Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 FL ALL ] Montaż tempomatu  
Autor Wiadomość
kmicic-lt 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Leszek
Jeżdzę: S8 D2 [AHC]
Pomógł: 4 razy
Wiek: 44
Dołączył: 25 Paź 2011
Posty: 386
Skąd: 3-miasto/Oslo
Wysłany: 2014-02-05, 13:55   

Ok. Tylko czy te cyferki należą do pin-ów komputera silnika, czy odnoszą się one do innych odbiorników? Znalazłem schematy elektr. - spróbuje dojść do czego służą. Chyba, że ktoś wie - to niech napisze :)
 
 
kmicic-lt 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Leszek
Jeżdzę: S8 D2 [AHC]
Pomógł: 4 razy
Wiek: 44
Dołączył: 25 Paź 2011
Posty: 386
Skąd: 3-miasto/Oslo
Wysłany: 2014-02-05, 14:25   

Czy to może, jest listwa uziemienia?
 
 
gtfan 
Moje A8



Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 1296
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-02-05, 16:12   

W tym przypadku cyferki 5, 8 i 9 należą do pinów przełącznika tempomatu.
_________________
Four rings to rule them all
 
 
kmicic-lt 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Leszek
Jeżdzę: S8 D2 [AHC]
Pomógł: 4 razy
Wiek: 44
Dołączył: 25 Paź 2011
Posty: 386
Skąd: 3-miasto/Oslo
Wysłany: 2014-02-05, 18:09   

Gdzie to wyczytałeś, jakoś w tym schemacie nie mogę do tego dojść.
Heh, teraz dopiero to zrozumiałem :D . Trzeba najpierw nauczyć sie czytać schematy.
 
 
kmicic-lt 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Leszek
Jeżdzę: S8 D2 [AHC]
Pomógł: 4 razy
Wiek: 44
Dołączył: 25 Paź 2011
Posty: 386
Skąd: 3-miasto/Oslo
Wysłany: 2014-02-05, 18:58   

A gdzie mogę znaleźć z tego schematu

- A27 -Połaczenie (sygnał prędkości), w desce rozdzielczej wiązki przewodów

lub

- J218 Combi-procesor w desce rozdzielczej panelu, czy to jest komputer silnika?
 
 
DanioUK 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 5.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Damien
Jeżdzę: Audi S8 & Audi Cabrio
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Sty 2012
Posty: 108
Skąd: Skelmersdale/Rybnik
Wysłany: 2014-02-05, 19:07   

J218 to jest licznik i cyfry 5,8,9 to nie sa piny lecz pozycje schematu. Musze dalej zerknac na schemat gdzie ida. Napisze to jak wroce z roboty
_________________

 
 
kmicic-lt 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Leszek
Jeżdzę: S8 D2 [AHC]
Pomógł: 4 razy
Wiek: 44
Dołączył: 25 Paź 2011
Posty: 386
Skąd: 3-miasto/Oslo
Wysłany: 2014-02-05, 19:37   

Cyfry 5,8,9 to już wiem gdzie idą - przełącznik tempomatu. Tylko nie mogę rozgryść gdzie mam podłączyć lub sie wpiąć - jak najbliżej- z przewodem biało-niebieskim z pozycji nr.9 kostki tempomatu (J213).
Chyba, że sie podepnę pod sterownik komputera - jak będzie taki sam kolor - tylko nie wiem czy będzie OK?
 
 
gtfan 
Moje A8



Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 1296
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-02-05, 20:10   

Oryginalnie punkty złączne dla przewodów brązowego, biało-niebieskiego i czerwono-czarnego są we wiązce w okolicy puszki ECU na podszybiu. Poniżej masz poglądowe zdjęcie jak to wygląda. Tam, gdzie są kable i punkty złączne, cała wiązka jest owinięta taśmą parcianą i trochę rozcinania jest, żeby się do tego dobrać.
Sygnał prędkości można* jednak wziąć zza licznika (J218) - 23 pin czerwonej kostki.


