|
Autor |
Wiadomość |
sebos17
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.8
Skrzynia: 6HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sebastian
Jeżdzę: X5 E53 4.8is
Pomógł: 12 razy Dołączył: 09 Sty 2010 Posty: 623 Skąd: Bielsk Podlaski
|
Wysłany: 2010-03-13, 11:48 [D2 ALL
] Wymiana tapczanów na RECARO
|
|
|
W napływie gotówki postanowiłem wzbogacić wnętrze w mojej A8 ‘95. Chciałbym założyć jasne fotele RECARO z pełną elektryką (przód), pamięcią ustawień oraz podgrzewaniem. Odpowiednie fotele z boczkami, dywanem, pokrętłami do regulacji podgrzewania foteli i plastikami z rocznika ‘98 już znalazłem. Dostanę również niezbędne wiązki do podłączenia podgrzewania oraz do panelu pamięci fotela kierowcy. Pozostaje tylko temat elektryki, czy to będzie działać ?
W moim aucie jest:
- elektrycznie regulowane oparcie foteli
Nie ma natomiast:
- grzanych foteli
- pamięci ustawień foteli
- pełnej elektryki foteli
Pytania, obawy:
- Interesuje mnie zasilanie foteli, czy wystarczy " + i - " czy trzeba inne przewody prowadzić?
- Gdzieś wyczytałem, że w A8 są już poprowadzone przewody od grzania, wystarczy się podpiąć, czy to prawda? Jeżeli nie to czy wystarczy oryginalna wiązka z przewodem od fotela do pokrętła?
- Jak wygląda temat bezpieczników, czy trzeba układy dorabiać czy można już coś zaadoptować?
- Mam nadzieje, że mocowania śrub będą pasować bez przerabiania bo tego raczej nie będę się podejmował.
Liczę na wszystkie porady oraz sugestie,
Z góry dziękuję! |
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2010-03-13, 12:36
|
|
|
Gdybyś miał pełna elektryke z pamiecia, nie bylo by problemu, a tak bedzie trzeba troche rzeźbić. Z zasilaniem i montażem foteli problemu nie bedzie, natomiast co do wiązek - jeśli czegos w aucie nie bylo - nie dorzucano zbednej wiązki, wszyztko musisz dokładać.
Tu masz schematy elektryczne:
http://ul.to/9sdlt1 |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
|
|
|
sebos17
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.8
Skrzynia: 6HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sebastian
Jeżdzę: X5 E53 4.8is
Pomógł: 12 razy Dołączył: 09 Sty 2010 Posty: 623 Skąd: Bielsk Podlaski
|
Wysłany: 2010-03-13, 13:51
|
|
|
dice111 wielkie dzięki za schematy, na pewno pomogą!
Tak też sądziłem, że zbędnych kabli na pewno nie będzie. Jeżeli podłączenie będzie wyglądało na zasadzie położenia/ukrycia wiązki którą dostanę to raczej nie problem, gorzej jak trzeba będzie wpinać się w jakieś moduły czy inne sterowniki.
Tak jak ja to rozumiem: Podpinam kabel zasilający do foteli, następnie podłączam kabel od pamięci który ładnie chowam przy biegnących wiązkach i prowadzę go do boczku w drzwiach. Tak samo z grzaniem, podpinam co trzeba i prowadzę do konsoli środkowej do pokręteł od regulacji siły grzania. Pozostaje tylko temat bezpieczników, jeżeli mam elektrycznie regulowane oparcie, zapewne jest ono zabezpieczone bezpiecznikiem. Jeżeli uda się zasilić nowe fotele z tego przewodu to tym samym sterowanie elektryczne powinno być zabezpieczone istniejącym układem/bezpiecznikiem. Pozostaje temat pamięci foteli, czy ten panel jest jakoś zabezpieczany oddzielnie, czy korzysta z zabezpieczenia sterownia elektrycznego foteli? Na koniec pozostanie ważny temat grzanych foteli, żeby w razie czego nie spalić pupy :-P Albo znajdę coś w schematach od dice111 albo porostu poradzę się jakiegoś elektryka samochodowego jak to porządnie zabezpieczyć.
Tak ja to widzę, jeżeli mój schemat myślenia jest błędny proszę o poprawki ;-) |
|
|
|
|
klon_84 [Usunięty]
|
Wysłany: 2010-03-13, 14:30
|
|
|
Temat juz otwieralem!!! :!: bo mam zamar tez zaminic na RECARO
[ Dodano: 2010-03-13, 14:34 ]
http://www.a8team.pl/topics18/1331.htm
Na przyszlosc proponuje poszkac uwaznie :lol: |
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2010-03-13, 14:38
|
|
|
Moduł pamieci działa zarówno dla foteli, jak i kierownicy, lusterek, pasów. Tylna kanapa ma osobny bezpiecznik dla ogrzewania i osobny dla elektryki tylnej kanapy (w tym chyba zagłówków). Tak samo jest z przodu - sosbny dla grzania foteli, kierownicy, osobne dla pamięci.
