Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 ALL ] Wycinka katalizatorów - rura czy przelot  
Autor Wiadomość
SJake 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Jacek
Jeżdzę: Aluminium
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 192
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2012-11-13, 10:45   

Druss, Nie chce Cię straszyć, ale czy pomyślałeś co będzie jak nadejdzie termin przeglądu? Obecnie sonda w "w rurę" leci nagminnie.
btw.
Spaliny mają mieć ustalony opór, a wstawienie pustych rur go niweluje...
_________________
A8 4,2 quattro
A8 4,2 quattro
V8 4,2 quattro
V8 4,2 quattro
S6 4,2 quattro
A6 2,8 quattro
A2 1,6 FSI
A6 TDI AEL

POLISHANGEL
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2012-11-13, 12:27   

Druss napisał/a:
Cytat:
Katy miałeś wycięte i rurkę wspawaną czy przymocowaną specjalnymi opaskami Jeśli spawane to gazowo czy migomatem? Wydech był odkręcony od kolektora itp?

:shock: I have no idea !
Powiem Ci tak, zdałem się na nich, wiedzą co robią i robią o dobrze wiec zostawiłem im auto, poszedłem do pracy i po 8h odebrałem od nich je i juz.

Pan "W" o którym pisze Druss zna się na rzeczy naprawdę dobrze więc nie ma co się obawiać o jakość i sposób wykonania...
to właśnie u niego robiłem swój wydech w D3-ce i później identyczny jak mój robiłem także koledze W8_FORZA ;-)

SJake napisał/a:
Druss, Nie chce Cię straszyć, ale czy pomyślałeś co będzie jak nadejdzie termin przeglądu? Obecnie sonda w "w rurę" leci nagminnie.
btw.

Nie ma takiej tragedii z przeglądami jak by się to wydawało... jak wszędzie tam też pracują ludzie więc idzie zrobić przegląd bez większych stresów.

SJake napisał/a:
Spaliny mają mieć ustalony opór, a wstawienie pustych rur go niweluje...

Wstawianie tłumików przelotowych czy strumienic również nie daje takiego przepływu i oporu jak katalizator więc to też nie jest idealny pomysł.
Z drugiej jednak strony ja też w S8 miałem wycięte katy i nie zauważyłem jakiegoś negatywnego wpływu na pracę silnika ;-)
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
SJake 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Jacek
Jeżdzę: Aluminium
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 192
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2012-11-13, 18:08   

FOSS napisał/a:


Nie ma takiej tragedii z przeglądami jak by się to wydawało... jak wszędzie tam też pracują ludzie więc idzie zrobić przegląd bez większych stresów.


Sie wie... 8-)

FOSS napisał/a:

Wstawianie tłumików przelotowych czy strumienic również nie daje takiego przepływu i oporu jak katalizator więc to też nie jest idealny pomysł.
Z drugiej jednak strony ja też w S8 miałem wycięte katy i nie zauważyłem jakiegoś negatywnego wpływu na pracę silnika ;-)


No właśnie... i dlatego chyba najlepszą alternatywa jest zamiennik w postaci katalizatora metalicznego o dobranej przepustowości spalin. 8-) Co do pracy silnika to układ wydechowy oddziaływuje znacząco na wyniki mocy silnika. Dobrym wydechem można ładnie stłamsić jak i podrasować nie jednego ogiera. Ale co jak co lepsza pusta rura, niż zatkany kat.
_________________
A8 4,2 quattro
A8 4,2 quattro
V8 4,2 quattro
V8 4,2 quattro
S6 4,2 quattro
A6 2,8 quattro
A2 1,6 FSI
A6 TDI AEL

POLISHANGEL
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2012-11-13, 18:43   

SJake napisał/a:
Druss, Nie chce Cię straszyć, ale czy pomyślałeś co będzie jak nadejdzie termin przeglądu? Obecnie sonda w "w rurę" leci nagminnie.
btw.
Spaliny mają mieć ustalony opór, a wstawienie pustych rur go niweluje...
-na lpg jak ma to na pewno przejdzie :-P
a i jeszcze jedno mam pytanie odnośnie tych filmików
czy aby na pewno jest dobrze stać blisko auta wydechu czy nie stać ze 2-3 metry
bo jakiś to troszkę dziwny odgłos auto wydaje z bliska

