Autor |
Wiadomość |
greg26
Moje A8
Rocznik: 1993
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Martin
Jeżdzę: VW
Pomógł: 9 razy Wiek: 34 Dołączył: 11 Lut 2010 Posty: 385 Skąd: GA
|
Wysłany: 2010-09-27, 19:47 [D2 FL ALL
] Jakie sprężyny podniosą tył auta?
|
|
|
Temat wałkowany kilka razy,ale nigdzie nie było sensownej odpowiedzi.Problem większości użytkowników a8 po montażu gazu- tył siedzi (najbardziej widać jak benzyna i gaz zalane do pełna).Jedni obniżają przód i wtedy przód się zrównuje z tyłem,ale ja wolałbym zrobić coś z tyłem.W aucie mam sprężyny z 3 zielonymi kropkami(a8 4.2 po lifcie 1999r.).Jak go kupiłem to tył delikatnie siedział,a po montażu gazu przysiadł bardziej.Może ktoś wie jakie oznaczenie sprężyn tylnich ( ilość i kolor kropek) założyć,żeby podnieść auto? |
|
|
|
|
|
|
|
klon_84 [Usunięty]
|
Wysłany: 2010-09-27, 23:08
|
|
|
witaj, oto moich kilka rad:
1) moze by tak sprobowac calkowicie obnizyc auto np o jakies 30mm na przod i tyl sprezyny beda bardziej wzmocnione np Jamexy koszt naprawde nieduzy a autko bedzie wygladalo znośnie zarowno z lpg jak i bez tzn obnizone bedzie stalo caly czas na równi
2) zastosowanie tzw pneumatyki zawiesznie tzn smi sobie regulujemy wysokość jednak zabwy z tym jest duzo a co sie z tym wiaze koszt tez duzy
3) obnizenie przodu o 30mm i zlozenie na tyl orginalnych sprezyn oczywiscie nowych z ASO
4) wywalenie insatalacji gazowej z auta oraz zastosowanie na tyl orgonalnych nowych sprezyn z ASO
5) jesli ktos chce poczuc kazdy kamyczek na drodze zmana zawieszenia na gwintowe efekt wizualny podobny co pisalem w punkcie 1) lecz znacznie drozsze rozwiaznie
sposobow jest troche wiec moze coś wykombinujesz ja mialem podobny problem i zestosowalem punk 4) i pozbylem sie instali i zlozylem nowe sprezyny auto ladnie stoi ;-) |
|
|
|
|
|
|
|
artekk
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Arturo
Jeżdzę: A8
Pomógł: 4 razy Dołączył: 20 Lut 2010 Posty: 192 Skąd: kujawsko-pomorskie
|
Wysłany: 2010-09-27, 23:12
|
|
|
Kolego, czy posiadasz ETKA'ę?
Jeśli nie, to ściągnij i zainstaluj.
Wleź pod auto i spójrz, jakie oznaczenia mają Twoje springi.
Poźniej zajrzyj do Etki i odczytaj jaka to sprężyna. Szczególnie jakie ma oznaczenie np. 0YT, 0YU, 0YV, jest to tzw. "Weight range", czyli im dalsza literka alfabetu po "Y", tym sprężyna twardsza. Popatrz na tabelkę w ETKA i poszukaj sprężyny twardszej od swojej, oznaczenie - ilość pasków, kolory itp. masz podane - i takich sprężyn szukaj
U mnie dupa nie siada, mam LPG i ori sprężyny. Auto stoi równo, linia chromów idzie lekko w klin, czyli jest jak być powinno.
Zbiornik LPG zatankowany na FULL, to jakby jedna osoba usiadła na kanapie, więc chyba dupa nie powinna znacząco siadać? |
_________________ Jest BMW E60 525dA na koksie. Ps: https://a6klub.pl
|
|
|
|
|
Mucholejkolator
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kacper
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 9 razy Wiek: 38 Dołączył: 27 Cze 2010 Posty: 460 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2010-09-27, 23:26
|
|
|
Jeśli nie chcesz obniżać przodu pojedź np. do firmy: "Resory-Łodygowa"
i zamontują Ci mocniejsze sprężyny na tył. Koszt 400 zł. Dowiadywałem się.
