Autor |
Wiadomość |
Tomek_1988
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: ZF 5HP24A DSL Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 36 Dołączył: 07 Sty 2011 Posty: 17 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2011-12-18, 08:18
|
|
|
Czytałem ten wątek ale ja nie chcę obniżać przodu tylko podnieść tył a jak już mówiłem ta cała lista sprężyn i ich oznaczeń i tak nie mówi które oznaczenie jaką twardość oznacza |
_________________ Pozdr
Tomek_ |
|
|
|
|
|
|
|
riki76
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: było D2ABZ, D3BFM jest D4 CDSB
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Gru 2009 Posty: 709 Skąd: Dolnyśląsk
|
Wysłany: 2011-12-18, 11:14
|
|
|
Właśnie Tomek_1988 ma racje, posty na forum nic nie mówią konkretnego, wszyscy podają za rozwiązanie tematu obniżyć przód, tak mam ja i nie jestem do końca zadowolony, owszem auto ładnie wygląda ale komfort jazdy, polskie drogi i krawężniki itp....prowadzą mnie do powrotu aby auto podnieść na orginalne zawieszenie, ale trzeba coś zrobić z tym tyłem bo lipa. |
_________________ https://www.youtube.com/watch?v=yGtpl0p0AXs
|
|
|
|
|
|
|
|
pioter
Master MOD
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1796 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 2011-12-18, 18:11
|
|
|
Niestety jak ktoś projektował łosiem to nie przewidywał że bagażnik będzie obciążony dodatkowym ciężarem jakim jest butla z gazem . Ciężko będzie znaleźć sprężyny które podniosą tył autka . |
_________________ ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
|
|
|
|
|
riki76
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: było D2ABZ, D3BFM jest D4 CDSB
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Gru 2009 Posty: 709 Skąd: Dolnyśląsk
|
Wysłany: 2011-12-18, 19:01
|
|
|
Właśnie myślę że rozwiązaniem może być zastosowanie sprężyn od auta z orginalnie montowanym hakiem one mają oznaczenie 3 szt. zielone kropki a moje są z 2 szt. zielone kropki, projektant z pewnością zakładał że montaż przyczepy do haka to jest większe obciążenie niż bez więc szukam teraz takich sprężyn.... |
_________________ https://www.youtube.com/watch?v=yGtpl0p0AXs
|
|
|
|
|
|
|
|
Mucholejkolator
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kacper
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 9 razy Wiek: 39 Dołączył: 27 Cze 2010 Posty: 460 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2011-12-18, 20:53
|
|
|
pioter napisał/a: | Niestety jak ktoś projektował łosiem to nie przewidywał że bagażnik będzie obciążony dodatkowym ciężarem jakim jest butla z gazem . Ciężko będzie znaleźć sprężyny które podniosą tył autka . |
Już nie przesadzajmy z tym ciężarem butli i gazu, to nie jest 100 czy 200 kg żeby tył widocznie siedział. Butla waży jakieś 20-30kg a litr gazu ok 0,5 kg co przy pełnym zbiorniku daje jakieś 50-60kg.
Raczej zmęczenie materiału jest tu bardziej kluczowe.
W celu zgłębienia tematu odnośnie oznaczeń to pospisywałem je z listy i wrzuciłem do wyszukiwarki kodów wyposażenia. Nie wiem kto tworzył tą wyszukiwarkę, bo jest mało prezyzyjna, ale wyszło coś takiego:
0JE = Klasa masy pojazdu os przednia >> zakres mas:
0JF = Klasa masy pojazdu os przednia >> zakres mas:
0JN = Klasa masy pojazdu os przednia >> zakres mas: 1021-1054kg
0JG = Klasa masy pojazdu os przednia >> zakres mas: 1329-1428kg
0JH = Klasa masy pojazdu os przednia >> zakres mas: 1ba:1386-1435; 1bj:1386-1435
0JJ = Klasa masy pojazdu os przednia >> zakres mas: 1ba:1436-1495; 1bj:1436-1495
0JK = Klasa masy pojazdu os przednia >> zakres mas: 10
0JL = Klasa masy pojazdu os przednia >> zakres mas: 11
1BA = Pakiet zawiesz. komfortowe
1BG = Regulacja poziomu
1BM = Zawieszenie i amortyzatory europa
1BN = Regulacja w poziomie europa
1BE = Pakiet zawiesz. komfortowe podwozie-
1BT = Zawieszenie i amortyzatory w wyposaż. na złe drogi
1BD = Pakiet zawiesz. komfortowe wersja
Jak widzicie nie uwzględniona jest os tylna, co może sugerować że te oznaczenia odnoszą się albo do osi przedniej albo różnica masy nad tylna osią jest znikoma, to co pisałem kiedyś i nie jest uwzględniana albo nie mam pojęcia o co chodzi i wale farmazony :-P :mrgreen:
Patrzyłem tez na innych forach żeby znaleść te kategorie wagowe, ciężko jest.
