Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 FL ALL ] Kolektor ssący, wyjęcie wałków z klapkami  
Autor Wiadomość
michalwruszak 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 10 Kwi 2013
Posty: 2082
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2014-09-08, 20:39   [D2 FL ALL ] Kolektor ssący, wyjęcie wałków z klapkami

Pytanie takie - jak wyciagnąc te wałki gdzie są klapki sterujące , najlepiej by ich nie uszkodzić





Zmiana TAGu na ogólny dla FL
krzychu22.p1i
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2014-09-08, 20:58   

rozkręcić korektor ;) ?
 
 
michalwruszak 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 10 Kwi 2013
Posty: 2082
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2014-09-08, 21:01   

Rozkręcony już
_________________
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3149
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2015-05-29, 09:38   

Dla potomnych:

Rozkręca się kolektor na pół. Następnie trzeba wykręcić śrubkę (imbus 4) z ośki i zdjąć ramię. Lejemy wd40 lub podobnym odrdzewiaczem na tuleje aby rozruszać ośki. Następnie wykręcamy 2 śrubki (torx30) mocujące kołnierz ośki i lejąc wd40 staramy się go wyciągnąć. Ośka z klapkami wychodzi. Uważamy na małe simmeringi i oringi! Całość czyścimy zmywaczem i delikatnym pędzelkiem (o ile kolektor jest wyjęty z auta). Składamy w odwrotnej kolejności a kolektor uszczelniamy masą.

Robota prosta.

Aha zwróćcie jeszcze uwagę w samym kolektorze na 8 małych śrubek bo potrafią być poodkręcane - a czym to grozi we wnętrzu podciśneinia to wiadomo..! Jest ich po 4 na połówce kolektora (torx15).
_________________
 
 
gacuś 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Andrzej
Jeżdzę: S8
Dołączył: 27 Gru 2013
Posty: 201
Skąd: Kraków
Wysłany: 2015-05-29, 20:43   

witam,podepne sie pod temat,mam pytanko gdzie dokładnei znajdują się te gruszki od klapek i jak powinny działać?zauważyłem jedną z przodu,ale jak zapaliłem auto to nie drgnęła,dopiero jak dodałem mocno gazu to ją zassało,czy tak ma to działac?jak ją poruszam to chodzi lekko,a gdzie jest druga?tez ma tak działać?
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3149
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2015-05-29, 22:44   

Przedlift ma tylko jedną gruchę z przodu silnika do kolektora i ma się ona wciągać dopiero pod obciążeniem. Modele po lifcie mają 2 gruszki i one się po zapaleniu troszkę zasysają a jak dasz w palnik to powinny na maxa.

Czy dźwignia chodzi lekko (pomijając napięcie sprężyny)?
_________________
 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2015-05-29, 22:52   

krzychu22.p1i napisał/a:
po lifcie mają 2 gruszki i one się po zapaleniu troszkę zasysają a jak dasz w palnik to powinny na maxa
Przy odpaleniu zasysają się obie na maxa, przy dodaniu gazu (ruszaniu) jedna się otwiera ...przy wyższych obrotach otwiera się druga a ta pierwsza zamyka.
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
gacuś 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Andrzej
Jeżdzę: S8
Dołączył: 27 Gru 2013
Posty: 201
Skąd: Kraków
Wysłany: 2015-05-30, 09:44   

krzychu22.p1i napisał/a:
Przedlift ma tylko jedną gruchę z przodu silnika do kolektora i ma się ona wciągać dopiero pod obciążeniem. Modele po lifcie mają 2 gruszki i one się po zapaleniu troszkę zasysają a jak dasz w palnik to powinny na maxa.

Czy dźwignia chodzi lekko (pomijając napięcie sprężyny)?

czyli u mnie jest ok,bo właśnie wciaga ją jak dam w palnik.jak poruszam to chodzi lekko.
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2015-05-30, 12:28   

krzychu22.p1i napisał/a:
Modele po lifcie mają 2 gruszki i one się po zapaleniu troszkę zasysają a jak dasz w palnik to powinny na maxa.

Generalnie nie ma czegoś takiego jak "zasysają się trochę" - tu jest tryb pracy 0-1 czyli albo są "puszczone" albo "zassane".

danishow napisał/a:
Przy odpaleniu zasysają się obie na maxa, przy dodaniu gazu (ruszaniu) jedna się otwiera ...przy wyższych obrotach otwiera się druga a ta pierwsza zamyka.

Generalnie w po-liftach, tak jak pisałeś, w 3.7 i 4.2 V8 kolektor dolotowy przełącza się 2 razy i dzięki temu ma 3 długości (długi, średni, krótki) - podobnie jest w D3 3.7V8 BFL
W S8D2, jak dobrze kojarzę, kolektor przełącza się jednak tylko raz i tym samym ma tylko 2 długości (długi i krótki) - tak jest też w D3 4.2V8 BFM.
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
krisker 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 28 Lip 2015
Posty: 607
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2016-05-18, 13:00   

Pozwolę sobie na sprecyzowanie informacji. W ELSIE napisano, że pierwszy obieg uruchomić ma się ok. 3300 obrotów, a drugi po 5000.

Sterowanie skracaniem można zaobserwować w grupie 095 blok 4:
OFF - skracanie wyłączone
1 - obieg 1
2 - obieg 2

Jeśli cały czas OFF, to problem z zaworami przy gruszkach lub podciśnieniem. Jeśli natomiast pojawia się 1 i 2, a skracanie nie działa, to albo dźwignie, albo gruszki, albo coś wewnątrz kolektora. Wkrótce będę swój otwierał, to postaram się zrobić kilka fotek.

Są to dane dla poliftów A8 (nie S8).
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2016-05-18, 13:06   

Potwierdzam. Mozna nawet w VCDS zrobić test tego.
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2016-05-18, 13:45   

krisker napisał/a:
Pozwolę sobie na sprecyzowanie informacji. W ELSIE napisano, że pierwszy obieg uruchomić ma się ok. 3300 obrotów, a drugi po 5000.

Sterowanie skracaniem można zaobserwować w grupie 095 blok 4:
OFF - skracanie wyłączone
1 - obieg 1
2 - obieg 2

Jeśli cały czas OFF, to problem z zaworami przy gruszkach lub podciśnieniem. Jeśli natomiast pojawia się 1 i 2, a skracanie nie działa, to albo dźwignie, albo gruszki, albo coś wewnątrz kolektora. Wkrótce będę swój otwierał, to postaram się zrobić kilka fotek.

Są to dane dla poliftów.

Warto zauważyć, że S8 D2 FL ma inaczej. Tam kolektor przełącza się tylko w dwóch pozycjach, ON/OFF :)
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
krisker 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 28 Lip 2015
Posty: 607
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2016-05-18, 13:47   

Poprawiłem, dzięki.
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3149
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2016-05-18, 15:33   

krisker napisał/a:
Wkrótce będę swój otwierał, to postaram się zrobić kilka fotek.


Będzie wyglądał podobnie jak tu (mojego autorstwa z d3): :D

_________________
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2016-05-18, 15:35   

FOSS napisał/a:
Warto zauważyć, że S8 D2 FL ma inaczej. Tam kolektor przełącza się tylko w dwóch pozycjach, ON/OFF


Jak w ABZcie :)

A z D3 nie podejda kolektory ?? :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje anime

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.