Autor |
Wiadomość |
kmicic-lt
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Leszek
Jeżdzę: S8 D2 [AHC]
Pomógł: 4 razy Wiek: 44 Dołączył: 25 Paź 2011 Posty: 386 Skąd: 3-miasto/Oslo
|
Wysłany: 2014-02-05, 13:55
|
|
|
Ok. Tylko czy te cyferki należą do pin-ów komputera silnika, czy odnoszą się one do innych odbiorników? Znalazłem schematy elektr. - spróbuje dojść do czego służą. Chyba, że ktoś wie - to niech napisze |
|
|
|
|
|
|
|
kmicic-lt
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Leszek
Jeżdzę: S8 D2 [AHC]
Pomógł: 4 razy Wiek: 44 Dołączył: 25 Paź 2011 Posty: 386 Skąd: 3-miasto/Oslo
|
Wysłany: 2014-02-05, 14:25
|
|
|
Czy to może, jest listwa uziemienia? |
|
|
|
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2014-02-05, 16:12
|
|
|
W tym przypadku cyferki 5, 8 i 9 należą do pinów przełącznika tempomatu. |
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
kmicic-lt
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Leszek
Jeżdzę: S8 D2 [AHC]
Pomógł: 4 razy Wiek: 44 Dołączył: 25 Paź 2011 Posty: 386 Skąd: 3-miasto/Oslo
|
Wysłany: 2014-02-05, 18:09
|
|
|
Gdzie to wyczytałeś, jakoś w tym schemacie nie mogę do tego dojść.
Heh, teraz dopiero to zrozumiałem . Trzeba najpierw nauczyć sie czytać schematy. |
|
|
|
|
|
|
|
kmicic-lt
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Leszek
Jeżdzę: S8 D2 [AHC]
Pomógł: 4 razy Wiek: 44 Dołączył: 25 Paź 2011 Posty: 386 Skąd: 3-miasto/Oslo
|
Wysłany: 2014-02-05, 18:58
|
|
|
A gdzie mogę znaleźć z tego schematu
- A27 -Połaczenie (sygnał prędkości), w desce rozdzielczej wiązki przewodów
lub
- J218 Combi-procesor w desce rozdzielczej panelu, czy to jest komputer silnika? |
|
|
|
|
DanioUK
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 5.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Damien
Jeżdzę: Audi S8 & Audi Cabrio
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Sty 2012 Posty: 108 Skąd: Skelmersdale/Rybnik
|
Wysłany: 2014-02-05, 19:07
|
|
|
J218 to jest licznik i cyfry 5,8,9 to nie sa piny lecz pozycje schematu. Musze dalej zerknac na schemat gdzie ida. Napisze to jak wroce z roboty |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
kmicic-lt
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Leszek
Jeżdzę: S8 D2 [AHC]
Pomógł: 4 razy Wiek: 44 Dołączył: 25 Paź 2011 Posty: 386 Skąd: 3-miasto/Oslo
|
Wysłany: 2014-02-05, 19:37
|
|
|
Cyfry 5,8,9 to już wiem gdzie idą - przełącznik tempomatu. Tylko nie mogę rozgryść gdzie mam podłączyć lub sie wpiąć - jak najbliżej- z przewodem biało-niebieskim z pozycji nr.9 kostki tempomatu (J213).
Chyba, że sie podepnę pod sterownik komputera - jak będzie taki sam kolor - tylko nie wiem czy będzie OK? |
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2014-02-05, 20:10
|
|
|
Oryginalnie punkty złączne dla przewodów brązowego, biało-niebieskiego i czerwono-czarnego są we wiązce w okolicy puszki ECU na podszybiu. Poniżej masz poglądowe zdjęcie jak to wygląda. Tam, gdzie są kable i punkty złączne, cała wiązka jest owinięta taśmą parcianą i trochę rozcinania jest, żeby się do tego dobrać.
Sygnał prędkości można* jednak wziąć zza licznika (J218) - 23 pin czerwonej kostki.
