Autor |
Wiadomość |
mr_nuke
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D2, A80, Yamaha WR
Wiek: 37 Dołączył: 14 Cze 2012 Posty: 21 Skąd: Wu-Ka śląsk
|
Wysłany: 2012-06-14, 20:19
|
|
|
Witam
U mnie FIS pokazuje średnie na poziomie 15 - 17L a przy każdym tankowaniu wychodzi mniej więcej 18 - 19L LPG. Więc jakiś tam punkt odniesienia mam co do spalania wg FIS`a a rzeczywistego.
Pozdrawiam mr_nuke |
_________________ Do jazdy wystarczą cztery kółka, ale cztery cylindry to za mało |
|
|
|
|
|
|
|
szeryfisch
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 1294 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2012-06-14, 21:26
|
|
|
marekp750 napisał/a: | Słuchajcie, FIS pokazuje spalanie na podstawie czasu wtrysku benzyny.
Jeżeli grzebaliście już przy ustawieniach LPG (będę mówił o stagu i innych operujących mnożnikiem) to zwróćcie uwagę na mnożnik, który powoduje wydłużenie czasu otwarcia o
odpowiednią wartość wtryskiwacza LPG (w celu wyrównania czasu Pb na LPG).
Jeżeli podniesiemy mnożnik to skrócimy czasy wtrysków Pb. Powodować to będzie
zliczanie na FIS małych wartości spalania |
Czas wtrysku PB jest ustalany za pomoca ECU auta i stanowi jedynie odnosnik dla czasu otwarcia wtrysku LPG ktory regulujemy monoznikiem.
Nie wiem gdzie doszukales sie regulacji czasu wtrysku PB za pomoca instalacji LPG |
_________________ Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia |
|
|
|
|
|
|
|
hipcio
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 19 razy Wiek: 43 Dołączył: 12 Wrz 2010 Posty: 476 Skąd: Ryki
|
Wysłany: 2012-06-15, 20:21
|
|
|
Pisałem już o tym fus na pb ma pokazywać tyle samo co na lpg a tankyjac lpg to fis plus 20 30 procent wtedy jest dobrze ustawione lpg |
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
Wysłany: 2012-06-15, 20:36
|
|
|
szeryfisch napisał/a: | marekp750 napisał/a: | Słuchajcie, FIS pokazuje spalanie na podstawie czasu wtrysku benzyny.
Jeżeli grzebaliście już przy ustawieniach LPG (będę mówił o stagu i innych operujących mnożnikiem) to zwróćcie uwagę na mnożnik, który powoduje wydłużenie czasu otwarcia o
odpowiednią wartość wtryskiwacza LPG (w celu wyrównania czasu Pb na LPG).
Jeżeli podniesiemy mnożnik to skrócimy czasy wtrysków Pb. Powodować to będzie
zliczanie na FIS małych wartości spalania |
Czas wtrysku PB jest ustalany za pomoca ECU auta i stanowi jedynie odnosnik dla czasu otwarcia wtrysku LPG ktory regulujemy monoznikiem.
Nie wiem gdzie doszukales sie regulacji czasu wtrysku PB za pomoca instalacji LPG |
Przeczytaj uważnie co napisałem wyżej, jest tam wyjaśnione.
Chodzi o czas wtrysku Pb przy pracy na LPG. Zmieniając mnożnik (w instalce LPG) czas wtrysku Pb będziesz zmieniał. To podstawa regulacji instalacji LPG. Mówimy oczywiście o jeździe na LPG.
Chociaż jak skopie się ustawienia LPG i ECU silnika nauczy się "nieodpowiednich" czasów wtrysku to i na Pb źle działa i pokazuje na FIS.
Dla przykładu dodam, że ABZ ciągnąłem tak w górę mnożnikiem by jeszcze jakoś sonda lambda działała. Średnie spalanie na FIS oscylowało w granicach 6-7 litrów.
Oczywiście po dłuższej jeździe ECU nauczyło się krótkich czasów wtrysku Pb i na benzynie źle działał silnik.