Na poczatek radziłbym ogarnac samo podłaczenie elektryki foteli, a potem kombinowac dopiero z pamięcią. |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
sebos17
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.8
Skrzynia: 6HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sebastian
Jeżdzę: X5 E53 4.8is
Pomógł: 12 razy Dołączył: 09 Sty 2010 Posty: 623 Skąd: Bielsk Podlaski
|
Wysłany: 2010-03-13, 14:56
|
|
|
klon_84 napisał/a: | Temat juz otwieralem!!! :!: bo mam zamar tez zaminic na RECARO
[ Dodano: 2010-03-13, 14:34 ]
http://www.a8team.pl/topics18/1331.htm
Na przyszlosc proponuje poszkac uwaznie :lol: |
ale moje mody obejmują większy zakres :diabel: dlatego założyłem nowy wątek :-P
Ostatnia nurtująca mnie rzecz to dywan :mrgreen: Czy dużo jest z nim zabawy aby założyć nowy?
dice111 napisał/a: | Moduł pamieci działa ... jak i kierownicy, lusterek, pasów. |
zupełnie o tym zapomniałem... Jednak to było by już za dużo zabawy aby wszystko uruchomić.
dice111 napisał/a: |
Na poczatek radziłbym ogarnac samo podłaczenie elektryki foteli, a potem kombinowac dopiero z pamięcią. |
to jest priorytetem, jeżeli wyjdzie podłączenie pamięci to fajnie, jeżeli nie to płakać nie będę |
|
|
|
|
|
|
|
klon_84 [Usunięty]
|
Wysłany: 2010-03-14, 09:48
|
|
|
sebos17 napisał/a: |
ale moje mody obejmują większy zakres :diabel: dlatego założyłem nowy wątek :-P
|
Spoko, daje rozgrzeszenie :mrgreen: |
|
|
|
|
sebos17
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.8
Skrzynia: 6HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sebastian
Jeżdzę: X5 E53 4.8is
Pomógł: 12 razy Dołączył: 09 Sty 2010 Posty: 623 Skąd: Bielsk Podlaski
|
Wysłany: 2010-04-08, 17:13
|
|
|
Przekładka jasnego wnętrza jest tuż tuż, mam tylko jeszcze jeden dylemat, potrzebuję nie wiedzy technicznej a opinii subiektywnej. Teraz mam zamontowane ciemne wnętrze z szarą podsufitką i szarymi plastikami na słupkach. Kupione zostało:
- fotele recaro jasne przód tył
- boczki jasne,
- tylna półka z roletą
- plastiki jasne od dołu do słupków, na tunel i na razie nie mam jeszcze schowka.
Pytanie: czy patrząc na walory estetyczne zmieniać podsufitkę na kremową czy pozostawić szarą? Jak to WASZYM zdaniem będzie wyglądało, nie chcę robić przysłowiowej „wiochy”, jednak wymiana podsufitki to dodatkowy koszt, praca i tylko odbiór osobisty, w moim przypadku kłopotliwy temat. Nie wiem co z tym zrobić?
Kolejny dylemat, nie mam jeszcze dywanu, od europejczyka trudno znaleźć sam dywan w odpowiednim stanie, a ten kto ma to chce w komplecie za chore pieniądze (boczki, siedzenia, plastiki dywan 3 tys zł !) Czy na razie zostawić na ciemnym, czy od razu szukać jasnego? Widziałem nie raz w A4 lub w A6 ciemne wnętrze i bananowe fotele, albo białe i nie wyglądało to źle. Tak jak pisałem, nie chcę uprawić „wieś tuningu”, jednak liczą się też koszta, ponieważ auto nie młode i szkoda mi pieniędzy ładować w „ulepszanie”. Fotele zmieniam bo zawsze chciałem mieć recaro w A8 a że i teraz nie mam grzanych dupek to i tak chciałem coś założyć.
Liczę na WASZE opinie! |
|
|
|
|
|
|
|
eXecutorR [Usunięty]
|
Wysłany: 2010-04-08, 20:11
|
|
|
moja opinia jest taka, żeby coś oryginalnego zrobić. Zawsze podobały mi się wnętrza kilkukolorowe. Jak wszystko jest ciemne - źle. Jak wszystko jasne - lepiej, ale też źle.
