Autor |
Wiadomość |
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2017-12-02, 12:20
|
|
|
Pepek napisał/a: | Pomysł tarczy 380 z D4 nie jest zły. Można powiedzieć najprostszy i najtańszy, ale pod warunkiem że się te tarcze ma. |
Hmmm... no właśnie... ale czy na pewno.
A jaka jest dostępność tych tarczy?
380mm z D4?... bo jakoś nie bardzo je widzę
385mm z D3 z ATE są dostępne praktycznie od ręki poza ASO.
Przetaczanie tarcz na mniejszy rozmiar?... czy to warto?
A nie łatwiej jednak założyć zaciski z D3 + oryginalne tarcze 385mm na które i tak wchodzi felga 18"? |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
Pepek
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Przemek
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy Dołączył: 29 Maj 2016 Posty: 528 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: 2017-12-02, 13:06
|
|
|
Dlatego napisałem jak się te tarcze ma czyli np bierzesz całość do swapa z jednego samochodu 380 z D4 w zamienniku to z tego co wiem ma jedynie Zimmerman.
Natomiast co do pomysłu S8/W12 D3 to widzę to tak: kupujesz przepłacony zacisk, który jest nie warty swojej ceny. A tak masz w podobnych jeśli nie dużo niższych pieniądzach zacisk kilka lat młodszy, gdzie nikt jeszcze nie zdążył dorobić ideologii pt. pochodzi z wersji limitowanej więc przemnóżmy cenę x2 czy 3. No i zacisk z D4 wygląda dużo lepiej od tych kowadeł z D3 Tak jak napisałem nie trzeba przetaczać jeśli ktoś nie ma dostępu do tokarki. Można założyć jak jest ewentualnie podciąć minimalnie zacisk. To jest na tej samej zasadzie co 269 na tył do auta gdzie była 20 a obecnie jest 22. Szukasz poliftowych jarzm, podcinasz te co masz albo zakładasz jak jest i latasz i tylko oklepujesz co jakiś czas korozję żeby nie 'szurało'.
Co do 18" jak wspomniałem, Avus I i jak widać u kolegi II wchodzą, łopata też wchodzi, ale 'pająk' mam wrażenie że nie wejdzie, bo już przy 360 jest na żyletki z ramionami.
Można by się jeszcze pokusić o mix, tj. zacisk D4, jarzmo z D3 i całość na 360. Wizualnie byłoby mega, ale nie chce mi się zrzucać zacisku żeby to przymierzyć czy ma to rację bytu. |
_________________ Osiem garów, klima, wtrysk. Warto dla tej chwili żyć.
Pozdrawiam. |
|
|
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2017-12-02, 16:36
|
|
|
Jak już doradzacie przetaczanie tarcz to dopiszcie, że trzeba je jeszcze wyważyć po tej operacji.. |
_________________
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 249 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5156 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2017-12-02, 17:39
|
|
|
krzychu22.p1i napisał/a: | Jak już doradzacie przetaczanie tarcz to dopiszcie, że trzeba je jeszcze wyważyć po tej operacji.. |
Przy przetoczeniu rozmiaru (wysokosc) jak w temacie, przy toczeniu gdy bija jak krzywe (szerokosc), czy w obu przypadkach ? |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2017-12-02, 18:11
|
|
|
Najbardziej przetaczając ze średnicy jest istotniejsze. Z grubościa to tak, że dalej pozostaje to wybranie po wyważaniu i jakoś to będzie.
Mając zacisk z D4 to bym nie pchał przetaczanej 385 a wlożyłbym 360. Te zaciski i gwiazdorskie pojdą nawet na 350 |
_________________
|
|
|
|
|
kubaziel
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: AKG
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Kuba
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 33 Dołączył: 14 Sie 2015 Posty: 113 Skąd: Wroclaw
|
Wysłany: 2017-12-03, 00:47
|
|
|
Jaka nominalnie grubosc tej terczy 385/380? |
|
|
|
|
|
|
|
Pepek
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Przemek
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy Dołączył: 29 Maj 2016 Posty: 528 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: 2017-12-03, 01:01
