Autor |
Wiadomość |
uszek
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 18 razy Wiek: 38 Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 857 Skąd: RZ
|
Wysłany: 2012-05-11, 12:31
|
|
|
sylwekr napisał/a: | Jak rozpracuję temat zrobię instrukcję. |
Mnie by wystarczyl schemat do AQF i generalnie nic wiecej jako ze pracuje w tych sprawach to kwestia znalezienia czasu i zrobienia drutów |
|
|
|
|
|
|
|
Cris9222
Użytkownik
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.4
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krystian
Jeżdzę: A6 C5
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Kwi 2012 Posty: 7 Skąd: Koło/Wielkopolska
|
Wysłany: 2012-05-12, 10:32
|
|
|
uszek, ogólnie ciężko ze schematami do A8.. ;/
niestety AQF nie występował A6.. więc wątpię, że będę miał taki schemat, ale poszukam w wolnej chwili ;-) |
_________________ Pomogłem? -> naciśnij 'Pomógł' |
|
|
|
|
|
|
|
uszek
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 18 razy Wiek: 38 Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 857 Skąd: RZ
|
Wysłany: 2012-05-12, 21:51
|
|
|
Cris9222 napisał/a: | niestety AQF nie występował A6.. więc wątpię, że będę miał taki schemat, ale poszukam w wolnej chwili ;-) |
bede wdzieczny |
|
|
|
|
Cris9222
Użytkownik
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.4
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krystian
Jeżdzę: A6 C5
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Kwi 2012 Posty: 7 Skąd: Koło/Wielkopolska
|
|
|
|
|
|
|
|
uszek
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 18 razy Wiek: 38 Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 857 Skąd: RZ
|
Wysłany: 2012-05-13, 09:57
|
|
|
masz piwo! |
|
|
|
|
sylwekr
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sylwek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 20 razy Wiek: 47 Dołączył: 30 Lis 2010 Posty: 674 Skąd: Łowicz
|
Wysłany: 2012-08-20, 16:15
|
|
|
Cris9222 napisał/a: | http://imageshack.us/photo/my-images/33/nowyobrazmapybitowejac.png/
naszukalem się, ale znalazlem, żywcem do A8 4,2 AQF :-) |
Ja w końcu podłączyłem u siebie tempomat. Powyższy schemat idealnie pasuje również do 2.8 AQD - kolory przewodów i piny identycznie. Prawdopodobnie we wszystkich poliftach można zastosować powyższy schemat. 3 godzinki roboty aby wymienić manetkę, zrobić okablowanie i aktywować tempomat. Dzisiaj miałem dłuższą trasę i na autostradzie korzystałem :-) |
|
|
|
|
|
|
|
uszek
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 18 razy Wiek: 38 Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 857 Skąd: RZ
|
Wysłany: 2012-09-18, 09:45
|
|
|
Sylwek a powiedz mi gdzie sie wpinales kablami? jak z prowadzeniem wiazki, bardziej mi chodzi o to czy trzeba w jakas kostke czy prosto w sterownik, gdzie go znalazles? Generalnie tez sie do tego przymierzam ale generalnie z czasem brak, ledwo wymienilem ostatnio czujnik poziomowania.Ale zawsze jak ktos cos wiecej nakresli to bede mial mniej pracy z szukaniem co gdzie i jak.
