Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 ALL ] Po wymianie oleju skrzynia przeciąga biegi  
Autor Wiadomość
kawasakizx7r 
Użytkownik


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sebastian
Jeżdzę: d2
Wiek: 33
Dołączył: 22 Paź 2016
Posty: 28
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2017-12-17, 07:42   

Nie chce .ale muszę niestety...
_________________
Sebastian
 
 
Jurek22 
Moje A8


Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Jurek
Jeżdzę: Audi A8 D3 ASB LONG Polift
Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 01 Lis 2017
Posty: 99
Skąd: Łódzkie
Wysłany: 2017-12-17, 09:44   

Wymiany statyczne za dużo nie pomogą bo stary olej zawsze bedzie w układzie nie pozbędziesz się go, wymienisz wydasz na filtr na nowy olej i znów bedzie to samo. Zrób to raz a dobrze czyli wymień dynamicznie jeśli nadal bedzie tak samo przynajmniej wyeliminujesz raz na zawsze ze to wina oleju.
_________________
Najpierw 80 B4, pózniej A4 B5, następnie A6 C5 i w końcu A8 D3
 
 
Chris 
Moje A8


Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 15 Sie 2016
Posty: 233
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-12-17, 12:10   

Mam wrażenie, że z taką ilością wymian i materiałów (oleju i filtrów) cenowo powoli zbliżasz się do granicy kosztowej ściągnięcia skrzyni i przejrzenia, co jej dolega. :)

Jak ja miałem wyciek na łączeniu skrzynia-silnik i mechanik zaproponował - 1800zł za uszczelnienie, ok. 4-5tys. za remont całej skrzyni to od razu wybrałem drugą opcję.
Dzisiaj by uszczelnił za 1800zł, a jutro bym wracał, bo co innego by się wysrało i i tak skończyłoby się zdjęciem skrzyni.

W skrócie... Idź na całość! :D
 
 
kawasakizx7r 
Użytkownik


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sebastian
Jeżdzę: d2
Wiek: 33
Dołączył: 22 Paź 2016
Posty: 28
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2017-12-17, 13:45   

Żebym miał w okolicy jakiegoś dobrego specjalistę od takich aut to od razu bym zrobił dynamiczna wymiane ale nie ma u mnie konkretnego warsztatu co się tym zajmuje ma sprzęt .a teraz koszty powoli robią się duże a ja dalej w ciemnej d.... <bezradny>

[ Dodano: 2017-12-22, 21:36 ]
No i mam rozwiązanie ...skrzynia chodzi jak nowa .założony orginalny filtr i teraz weszło jakoś dziwnie 7 litrów oleju <chura>
_________________
Sebastian
 
 
leon0376 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: AUDI A8 L
Pomógł: 11 razy
Wiek: 48
Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 383
Skąd: FR
Wysłany: 2017-12-22, 22:06   

kawasakizx7r napisał/a:
Żebym miał w okolicy jakiegoś dobrego specjalistę od takich aut to od razu bym zrobił dynamiczna wymiane ale nie ma u mnie konkretnego warsztatu co się tym zajmuje ma sprzęt .a teraz koszty powoli robią się duże a ja dalej w ciemnej d.... <bezradny>

[ Dodano: 2017-12-22, 21:36 ]
No i mam rozwiązanie ...skrzynia chodzi jak nowa .założony orginalny filtr i teraz weszło jakoś dziwnie 7 litrów oleju <chura>

No to mozna powiedzieć że zrobiłeś sobie prezent ma święta :]
_________________
Zycie jest za krotkie zeby inwestowac w diesla
 
 
karol208 
Moje A8



Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy
Wiek: 40
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 994
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 2017-12-26, 14:51   

kawasakizx7r napisał/a:
Tylko co spratolone?jak raczej nie da się tego źle zrobić. ...


kawasakizx7r napisał/a:
Filtr jest taki sam jak był założony a oleju nie wejdzie więcej na pewno jest stan nie ma opcji wlać więcej


Czyli fachowców znalazłeś zajeb....
_________________

 
 
pb41ns 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 1563
Skąd: osiek kuj-pomor
Wysłany: 2017-12-26, 14:56   

Ło matko <boisie> ale masz speców tam u siebie,
_________________
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....
 
 
Ukaniu 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 08 Kwi 2016
Posty: 555
Skąd: Grodzisk/Żyrardów
Wysłany: 2017-12-26, 15:12   

To nie dziwnie, że 7 litrów - bo tyle powinno w nią wejść ale jak się kto upiera, że weszło 3 i nic więcej i to jest OK to trudno przecież ojca uczyć dzieci robić <fujarka>
_________________
Kot też jest Quattro
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2017-12-26, 21:34   

normalnie ręce opadają na poziom usług w warsztatach widać to czasem w pewnym programie ;)
Na forum też są co chwila kwiatki jeden przykład podam były robione czapki i auto przed czapkami brał 0,8 litra oleju na 1000 km po 1,8 litra <bezradny>
i poszło 6 tys
 
