Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 FL ALL ] Pytanie o zegary  
Autor Wiadomość
sebos17 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.8
Skrzynia: 6HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sebastian
Jeżdzę: X5 E53 4.8is
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 623
Skąd: Bielsk Podlaski
Wysłany: 2012-01-01, 18:23   [D2 FL ALL ] Pytanie o zegary

Czy ktoś orientuje się czy zegary w wersjach po FL komunikują się za pomocą CAN?
 
 
k44761 
Moje A8



Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 18 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 497
Skąd: Lubin
Wysłany: 2012-01-01, 21:34   

Jeśli chodzi o diagnostykę - nie. Ta jest po linii k.
Część transmisji leci po CANie (obroty silnika na przykład). Część informacji (większość) jest jednak podawana do zegarów analogowo.

Chcesz wymienić zegary w pre-lifcie na po-lift? Jeśli tak, pomogę bo sam robiłem i działa. Trzeba nabyć tylko zegary z wtyczkami (poliftowe mają 3 wtyczki), trochę poprzerabiać i podciągnąć magistralę CAN z ECU (najłatwiej jak autko ma tiptronic).
_________________
Elektronika samochodowa.
 
 
sebos17 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.8
Skrzynia: 6HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sebastian
Jeżdzę: X5 E53 4.8is
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 623
Skąd: Bielsk Podlaski
Wysłany: 2012-01-01, 22:58   

k44761 napisał/a:
Jeśli chodzi o diagnostykę - nie. Ta jest po linii k.
Część transmisji leci po CANie (obroty silnika na przykład). Część informacji (większość) jest jednak podawana do zegarów analogowo.

Chcesz wymienić zegary w pre-lifcie na po-lift? Jeśli tak, pomogę bo sam robiłem i działa. Trzeba nabyć tylko zegary z wtyczkami (poliftowe mają 3 wtyczki), trochę poprzerabiać i podciągnąć magistralę CAN z ECU (najłatwiej jak autko ma tiptronic).


Mam auto pol lifcie dlatego nie muszę nic zmieniać. Zbieram informacje ponieważ chcę wymienić kierownicę na tą od modelu D3 - zechciało mi się sterowania skrzynią łopatkami oraz multifunkcją do RNS-E :-P Gdyby zegary działały po CANie było by łatwiej
 
 
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2890
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-01-02, 12:16   

k44761 napisał/a:
Jeśli chodzi o diagnostykę - nie. Ta jest po linii k.
Część transmisji leci po CANie (obroty silnika na przykład). Część informacji (większość) jest jednak podawana do zegarów analogowo.

Chcesz wymienić zegary w pre-lifcie na po-lift? Jeśli tak, pomogę bo sam robiłem i działa. Trzeba nabyć tylko zegary z wtyczkami (poliftowe mają 3 wtyczki), trochę poprzerabiać i podciągnąć magistralę CAN z ECU (najłatwiej jak autko ma tiptronic).


no właśnie jak zrobić rpmy po canie? miałem ten problem przy klimatyzacji
poliftowej i jedyne adaptery jakie znalazłem to do innych sygnałów lub do rpm
ale w drugą stronę czyli z CANa na stary sygnał - do montowania instalacji gazowych
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
k44761 
Moje A8



Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 18 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 497
Skąd: Lubin
Wysłany: 2012-01-02, 13:07   

Klimatyzację poliftową dopiero będę montował, bo zmieniam panel środkowy na ten pod dużą navi.
Nie potrzebne są żadne przejściówki i adaptery. Informacje o prędkości obrotowej silnika lecą sobie po szynie CAN pomiędzy ECU a sterownikiem tiptronika. ID komunikatu 001 lub 002, nie pamiętam. Wystarczy równolegle podpiąć przewody z zegarów CAN-H i CAN-L (wtyczka zielona piny odpowiednio 20 i 18) do sterownika silnika odpowiednio do pinów A9 i A10. Przy zegarach /panelu klimy robimy terminatorek z rezystora 1MΩ. dodatkowo potrzebne są sygnały CAN-H i CAN-L tzw convenience, bez nich nie będziesz miał np komunikatu o nie domknietych drzwiach i zegarek/wyświetlacz km nie wygaszają się po zamknięciu autka (w niczym to nie przeszkadza).
_________________
Elektronika samochodowa.
Ostatnio zmieniony przez k44761 2012-01-02, 13:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
sebos17 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.8
Skrzynia: 6HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sebastian
Jeżdzę: X5 E53 4.8is
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 623
Skąd: Bielsk Podlaski
Wysłany: 2012-01-02, 13:13   

Z tego co udało mi się ustalić, jeżeli zegary nie mają pełnego CANa to nie będą wyświetlane komunikaty na fisie z RNSe. Czy ktoś z forum montował już u sibie RNSe i czy komunikaty na fisie działały? Jeżeli tak jaki rocznik samochodu?
_________________

 
 
k44761 
Moje A8



Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 18 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 497
Skąd: Lubin
Wysłany: 2012-01-02, 13:28   