*jeszcze nie montowałem tempomatu, więc nie wiem czy podpięcie się tam nie będzie siało jakichś zakłóceń. Ja u siebie raczej połączę wszystko tak, jak w oryginale. |
_________________ Four rings to rule them all |
Ostatnio zmieniony przez gtfan 2014-02-05, 20:48, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
|
|
|
uszek
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 18 razy Wiek: 38 Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 857 Skąd: RZ
|
Wysłany: 2014-02-05, 20:29
|
|
|
gtfan, nawet nie wiedziałem ze są takie złączki, ale dobrze wiedzieć.
Tam bedzie bardzo prosto znaleźc po kolorach kabli która złączka do czego odpowiada, jeszcze na wszelki wypadek sprawdzenie czy rzeczywiscie idzie to do złącza głownego w odpowiednie piny. Ja się nie moge za to zabrać ale teraz to mi sie juz bardziej chce:) |
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2014-02-05, 20:47
|
|
|
uszek, u Ciebie w polifcie to jest zupełnie inna bajka, bo nie masz oddzielnego sterownika tempomatu i kable z przełącznika przy kierownicy idą bezpośrednio do komputera silnika + jeden do bezpieczników. |
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
|
|
|
kmicic-lt
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Leszek
Jeżdzę: S8 D2 [AHC]
Pomógł: 4 razy Wiek: 44 Dołączył: 25 Paź 2011 Posty: 386 Skąd: 3-miasto/Oslo
|
Wysłany: 2014-02-05, 21:20
|
|
|
No to teraz wszystko jasne Ja będę się w sumie podpinał tak jak w schemacie, tylko właśnie nie wiedziałem gdzie jest ten punkt A27. Mam nadzieje, że bedzie wszystko OK. |
|
|
|
|
uszek
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 18 razy Wiek: 38 Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 857 Skąd: RZ
|
Wysłany: 2014-02-05, 21:46
|
|
|
gtfan, według schematu jest to jakaś złączka T10w z tego co widze |
|
|
|
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2014-02-05, 22:09
|
|
|
Heh no tak, skrót myślowy zastosowałem, że przełącznik bezpośrednio do ECU jest podpięty. Kable faktycznie łączą się we wtyczce T10w - biała w puszcze na podszybiu. Ale to i tak jest zupełnie inaczej niż w przedlifcie - brak pośrednika w postaci oddzielnego sterownika tempomatu No i masz 2 punkty złączne - A16 i A74, ale nie powiem Ci gdzie dokładnie są, bo nie wiem. Będziesz musiał ich szukać po kolorach kabli. |
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
DanioUK
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 5.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Damien
Jeżdzę: Audi S8 & Audi Cabrio
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Sty 2012 Posty: 108 Skąd: Skelmersdale/Rybnik
|
Wysłany: 2014-02-08, 23:58
|
|
|
Panowie tutaj macie dokladny schemat tempomatu do silnika 4.2 AHC z 98 roku:
I z tego co widze nie ma zlacza T10w i polaczen A16 i A74
cruise no can3.JPG
|
|
Plik ściągnięto 3523 raz(y) 84,11 KB |
cruise no can2.JPG
|
|
Plik ściągnięto 3526 raz(y) 129,62 KB |
cruise no can1.JPG
|
|
Plik ściągnięto 3527 raz(y) 159,66 KB |
|
|
|
|
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2014-03-05, 14:29
|
|
|
DanioUK napisał/a: | I z tego co widze nie ma zlacza T10w i polaczen A16 i A74 |
To było do kolegi uszek, a on ma polifta.
Edit 11.04.2014:
Po 5 dniach walki w końcu uporałem się z montażem tempomatu. Punkty złączne z powyższych zdjęć znajdują pomiędzy skrzynką przekaźników a deską rozdzielczą po stronie pasażera. Dostęp na tyle beznadziejny, że odpuściłem sobie wpinanie się tam z kablami. Masę wziąłem z żółtej kostki w puszcze na podszybiu, sygnał prędkości z kostki ECU, a kabla czerono-czarnego nie musiałem ciągnąć, bo miałem już fabrycznie zamontowany i podłączony zawór napowietrzający przy pedale hamulca. |
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
|