Z kropkami będzie Ci ciężko coś dobrać innego na tył, bo masa tyłu we wszystkich A8 w quattro jest podobna. Gdybyś miał 2.8 w manualu i ośkę to założenie od 4.2 w quattro pewnie coś by zmieniło. A tak już nie nic cięższego od Twojej. Chyba że założysz od A8 Avant ;-) Pozdro
Ps. ja dzisiaj założyłem macpersony na przód od 2.8...ale wrażenia wizualne oraz z jazdy w innym temacie opiszę :-D |
|
|
|
|
|
|
|
sebos17
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.8
Skrzynia: 6HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sebastian
Jeżdzę: X5 E53 4.8is
Pomógł: 12 razy Dołączył: 09 Sty 2010 Posty: 623 Skąd: Bielsk Podlaski
|
Wysłany: 2010-09-28, 07:36
|
|
|
Mucholejkolator napisał/a: | Gdybyś miał 2.8 w manualu i ośkę to założenie od 4.2 w quattro pewnie coś by zmieniło. |
mówisz że coś pomoże? ja mam właśnie taką konfigurację a tyłeczek mi troszkę siedzi. Bardzo chciałbym obniżyć przód, jednak stan naszych dróg oraz zeszłoroczna zima odciągają mnie od tego pomysłu. |
|
|
|
|
klon_84 [Usunięty]
|
Wysłany: 2010-09-28, 11:18
|
|
|
Ja mam w swojej przód na jamexach i nie ma tragedii, choć z drugiej strony komfort jazdy odczuwalnie się pogorszył ;-) |
|
|
|
|
|
|
|
Mucholejkolator
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kacper
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 9 razy Wiek: 38 Dołączył: 27 Cze 2010 Posty: 460 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2010-09-28, 12:48
|
|
|
sebos17 napisał/a: | Mucholejkolator napisał/a:
Gdybyś miał 2.8 w manualu i ośkę to założenie od 4.2 w quattro pewnie coś by zmieniło.
mówisz że coś pomoże? ja mam właśnie taką konfigurację a tyłeczek mi troszkę siedzi. Bardzo chciałbym obniżyć przód, jednak stan naszych dróg oraz zeszłoroczna zima odciągają mnie od tego pomysłu. |
No widzisz, złego słowa użyłem nie "pewnie" tylko raczej "może"... z tego co piszesz w Twoim przypadku nieznacznie albo nic nie zmieniła ta konfiguracja. Ale Ty też masz quattro a nie ośkę. Stąd napisałem że tył auta we wszystkich guattro ma podobną wagę. Potwierdza to także fakt ,że jak kupowałem nowe sprężyny na tył (zamienniki) to było właśnie tylko wyszczególnione: Audi A8 quattro. Silnik jest nieważny bo jest nie nad tą osią.
[ Dodano: 2010-09-28, 15:07 ]
sebos17 napisał/a: | Bardzo chciałbym obniżyć przód, jednak stan naszych dróg oraz zeszłoroczna zima odciągają mnie od tego pomysłu. |
przeczytaj co napisałem w tym poście o obniżeniu przodu:
http://www.a8team.pl/topi...?start=30#24856 |
|
|
|
|
artekk
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Arturo
Jeżdzę: A8
Pomógł: 4 razy Dołączył: 20 Lut 2010 Posty: 192 Skąd: kujawsko-pomorskie
|
Wysłany: 2010-09-28, 14:17
|
|
|
Mucholejkolator napisał/a: | Z kropkami będzie Ci ciężko coś dobrać innego na tył, bo masa tyłu we wszystkich A8 w quattro jest podobna. |
Powiem krótko - nie jest tak jak piszesz.
A co np. z autami, które mają fabryczny hak? Muszą mieć inne springi.
Firma dobierała sprężyny do obciążenia, które było determinowane przez dodatkowe wyposażenie i dotyczyło to jak najbardziej tylnej osi.
Zachwycony Jamexami sprzedałem swoje dedykowane tylne sprężyny oznaczone jako 0YT - Weight range 18. Chcąc wrócić do fabrycznego zawieszenia musiałem kupić używki, jednak znalezienie takich jak miałem okazało się niemożliwe. Kupiłem oryginalne springi Audi od A8 3.3TDI, oznaczone 0YU - Weight range 19.
