Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 ALL ] Opis wymiany dolnych wahaczy  
Autor Wiadomość
koles999 
Użytkownik


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: dawid
Jeżdzę: s8
Dołączył: 18 Lis 2012
Posty: 46
Skąd: wałbrzych
Wysłany: 2013-09-20, 16:57   [D2 ALL ] Opis wymiany dolnych wahaczy

Szukam ale nie mogę znaleźć, opisu wymiany dolnego wahacza (tylnego). Może ktoś miał z tym doświadczenie i opisze cała procedurę wymiany. Łatwa robota czy nie?
 
 
Pawulon_90 
Moje A8


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: Audi S8
Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 14 Lut 2011
Posty: 114
Skąd: Tychy
Wysłany: 2013-09-20, 19:28   

koles999, jesli chodzi Ci o banana to odkrecasz srobe i zeby ja wyjac musisz opuscic troche sanki 2 duze sroby i tyle
 
 
koles999 
Użytkownik


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: dawid
Jeżdzę: s8
Dołączył: 18 Lis 2012
Posty: 46
Skąd: wałbrzych
Wysłany: 2013-09-21, 11:38   

Tak ten w kształcie banan, zakończony z jednej strony dużą tuleją a z drugiej sworzniem. A możesz dokładniej opisać które śruby od sanek? Nigdy tych wahaczy nie wymieniałem a nie chcę płacić na warsztacie tylko sam wymienić. Bo wygląda na nie trudną operację.
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3149
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2013-09-21, 12:42   

Jeśli masz rozpórkę pod autem to musisz wykręcić po 3 śrubki na stronę, na klucz 13mm, następnie wykręcasz taką dużą śrubę na klucz bodajże 22mm. Jeśli masz jeszcze jeden podnośnik to lekko ulżyj sanki i odkręć tą dużą śrubę a następnie delikatnie opuść sanki. Śruby od bananów (klucz 18mm) wyjdą wtedy bez problemu. Wahacze najpierw dokręć leciutko, przeturlaj auto parę metrów i potem dokręć na siłę. Jak tak nie zrobisz to szybko się wykończą, a szkoda robić to 2x. Przy dokręcaniu stożka używaj dodatkowo imbusa, jest tam specjalne wytłoczenie.

Jest jeszcze jeden sposób podawany tu na forum i nie trzeba opuszczać sanek tylko ucinasz śrubę i zakładasz odwrotnie w sanki.
_________________
 
 
karol208 
Moje A8



Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy
Wiek: 41
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 994
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 2013-09-21, 13:21   


Przed odkręceniem zielonych podeprzyj sanki podnośnikiem


_________________

 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2013-09-21, 18:21   

krzychu22.p1i napisał/a:
Wahacze najpierw dokręć leciutko, przeturlaj auto parę metrów i potem dokręć na siłę. Jak tak nie zrobisz to szybko się wykończą, a szkoda robić to 2x.

Generalnie chodzi o to aby zawieszenie skręcać już pod obciążeniem czyli jak auto stoi normalnie na kołach i zawieszenie jest w swojej naturalnej pozycji - jeżeli skręcisz na podnośniku kiedy zwrotnica wisi na wahaczach to po ustawieniu auta na kołach w pozycji naturalnej do jazdy gumy na tulejach/wahaczach będą już skręcone/naprężone a w trakcie ich późniejszej pracy dosyć szybko się rozlecą.

Do tego co powyżej widziałem też jakiś film instruktażowy - tam oczywiście robi się wszystko na podnośniku a wahacze dokręca się we właściwej pozycji ustawiając pod konkretny wymiar górę zwrotnicy. Tylko nie kojarzę ile tam być niby powinno i przy jakim zawiasie :-P
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
beyer28 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 871
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-03-10, 20:14   

Panowie pytanie. Jestem przed wymianą kompletnego zawiasu na przodzie.Czy wszystkie wachacze skręca się pod obciążeniem, tzn. gdy auto stoi na kołach?Dziś gadałem z majstrem który ma mi to wymieniać i oznajmił mi, że a i owszem, ale tylko dolne, a górne na pałe :/ napiszcie jak trza to robić, bo jeszcze mogę zmienić majstra.pozdro
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2015-03-10, 20:50   

Więc tak...dolne fakt skręcaszna fix jak auto juz stoi na kołach - dojście bezproblemowe. Górne natomiast faktycznie skręcasz wcześnie, tzn.... najpierw przykręc ten wahacz lewy - prosty, bo on jest przykręcany tylko w jednej pozycji (śrubą od góry) a następnie w tym samym poziomie przykręć drugi - prawy(przykręcany śrubą od boku - i tu jest beznajdziejny dostęp jak jest to na aucie).

Dlatego najszybciej wyjąć aktorka i na luzie zmieniać. Potem wkładasz spowrotem, przykręcasz górne na max a następnie dolne jak już auto stoi na kołach...

P.s. pamiętaj aby śruby tawotem przesmarowac, szczególnie te w zwrotnicy ;)
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
Danio 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 2 razy
Wiek: 40
Dołączył: 21 Sty 2010
Posty: 195
Skąd: Długołęka/Wrocław
Wysłany: 2015-03-10, 22:28   

martin_rs4 napisał/a:
Więc tak...dolne fakt skręcaszna fix jak auto juz stoi na kołach - dojście bezproblemowe. Górne natomiast faktycznie skręcasz wcześnie, tzn.... najpierw przykręc ten wahacz lewy - prosty, bo on jest przykręcany tylko w jednej pozycji (śrubą od góry) a następnie w tym samym poziomie przykręć drugi - prawy(przykręcany śrubą od boku - i tu jest beznajdziejny dostęp jak jest to na aucie).

