Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 FL ALL ] Jakie sprężyny podniosą tył auta?  
Autor Wiadomość
Tomek_1988 
Użytkownik


Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: ZF 5HP24A DSL Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 36
Dołączył: 07 Sty 2011
Posty: 17
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-12-18, 08:18   

Czytałem ten wątek ale ja nie chcę obniżać przodu tylko podnieść tył a jak już mówiłem ta cała lista sprężyn i ich oznaczeń i tak nie mówi które oznaczenie jaką twardość oznacza
_________________
Pozdr
Tomek_
 
 
riki76 
Moje A8



Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: było D2ABZ, D3BFM jest D4 CDSB
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Gru 2009
Posty: 709
Skąd: Dolnyśląsk
Wysłany: 2011-12-18, 11:14   

Właśnie Tomek_1988 ma racje, posty na forum nic nie mówią konkretnego, wszyscy podają za rozwiązanie tematu obniżyć przód, tak mam ja i nie jestem do końca zadowolony, owszem auto ładnie wygląda ale komfort jazdy, polskie drogi i krawężniki itp....prowadzą mnie do powrotu aby auto podnieść na orginalne zawieszenie, ale trzeba coś zrobić z tym tyłem bo lipa.
_________________
https://www.youtube.com/watch?v=yGtpl0p0AXs
 
 
pioter 
Master MOD



Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1796
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2011-12-18, 18:11   

Niestety jak ktoś projektował łosiem to nie przewidywał że bagażnik będzie obciążony dodatkowym ciężarem jakim jest butla z gazem . Ciężko będzie znaleźć sprężyny które podniosą tył autka .
_________________
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
 
 
riki76 
Moje A8



Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: było D2ABZ, D3BFM jest D4 CDSB
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Gru 2009
Posty: 709
Skąd: Dolnyśląsk
Wysłany: 2011-12-18, 19:01   

Właśnie myślę że rozwiązaniem może być zastosowanie sprężyn od auta z orginalnie montowanym hakiem one mają oznaczenie 3 szt. zielone kropki a moje są z 2 szt. zielone kropki, projektant z pewnością zakładał że montaż przyczepy do haka to jest większe obciążenie niż bez więc szukam teraz takich sprężyn....
_________________
https://www.youtube.com/watch?v=yGtpl0p0AXs
 
 
Mucholejkolator 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kacper
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 9 razy
Wiek: 39
Dołączył: 27 Cze 2010
Posty: 460
Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-12-18, 20:53   

pioter napisał/a:
Niestety jak ktoś projektował łosiem to nie przewidywał że bagażnik będzie obciążony dodatkowym ciężarem jakim jest butla z gazem . Ciężko będzie znaleźć sprężyny które podniosą tył autka .


Już nie przesadzajmy z tym ciężarem butli i gazu, to nie jest 100 czy 200 kg żeby tył widocznie siedział. Butla waży jakieś 20-30kg a litr gazu ok 0,5 kg co przy pełnym zbiorniku daje jakieś 50-60kg.

Raczej zmęczenie materiału jest tu bardziej kluczowe.

W celu zgłębienia tematu odnośnie oznaczeń to pospisywałem je z listy i wrzuciłem do wyszukiwarki kodów wyposażenia. Nie wiem kto tworzył tą wyszukiwarkę, bo jest mało prezyzyjna, ale wyszło coś takiego:

0JE = Klasa masy pojazdu os przednia >> zakres mas:
0JF = Klasa masy pojazdu os przednia >> zakres mas:
0JN = Klasa masy pojazdu os przednia >> zakres mas: 1021-1054kg
0JG = Klasa masy pojazdu os przednia >> zakres mas: 1329-1428kg
0JH = Klasa masy pojazdu os przednia >> zakres mas: 1ba:1386-1435; 1bj:1386-1435
0JJ = Klasa masy pojazdu os przednia >> zakres mas: 1ba:1436-1495; 1bj:1436-1495
0JK = Klasa masy pojazdu os przednia >> zakres mas: 10
0JL = Klasa masy pojazdu os przednia >> zakres mas: 11


1BA = Pakiet zawiesz. komfortowe
1BG = Regulacja poziomu
1BM = Zawieszenie i amortyzatory europa
1BN = Regulacja w poziomie europa
1BE = Pakiet zawiesz. komfortowe podwozie-
1BT = Zawieszenie i amortyzatory w wyposaż. na złe drogi
1BD = Pakiet zawiesz. komfortowe wersja

Jak widzicie nie uwzględniona jest os tylna, co może sugerować że te oznaczenia odnoszą się albo do osi przedniej albo różnica masy nad tylna osią jest znikoma, to co pisałem kiedyś i nie jest uwzględniana albo nie mam pojęcia o co chodzi i wale farmazony :-P :mrgreen:

Patrzyłem tez na innych forach żeby znaleść te kategorie wagowe, ciężko jest.