 
Adamo 
Użytkownik



Rocznik: 1998
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: automatyczna
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 51
Dołączył: 21 Gru 2014
Posty: 24
Skąd: pabianice
Wysłany: 2017-12-31, 00:57   

czytam i zastanawiam się co poradzić. kiedy myślałem o wymianie oleju u siebie sporo czytałem na ten temat. decyzja padła na olej akceptowany przez producenta skrzyń ZF. olej RAVENOL . Olej wymieniałem sam pierwszy raz w życiu zgodnie ze wskazówkami z forum poszło wszystko elegancko wymiana statyczna. olej który został zlany był dosłownie brązowy jak przepracowany olej silnikowy. zalewany koloru oleju kujawskiego. skrzynia działa bez problemu. przypadek drugi u znajomej w A6C5. skrzynia przez miesiąc była w trybie awaryjnym co umknęło uwadze właścicielce ;) po zdjęciu miski wisiały sople gęstego oleju syf totalny. wymieniłem olej filtr i skrzynia działa bez problemu, wymiana także statyczna. w obu przypadkach nie było na magnesach niczego niepokojącego, chociaż w A6C5 magnesy były brudne..... nie wiem czy przejście na syntetyk było dobrym pomysłem. Czytałem już o przypadkach na ponownym wlewaniu starego oleju aby sprawdzić co się stanie. Nie pamiętam dokładnie ale wydaje mnie się, ze w obu przypadkach wymiana pochłonęła około 6 litrów. Innych typów i marek oleju do ATF nie stosowałem. Zaskakuje mnie cena za wymianę 3 litrów oleju i filtra i uszczelki 700pln to sporo. Oczywiście sprawdzenie stanu oleju robione było przy odpowiednim przedziale temperatury oleju w skrzyni vag-iem?
_________________

 
 
yasio 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Wrz 2011
Posty: 153
Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: 2017-12-31, 10:19   

Koledzy oceniać jest najprościej a zawsze maja najwiecej do powiedzenia laicy którzy czytają czytają i to jest ich wiedza <faktycznie> . Tak sie zdażyło ze to u nas był wymieniany olej w tej skrzyni <bezradny> Co do " wysokich kosztów 700zl " łatwo policzyć dobry olej 5L syntetyczny - ok. 200zl filtr w zamienniku -ok 80zl uszczelka miski oleju tylko serwis 170zl plus podwójna wymiana to raczej inaczej nie wyjdzie a przyczyna okazał sie filtr w zamienniku. Z ciekawości po rozcięciu obudowy okazało sie ze sitko filtrujące było pęknięte i nie trzymało oleju w skrzyni - nie robiło ciśnienia dlatego podczas wlewania oleju weszło tylko ok 3.5L tyle co w misce zostało. Po zamontowaniu filtra serwisowego koszt 170zl oryginał wymianie ponownej oleju skrzynia zaczęła poprawnie działać zaciągnęła świeży olej ok 7L (wymiana gratis). Tak na koniec nie chce nikogo obrażać ale czasami trzeba pamiętać ze kij ma dwa końce i najprościej oceniać "fachowcy" "spece" "ręce opadają" robiliśmy to po raz nasty i według mnie najwazniejsze ze cała wymiana skończyła sie dobrze kolega jedzi dalej ciszy sie z jazdy swoją 8 <chura>
 
 
Adamo 
Użytkownik



Rocznik: 1998
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: automatyczna
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 51
Dołączył: 21 Gru 2014
Posty: 24
Skąd: pabianice
Wysłany: 2017-12-31, 11:15   

Gratuluję sukcesu.:) Skoro robili to fachowcy to nie zorientowali się że 3 litry oleju weszło w całkowitej pojemności skrzyni chyba 10 to mało. Wiadomo, że wymiana statyczna obejmuje część oleju ale nie 3 litry. Myślę , że podeszli do zagadnienia rutyniarsko i to ich zgubiło. Zapewne nawet nie wiedzieli ile oleju zlali ze skrzyni, bo pewnie poszło wszystko do podstawionego zbiornika, do którego od tygodnia zlewali wszystkie oleje. Odnośnie cen oleju tzw. dobrych i łatwości liczenia to pojęcie względne. Jestem laikiem sam serwisuje swoje auto i wymianę zrobiłem dobrze i nie kupuje najtańszych zamienników, widać tak doradzili fachowcy. Na zakończenie wniosek jest jeden. Zamienniki są, ale jakość widać fatalna. Może warto aby podać jakiego zamiennika i firmy omijać w kwestii skrzyni, bo to uchroni wielu z nas przed takimi problemami.
_________________

 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2018-01-01, 13:08   

Adamo napisał/a:
Może warto aby podać jakiego zamiennika i firmy omijać w kwestii skrzyni, bo to uchroni wielu z nas przed takimi problemami.
Sprawdzone przeze mnie to MANN, FEBI i VAICO ale najczęściej zamawiam oryginały w ZF, wam też proponuję bo różnica cenowa niewielka a potrafi narobić wiele zamieszania <cicho>
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
Adamo 
Użytkownik



Rocznik: 1998
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: automatyczna
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 51
Dołączył: 21 Gru 2014
Posty: 24
Skąd: pabianice
Wysłany: 2018-01-01, 13:59   

MEYLE taki zestaw filtra i uszczelek kupowałem do wymiany oleju w skrzyni. Dzięki za polecenie zamienników.
_________________

 
 
karol208 
Moje A8



Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy
Wiek: 40
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 994
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 2018-01-02, 11:30   

yasio, ok czasami tak bywa.
Tylko sam fakt że auto musiało mieć więcej niż 3l starego oleju (skrzynia pracowałe normalnie) a nie tak jak kolega kawasakizx7r, pisał że zleciało 3l.

Ja się nauczyłem spuszczać olej i sprawdzać ile go zeszło fizycznie, 3 a 7 litra to jest różnica i to znaczna. Zawsze jeżeli spuścisz 3l to wiesz napewno że 3 masz wlać.

Co do pękniętego filtra to nie wiem co tam mogło pęknąć i wpłynąć na zasysanie oleju.
(CO TEN FILTR BYŁ PLASTIKOWY?)
Wszystkie filtry są całe metalowe te które zakładałem do 4hp24a.
Problemem może był oring?? Masz zdjęcie tego filtra?
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.