Oznaczenie 1BF podobno oznacza wzmocnione zawieszenie tył ale tych w A8 nie ma...
No i to oznaczenie 1BT wygląda dobrze, może to jest jakieś wyższe? :roll: :mrgreen: |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2011-12-19, 01:21
|
|
|
Mucholejkolator napisał/a: | Już nie przesadzajmy z tym ciężarem butli i gazu, to nie jest 100 czy 200 kg żeby tył widocznie siedział. Butla waży jakieś 20-30kg a litr gazu ok 0,5 kg co przy pełnym zbiorniku daje jakieś 50-60kg.
Raczej zmęczenie materiału jest tu bardziej kluczowe. |
Tu w pełni popieram kolegę - miałem A8 D2 FL oraz S8 D2 FL... w obu miałem cyklon LPG i w obu miałem butlę w kole zapasowym ale w żadnym z nich tył auta z powodu butli nie siedział i w żadnym z nich nie miałem efektu motorówki.
Z zawiasami obu aut nie robiłem nic, żadnych modyfikacji, wszystko fabryczne.
Mucholejkolator napisał/a: | 1BA = Pakiet zawiesz. komfortowe
1BG = Regulacja poziomu
1BM = Zawieszenie i amortyzatory europa
1BN = Regulacja w poziomie europa
1BE = Pakiet zawiesz. komfortowe podwozie-
1BT = Zawieszenie i amortyzatory w wyposaż. na złe drogi
1BD = Pakiet zawiesz. komfortowe wersja
(...)
Oznaczenie 1BF podobno oznacza wzmocnione zawieszenie tył ale tych w A8 nie ma...
No i to oznaczenie 1BT wygląda dobrze, może to jest jakieś wyższe? :roll: :mrgreen: |
Ale to przyznaję i dla mnie jest jakieś niezrozumiałe...
bo może i 1BT to zawieszenie wzmocnione (na złe drogi) ale 1BD to jak nic sportowe zawieszenie montowane w S8 D2 FL (a tu w opisie jakieś komfortowe) a 1BE to zawieszenie sportowe najczęściej spotykane w A8 D2 FL (twarde podobnie jak eSkowe 1BD a z opisu powyżej ma być również jakieś komfortowe) :shock: :roll: |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
Ara$
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic FUM
Zasilanie: PB+LPG
Imię: ?
Jeżdzę: A8L D2 AUW
Pomógł: 2 razy Wiek: 45 Dołączył: 14 Lis 2010 Posty: 444 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2011-12-23, 20:36
|
|
|
riki76 napisał/a: | Właśnie myślę że rozwiązaniem może być zastosowanie sprężyn od auta z orginalnie montowanym hakiem one mają oznaczenie 3 szt. zielone kropki a moje są z 2 szt. zielone kropki, projektant z pewnością zakładał że montaż przyczepy do haka to jest większe obciążenie niż bez więc szukam teraz takich sprężyn.... |
Jeżeli chodzi Ci o:
1 biała kropka/3 zielone kropki
to Cie zasmuce bo mam takie i tył też siedzi, a wogóle to wg VIN nie mam haka.