Oznaczenie 1BF podobno oznacza wzmocnione zawieszenie tył ale tych w A8 nie ma...
No i to oznaczenie 1BT wygląda dobrze, może to jest jakieś wyższe? :roll: :mrgreen:
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2011-12-19, 01:21   

Mucholejkolator napisał/a:
Już nie przesadzajmy z tym ciężarem butli i gazu, to nie jest 100 czy 200 kg żeby tył widocznie siedział. Butla waży jakieś 20-30kg a litr gazu ok 0,5 kg co przy pełnym zbiorniku daje jakieś 50-60kg.

Raczej zmęczenie materiału jest tu bardziej kluczowe.

Tu w pełni popieram kolegę - miałem A8 D2 FL oraz S8 D2 FL... w obu miałem cyklon LPG i w obu miałem butlę w kole zapasowym ale w żadnym z nich tył auta z powodu butli nie siedział i w żadnym z nich nie miałem efektu motorówki.
Z zawiasami obu aut nie robiłem nic, żadnych modyfikacji, wszystko fabryczne.

Mucholejkolator napisał/a:
1BA = Pakiet zawiesz. komfortowe
1BG = Regulacja poziomu
1BM = Zawieszenie i amortyzatory europa
1BN = Regulacja w poziomie europa
1BE = Pakiet zawiesz. komfortowe podwozie-
1BT = Zawieszenie i amortyzatory w wyposaż. na złe drogi
1BD = Pakiet zawiesz. komfortowe wersja

(...)

Oznaczenie 1BF podobno oznacza wzmocnione zawieszenie tył ale tych w A8 nie ma...
No i to oznaczenie 1BT wygląda dobrze, może to jest jakieś wyższe? :roll: :mrgreen:

Ale to przyznaję i dla mnie jest jakieś niezrozumiałe...
bo może i 1BT to zawieszenie wzmocnione (na złe drogi) ale 1BD to jak nic sportowe zawieszenie montowane w S8 D2 FL (a tu w opisie jakieś komfortowe) a 1BE to zawieszenie sportowe najczęściej spotykane w A8 D2 FL (twarde podobnie jak eSkowe 1BD a z opisu powyżej ma być również jakieś komfortowe) :shock: :roll:
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
Ara$ 
Moje A8


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic FUM
Zasilanie: PB+LPG
Imię: ?
Jeżdzę: A8L D2 AUW
Pomógł: 2 razy
Wiek: 45
Dołączył: 14 Lis 2010
Posty: 444
Skąd: Poznań
Wysłany: 2011-12-23, 20:36   

riki76 napisał/a:
Właśnie myślę że rozwiązaniem może być zastosowanie sprężyn od auta z orginalnie montowanym hakiem one mają oznaczenie 3 szt. zielone kropki a moje są z 2 szt. zielone kropki, projektant z pewnością zakładał że montaż przyczepy do haka to jest większe obciążenie niż bez więc szukam teraz takich sprężyn....


Jeżeli chodzi Ci o:
1 biała kropka/3 zielone kropki

to Cie zasmuce bo mam takie i tył też siedzi, a wogóle to wg VIN nie mam haka.