[ Dodano: 2012-11-13, 18:46 ]
:-P
jedynym wyjściem było by zbadać moc auta przed i po
 
 
Druss 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D2 4.2 ; W203
Pomógł: 5 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Sie 2011
Posty: 290
Skąd: Grodzisk Maz
Wysłany: 2012-11-14, 11:57   

Tak czy inaczej to teraz czuje ze autko o wiele chętniej wkręca się szczegolnie z niższych obrotów.
_________________

 
 
LUKAS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Audi A8 D3
Pomógł: 3 razy
Wiek: 40
Dołączył: 05 Paź 2011
Posty: 303
Skąd: Ełk / Warszawa
Wysłany: 2012-11-14, 23:49   

a ja szukam fachowca od map silnika
poniewaz po zrobieniu tlumika na przelot i wstawieniu filtra sportowego mozna by bylo sprawdzic naprawde moc i mozna mysle ze teraz ją pare % podniesc
bo mozliwe ze mamy teraz mniej kobylek ale nie odczuwamy

mamy przeloty ale mapy takie same
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2012-11-15, 22:29   

bez urazu ale konie mechaniczne z biegiem lat wybiegają i biegają po polach
a nie tam gdzie powinny być :-D
i jeszcze masz automat :peace:
mnie to bawią teksty typu jedzie lepiej niż na paliwie a pod maską
niski pułap lpg
także uczucia subiektywne są mało miarodajne bo punkt widzenia ...
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2012-11-15, 23:33   

pepi napisał/a:
bez urazu ale konie mechaniczne z biegiem lat wybiegają i biegają po polach
a nie tam gdzie powinny być :-D
i jeszcze masz automat :peace:
mnie to bawią teksty typu jedzie lepiej niż na paliwie a pod maską
niski pułap lpg
także uczucia subiektywne są mało miarodajne bo punkt widzenia ...

Bez urazy ale konie uciekają jak im pozwalasz uciec... a jak dbasz to pracują ciągle pod maską :-P

Żeby nie było, że gadam od rzeczy na dowód przedstawiam leciwego Opla Omega...
silnik benzynowy 2.5V6 fabrycznie miał 170KM...
auto poddane modyfikacji w firmie Irmscher...
po modyfikacji wg. certyfikatu było 197KM...
auto to trzymałem z sentymentu właśnie ze względu na ten dłubany silnik...
poniżej wykresy z hamowni - auto podstawione do pomiaru miało już na liczniku ponad 300kkm, silnik bez remontu, LPG sekwencyjne na którym najechałem ponad 100kkm...
widać jak bardzo LPG zabija silnik i jak bardzo go osłabia - różnica w mocy pomiędzy PB a LPG jakaś taka niewielka :-P

:arrow: PB - 195.1KM 221.9Nm


:arrow: LPG - 192.4KM 215.2Nm


A tak jeździł na LPG... wiem, że przy A8/S8 nie rzuca na kolana ale to przecież tylko Omega :lol:
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
Ostatnio zmieniony przez FOSS 2012-11-16, 02:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
LUKAS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Audi A8 D3
Pomógł: 3 razy
Wiek: 40
Dołączył: 05 Paź 2011
Posty: 303
Skąd: Ełk / Warszawa
Wysłany: 2012-11-16, 00:26   

Foss droga taka wizyta była?
to było robione w Poland?
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2012-11-16, 01:09   

A ja miałem omege A w rzadkiej wersji DTR i kolega-bardzo dobry mechanik mi w niej złozył nowy silnik-hulała 6 lat ciesząc mnie co dnia :) Aż pojawiło sie A8 :mrgreen:
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2012-11-16, 02:14   

lukas28 napisał/a:
Foss droga taka wizyta była?
to było robione w Poland?

