Autor |
Wiadomość |
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-03-11, 19:45
|
|
|
Nie trzeba grzać do czerwoności ale wystarczająco by wypalić rdze. Wachacze górne a raczej ich sworznie do wyrzucenia więc jeśli jeden padnie to zawsze wymienicie dwa. |
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2015-03-11, 19:53
|
|
|
krzychu22.p1i napisał/a: | ...
Delikatny ogień, przykładasz na 20s i ruszasz śrubą aż do skutku. Jeśli zacznie się poruszać to wtedy już nie grzejesz tylko kręcisz kluczem a jak ostygnie to zlewasz penetratorami i wyjdzie. spokojnie 200°C wtedy nie przekroczysz... |
ooo dobrze wiedziec ze tak mozna dzieki Krzychu za wskazowke <okioki>
Apophis napisał/a: | Wachacze górne a raczej ich sworznie do wyrzucenia więc jeśli jeden padnie to zawsze wymienicie dwa. |
nawet jak i dwa padna, to cena za nowe nie bedzie wieksza nic kupno uzywanej zwrotnicy aluminiowej |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2015-03-11, 23:41
|
|
|
Co do smaru miedzianego to nie wiedziałem.. No cóż uczymy się całe życie. Jeszcze do kupy nie złożyłem zawiechy bo sanki czekają na demontaż tak przy okazji więc zastosuję smar grafitowy |
_________________
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-03-13, 00:03
|
|
|
Ktoś mi mówił że oprócz smaru zastosował też tę śrube o dużej twardości co spowodowało połamanie kilku kluczy ale nie łba |
|
|
|
|
|
|
|
Danio
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 2 razy Wiek: 40 Dołączył: 21 Sty 2010 Posty: 195 Skąd: Długołęka/Wrocław
|
Wysłany: 2015-03-13, 20:27
|
|
|
Apophis napisał/a: | Ktoś mi mówił że oprócz smaru zastosował też tę śrube o dużej twardości co spowodowało połamanie kilku kluczy ale nie łba |
Oryginalnie ta śruba ma twardość 10,8, więc dobrze ją trzeba naparzać żeby łeb urwać, ale podejrzewam że mechanik który kiedyś mi wymieniał wahacz górny przedni musiał ją też dobrze potraktować a wiem że lubi odkręcać wszystko pneumatami |
_________________ Automatycznie Uwikłany Dodatkowymi Inwestycjami |
|
|
|
|
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-03-20, 18:47
|
|
|
U mnie walka z zawieszeniem trwa od środy pozytywne zakończenie operacji planowane dopiero na poniedziałek. Dowiedziałem się, że przy przebiegu 278tys jeszcze hulały fabryczne wachacze <jezu> Te śruby trzymające w poziomie górne wachacze poprostu nie do ruszenia.O ile prawa strona znośnie, tak lewa totalnie nie do ruszenia, 5 atmosfer na prasie nie dało rady- więcej już było strach, żeby zwrotnicy nie zniszczyć. Dopiero powolnym rozwiercaniem udało się wykruszyć. Dosłownie jak krew z nosa |
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2015-03-20, 19:01
|
|
|
beyer28 napisał/a: | Dopiero powolnym rozwiercaniem udało się wykruszyć. Dosłownie jak krew z nosa |
to i tak masz szczęscie... u mnie skonczyło sie wymianą zwrotnicy |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-03-20, 19:21
|
|
|
Przez moment też się zastanawiałem żeby kupić drugą zwrotnicę i się z tym nie bujać...Cały dzień na jedną śrubę, masakra |
|
|
|
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
|
|
|
|
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-03-20, 19:31
|
|
|
Michał, najpierw obie zwrotnice zostały wyjęte po uprzednim wycięciu starych górnych wachaczy i kompane przez 24h w smarowidle. Kompletnie nic to nie dało <jezu> |
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2015-03-20, 19:55
|
|
|
Krzychu ostatnio pisał że można te aluminiowe zwrotnice palnikiem potraktować tylko trzeba umiejętnie ale ponoc da radę |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-03-20, 20:42
|
|
|
martin_rs4 napisał/a: | Krzychu ostatnio pisał że można te aluminiowe zwrotnice palnikiem potraktować tylko trzeba umiejętnie ale ponoc da radę |
Palnikiem również była traktowana i tak samo nic to nie dało. Moje to wyjątkowe wredne zwrotnice |
|
|
|
|
|
|
|
Prezes-Artek
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 37 Dołączył: 02 Kwi 2017 Posty: 154 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 2017-11-24, 17:35
|
|
|
Panowie odgrzeję trochę temacik czy po wymianie przednich dolnych tylnych wahaczy (bananów) trzeba ustawiać zbieżność/geometrie? Chciał bym się za to zabrać ale nie wiem czy nie poczekać do poniedziałku żeby od razu pojechać na zbieżność. |
|
|
|
|
uzlik
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3, Yamaha fz1
Pomógł: 3 razy Wiek: 50 Dołączył: 19 Sty 2015 Posty: 174 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-11-24, 22:33
|
|
|
Przy wymianie końcówek ukł. kierowniczego ustawia się zbieżność. |
|
|
|
|
|
|
|
Prezes-Artek
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 37 Dołączył: 02 Kwi 2017 Posty: 154 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 2017-11-25, 11:15
|
|
|
Właśnie trochę mi to nie pasowało bo nigdy nie robiłem zbieżności przy wymianie wahaczy a na SKP jak sprawdzałem zawiechę to wyszły tylko te dwa wahacze i gość mówił że jak wymienię to muszę zbieżność ustawić trochę mnie to zaciekawiło i wolałem zapytać.
A nawiasem mówiąc robota już na finiszu poszło gładko |
|
|
|
|
|