Dupa stoi zauważalnie wyżej, niż kiedyś na dedykowanych springach. Mam LPG i auto wygląda proporcjonalnie. |
_________________ Jest BMW E60 525dA na koksie. Ps: https://a6klub.pl
|
|
|
|
|
|
|
|
Mucholejkolator
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kacper
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 9 razy Wiek: 38 Dołączył: 27 Cze 2010 Posty: 460 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2010-09-28, 16:59
|
|
|
artekk napisał/a: | Mucholejkolator napisał/a:
Z kropkami będzie Ci ciężko coś dobrać innego na tył, bo masa tyłu we wszystkich A8 w quattro jest podobna.
Powiem krótko - nie jest tak jak piszesz.
A co np. z autami, które mają fabryczny hak? Muszą mieć inne springi.
Firma dobierała sprężyny do obciążenia, które było determinowane przez dodatkowe wyposażenie i dotyczyło to jak najbardziej tylnej osi. |
Masz rację, dlatego napisałem, że jest podobna, a nie taka sama oczywiście mogą się różnić, ale nie jest to tak znaczące w stosunku do różnej masy gamy silników. Dlatego też przeważnie tańsze sprężyny zamienne robią tylko jednego typu na ogólnie quattro tył.
I dlatego poleciłem koledze greg26, zabieg założenia dorabianych wzmocnionych sprężyn bo prędzej się sfajda niż znajdzie gdzieś po kropach na szrocie sprężyny od wersji z hakiem, pancernym kołem zapasowym, stalowym podnośnikiem i fabryczną instalacja gazową ;-)
artekk napisał/a: | Zachwycony Jamexami sprzedałem swoje dedykowane tylne sprężyny oznaczone jako 0YT - Weight range 18. Chcąc wrócić do fabrycznego zawieszenia musiałem kupić używki, jednak znalezienie takich jak miałem okazało się niemożliwe. Kupiłem oryginalne springi Audi od A8 3.3TDI, oznaczone 0YU - Weight range 19.
Dupa stoi zauważalnie wyżej, niż kiedyś na dedykowanych springach. Mam LPG i auto wygląda proporcjonalnie. |
Oczywiście, że tak ale weź pod uwagę jeszcze ewentualne zużycie Twoich dedykowanych sprężyn i amorów w stosunku do tych co nabyłeś potem. |
|
|
|
|
artekk
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Arturo
Jeżdzę: A8
Pomógł: 4 razy Dołączył: 20 Lut 2010 Posty: 192 Skąd: kujawsko-pomorskie
|
Wysłany: 2010-09-28, 17:21
|
|
|
Mucholejkolator
Jakoś mam awersję do tzw. dorabiania czegoś do A8
Tak się złożyło, że kupiłem pierwsze z brzegu sprężyny z allegro, oczywiście sprzedawca podał mi wcześniej oznaczenia, dzięki czemu wiedziałem co biorę. ETKA, to naprawdę dobra rzecz
Fakt, że Bilsteiny mogą mieć niewielki wpływ na wysokość, choć wg mnie głównie sprężyny o tym decydują. |
_________________ Jest BMW E60 525dA na koksie. Ps: https://a6klub.pl
|
|
|
|
|
|
|
|
colln
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 54 Dołączył: 20 Cze 2010 Posty: 969 Skąd: P.T.
|
Wysłany: 2010-09-28, 20:21
|
|
|
Mucholejkolator napisał/a: | Chyba że założysz od A8 Avant ;-) | dobre dobre
a nie ma jakiś gum trochę grubszych do wsadzenia pomiędzy nadwozie a sprężynę? |
|
|
|
|
Ara$
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic FUM
Zasilanie: PB+LPG
Imię: ?
