Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 ALL ] "TUNING" skrzyni ZF 5HP-19 / -24  
Autor Wiadomość
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 6ooo
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: D3 W12 FL
Pomógł: 130 razy
Wiek: 40
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3731
Skąd: Halsenbach - DE
Wysłany: 2018-08-14, 22:14   

robertas napisał/a:
...jak ktos to odwazy sie zalozyc to chetnie poczytam opinie :D

emilus143 napisał/a:
Czy drgnęło coś w temacie? Zakłdał ktoś z Was i czuć różnicę??


No więc już 2 lata po montażu ów trzpienia więc można co nieco napisać. Skrzynie demontowałem przy przebiegu 330k km, wymieniony został konwerter, tarczki kosza A i uszczelnienia (części oryginalne ZF). Obecny przebieg to prawie 440k km i skrzynia ma się bardzo dobrze a lekko u mnie nie ma. Co zauważyłem to na pewno szybsza zmiana biegów ale najlepsze jest to że ta zmiana jest płynna, bez szarpnieć ...czasem występuje lekkie szarpnięcie przy zrzucaniu z dwójki na pierwszy bieg ale tu już winny jest stary napęd (dyfry, torsen itp.) i związane z tym luzy.
Może i ta drobna część nic nie dała ale biorąc pod uwagę aktualny przebieg mojej skrzyni na pewno się nic nie pogorszyło ;)
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
Arthur 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6-speed manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Artur
Jeżdzę: S8 D2,cq V8,90Q B2,RS4b7,A7
Pomógł: 5 razy
Wiek: 42
Dołączył: 03 Lip 2011
Posty: 203
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-08-15, 09:49   

danishow napisał/a:
No więc już 2 lata po montażu ów trzpienia więc można co nieco napisać. Skrzynie demontowałem przy przebiegu 330k km, wymieniony został konwerter, tarczki kosza A i uszczelnienia (części oryginalne ZF). Obecny przebieg to prawie 440k km i skrzynia ma się bardzo dobrze a lekko u mnie nie ma. Co zauważyłem to na pewno szybsza zmiana biegów ale najlepsze jest to że ta zmiana jest płynna, bez szarpnieć ...czasem występuje lekkie szarpnięcie przy zrzucaniu z dwójki na pierwszy bieg ale tu już winny jest stary napęd (dyfry, torsen itp.) i związane z tym luzy.
Może i ta drobna część nic nie dała ale biorąc pod uwagę aktualny przebieg mojej skrzyni na pewno się nic nie pogorszyło ;)


Mam podobne spostrzeżenia, na pewno na plus, auto do którego poszedł zestaw to A6 4.2 ponad 200 kkm nalotu, skrzynia zaczęła szybciej, płynniej działać, teraz ma prawie 300 na blacie, Dwa tygodnie temu przeszła gruntowny przegląd, nowe tarczki uszczelki konwerter i śmiga dalej... przeżyła nawet testy na torze w Toruniu tydzień temu na zlocie AKP
 
 
pb41ns 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 1563
Skąd: osiek kuj-pomor
Wysłany: 2019-10-20, 18:21   

odgrzeje troche, ma ktoś jeszcze ten zestaw z TRANS GO założony? bo tak myśle czy by nie założyć u siebie , morze sie ktoś podzielić spostrzeżeniami po przeróbce?
_________________
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....
 
 
marcin85 
Moje A8


Rocznik: 2007
Silnik cm3: 6.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 W12
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 19 Gru 2009
Posty: 108
Skąd: Łódź
Wysłany: 2019-10-22, 08:51   

mam od 2 lat jest ok do tego wzmocniony konwerter i wmiare gladko zmienia ( przy wzmocnionym konwerterze nie ma juz takiej super lekkosi w zmianach wiec jest troche gwaltowniej, ale nie jest to meczace, spokojnie mozna tak latac
 
 
dgasek 
Moje A8


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: D2
Dołączył: 24 Gru 2013
Posty: 60
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-10-22, 13:33   

Marcin , a czemu dałeś wzmocniony konwerter i czy zauważyłeś jakieś plusy tego zabiegu razem z tym zestawem .... lepsze przyśpieszenie (czy zmiana jest mierzalna) ?

Pozdr
 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 6ooo
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: D3 W12 FL
Pomógł: 130 razy
Wiek: 40
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3731
Skąd: Halsenbach - DE
Wysłany: 2019-10-30, 09:16   

pb41ns, nie czekaj, zakładaj...będziesz pan zadowolony ;-)
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
pb41ns 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 1563
Skąd: osiek kuj-pomor
Wysłany: 2019-10-30, 09:56   

No chyba spróbuję, a widzisz jakieś zmiany w pracy?
_________________
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....
 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 6ooo
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: D3 W12 FL
Pomógł: 130 razy
Wiek: 40
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3731
Skąd: Halsenbach - DE
Wysłany: 2019-11-05, 15:23   

Opisywałem moje odczucia trochę wcześniej, musisz poszukać ;-)
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
kubaziel 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: AKG
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Kuba
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 32
Dołączył: 14 Sie 2015
Posty: 94
Skąd: Wroclaw
Wysłany: 2021-11-22, 00:29   

Można to jeszcze gdzieś dostać?
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 243 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5057
Skąd: Těšin
Wysłany: 2021-11-22, 09:15   

W US wciąż dostępne: https://www.ebay.com/sch/...go+5hp&_sacat=0
_________________
Black Cars Matters
 
 
kubaziel 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: AKG
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Kuba
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 32
Dołączył: 14 Sie 2015
Posty: 94
Skąd: Wroclaw
Wysłany: 2021-12-15, 08:04   

Do mnie maj 1998 czyli przedlift z silnikiem AKG pewnie ten będzie dobry https://www.ebay.com/itm/...b0AAOSwmktfnFfg
Pytanie, czy skrzynia 5HP24A to taka z kolei z polifta?
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 243 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5057
Skąd: Těšin
Wysłany: 2021-12-15, 11:05   

5HP od roku modelowego 97, w eSkach od początku.
_________________
Black Cars Matters
 
 
kubaziel 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: AKG
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Kuba
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 32
Dołączył: 14 Sie 2015
Posty: 94
Skąd: Wroclaw
Wysłany: 2021-12-15, 13:55   

nie no to tak, ale w linku znalazłem poza 5HP24 jeszcze 5HP24A stąd moje pytanie, a tak się składa, że 5hp z przedlifta i polifta różnią się, np płytą sterującą
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 243 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5057
Skąd: Těšin
Wysłany: 2021-12-15, 14:57   

Sa te same. W tym Transgo widze tylko roznice dla 19 i 24
_________________
Black Cars Matters
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl

Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.