Pozdrawiam |
|
|
|
|
sylwekr
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sylwek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 20 razy Wiek: 47 Dołączył: 30 Lis 2010 Posty: 674 Skąd: Łowicz
|
Wysłany: 2012-09-18, 09:59
|
|
|
Kabelki
1) Potrzebujesz zasilanie. Musi być "po stacyjce" Ja wziąłem ze skrzynki bezpiecznikowej pod nogami pasażera, dodatkowo dołożyłem bezpiecznik. Można też wziąść z ECU, znaleźć przewód zasilający miernikiem i stamtąd pociągnąć zasilanie. Możliwości jest wiele. Musi być napięcie +12 jak przekręcisz kluczyk
2)Resztę przewodów wpinasz w wiązkę która idzie do ECU - Komora silnika, po prawej stronie, trzeba odkręcić kilka wkrętów od góry i masz na wierzchu sterownik silnika. Odpinasz akumulator przed grzebaniem, odpinasz złacze i sprawdzasz wg schematu przewody. NA wtyczce piny masz ponumerowane. U mnie wszystkie kolory się zgadzały dokładnie ze schematem. Ja jak znalazłem interesujący przewód przed wtykiem go odizolowałem i dolutowałem przewód idący od manetki. Tak robisz ze wszystkimi przewodami. Izolujesz, spinasz, podpinasz VAG-a aktywujesz tempomat i to wszystko
Wiązkę u siebie poprowadziłem od manetki przeszedłem za kierownicą w ścianie grodziowej był otwór z zaślepką gumową - wyciąłem otwór i już dalej przy podszybiu do skrzynki z ECU |
|
|
|
|
|
|
|
kmicic-lt
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Leszek
Jeżdzę: S8 D2 [AHC]
Pomógł: 4 razy Wiek: 44 Dołączył: 25 Paź 2011 Posty: 386 Skąd: 3-miasto/Oslo
|
Wysłany: 2014-02-03, 09:33
|
|
|
Nie moge nigdzie znaleźć info, jak aktywować tempomat przez VAG-a. Czy ktoś wykonywał taka operację? |
|
|
|
|
shaqal
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 24 razy Dołączył: 13 Kwi 2012 Posty: 567 Skąd: Grudziądz / Gdańsk
|
Wysłany: 2014-02-03, 10:51
|
|
|
Trzeba aktywowac w sterowniku silnika oraz wskaźnikach. |
|
|
|
|
|
|
|
kmicic-lt
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Leszek
Jeżdzę: S8 D2 [AHC]
Pomógł: 4 razy Wiek: 44 Dołączył: 25 Paź 2011 Posty: 386 Skąd: 3-miasto/Oslo
|
Wysłany: 2014-02-03, 13:01
|
|
|
Tzn. jak aktywować - bo nigdy nic nie aktywowałem przez samego VAG-a. Nie trzeba gdzieś wpisywać jakichs wartości? |
|
|
|
|
DanioUK
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 5.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Damien
Jeżdzę: Audi S8 & Audi Cabrio
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Sty 2012 Posty: 108 Skąd: Skelmersdale/Rybnik
|
Wysłany: 2014-02-03, 13:21
|
|
|
Wchodzimy w opcję silnika,w kanale 6 jesli pokazuje sie 255 to znaczy ze tempomat jest nie aktywny,wtedy w kodowaniu silnika zamiast 0 wpisujecie 11463 i tyle |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
kmicic-lt
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Leszek
Jeżdzę: S8 D2 [AHC]
Pomógł: 4 razy Wiek: 44 Dołączył: 25 Paź 2011 Posty: 386 Skąd: 3-miasto/Oslo
|
Wysłany: 2014-02-05, 10:42
|
|
|
Mam pytanko odnosnie schematu instalacji tempomatu.
1. Co oznaczają cyferki zaznaczone na czerwono - czy to są numery pin od komputera silnika?
2. Co oznaczają cyferki zazn. na niebiesko - czy to są oznaczenia pin-ów komputera silnika?
|
|
|
|
|
DanioUK
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 5.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Damien
Jeżdzę: Audi S8 & Audi Cabrio
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Sty 2012 Posty: 108 Skąd: Skelmersdale/Rybnik
|
Wysłany: 2014-02-05, 11:42
|
|
|
Te punkty na czerwono posylaja cie do numerkow ktore wlasnie zaznaczyles na niebiesko. Schemat czasem jest obszerny dlatego elsa pomaga sobie sposobem podpisujac kazdy kabelek idacy gdzies dalej na schemacie, |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2014-02-05, 12:11
|
|
|
Cyferki "czerwone" są powiązane z cyferkami "niebieskimi". Patrzysz pionowo w dół. Kable z "czerwonym" 5 i 8 są nad "niebieskim" 16. Teraz cofasz się stronę wcześniej i nad "niebieskim" 5 i 8 będziesz miał "czerwone" 16 - to są kontynuacje tych przewodów |
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
|