Reset ECU i od nowa ustawienia LPG.
[ Dodano: 2012-06-15, 21:53 ]
hipcio napisał/a: | Pisałem już o tym fus na pb ma pokazywać tyle samo co na lpg a tankyjac lpg to fis plus 20 30 procent wtedy jest dobrze ustawione lpg |
Dosłownie, skoro czasy wtrysku Pb podczas pracy na Pb i
czasy wtrysku Pb podczas pracy na LPG muszą być takie same to i spalanie na FIS
musi byc takie same (ale faktyczne zużycie LPG ma być wyższe o około ~20%). |
_________________ Marek
tel. 571 240 898
https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4 |
|
|
|
|
|
|
|
szeryfisch
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 1294 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2012-06-15, 21:09
|
|
|
marekp750 napisał/a: |
Przeczytaj uważnie co napisałem wyżej, jest tam wyjaśnione.
Chodzi o czas wtrysku Pb przy pracy na LPG. Zmieniając mnożnik (w instalce LPG) czas wtrysku Pb będziesz zmieniał. To podstawa regulacji instalacji LPG. Mówimy oczywiście o jeździe na LPG. |
Czytam i w ząb nie łapie. Gdzie zmieniasz w stagu czasy wtrysku PB? Bo LPG owszem mozesz sobie pozmieniac. Troche sie stagiem bawilem i nie znalazlem takiej mozliwosci. Mozesz objasnic?
Czas wtrysku benzyny ustala ECU auta, gdy auto chodzi na LPG to ECU auta o tym nie wie(bo sterownik LPG emuluje wtyski) i nadal ustala czasy wtrysku zalezne od aktualnej mapy, sterownik LPG emuluje dzialajace wtryskiwacze benzyny i jednoczesnie wykorzystuje impulsy generowane przez ECU auta do poprawnego sterowania wtryskiwaczami LPG. I tu mozesz sobie pogrzebac mnoznikiem. Ale gdzie grzebiac w ustawieniach LPG mozesz zmienic ustawienia ECU auta? |
_________________ Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2012-06-16, 07:55
|
|
|
marekp750 napisał/a: | hipcio napisał/a: | Pisałem już o tym fus na pb ma pokazywać tyle samo co na lpg a tankyjac lpg to fis plus 20 30 procent wtedy jest dobrze ustawione lpg |
Dosłownie, skoro czasy wtrysku Pb podczas pracy na Pb i
czasy wtrysku Pb podczas pracy na LPG muszą być takie same to i spalanie na FIS
musi byc takie same (ale faktyczne zużycie LPG ma być wyższe o około ~20%). |
Dokładnie o to mi chodziło... i właśnie tak jest u mnie... niezależnie od paliwa na którym jadę (PB/LPG) FIS pokazuje porównywalne wartości spalania... ale rzeczywiste wartości spalania LPG w porównaniu do tego co pokazuje FIS są wyższe i mieszczą się właśnie w tych 20-30% (miasto FIS 18-20 a LPG z tankowania do pełna 22-25 i trasa FIS 12-15 a LPG z tankowania do pełna 14,5-18) ;-) |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
darius30
Użytkownik
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8
Dołączył: 07 Paź 2009 Posty: 38 Skąd: kujawsko-pomorskie
|
Wysłany: 2012-08-04, 22:51
|
|
|
czyli dobrze jest co jakiś czas przejechać kilkadziesiat km na benzynie , aby ecu wrocił do normy? |
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
|
|
|
|
|
|
|
jaano
Moje A8
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Janusz
Jeżdzę: A8 D2 Q
Dołączył: 03 Lut 2010 Posty: 84 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2012-08-14, 12:39
|
|
|
Panowie, czytam to i zgadzam się co do jednego - że spalanie jest minimalnie wyższe niż pokazuje FIS - czy wziął ktoś z Was pod uwagę że skoro LPG jest 20% "słabsze" więc mocniej musicie wciskać gaz, wobec czego Fis analogicznie pokazuje więcej?