*jeszcze nie montowałem tempomatu, więc nie wiem czy podpięcie się tam nie będzie siało jakichś zakłóceń. Ja u siebie raczej połączę wszystko tak, jak w oryginale.
_________________
Four rings to rule them all
Ostatnio zmieniony przez gtfan 2014-02-05, 20:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
uszek 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 18 razy
Wiek: 38
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 857
Skąd: RZ
Wysłany: 2014-02-05, 20:29   

gtfan, nawet nie wiedziałem ze są takie złączki, ale dobrze wiedzieć.
Tam bedzie bardzo prosto znaleźc po kolorach kabli która złączka do czego odpowiada, jeszcze na wszelki wypadek sprawdzenie czy rzeczywiscie idzie to do złącza głownego w odpowiednie piny. Ja się nie moge za to zabrać ale teraz to mi sie juz bardziej chce:)
 
 
gtfan 
Moje A8



Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 1296
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-02-05, 20:47   

uszek, u Ciebie w polifcie to jest zupełnie inna bajka, bo nie masz oddzielnego sterownika tempomatu i kable z przełącznika przy kierownicy idą bezpośrednio do komputera silnika + jeden do bezpieczników.
_________________
Four rings to rule them all
 
 
kmicic-lt 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Leszek
Jeżdzę: S8 D2 [AHC]
Pomógł: 4 razy
Wiek: 44
Dołączył: 25 Paź 2011
Posty: 386
Skąd: 3-miasto/Oslo
Wysłany: 2014-02-05, 21:20   

No to teraz wszystko jasne :) Ja będę się w sumie podpinał tak jak w schemacie, tylko właśnie nie wiedziałem gdzie jest ten punkt A27. Mam nadzieje, że bedzie wszystko OK.
 
 
uszek 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 18 razy
Wiek: 38
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 857
Skąd: RZ
Wysłany: 2014-02-05, 21:46   

gtfan, według schematu jest to jakaś złączka T10w z tego co widze
 
 
gtfan 
Moje A8



Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 1296
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-02-05, 22:09   

Heh no tak, skrót myślowy zastosowałem, że przełącznik bezpośrednio do ECU jest podpięty. Kable faktycznie łączą się we wtyczce T10w - biała w puszcze na podszybiu. Ale to i tak jest zupełnie inaczej niż w przedlifcie - brak pośrednika w postaci oddzielnego sterownika tempomatu ;) No i masz 2 punkty złączne - A16 i A74, ale nie powiem Ci gdzie dokładnie są, bo nie wiem. Będziesz musiał ich szukać po kolorach kabli.
_________________
Four rings to rule them all
 
 
DanioUK 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 5.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Damien
Jeżdzę: Audi S8 & Audi Cabrio
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Sty 2012
Posty: 108
Skąd: Skelmersdale/Rybnik
Wysłany: 2014-02-08, 23:58   

Panowie tutaj macie dokladny schemat tempomatu do silnika 4.2 AHC z 98 roku:


I z tego co widze nie ma zlacza T10w i polaczen A16 i A74

cruise no can3.JPG
Plik ściągnięto 3529 raz(y) 84,11 KB

cruise no can2.JPG
Plik ściągnięto 3532 raz(y) 129,62 KB

cruise no can1.JPG
Plik ściągnięto 3533 raz(y) 159,66 KB

 
 
gtfan 
Moje A8



Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 1296
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-03-05, 14:29   

DanioUK napisał/a:
I z tego co widze nie ma zlacza T10w i polaczen A16 i A74

To było do kolegi uszek, a on ma polifta.

Edit 11.04.2014:
Po 5 dniach walki w końcu uporałem się z montażem tempomatu. Punkty złączne z powyższych zdjęć znajdują pomiędzy skrzynką przekaźników a deską rozdzielczą po stronie pasażera. Dostęp na tyle beznadziejny, że odpuściłem sobie wpinanie się tam z kablami. Masę wziąłem z żółtej kostki w puszcze na podszybiu, sygnał prędkości z kostki ECU, a kabla czerono-czarnego nie musiałem ciągnąć, bo miałem już fabrycznie zamontowany i podłączony zawór napowietrzający przy pedale hamulca.
_________________
Four rings to rule them all
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.