Jeżdzę: A8L D2 AUW
Pomógł: 2 razy Wiek: 45 Dołączył: 14 Lis 2010 Posty: 444 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2011-03-16, 17:01
|
|
|
Podłacze sie do tematu:
1 biała kropka/3 zielone kropki
według poniższego artykułu:
http://www.a8team.pl/topi...=spr%EA%BFyn%2A
maja takie oznaczenie:
coil spring / 1 paint mark / 3 paint marks / for vehicles with sports-type running gear / F 4D-W-000 001>>
white green / PR-1BE/0JH; PR-1BD/0JH
(34) 4D0411105BC.
coil spring / 1 paint mark / 3 paint marks / for vehicles with sports-type running gear / F >> 4D-V-020 000
white green / manual- gearbox: AGH,AEM,ABZ; air condit., 5-speed automatic: ACK; 6-speed man. gearbox AHC,AKH
(34) 4D0411105BC
Jakie założyc tu spręzyny zeby podnieść trochę tył ponieważ lekko opada.
Zawieszenie wg VIN - 1BD.
[ Dodano: 2011-03-16, 19:43 ]
Tutaj znowu jest coś innego:
http://www.a8team.pl/topics15/91.htm
coil spring / 1 paint mark / 3 paint marks / for vehicles with sports-type running gear / F 4D-T-001 801>> 4D-T-008 500*
white green / 5-speed automatic: AEW
(34) 4D0411105BC
coil spring / 1 paint mark / 3 paint marks / for vehicles with sports-type running gear / F >> 4D-V-012 501*
white green / air condit.; 5-speed automatic: AEW,AKJ
(34) 4D0411105BD |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
riki76
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: było D2ABZ, D3BFM jest D4 CDSB
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Gru 2009 Posty: 709 Skąd: Dolnyśląsk
|
Wysłany: 2011-12-06, 19:31
|
|
|
Koledzy mam zawieszenie wg VIN - 1BA Standard suspension / shock absorption z chęcią wróciłbym do właśnie do niego, obecnie mam założone jamexy auto owszem :mrgreen: pięknie sie prezentuje ale czasami na Polskich drogach doznaje szoku (raz już wydech spawałem). Chcę załozyć standardowe zawieszenie i auto podnieść ale muszę podnieść też tył auta bo na standardzie tył był "oklapniety" (dlatego wstawiłem jamexy) no i właśnie jakie sprężyny dać na tył aby je podnieść. Może ktoś ma takie same zawieszenie i nie ma problemu z opadniętym tyłem
[ Dodano: 2011-12-14, 16:53 ]
Czy sprężyny tylne od Diesla 3.3 sa twardsze niż Benzyny 4.2? Może wrzucając na tył takie springi podniosa audike o ile są twardsze....?
[ Dodano: 2011-12-16, 12:30 ]
Albo inna myśl....sprężyny od 4.2 ale fabrycznie z hakiem sprawdziłem w ETKA moje sprężyny tylne maja oznaczenie 2 szt zielone kropki a z hakiem mają 3 szt. zielone kropki co znaczy chyba że sa twardsze....chyba że się mylę??? |
_________________ https://www.youtube.com/watch?v=yGtpl0p0AXs
|
|
|
|
|
Tomek_1988
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: ZF 5HP24A DSL Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 36 Dołączył: 07 Sty 2011 Posty: 17 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2011-12-17, 23:49
|
|
|
Podłączam się
Mam ten sam problem - butla w kole = opadnięty tył
Sprawdzałem już i mam sprężyny
- tył - dwie zielone kropki
- przód - trzy białe + jedna czerwona
Orientuje się ktoś jak te kropki opisują twardość sprężyn???
Przeczytałem wszystko powyżej, łącznie z tym wątkiem gdzie wypisane były różne sprężyny i ich oznaczenia ale i tak nie powiedziało mi to jakie sprężyny muszę kupić żeby podnieść tył.
Czy trop jaki nadał riki jest właściwy???
Czy sprężyny mające trzy zielone kropki są twardsze od tych z dwiema zielonymi kropkami???
Czy stosował już ktoś takie rozwiązanie tego problemu???
Czy sprężyny od D2 LIFT pasują do D2 przed liftem, albo czy od diesla 3.3 można założyć do benzyny 4.2??? |
_________________ Pozdr
Tomek_ |
|
|
|
|
|
|
|
pioter
Master MOD
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1795 Skąd: Włocławek
|
|
|
|
|
|