|
|
|
Obie mają po 36mm. |
_________________ Osiem garów, klima, wtrysk. Warto dla tej chwili żyć.
Pozdrawiam. |
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2018-09-03, 21:17
|
|
|
Jest sens kombinować z zaciskiem/jarzmem od D4 by zyskać te 20 mm? ...to nadal będzie "dwutłoczek" czyli generalnie kupa |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2018-09-04, 08:53
|
|
|
danishow napisał/a: | Jest sens kombinować z zaciskiem/jarzmem od D4 by zyskać te 20 mm? ...to nadal będzie "dwutłoczek" czyli generalnie kupa |
Moim zdaniem raczej nie warto.
Kombinacje z jarzmem + przetaczanie tarcz...
wg. mnie lepiej iść w zestaw S8/W12 z D3 i bo zaciski pasują p&p i tarcze również i masz normalne 385mm bez żadnego przetaczania i dostępne z kilku firm po hurtowniach.
A jak ma być na grubo to już 6-tłoczkowe Brembo od czegoś dopasować |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
Pepek
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Przemek
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy Dołączył: 29 Maj 2016 Posty: 528 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: 2018-09-04, 15:10
|
|
|
Jakie kombinacje z jarzmem? Ten zacisk to klon D3.
A czy warto? Kilka postów wyżej pisałem - jak mam chęć zrobić po taniości na dużej tarczy to biorę D4. Dlaczego? Też już pisałem - nowszy zacisk, zestaw naprawczy pasuje z D3 i nie przepłacam za ideologię S8/W12. Tarcz też toczyć nie trzeba, można podszlifować zacisk. Albo nawet i nie. Żeliwna tarcza sama sobie go przeszlifuje. Aha, przetoczonych tarcz wyważać też nie trzeba, albo takiego udanego tokarza miałem.
Jak ktoś ma chęć, czas i środki żeby się bawić w dorabianie adapterów na CNC dla jakiegoś Porsche czy innego rupiecia - proszę bardzo. Ale czy warto dla w najlepszym wypadku pełnoletniego trupa mając na tacy gotowe rozwiązanie? |
_________________ Osiem garów, klima, wtrysk. Warto dla tej chwili żyć.
Pozdrawiam. |
|
|
|
|
|
|
|
kubaziel
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: AKG
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Kuba
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 33 Dołączył: 14 Sie 2015 Posty: 113 Skąd: Wroclaw
|
Wysłany: 2018-09-04, 22:56
|
|
|
Przemek, a ile za taki zestaw trzeba dac? |
|
|
|
|
Pepek
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Przemek
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy Dołączył: 29 Maj 2016 Posty: 528 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: 2018-09-04, 23:45
|
|
|
Bez znajomości po rozbiórkach około 2000zł zakładając że masz pasujące zwrotnice i dajesz wszystko z używanymi klockami włącznie. Jak nie masz zwrotnic dolicz 1000zł. A że po drodze coś pójdzie nie tak dołóż kolejne 500zł. |
_________________ Osiem garów, klima, wtrysk. Warto dla tej chwili żyć.
Pozdrawiam. |
|
|
|
|
|
|
|
kubaziel
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: AKG
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Kuba
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 33 Dołączył: 14 Sie 2015 Posty: 113 Skąd: Wroclaw
|
Wysłany: 2018-09-05, 12:58
|
|
|
dzieki, ale zwrotnice to talzena trzeba dzis liczyc za sztuke |
|
|
|
|
Pepek
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Przemek
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy Dołączył: 29 Maj 2016 Posty: 528 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: 2020-12-29, 22:25
|
|
|
Pepek napisał/a: | (...)Aha, kwestia kół. O ile w Avusa I wejdzie to w 'pająka' Ronala jestem przekonany że już nie. |
Tak tylko informacyjnie, Ronal na zacisk D4 nie podejdzie. Trzeba dać minimum 15mm dystans. |
_________________ Osiem garów, klima, wtrysk. Warto dla tej chwili żyć.
Pozdrawiam. |
|
|
|
|
|
|
|
|