłużenie czasu otwarcia o
odpowiednią wartość wtryskiwacza LPG (w celu wyrównania czasu Pb na LPG).

Jeżeli podniesiemy mnożnik to skrócimy czasy wtrysków Pb. Powodować to będzie
zliczanie na FIS małych wartości spalania


Czas wtrysku PB jest ustalany za pomoca ECU auta i stanowi jedynie odnosnik dla czasu otwarcia wtrysku LPG ktory regulujemy monoznikiem.
Nie wiem gdzie doszukales sie regulacji czasu wtrysku PB za pomoca instalacji LPG
_________________
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia
 
 
hipcio 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 19 razy
Wiek: 43
Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 476
Skąd: Ryki
Wysłany: 2012-06-15, 20:21   

Pisałem już o tym fus na pb ma pokazywać tyle samo co na lpg a tankyjac lpg to fis plus 20 30 procent wtedy jest dobrze ustawione lpg
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 52
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1011
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2012-06-15, 20:36   

szeryfisch napisał/a:
marekp750 napisał/a:
Słuchajcie, FIS pokazuje spalanie na podstawie czasu wtrysku benzyny.

Jeżeli grzebaliście już przy ustawieniach LPG (będę mówił o stagu i innych operujących mnożnikiem) to zwróćcie uwagę na mnożnik, który powoduje wydłużenie czasu otwarcia o
odpowiednią wartość wtryskiwacza LPG (w celu wyrównania czasu Pb na LPG).

Jeżeli podniesiemy mnożnik to skrócimy czasy wtrysków Pb. Powodować to będzie
zliczanie na FIS małych wartości spalania


Czas wtrysku PB jest ustalany za pomoca ECU auta i stanowi jedynie odnosnik dla czasu otwarcia wtrysku LPG ktory regulujemy monoznikiem.
Nie wiem gdzie doszukales sie regulacji czasu wtrysku PB za pomoca instalacji LPG


Przeczytaj uważnie co napisałem wyżej, jest tam wyjaśnione.
Chodzi o czas wtrysku Pb przy pracy na LPG. Zmieniając mnożnik (w instalce LPG) czas wtrysku Pb będziesz zmieniał. To podstawa regulacji instalacji LPG. Mówimy oczywiście o jeździe na LPG.

Chociaż jak skopie się ustawienia LPG i ECU silnika nauczy się "nieodpowiednich" czasów wtrysku to i na Pb źle działa i pokazuje na FIS.

Dla przykładu dodam, że ABZ ciągnąłem tak w górę mnożnikiem by jeszcze jakoś sonda lambda działała. Średnie spalanie na FIS oscylowało w granicach 6-7 litrów.
Oczywiście po dłuższej jeździe ECU nauczyło się krótkich czasów wtrysku Pb i na benzynie źle działał silnik.

Reset ECU i od nowa ustawienia LPG.

[ Dodano: 2012-06-15, 21:53 ]
hipcio napisał/a:
Pisałem już o tym fus na pb ma pokazywać tyle samo co na lpg a tankyjac lpg to fis plus 20 30 procent wtedy jest dobrze ustawione lpg


Dosłownie, skoro czasy wtrysku Pb podczas pracy na Pb i
czasy wtrysku Pb podczas pracy na LPG muszą być takie same to i spalanie na FIS
musi byc takie same (ale faktyczne zużycie LPG ma być wyższe o około ~20%).
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
szeryfisch 
Moje A8


Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 1294
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2012-06-15, 21:09   

marekp750 napisał/a:

Przeczytaj uważnie co napisałem wyżej, jest tam wyjaśnione.
Chodzi o czas wtrysku Pb przy pracy na LPG. Zmieniając mnożnik (w instalce LPG) czas wtrysku Pb będziesz zmieniał. To podstawa regulacji instalacji LPG. Mówimy oczywiście o jeździe na LPG.


Czytam i w ząb nie łapie. Gdzie zmieniasz w stagu czasy wtrysku PB? Bo LPG owszem mozesz sobie pozmieniac. Troche sie stagiem bawilem i nie znalazlem takiej mozliwosci. Mozesz objasnic?
Czas wtrysku benzyny ustala ECU auta, gdy auto chodzi na LPG to ECU auta o tym nie wie(bo sterownik LPG emuluje wtyski) i nadal ustala czasy wtrysku zalezne od aktualnej mapy, sterownik LPG emuluje dzialajace wtryskiwacze benzyny i jednoczesnie wykorzystuje impulsy generowane przez ECU auta do poprawnego sterowania wtryskiwaczami LPG. I tu mozesz sobie pogrzebac mnoznikiem. Ale gdzie grzebiac w ustawieniach LPG mozesz zmienic ustawienia ECU auta?
_________________
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2012-06-16, 07:55   

marekp750 napisał/a:
hipcio napisał/a:
Pisałem już o tym fus na pb ma pokazywać tyle samo co na lpg a tankyjac lpg to fis plus 20 30 procent wtedy jest dobrze ustawione lpg


Dosłownie, skoro czasy wtrysku Pb podczas pracy na Pb i
czasy wtrysku Pb podczas pracy na LPG muszą być takie same to i spalanie na FIS
musi byc takie same (ale faktyczne zużycie LPG ma być wyższe o około ~20%).

