Autor |
Wiadomość |
robsonik4
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 56 Dołączył: 09 Lip 2010 Posty: 485 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2011-11-10, 21:26 [D2 96 4.2PB/LPG
] wymiana zawieszenia - totalne załamanie
|
|
|
po raz kolejny Ech :cry:
odebrałem dzisiaj Niunie po wymianie zawieszenia i podczas jazdy po prostu się załamałem;
każdą najmniejsza dziurkę w jezdni czuję na kierownicy, coś stuka, puka po prostu porażka.
Podobno zawieszenie musi się ułożyć i będzie niby ok, ale nie chce mi się w to wierzyć.
A luz na kierownicy to mnie dobił, wcześniej było ok, zero luzu a teraz jak trzymam kierownicę to mam około 9 mm luzu tzn jak kręcę kierownicą to mam martwą strefę gdzie kierownicą kręci się bardzo lekko zanim trafi na opór - takie pyk,pyk jak to nazywam.
Mechanik jest dobrym fachowcem, raczej na pewno nic nie zwalił zresztą robi ten samochód od przeszło roku i nie należy do naciągaczy ani do uczących się na innych samochodach.
Pytanie do osób, które wymieniały wahacze - czy to normalne zachowanie ?? a co z luzem, gdzie szukać przyczyny ?? - nie było a po wymianie jest. |
|
|
|
|
|
|
|
Klimass1
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 4HP-24
Zasilanie: PB
Imię: Sebastian/Dawid
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 4 razy Wiek: 51 Dołączył: 06 Gru 2009 Posty: 387 Skąd: Syców
|
Wysłany: 2011-11-10, 22:33
|
|
|
A zbieżność była sprawdzana ? Wymieniałeś może końcówki drążka kierowniczego ? Jakiej firmy zawieszenie ? |
_________________ Regulamin - reklama.
602-11-90-63
Działosza
56-500 Syców
A6 C6 BMK wymiana wtrysków? |
|
|
|
|
|
|
|
jojo-jar
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: D3 4.2, D2 4.2,
Pomógł: 2 razy Wiek: 43 Dołączył: 04 Wrz 2009 Posty: 205 Skąd: Jarosław
|
Wysłany: 2011-11-10, 22:33
|
|
|
moim zdaniem tylko i wyłacznie wina mechanika. Nie mówie ze jest złym mechanikiem tylko ze ty razem napewno cos spieprzył |
|
|
|
|
szeryfisch
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 1294 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2011-11-10, 23:04
|
|
|
nie wiem, ale to jest ten rodzaj zawiechy gdzie nie powinienes czuc za wiele z nawierzchni na kierownicy. Cos chyba zostalo spaprane.. |
_________________ Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia |
|
|
|
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2011-11-10, 23:18
|
|
|
jak jestes taki pewien mechanika to moze te graty (zamienniki?) takie felerne? |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
robsonik4
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 56 Dołączył: 09 Lip 2010 Posty: 485 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2011-11-10, 23:18
|
|
|
zawieszenie Meyle HD razem z końcówkami, zbieżność ok - końcówki wymieniane na suwmiarkę. |
|
|
|
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2011-11-10, 23:29
|
|
|
to chyba cos nie tak, ja wrzuciłem komplet meyle z przywiezionego niemca
i była zdecydowana poprawa, stuki ustały prowadzenie się poprawiło
nie ma mowy o żadnych powiększonych luzach itp. |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
robsonik4
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 56 Dołączył: 09 Lip 2010 Posty: 485 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2011-11-10, 23:32
|
|
|
poprzednie zawieszenie było wywalone na maxa, to jest nówka, pojadę na zbieżność, ale wg mnie jest ok bo raczej zbieżność nie ma wpływu na luzy :cry:
[ Dodano: 2011-11-10, 23:35 ]
może to jest jak z klockami hamulcowymi, że musi się ułożyć :cry: sam nie wiem pierwszy raz robiłem wymianę w poprzednich samochodach nie miałem tylu wahaczy. |
|
|
|
|
|
|
|
rollo_tomasi
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptr.
