Autor |
Wiadomość |
kawasakizx7r
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sebastian
Jeżdzę: d2
Wiek: 33 Dołączył: 22 Paź 2016 Posty: 28 Skąd: Wałbrzych
|
Wysłany: 2017-12-17, 07:42
|
|
|
Nie chce .ale muszę niestety... |
_________________ Sebastian |
|
|
|
|
|
|
|
Jurek22
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Jurek
Jeżdzę: Audi A8 D3 ASB LONG Polift
Pomógł: 1 raz Wiek: 42 Dołączył: 01 Lis 2017 Posty: 99 Skąd: Łódzkie
|
Wysłany: 2017-12-17, 09:44
|
|
|
Wymiany statyczne za dużo nie pomogą bo stary olej zawsze bedzie w układzie nie pozbędziesz się go, wymienisz wydasz na filtr na nowy olej i znów bedzie to samo. Zrób to raz a dobrze czyli wymień dynamicznie jeśli nadal bedzie tak samo przynajmniej wyeliminujesz raz na zawsze ze to wina oleju. |
_________________ Najpierw 80 B4, pózniej A4 B5, następnie A6 C5 i w końcu A8 D3
|
|
|
|
|
|
|
|
Chris
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 15 Sie 2016 Posty: 233 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2017-12-17, 12:10
|
|
|
Mam wrażenie, że z taką ilością wymian i materiałów (oleju i filtrów) cenowo powoli zbliżasz się do granicy kosztowej ściągnięcia skrzyni i przejrzenia, co jej dolega.
Jak ja miałem wyciek na łączeniu skrzynia-silnik i mechanik zaproponował - 1800zł za uszczelnienie, ok. 4-5tys. za remont całej skrzyni to od razu wybrałem drugą opcję.
Dzisiaj by uszczelnił za 1800zł, a jutro bym wracał, bo co innego by się wysrało i i tak skończyłoby się zdjęciem skrzyni.
W skrócie... Idź na całość! |
|
|
|
|
kawasakizx7r
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sebastian
Jeżdzę: d2
Wiek: 33 Dołączył: 22 Paź 2016 Posty: 28 Skąd: Wałbrzych
|
Wysłany: 2017-12-17, 13:45
|
|
|
Żebym miał w okolicy jakiegoś dobrego specjalistę od takich aut to od razu bym zrobił dynamiczna wymiane ale nie ma u mnie konkretnego warsztatu co się tym zajmuje ma sprzęt .a teraz koszty powoli robią się duże a ja dalej w ciemnej d....
[ Dodano: 2017-12-22, 21:36 ]
No i mam rozwiązanie ...skrzynia chodzi jak nowa .założony orginalny filtr i teraz weszło jakoś dziwnie 7 litrów oleju |
_________________ Sebastian |
|
|
|
|
|
|
|
leon0376
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: AUDI A8 L
Pomógł: 11 razy Wiek: 48 Dołączył: 13 Wrz 2009 Posty: 383 Skąd: FR
|
Wysłany: 2017-12-22, 22:06
|
|
|
kawasakizx7r napisał/a: | Żebym miał w okolicy jakiegoś dobrego specjalistę od takich aut to od razu bym zrobił dynamiczna wymiane ale nie ma u mnie konkretnego warsztatu co się tym zajmuje ma sprzęt .a teraz koszty powoli robią się duże a ja dalej w ciemnej d....
[ Dodano: 2017-12-22, 21:36 ]
No i mam rozwiązanie ...skrzynia chodzi jak nowa .założony orginalny filtr i teraz weszło jakoś dziwnie 7 litrów oleju |
No to mozna powiedzieć że zrobiłeś sobie prezent ma święta |
_________________ Zycie jest za krotkie zeby inwestowac w diesla |
|
|
|
|
karol208
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy Wiek: 41 Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 994 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2017-12-26, 14:51
|
|
|
kawasakizx7r napisał/a: | Tylko co spratolone?jak raczej nie da się tego źle zrobić. ... |
kawasakizx7r napisał/a: | Filtr jest taki sam jak był założony a oleju nie wejdzie więcej na pewno jest stan nie ma opcji wlać więcej |
Czyli fachowców znalazłeś zajeb.... |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2017-12-26, 14:56
|
|
|
Ło matko ale masz speców tam u siebie, |
_________________ Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz.... |
|
|
|
|
Ukaniu
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy Dołączył: 07 Kwi 2016 Posty: 555 Skąd: Grodzisk/Żyrardów
|
Wysłany: 2017-12-26, 15:12
|
|
|
To nie dziwnie, że 7 litrów - bo tyle powinno w nią wejść ale jak się kto upiera, że weszło 3 i nic więcej i to jest OK to trudno przecież ojca uczyć dzieci robić |
_________________ Kot też jest Quattro |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2017-12-26, 21:34
|
|
|
normalnie ręce opadają na poziom usług w warsztatach widać to czasem w pewnym programie
Na forum też są co chwila kwiatki jeden przykład podam były robione czapki i auto przed czapkami brał 0,8 litra oleju na 1000 km po 1,8 litra
i poszło 6 tys |
|
|
|
|
Adamo
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: automatyczna
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 51 Dołączył: 21 Gru 2014 Posty: 24 Skąd: pabianice
|
Wysłany: 2017-12-31, 00:57
|
|
|