Dlatego najszybciej wyjąć aktorka i na luzie zmieniać. Potem wkładasz spowrotem, przykręcasz górne na max a następnie dolne jak już auto stoi na kołach...

P.s. pamiętaj aby śruby tawotem przesmarowac, szczególnie te w zwrotnicy ;)

Wzystkie wachacze skręca się pod obciążeniem tak jak auto stoi, ale kolega martin_rs4 dobrze to wyjaśnił obydwa wachacze górne dokręcasz na max na podniesionym aucie ale tylko tam gdzie są tuleje (czyli przy nadkolu, obydwa na tej samej wysokości), dopiero jak je dokręcisz na maxa (mają być prawie w poziomie a nawet sworzniami iść do góry) wsadzasz je sworzniami do zwrotnicy, wkładając do zwrotnicy ciągniesz je w dół a one sprężynują w górę.
No i jak pisał martin smaruj sruby! szczególnie tą długą co trzyma dwa sworznie, ja ją musiałem rozwiercać :]
_________________
Automatycznie Uwikłany Dodatkowymi Inwestycjami
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2015-03-11, 08:14   

Danio napisał/a:
szczególnie tą długą co trzyma dwa sworznie, ja ją musiałem rozwiercać :]


to grubo...ja probowalem rozwiercac, ale nie poszlo i kupilem druga zwrotnice :/ Plus jest taki ze mam na zapas dobre lozysko z piasta :D
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
Danio 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 2 razy
Wiek: 40
Dołączył: 21 Sty 2010
Posty: 195
Skąd: Długołęka/Wrocław
Wysłany: 2015-03-11, 09:17   

martin_rs4 napisał/a:
Danio napisał/a:
szczególnie tą długą co trzyma dwa sworznie, ja ją musiałem rozwiercać :]


to grubo...ja probowalem rozwiercac, ale nie poszlo i kupilem druga zwrotnice :/ Plus jest taki ze mam na zapas dobre lozysko z piasta :D

źle napisałem, oczywiście rozwiercić się nie dało całej bo ryzyko uszkodzenia zwrotnicy, wybijaliśmy na zasadzie ja bije z jednej strony (łeb śruby się urwał) a ojciec równocześnie dokręcał nakrętkę z drugiej strony powodując jej ciągnięcie, i tak wylazła suka, oczywiście co jakiś czas trzeba było coś podkładać pod nakrętkę bo tam gwint krótki, ale metoda poskutkowała, a też przez chwilę się poddałem i chciałem zwrotnicę kupić.
_________________
Automatycznie Uwikłany Dodatkowymi Inwestycjami
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3149
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2015-03-11, 13:11   

A nie lepiej było od razu grzać palnikiem aby śruby nie ukręcić? Ja tak u siebie robiłem i nawet młotka nie użyłem.. Podgrzanie i ruszanie śrubą trochę w prawo trochę w lewo.. Jak śruba wyszła zmierzenie średnicy i założenie odpowiedniego wiertła i przewiercenie całości otworu (sporo wysypało się pyłu). Na koniec montaż sworzni i śruby na smar miedziany bez żydzenia.

Jeśli już wyciąga się amor to warto wymienić łożysko mcpersona bo to są groszowe sprawy..
_________________
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2015-03-11, 13:31   

krzychu22.p1i napisał/a:
A nie lepiej było od razu grzać palnikiem aby śruby nie ukręcić?


do aluminiowej zwrotnicy potrzebny jest specjalny palnik z tego co sie orientuje, a moj mechanior nie ma takiego <niewiem> no to kupilem druga zwtornice a nie bylo wtedy latwo jej dostac ba ja mam ta z M na koncu
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3149
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2015-03-11, 13:49   

Potrzebny zwykły palnik do opalania kur i kaczek z małą butlą turystyczną :P Grzejesz tylko miejsca gdzie śruba jest w aluminium i tyle, oczywiście nie do czerwoności.

Delikatny ogień, przykładasz na 20s i ruszasz śrubą aż do skutku. Jeśli zacznie się poruszać to wtedy już nie grzejesz tylko kręcisz kluczem a jak ostygnie to zlewasz penetratorami i wyjdzie. spokojnie 200°C wtedy nie przekroczysz...
_________________
 
 
Danio 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 2 razy
Wiek: 40
Dołączył: 21 Sty 2010
Posty: 195
Skąd: Długołęka/Wrocław
Wysłany: 2015-03-11, 19:34   

krzychu22.p1i napisał/a:
A nie lepiej było od razu grzać palnikiem aby śruby nie ukręcić? Na koniec montaż sworzni i śruby na smar miedziany bez żydzenia.

Grzałem opalarką ale moim zdaniem nie powinno się grzać do czerwoności żadnych części nośnych w aucie,
A z tym smarem to zrobiłeś wielki błąd bo miedz wchodzi w reakcję chemiczną z aluminium, ja smaruję wszystko grafitowym (także nie powinno się smarować stożka śrub do kół jak się ma felgi aluminiowe, a dużo osób tak robi)
_________________
Automatycznie Uwikłany Dodatkowymi Inwestycjami
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.