Auto robione w DE... jeszcze przez Niemca...
auto osobiście wyszukałem gdzieś na niemieckich komisach...
na modyfikacje silnika jak i na każdą pierdołę z modyfikacji zewnętrznych miałem oddzielny certyfikat (Irmscher, Stainmetz)...
w PL założyłem LPG a potem tylko serwis i kilometry...
jak widać, pomimo gazu, mojej ciężkiej nogi i sporego jak na polskie ulice przebiegu silnik trzymał swoje parametry bardzo dobrze :lol:

Najbardziej kuriozalne z czym się spotkałem podczas jego użytkowania to to, że po pokazaniu papierów od Irmscher'a ASO nie podejmowało się żadnych napraw :evil:
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
Grain 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 04 Maj 2010
Posty: 241
Skąd: Chojnice
Wysłany: 2012-11-16, 22:58   

Foss to żaden wielki tuning w tej omedze nie był, wsadzony był wałek od omegi 3.0 v6 ot cała filozofia :mrgreen:
_________________
Było S8....:(
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2012-11-17, 17:59   

Grain napisał/a:
Foss to żaden wielki tuning w tej omedze nie był, wsadzony był wałek od omegi 3.0 v6 ot cała filozofia :mrgreen:

Z całym szacunkiem ale to nie do końca prawda... kiedyś już dyskutowałem na ten temat z mądrymi głowami na forum Omegi bo najpierw każdy się śmiał z tego Irmschera a później jak poczytali certyfikaty to zapadła taka niezręczna cisza.
197KM od Irmscher'a vs. fabryczne 170KM to przyrost mocy prawie 16% co w przypadku silnika wolnossącego raczej całkiem dobry wynik i wskazuje raczej na profesjonalną robotę niż dłubankę u pana Stasia w garażu.
Zresztą gdyby to było takie proste jak zmienić tylko wałki to forum Omegi miałbyś wiele podkręconych w ten sposób aut a z tego co pamiętam mój ze względu na przeróbki techniczne był tam jednym z nielicznych :-P


Na koniec dodam, że przykład Omegi zagościł tu w kontekście zużywania się silnika w miarę upływu lat, w miarę przybywających na liczniku kilometrów noi na skutek zastosowania LPG - jak widać po wynikach z hamowni zadbany silnik potrafi trzymać swoje parametry przez długie lata i na wiele tysięcy kilometrów a odpowiednio dobrane, dobrze założone i poprawnie zestrojone LPG nie ma żadnego negatywnego skutku dla jego sprawności ;-)
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2012-11-17, 18:28   

nie wiem jak ci zmierzyli tą moc ale
mam kolega co zajmuje się strojeniem i pomiarem mocy
i powiem ci jedno mało jest aut które by trzymały fabrykę :mrgreen:
nawet jak są prawie nowe
tylko że te pomiary mocy bywają też mało miarodajne to może dlatego taki wspaniały wynik
na oplach za bardzo się nie znam to nie była moja ulubiona marka do naprawy to się nie wypowiem na temat akurat tego silnika
wiem tylko że były problemy ze wyciekami oleju bo ze 2 razy robiłem :-P

[ Dodano: 2012-11-17, 18:32 ]
a jaki komp miałeś w tej omedze parownik wtryski bom ciekaw ?
 
 
daro72 
Moje A8



Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 954
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2012-11-17, 19:56   

Jeśli chodzi o Opla to i ja mogę coś dodać. Przed ósemką miałem MV6 i mogę powiedzieć, że mechanicznie nie miałem problemów co dały pomiary ze startu do 100. Zawsze mieścił się od 7 do 7,5 sekundy. Dodam tylko że była w manualu i biorąc pod uwagę błąd reakcji włączenia stopera przyjąłem 7,5 sekundy, więc nie było tak źle. Dodam jeszcze, że u mnie opelek miał brak odcięcia zapłonu i kręcił się do 7000, ale tylko na gazie.
_________________
Dążenie do doskonałości.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.