czytam i zastanawiam się co poradzić. kiedy myślałem o wymianie oleju u siebie sporo czytałem na ten temat. decyzja padła na olej akceptowany przez producenta skrzyń ZF. olej RAVENOL . Olej wymieniałem sam pierwszy raz w życiu zgodnie ze wskazówkami z forum poszło wszystko elegancko wymiana statyczna. olej który został zlany był dosłownie brązowy jak przepracowany olej silnikowy. zalewany koloru oleju kujawskiego. skrzynia działa bez problemu. przypadek drugi u znajomej w A6C5. skrzynia przez miesiąc była w trybie awaryjnym co umknęło uwadze właścicielce po zdjęciu miski wisiały sople gęstego oleju syf totalny. wymieniłem olej filtr i skrzynia działa bez problemu, wymiana także statyczna. w obu przypadkach nie było na magnesach niczego niepokojącego, chociaż w A6C5 magnesy były brudne..... nie wiem czy przejście na syntetyk było dobrym pomysłem. Czytałem już o przypadkach na ponownym wlewaniu starego oleju aby sprawdzić co się stanie. Nie pamiętam dokładnie ale wydaje mnie się, ze w obu przypadkach wymiana pochłonęła około 6 litrów. Innych typów i marek oleju do ATF nie stosowałem. Zaskakuje mnie cena za wymianę 3 litrów oleju i filtra i uszczelki 700pln to sporo. Oczywiście sprawdzenie stanu oleju robione było przy odpowiednim przedziale temperatury oleju w skrzyni vag-iem? |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
yasio
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy Dołączył: 22 Wrz 2011 Posty: 153 Skąd: Dolnośląskie
|
Wysłany: 2017-12-31, 10:19
|
|
|
Koledzy oceniać jest najprościej a zawsze maja najwiecej do powiedzenia laicy którzy czytają czytają i to jest ich wiedza . Tak sie zdażyło ze to u nas był wymieniany olej w tej skrzyni Co do " wysokich kosztów 700zl " łatwo policzyć dobry olej 5L syntetyczny - ok. 200zl filtr w zamienniku -ok 80zl uszczelka miski oleju tylko serwis 170zl plus podwójna wymiana to raczej inaczej nie wyjdzie a przyczyna okazał sie filtr w zamienniku. Z ciekawości po rozcięciu obudowy okazało sie ze sitko filtrujące było pęknięte i nie trzymało oleju w skrzyni - nie robiło ciśnienia dlatego podczas wlewania oleju weszło tylko ok 3.5L tyle co w misce zostało. Po zamontowaniu filtra serwisowego koszt 170zl oryginał wymianie ponownej oleju skrzynia zaczęła poprawnie działać zaciągnęła świeży olej ok 7L (wymiana gratis). Tak na koniec nie chce nikogo obrażać ale czasami trzeba pamiętać ze kij ma dwa końce i najprościej oceniać "fachowcy" "spece" "ręce opadają" robiliśmy to po raz nasty i według mnie najwazniejsze ze cała wymiana skończyła sie dobrze kolega jedzi dalej ciszy sie z jazdy swoją 8 |
|
|
|
|
Adamo
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: automatyczna
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 51 Dołączył: 21 Gru 2014 Posty: 24 Skąd: pabianice
|
Wysłany: 2017-12-31, 11:15
|
|
|
Gratuluję sukcesu.:) Skoro robili to fachowcy to nie zorientowali się że 3 litry oleju weszło w całkowitej pojemności skrzyni chyba 10 to mało. Wiadomo, że wymiana statyczna obejmuje część oleju ale nie 3 litry. Myślę , że podeszli do zagadnienia rutyniarsko i to ich zgubiło. Zapewne nawet nie wiedzieli ile oleju zlali ze skrzyni, bo pewnie poszło wszystko do podstawionego zbiornika, do którego od tygodnia zlewali wszystkie oleje. Odnośnie cen oleju tzw. dobrych i łatwości liczenia to pojęcie względne. Jestem laikiem sam serwisuje swoje auto i wymianę zrobiłem dobrze i nie kupuje najtańszych zamienników, widać tak doradzili fachowcy. Na zakończenie wniosek jest jeden. Zamienniki są, ale jakość widać fatalna. Może warto aby podać jakiego zamiennika i firmy omijać w kwestii skrzyni, bo to uchroni wielu z nas przed takimi problemami. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2018-01-01, 13:08
|
|
|
Adamo napisał/a: | Może warto aby podać jakiego zamiennika i firmy omijać w kwestii skrzyni, bo to uchroni wielu z nas przed takimi problemami. | Sprawdzone przeze mnie to MANN, FEBI i VAICO ale najczęściej zamawiam oryginały w ZF, wam też proponuję bo różnica cenowa niewielka a potrafi narobić wiele zamieszania |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
Adamo
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: automatyczna
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 51 Dołączył: 21 Gru 2014 Posty: 24 Skąd: pabianice
|
Wysłany: 2018-01-01, 13:59
|
|
|
MEYLE taki zestaw filtra i uszczelek kupowałem do wymiany oleju w skrzyni. Dzięki za polecenie zamienników. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
karol208
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy Wiek: 41 Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 994 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2018-01-02, 11:30
|
|
|
yasio, ok czasami tak bywa.
Tylko sam fakt że auto musiało mieć więcej niż 3l starego oleju (skrzynia pracowałe normalnie) a nie tak jak kolega kawasakizx7r, pisał że zleciało 3l.
Ja się nauczyłem spuszczać olej i sprawdzać ile go zeszło fizycznie, 3 a 7 litra to jest różnica i to znaczna. Zawsze jeżeli spuścisz 3l to wiesz napewno że 3 masz wlać.
Co do pękniętego filtra to nie wiem co tam mogło pęknąć i wpłynąć na zasysanie oleju.
(CO TEN FILTR BYŁ PLASTIKOWY?)
Wszystkie filtry są całe metalowe te które zakładałem do 4hp24a.
Problemem może był oring?? Masz zdjęcie tego filtra? |
_________________
|
|
|
|
|
|