Największy problem masz z tym, żeby poszczególne kolory się ze sobą nie gryzły (żeby do siebie pasowały), ale podsufitka w mojej wyobraźni powinna być jasna, ale tak mi się tylko wydaje. Musiałbym zobaczyć (a tak na prawdę to Ty musisz :-))
np. tu jest ładnie, choć samochód brzydki:
http://www.myride.com/ima..._inpassseat.JPG |
|
|
|
|
sebos17
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.8
Skrzynia: 6HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sebastian
Jeżdzę: X5 E53 4.8is
Pomógł: 12 razy Dołączył: 09 Sty 2010 Posty: 623 Skąd: Bielsk Podlaski
|
Wysłany: 2010-04-17, 14:20
|
|
|
Koledzy, zabawę zaczynam za tydzień, nie wiem tylko czy kupić podsufitkę ? Czy ktoś kiedyś przekładał albo zdejmował podsufitkę w AUDI A4 A6 A8 ? Dużo z tym zachodu? Nie chcę niczego ułamać, boję się, że po przekładce efekt może być odwrotny do zamierzonego, tzn. coś ułamię i później będzie skrzypieć podczas jazdy. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
Kuman
Użytkownik
Silnik cm3: 2.3V
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: Piotrek
Jeżdzę: VW Passat B4 V5
Wiek: 36 Dołączył: 10 Sie 2010 Posty: 4 Skąd: Głogów
|
Wysłany: 2010-08-10, 22:25
|
|
|
Koledzy odgrzebię trochę temat.
Co prawda nie posiadam A8 ale dziś kupiłem fotele Recaro z modelu D2 i będę je montował do swojego auta (Passat B4 1996r).
Najbardziej interesuje mnie kwestia elektryki - udało mi się jedynie wyciąć kawałek wiązki z wtyczkami. Nie zależy mi na pamięci, fotele mają działać pod względem regulacji i pompowania (są pompowane). Grzanie również nie musi funkcjonować.
Może ktoś przerabiał temat i mógłby poradzić co podłączyć aby silniczki foteli działały ?
Druga sprawa - które wtyczki są od air bagów ? Je od razu wytnę aby przez przypadek nie wystrzelić poduszek.
Poniżej kilka zdjęć wiązek.
|
|
|
|
|
sebos17
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.8
Skrzynia: 6HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sebastian
Jeżdzę: X5 E53 4.8is
Pomógł: 12 razy Dołączył: 09 Sty 2010 Posty: 623 Skąd: Bielsk Podlaski
|
Wysłany: 2010-08-11, 06:01
|
|
|
jak dobrze pamiętam to wystarczy podłączyć kostkę koloru "kawa z dużą ilością mleka" ;-) U mnie przed zmianą foteli miałem tylko elektryczne oparcie fotela, sam się drapałem po głowie jak to będzie działać. Podłączyłem tą wtyczkę (w instalacji u mnie idą tylko dwa kable, zapewne + i -) i wszystko działa jak należy - zagłówki, pompowanie, cała regulacja. Wieczorem zajrzę do auta i postaram się zrobić jakieś foto abyś mógł podejrzeć jak ma iść zasilanie. W zamian proszę o szczegółowe info oraz foty po zamontowaniu foteli do B4 ;-) Głównie interesują mnie prowadnice, chcę podobnym myk wykonać u ojca A6 C4, za ładna aby zmieniać a człowiek już starszy więc niech jeździ wygodnie ;-) |
|
|
|
|
|
|
|
Kuman
Użytkownik
Silnik cm3: 2.3V
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: Piotrek
Jeżdzę: VW Passat B4 V5
Wiek: 36 Dołączył: 10 Sie 2010 Posty: 4 Skąd: Głogów
|
Wysłany: 2010-08-11, 12:22
|
|
|
Dzięki wielkie za odpowiedź. A kojarzysz może, które kostki idą pod air bag ?
Po zamontowaniu wrzucę fotki jak wygląda to u mnie w Passacie.
EDIT :
Podłączyłem kostkę o której mówiłeś, doprowadziłem masę i plus do brązowego i czerwonego grubego przewodu i działa już cała regulacja łącznie z zagłówkiem, nie działa jedynie pompowanie - ale słychać jak coś cyka przy regulowaniu. Pewnie kwestia podłączenia silnika pompki. |
Ostatnio zmieniony przez Kuman 2010-08-11, 13:02, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2010-08-11, 12:58
|
|
|
W paczce 2 pdfy schematów Recaro
http://ul.to/iu9pb8 |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
|
|
|
Kuman
Użytkownik
Silnik cm3: 2.3V
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: Piotrek
Jeżdzę: VW Passat B4 V5
Wiek: 36 Dołączył: 10 Sie 2010 Posty: 4 Skąd: Głogów
|
Wysłany: 2010-08-11, 18:46
|
|
|
Podłączyłem najgrubsze przewody z kawowej i zielonej wtyczki i działa mi już pełna regulacja i pompowanie oparcia.
Panowie od czego jest przełącznik zaraz za joystikiem pompowania oparcia ? Chodzi o ten 2 funkcyjny góra-dół bo jeszcze to mi nie działa a nie wiem nawet do czego służy.
Z góry dzięki za pomoc |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - manga
Prywatność. |
|
|