[ Dodano: 2011-12-23, 20:43 ]
Cytat: | 1BD = Pakiet zawiesz. komfortowe wersja |
Jak wspomniał FOSS to raczej jest sportowe, przynajmniej u mnie wg VIN mi rozkodowali w serwisie jako:
1BD = pakiet zawieszenia sportowego (20mm) / wersja komfortowa z absorpcją wstrząsów |
_________________
|
|
|
|
|
riki76
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: było D2ABZ, D3BFM jest D4 CDSB
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Gru 2009 Posty: 709 Skąd: Dolnyśląsk
|
Wysłany: 2011-12-26, 08:41
|
|
|
wg ETKA są tylko 3 zielone kropki, tak więc jest nadzieja... :mrgreen:
[ Dodano: 2011-12-29, 19:01 ]
A jedno pytano, sprężyny tylne przed liftem i po lifcie są w budowie i liczbie zwoi takie same? |
_________________ https://www.youtube.com/watch?v=yGtpl0p0AXs
|
|
|
|
|
|
|
|
mirales
Użytkownik
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mirosław
Jeżdzę: Audi A8 D2
Wiek: 51 Dołączył: 27 Paź 2010 Posty: 6 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2012-08-05, 18:19
|
|
|
Witam
Problem z opadniętym tyłem rozwiązałem rozciągając sprężyny u kowala o 3cm
Koszt to 100zł + demontaż i montaż
Auto stoi równo nawet po zatankowaniu gazu 65l i paliwa pół zbiornika
Myślę że między błotnikiem a kołem podniósł się o około 4cm
Przy wkładaniu znajomy mechanik musiał się trochę namęczyć ale sprawa załatwiona |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2012-08-05, 19:01
|
|
|
mirales napisał/a: | Problem z opadniętym tyłem rozwiązałem rozciągając sprężyny u kowala o 3cm... |
Włosy mi się na głowie jeżą jak czytam coś takiego... Audi A8 i wizyta u kowala :shock: |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
mirales
Użytkownik
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mirosław
Jeżdzę: Audi A8 D2
Wiek: 51 Dołączył: 27 Paź 2010 Posty: 6 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2012-08-05, 19:36
|
|
|
Jest warsztat zajmujący się tego typu sprawami a kowal tam pracuje
Dorabiają wszelkiego rodzaju sprężyny i resory do samochodów
Wyciągnięcie przez rozhartowanie i zahartowanie wydaje mi się najlepszym rozwiązaniem
Jak czytam o zastosowaniu podkładek gumowych lub kupowaniu sprężyn twardszych,dłuższych to nie wydaje mi się żeby to było dobrym rozwiązaniem
Jestem zadowolony z podniesienia tyłu i co najważniejsze nie wpłynęło to negatywnie na komfort lub zachowanie auta podczas jazdy
Pozdrawiam |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2012-08-05, 20:52
|
|
|
A na trwałość sprężyn też nie wpłynęło?? |
|
|
|
|
|
|
|
mirales
Użytkownik
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mirosław
Jeżdzę: Audi A8 D2
Wiek: 51 Dołączył: 27 Paź 2010 Posty: 6 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2012-08-05, 21:34
|
|
|
Nie wpłynęło na twardość.
Cała procedura trwała około 2-3 godziny
Oczywiście robi to ktoś kto się na tym zna, czyli kowal,choć w dzisiejszych czasach niektórym kojarzy się z epoką średniowiecza.
Stosowałem tą metodę w różnych autach więc wiem co piszę.
Fakt ,że to nie nowe,ale nie będę obniżał przodu lub kupował twarde sprężyny nie dające gwarancji podniesienia tyłu do góry
Warsztat jest we Wrocławiu ,a sprężyny wymontowałem u znajomego mechanika ,który przy okazji wymieniał mi tarcze i klocki. |
|
|
|
|
jacenty1400
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 3,7Q
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jacek
Jeżdzę: A8 D2, BMW R 1150 Rockster
Wiek: 50 Dołączył: 06 Cze 2012 Posty: 26 Skąd: Polkowice
|
Wysłany: 2012-08-20, 13:16
|
|
|
Cześć
Mógł byś dać namiary na tego Kowala z Wrocka.
Pozdrawiam
Jacek |
_________________ Jacenty |
|
|
|
|
|
|
|
riki76
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: było D2ABZ, D3BFM jest D4 CDSB
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Gru 2009 Posty: 709 Skąd: Dolnyśląsk
|
Wysłany: 2012-08-22, 20:44
|
|
|
mirales daj foto auta z przed operacji "tunning kowal" i po, zastanawiam sie czy sprężyna po takim zabiegu nie straci na swoich własciwościach i po pewnym czasie auto nie siądzie jak wcześniej....ja u siebie dałem podkładki pod sprężyny z tyłu i zmieniłem gniazda osadzające sprężyny (wyrób własny) bo te orginalne nie dały by rady. |
_________________ https://www.youtube.com/watch?v=yGtpl0p0AXs
|
|
|
|
|
|