Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 ALL ] FIS kontra LPG  
Autor Wiadomość
Konradviper 
Moje A8


Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Konrad
Jeżdzę: S8 D2 ahc i A80 b2Q ahc
Dołączył: 24 Lip 2014
Posty: 85
Skąd: Katowice
Wysłany: 2014-11-19, 00:59   

super dzięki za pomoc
Sprawdzę czy napewno to nie scenic, czy zegary są na miejscu, jaki mam rozmiar opon i zajrzę też do szafy.

A teraz jeszcze raz. Postaram się w miarę prosto opisać swój problem.
Auto pali 16-25 litrow LPG a komputer pokazuje średnie zużycie 3-5ltr

Dlaczego?
Jak temu zaradzic?
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 52
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1011
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2014-11-19, 06:35   

Sprawdź kodowanie licznika.

Licznik pokazuje prawidłowo obroty silnika?

Jedna z liczb określa ilość cylindrów. Używane do podawania zużycia paliwa.
Liczony jest jeden cylinder i mnożony przez ich ilość.

Kodowanie w postaci liczby: AABCD

C to liczba cylindrów.

Zakładając, że korekty długoterminowe masz OK (czyli od -10 do 10%)
to jest jedyna możliwość by pokazywało tak mało.
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2014-11-19, 10:51   

fizycznie raczej nie ma możliwości takiej aby pokazało tyle :)
bez uszkodzenia jeszcze czegoś
 
 
Preston81 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy
Wiek: 43
Dołączył: 14 Wrz 2011
Posty: 1805
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-11-19, 12:42   

co do prawidlowego ustawienia gazu proponuje wam wyjechac aukiem na jakas fajna droge i od podłogi cisnąć osemke do zamkniecia licznika lub do odciecia max 240-250 wiecej nie trzeba , wtedy wyjdzie dopiero czy gaz jest dobrze ustawiony :) ja mialem problemy przy 210 220 ,juz ustawione w calym zakresie idealnie koleszka S8 d3 do 300 ponoc jechal poznan - gnizno na S5 bo cos mu lpg nie domagal przy 250... :) . Bo ktoregos pieknego dnia bedziecie musieli tyle depnac i auto odmowi posluszenstwa ... a co jak by zgaslo przy tych 220 .... pozdrawiam

a i jeszcze nasuwa mi sie taka złota myśl przed taką akcja sprawdzcie sobie wczesniej indeks predkosci opon na waszym aucie by nie bylo jakiejs niespodzianki
_________________
bądź sobą, wariatów też lubią
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2014-11-19, 13:15   

Powyżej 200 na LPG już hasałem ale takie prędkości tylko w ramach relaxu na luźnej szerokiej autobahnie :)
 
 
Konradviper 
Moje A8


Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Konrad
Jeżdzę: S8 D2 ahc i A80 b2Q ahc
Dołączył: 24 Lip 2014
Posty: 85
Skąd: Katowice
Wysłany: 2014-11-19, 17:29   

marekp750 napisał/a:
Sprawdź kodowanie licznika.

Licznik pokazuje prawidłowo obroty silnika?

.
t

Prawidłowo

Nie podlączałem jeszcze auta pod vag. Mam je od niedawna.
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2014-11-19, 18:59   

preston81, -a miałem cię za normalnego człowieka :P
 
 
Preston81 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy
Wiek: 43
Dołączył: 14 Wrz 2011
Posty: 1805
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-11-19, 20:59   

no pepi mi tak sie zdazylo ze auto mi odmowilo wspolpracy na lpg i dzialosie to tylko na wiekszych predkosciach ja chcialem liczyc na auto w kazdej chwili i trzebabylo tak to poustawiac, zreszta pisalem o tym w odpowiednim temaci i sami pisaliscie ze mialem zle cisnienie ustawione i to bylo powodem ale gdybym nie szarzowal to bym sie nie dowiedzial
_________________
bądź sobą, wariatów też lubią
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2014-11-19, 21:07   

Cytat:
Bo ktoregos pieknego dnia bedziecie musieli tyle depnac i auto odmowi posluszenstwa ... a co jak by zgaslo przy tych 220


o matko ja jak wiem ze bede cisnal autem do konca to przelaczam na benzyne...cos mi sie ubzduralo ze zdrowiej dla silnika :D
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
Preston81 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy
Wiek: 43
Dołączył: 14 Wrz 2011
Posty: 1805
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-11-19, 21:58   

eee tam
_________________
bądź sobą, wariatów też lubią
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2014-11-20, 07:55   

przy jednym reduktorze zdecydowanie lepiej i zwłaszcza przy BRC
:D
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2014-11-20, 12:12   

pepi napisał/a:
przy jednym reduktorze zdecydowanie lepiej i zwłaszcza przy BRC
:D


Wynurz sie w końcu z ciemnogrodu i przyjedź tu gdzie są jeszcze ogarnięci gazownicy :D

Jednak nie ufam ŻADNEJ instalacji na tyle by gazować powyżej 200 i tez z natury sobie na PB przerzucę. :)
Samopoczucie mam lepsze :)
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2014-11-20, 13:40   

Apophis napisał/a:
Jednak nie ufam ŻADNEJ instalacji na tyle by gazować powyżej 200 i tez z natury sobie na PB przerzucę.
Samopoczucie mam lepsze


a myślałem że tylko ja tak do tego podchodzę :D :D :D
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
Preston81 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy
Wiek: 43
Dołączył: 14 Wrz 2011
Posty: 1805
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-11-20, 16:12   

a ja testowalem i ufam :) jakie sa zastrzezenmia by nie jezdzic powyzej 200 na lpg??
_________________
bądź sobą, wariatów też lubią
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2014-11-20, 16:50   

preston81 napisał/a:
jakie sa zastrzezenmia by nie jezdzic powyzej 200 na lpg??

Jeżeli masz kiepską instalację LPG to może to być szkodliwe dla silnika..... jeżeli taką masz ;)


Ja właśnie przeleciałem trasę Polska - Niemcy, 1200km na LPG, gdzie się dało z prędkościami 180-190km/h ale było też oczywiście parę odcinków na 200+ i nic szczególnego mi się nie wydarzyło.
Spalanie LPG przy tych prędkościach to 16-17 litrów na 100km sprawdzane od tankowania do tankowania - spalanie na FIS ca. 13l/100km.
Jazda tylko na LPG, bez żadnej zabawy w przełączanie na PB, mojej świadomej czy też wymuszonej przez komputery sterujące.

Już to kiedyś pisałem - żeby oszczędzać trzeba najpierw zainwestować.
Jak ktoś zakłada LPG po taniości to potem doopa z oszczędzania i doopa z przyjemności - a to trzeba poprawiać instalację, a to coś się popsuło, a to mapy się rozjeżdżają, a to wtryski leją, a to nie przełącza się na LPG bo za zimno, a to przełącza się na PB jak się szybciej jedzie, a to obroty falują, a to wypadają zapłony, a to rozjechała się mapa PB.....
ja nie twierdzę, że tam gdzie drogo to zawsze dobrze ale tanio i dobrze to naprawdę bardzo rzadko idą ze sobą w parze ;)
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.