[ Dodano: 2011-12-23, 20:43 ]
Cytat:
1BD = Pakiet zawiesz. komfortowe wersja


Jak wspomniał FOSS to raczej jest sportowe, przynajmniej u mnie wg VIN mi rozkodowali w serwisie jako:
1BD = pakiet zawieszenia sportowego (20mm) / wersja komfortowa z absorpcją wstrząsów
_________________

 
 
riki76 
Moje A8



Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: było D2ABZ, D3BFM jest D4 CDSB
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Gru 2009
Posty: 709
Skąd: Dolnyśląsk
Wysłany: 2011-12-26, 08:41   

wg ETKA są tylko 3 zielone kropki, tak więc jest nadzieja... :mrgreen:

[ Dodano: 2011-12-29, 19:01 ]
A jedno pytano, sprężyny tylne przed liftem i po lifcie są w budowie i liczbie zwoi takie same?
_________________
https://www.youtube.com/watch?v=yGtpl0p0AXs
 
 
mirales 
Użytkownik


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mirosław
Jeżdzę: Audi A8 D2
Wiek: 51
Dołączył: 27 Paź 2010
Posty: 6
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2012-08-05, 18:19   

Witam
Problem z opadniętym tyłem rozwiązałem rozciągając sprężyny u kowala o 3cm
Koszt to 100zł + demontaż i montaż
Auto stoi równo nawet po zatankowaniu gazu 65l i paliwa pół zbiornika
Myślę że między błotnikiem a kołem podniósł się o około 4cm
Przy wkładaniu znajomy mechanik musiał się trochę namęczyć ale sprawa załatwiona
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2012-08-05, 19:01   

mirales napisał/a:
Problem z opadniętym tyłem rozwiązałem rozciągając sprężyny u kowala o 3cm...

Włosy mi się na głowie jeżą jak czytam coś takiego... Audi A8 i wizyta u kowala :shock:
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
mirales 
Użytkownik


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mirosław
Jeżdzę: Audi A8 D2
Wiek: 51
Dołączył: 27 Paź 2010
Posty: 6
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2012-08-05, 19:36   

Jest warsztat zajmujący się tego typu sprawami a kowal tam pracuje
Dorabiają wszelkiego rodzaju sprężyny i resory do samochodów
Wyciągnięcie przez rozhartowanie i zahartowanie wydaje mi się najlepszym rozwiązaniem
Jak czytam o zastosowaniu podkładek gumowych lub kupowaniu sprężyn twardszych,dłuższych to nie wydaje mi się żeby to było dobrym rozwiązaniem
Jestem zadowolony z podniesienia tyłu i co najważniejsze nie wpłynęło to negatywnie na komfort lub zachowanie auta podczas jazdy
Pozdrawiam
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2012-08-05, 20:52   

A na trwałość sprężyn też nie wpłynęło??
 
 
mirales 
Użytkownik


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mirosław
Jeżdzę: Audi A8 D2
Wiek: 51
Dołączył: 27 Paź 2010
Posty: 6
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2012-08-05, 21:34   

Nie wpłynęło na twardość.
Cała procedura trwała około 2-3 godziny
Oczywiście robi to ktoś kto się na tym zna, czyli kowal,choć w dzisiejszych czasach niektórym kojarzy się z epoką średniowiecza.
Stosowałem tą metodę w różnych autach więc wiem co piszę.
Fakt ,że to nie nowe,ale nie będę obniżał przodu lub kupował twarde sprężyny nie dające gwarancji podniesienia tyłu do góry
Warsztat jest we Wrocławiu ,a sprężyny wymontowałem u znajomego mechanika ,który przy okazji wymieniał mi tarcze i klocki.
 
 
jacenty1400 
Użytkownik


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 3,7Q
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jacek
Jeżdzę: A8 D2, BMW R 1150 Rockster
Wiek: 50
Dołączył: 06 Cze 2012
Posty: 26
Skąd: Polkowice
Wysłany: 2012-08-20, 13:16   

Cześć
Mógł byś dać namiary na tego Kowala z Wrocka.

Pozdrawiam
Jacek
_________________
Jacenty
 
 
riki76 
Moje A8



Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: było D2ABZ, D3BFM jest D4 CDSB
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Gru 2009
Posty: 709
Skąd: Dolnyśląsk
Wysłany: 2012-08-22, 20:44   

mirales daj foto auta z przed operacji "tunning kowal" i po, zastanawiam sie czy sprężyna po takim zabiegu nie straci na swoich własciwościach i po pewnym czasie auto nie siądzie jak wcześniej....ja u siebie dałem podkładki pod sprężyny z tyłu i zmieniłem gniazda osadzające sprężyny (wyrób własny) bo te orginalne nie dały by rady.
_________________
https://www.youtube.com/watch?v=yGtpl0p0AXs
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.