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: D2 4.2// E38 750iL
Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Sie 2011 Posty: 131 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2011-11-10, 23:40
|
|
|
robsonik, kwestionujesz sugestie wszystkich ("wszystko jest ok", "mechanik nic nie zwalił")... To po co pytasz o poradę?
Upatrujesz przyczyn syfu wokół Twojego zawieszenia w działaniu krasnoludków?
Wiesz, co ja zrobiłbym z tym?
Oddałbym auto mechanikowi, aż osiągnie założony przez Ciebie skutek, ale jeśli to Twój dobry znajomy, to racja- możesz zostawić go w spokoju i jechać do innego wydac kolejne złotówki na poprawki.
Ciach temat. |
_________________ Tomek
|
|
|
|
|
robsonik4
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 56 Dołączył: 09 Lip 2010 Posty: 485 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2011-11-11, 00:01
|
|
|
nie w tym rzecz, przy wymianie tak na zdrowy rozum nie ma co spieprzyć - to są tylko kawałki metalu z gumą, które należy poskręcać i tyle, tu nie trzeba kombinować jak z rozrządem, że po wymianie nagle samochód nie odpala bo podobno to standard.
W sobotę pojadę na zbieżność i wtedy będę myślał co dalej z tym fantem zrobić; mechanik to kuzyn żony więc jak coś źle zrobił to poprawi. |
|
|
|
|
|
|
|
rollo_tomasi
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptr.
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: D2 4.2// E38 750iL
Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Sie 2011 Posty: 131 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2011-11-11, 00:17
|
|
|
No, wziął się kolega w garść. :-)
Powodzenia, w każdym razie i dawaj znać co było nie tak. |
_________________ Tomek
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2011-11-11, 00:20
|
|
|
Pytanie, czy dociągał śruby określonym momentem na "opuszczonym" samochodzie, czy "w powietrzu" ? |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
|
|
|
robsonik4
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 56 Dołączył: 09 Lip 2010 Posty: 485 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2011-11-11, 00:41
|
|
|
z tego co się orientuję samochód był na podnośniku, klucz dynamometryczny leżał w pobliżu - nic idę spać bo nic nie wymyślę, w sobotę zobaczymy co pokaże pomiar zbieżności.
Dobrej nocy życzę :-D |
|
|
|
|
robertas
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2, D3, Allroad, 80
Pomógł: 17 razy Wiek: 36 Dołączył: 08 Paź 2009 Posty: 1605 Skąd: ślask
|
Wysłany: 2011-11-11, 02:32
|
|
|
To juz widze ze wina lezy po stronie mechanika....w wielowahaczu chodzi o to ze jak wymieniasz wahacze to dociaga sie wszystkie sruby jak auto stoi na kolach a nie na podnosniku,jak sruby podociaga sie gdy kola wisza to potem gdy auto sie opusci wszystkie wahacze sa nienaturalnie naprezone....ale to podstawa wiadomosci....nie wierze w to zebys kupil wadliwe wahacze...tak ze jedynie winy dopatrywalbym sie u mechaniora;) a powiedz jeszcze...te luzy na kierownicy byly wczesniej albo pojawily sie dopiero teraz???? |
_________________ Klimatyzacja problem Audi.
Amortyzatory, sprężyny, drążki, wahacze, łączniki, stabilizatory Audi.
|
|
|
|
|
|
|
|
robsonik4
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 56 Dołączył: 09 Lip 2010 Posty: 485 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2011-11-11, 08:36
|
|
|
luzów wcześniej nie było, jak kręciłem kierownicą to samochód od razu reagował; nie mogłem wczoraj spać i czytałem na necie o wymianie wahaczy i sporo "mechaników" pisze, że po wymianie trzeba zrobić zbieżność bez gadania, natomiast piszą, że na kanale a najlepiej na podnośniku. |
|
|
|
|
|