Dokładnie o to mi chodziło... i właśnie tak jest u mnie... niezależnie od paliwa na którym jadę (PB/LPG) FIS pokazuje porównywalne wartości spalania... ale rzeczywiste wartości spalania LPG w porównaniu do tego co pokazuje FIS są wyższe i mieszczą się właśnie w tych 20-30% (miasto FIS 18-20 a LPG z tankowania do pełna 22-25 i trasa FIS 12-15 a LPG z tankowania do pełna 14,5-18) ;-)
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
darius30 
Użytkownik


Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8
Dołączył: 07 Paź 2009
Posty: 38
Skąd: kujawsko-pomorskie
Wysłany: 2012-08-04, 22:51   

czyli dobrze jest co jakiś czas przejechać kilkadziesiat km na benzynie , aby ecu wrocił do normy?
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 52
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1011
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2012-08-05, 06:17   

darius30 napisał/a:
czyli dobrze jest co jakiś czas przejechać kilkadziesiat km na benzynie , aby ecu wrocił do normy?


nie, to nic nie da, za chiwlę (jak jest niewłaściwie ustawiona inst. LPG) i tak wszystko wróci do stanu poprzedniego


Dobrze jest mieć ustawioną poprawnie instal. LPG.
Najlepiej w A8 lecieć na korekty długoterminowe (chodzi o poprawki ustawień).
A korekty krótko terminowe do ustawienia LPG zamiast na czasy wtrysku Pb (chociaz na to tez trzeba patrzeć).
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
jaano 
Moje A8


Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Janusz
Jeżdzę: A8 D2 Q
Dołączył: 03 Lut 2010
Posty: 84
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2012-08-14, 12:39   

Panowie, czytam to i zgadzam się co do jednego - że spalanie jest minimalnie wyższe niż pokazuje FIS - czy wziął ktoś z Was pod uwagę że skoro LPG jest 20% "słabsze" więc mocniej musicie wciskać gaz, wobec czego Fis analogicznie pokazuje więcej?
u mnie róznice w spalaniu są naprawdę niewielkie i FIS jest miarodajny, a jeżdżę juz na gazie 6 lat i około 70tys km... mam dobrego gazownika i nie zgodzę się że jest coś źle ustawione, bo by mi juz dawno silnik padł..
_________________
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 52
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1011
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2012-08-14, 12:52   

jaano napisał/a:
Panowie, czytam to i zgadzam się co do jednego - że spalanie jest minimalnie wyższe niż pokazuje FIS - czy wziął ktoś z Was pod uwagę że skoro LPG jest 20% "słabsze" więc mocniej musicie wciskać gaz, wobec czego Fis analogicznie pokazuje więcej?
u mnie róznice w spalaniu są naprawdę niewielkie i FIS jest miarodajny, a jeżdżę juz na gazie 6 lat i około 70tys km... mam dobrego gazownika i nie zgodzę się że jest coś źle ustawione, bo by mi juz dawno silnik padł..


Źle może to nie jest ale też nie jest zgodne ze sztuką.
Jeżeli FIS pokazuje w Twoim aucie realne spalanie LPG to znaczy, że masz mnożnik
za nisko powodując wydłużenie czasu wtysku benzyny na gazie co skutkuje pokazywaniem zawyżonego spalania (wydłuża szasy wtrysku benzyny na gazie).

Każdy sterownik silnika ma "tolerancję" składu mieszanki tzw. korekty.
W sterowniku Audi korekty +10 do -10 % uznawane są za poprawne. Dopiero powyżej lub poniżej uznawane są za niewłaściwe.

Oczywiście optimum to korekty w okolicach 0%.
Dla takich korekt spalanie na FIS i realne LPG musi się różnić i nie ma bata.
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
Nowak_zg 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 6.0
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: Paweł
Jeżdzę: Vette
Pomógł: 9 razy
Wiek: 37
Dołączył: 23 Mar 2011
Posty: 137
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2012-08-14, 13:38   

FOSS to dobrze wszystko tu podliczyl.

zgadzam sie z jego wyliczeniami ... i potwierdzam je ;)
 
 
Konradviper 
Moje A8


Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Konrad
Jeżdzę: S8 D2 ahc i A80 b2Q ahc
Dołączył: 24 Lip 2014
Posty: 85
Skąd: Katowice
Wysłany: 2014-11-17, 23:05   

Panowie, podepnę się pod temat, choć mój problem jest nieco odmienny, choć również dotyczy LPG i wskazań spalania na FIS
W moim s8 97r średnie zużycie w zależności od slylu jazdy oscyluje między 3 a 5l/100km. Oczywiscie mam na myśli wskazania. Nie pokazuje totalnych bzdur ponieważ jeśli jeżdzę spokojnie, to pokazuje bliżej 3 litrow a przy butowaniu powyżej 4.
Generalnie można przyjąć że pokazany wynik pomnożony x5 daje prawdziwą wartość.
O co chodzi?
 
 
bazzzyl 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Bartek
Jeżdzę: A8 D2 FL '99 4x4 193KM AQD
Pomógł: 2 razy
Wiek: 41
Dołączył: 03 Sty 2014
Posty: 328
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-11-17, 23:17   

U mnie ostatnio już na zimówkach 14L/100 PB i 17,5L/100 LPG.
_________________

 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3149
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2014-11-18, 00:20   

Konradviper, a dobrze masz zakodowaną szafę? Bo te 4-5l wskazania to ma scenic 2.0 dci a nie 4 litrowe v8
_________________
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2014-11-18, 08:11   

zegary ktoś przestawił i ma to co ma
chyba logiczne jest że spalanie ma być od 10 l i wyżej :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.