u mnie róznice w spalaniu są naprawdę niewielkie i FIS jest miarodajny, a jeżdżę juz na gazie 6 lat i około 70tys km... mam dobrego gazownika i nie zgodzę się że jest coś źle ustawione, bo by mi juz dawno silnik padł.. |
_________________
|
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
Wysłany: 2012-08-14, 12:52
|
|
|
jaano napisał/a: | Panowie, czytam to i zgadzam się co do jednego - że spalanie jest minimalnie wyższe niż pokazuje FIS - czy wziął ktoś z Was pod uwagę że skoro LPG jest 20% "słabsze" więc mocniej musicie wciskać gaz, wobec czego Fis analogicznie pokazuje więcej?
u mnie róznice w spalaniu są naprawdę niewielkie i FIS jest miarodajny, a jeżdżę juz na gazie 6 lat i około 70tys km... mam dobrego gazownika i nie zgodzę się że jest coś źle ustawione, bo by mi juz dawno silnik padł.. |
Źle może to nie jest ale też nie jest zgodne ze sztuką.
Jeżeli FIS pokazuje w Twoim aucie realne spalanie LPG to znaczy, że masz mnożnik
za nisko powodując wydłużenie czasu wtysku benzyny na gazie co skutkuje pokazywaniem zawyżonego spalania (wydłuża szasy wtrysku benzyny na gazie).
Każdy sterownik silnika ma "tolerancję" składu mieszanki tzw. korekty.
W sterowniku Audi korekty +10 do -10 % uznawane są za poprawne. Dopiero powyżej lub poniżej uznawane są za niewłaściwe.
Oczywiście optimum to korekty w okolicach 0%.
Dla takich korekt spalanie na FIS i realne LPG musi się różnić i nie ma bata. |
_________________ Marek
tel. 571 240 898
https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4 |
|
|
|
|
|
|
|
Nowak_zg
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 6.0
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: Paweł
Jeżdzę: Vette
Pomógł: 9 razy Wiek: 37 Dołączył: 23 Mar 2011 Posty: 137 Skąd: lubuskie
|
Wysłany: 2012-08-14, 13:38
|
|
|
FOSS to dobrze wszystko tu podliczyl.
zgadzam sie z jego wyliczeniami ... i potwierdzam je |
|
|
|
|
Konradviper
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Konrad
Jeżdzę: S8 D2 ahc i A80 b2Q ahc
Dołączył: 24 Lip 2014 Posty: 85 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2014-11-17, 23:05
|
|
|
Panowie, podepnę się pod temat, choć mój problem jest nieco odmienny, choć również dotyczy LPG i wskazań spalania na FIS
W moim s8 97r średnie zużycie w zależności od slylu jazdy oscyluje między 3 a 5l/100km. Oczywiscie mam na myśli wskazania. Nie pokazuje totalnych bzdur ponieważ jeśli jeżdzę spokojnie, to pokazuje bliżej 3 litrow a przy butowaniu powyżej 4.
Generalnie można przyjąć że pokazany wynik pomnożony x5 daje prawdziwą wartość.
O co chodzi? |
|
|
|
|
|
|
|
bazzzyl
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Bartek
Jeżdzę: A8 D2 FL '99 4x4 193KM AQD
Pomógł: 2 razy Wiek: 41 Dołączył: 03 Sty 2014 Posty: 328 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-11-17, 23:17
|
|
|
U mnie ostatnio już na zimówkach 14L/100 PB i 17,5L/100 LPG. |
_________________
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2014-11-18, 00:20
|
|
|
Konradviper, a dobrze masz zakodowaną szafę? Bo te 4-5l wskazania to ma scenic 2.0 dci a nie 4 litrowe v8 |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2014-11-18, 08:11
|
|
|
zegary ktoś przestawił i ma to co ma
chyba logiczne jest że spalanie ma być od 10 l i wyżej |
|
|
|
|
|