Ja jeszcze nie montowałem bo nie mam jeszcze panelu drewnianego, ale mam zegary poliftowe i RNSa i na krótko podpinałem - nie ma problemu, wyświetla się wszystko z RNSa poprawnie. Pamiętaj, że RNS ma swój "CAN", wpięty jest we wtyczkę zieloną piny 21 CAN-L i 22 CAN-H. Ja tak podpinałem i działa. dodatkowo przewody CLOCK,DATA,ENABLE miałem podpięte.
Nie mam pojęcia jak z manetkami do tiptronica, jaki masz sterownik multifunkcji?
Nie podłączysz nowego sterownika multifunkcji z D3 do CANu w poliftowej D2 bo komunikaty w D3 mają wyższe ID (większość), które nie będą rozumiane przez sterowniki CAN z d2 (na przykład przez sterownik asb) - tak mi się wydaje, nie robiłem takiego czegoś nigdy więc niech mnie ktoś poprawi.
_________________
Elektronika samochodowa.
 
 
sebos17 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.8
Skrzynia: 6HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sebastian
Jeżdzę: X5 E53 4.8is
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 623
Skąd: Bielsk Podlaski
Wysłany: 2012-01-02, 13:43   

Jak podłączyć to ja już wiem, to nie problem, chodzi tylko o komunikaty na zegarach. Potrzebny jest CAN Infotainment aby wszystko było wyświetlane.
_________________

 
 
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2890
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-01-02, 15:19   

k44761 napisał/a:
Klimatyzację poliftową dopiero będę montował, bo zmieniam panel środkowy na ten pod dużą navi.
Nie potrzebne są żadne przejściówki i adaptery. Informacje o prędkości obrotowej silnika lecą sobie po szynie CAN pomiędzy ECU a sterownikiem tiptronika.


najpierw trzeba tego cana w aucie mieć, z tego co widziałem na schematach
weszło to w modelowym 98, mówię o autach które cana nie mają
masz na to jakiś patent? masz rocznik 97 wiec u ciebie nie powinno cana być
ale w 3.7 przyznaje się nie zagłębiałem się
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
mdamian 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy
Wiek: 41
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 2107
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2012-01-02, 15:27   

u mnie jak vaguję to "CAN" nie działa , tylko "bez can" czyli u mnie też nie ma "Can"
_________________
Nie ma to jak 4.2 Quattro :)
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6. :)
Wypalanie DPF Audi A6 i A8. :)
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS. :)
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2012-01-02, 16:56   

maciu napisał/a:
k44761 napisał/a:
Nie potrzebne są żadne przejściówki i adaptery. Informacje o prędkości obrotowej silnika lecą sobie po szynie CAN pomiędzy ECU a sterownikiem tiptronika.
najpierw trzeba tego cana w aucie mieć, z tego co widziałem na schematach
weszło to w modelowym 98, mówię o autach które cana nie mają
masz na to jakiś patent? masz rocznik 97 wiec u ciebie nie powinno cana być
ale w 3.7 przyznaje się nie zagłębiałem się

maciu ale przecież sam napisałeś, że CAN wszedł w roku modelowym 1998 czyli będą to auta produkowane już w czerwcu 1997 i później... więc może kolega k44761 ma już modelowy 1998 (produkcja w drugiej połowie 1997 roku) :roll:
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
szeryfisch 
Moje A8


Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 1294
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2012-01-02, 21:01   

zegary komunikuja sie z RNS i TMC za pomoca linii CAN. Ze swiatem zewnetrznym natomiast po linii K. Ale tylko te po FL.
_________________
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia
 
 
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2890
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-01-02, 21:49   

FOSS napisał/a:
maciu napisał/a:
k44761 napisał/a:
Nie potrzebne są żadne przejściówki i adaptery. Informacje o prędkości obrotowej silnika lecą sobie po szynie CAN pomiędzy ECU a sterownikiem tiptronika.
najpierw trzeba tego cana w aucie mieć, z tego co widziałem na schematach
weszło to w modelowym 98, mówię o autach które cana nie mają
masz na to jakiś patent? masz rocznik 97 wiec u ciebie nie powinno cana być
ale w 3.7 przyznaje się nie zagłębiałem się

maciu ale przecież sam napisałeś, że CAN wszedł w roku modelowym 1998 czyli będą to auta produkowane już w czerwcu 1997 i później... więc może kolega k44761 ma już modelowy 1998 (produkcja w drugiej połowie 1997 roku) :roll:


no dobra każdy wie ocb z rocznikiem i rocznikiem modelowym
w każdym razie kolega chyba mylnie załozył że każdy przed lift ma can
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
k44761 
Moje A8



Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 18 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 497
Skąd: Lubin
Wysłany: 2012-01-03, 09:02   

Mylicie pojęcia. CAN jest już w autkach od około 95roku, ale spina TYLKO ASB i ECU silnika. Powtarzam TYLKO.

Jeśli chodzi o diagnostykę VAGiem - to nie sprawdzisz nic po CAN, nawet w polifcie, chociaż CAN istnieje. A to dlatego, że diagnostyka (czyli wyjście na "zewnątrz" jest po linii K, chociaż systemy w środku komunikują się po magistralach CAN.

[ Dodano: 2012-01-03, 09:04 ]
Cytat:
zegary komunikuja sie z RNS i TMC za pomoca linii CAN. Ze swiatem zewnetrznym natomiast po linii K. Ale tylko te po FL.
- dokładnie tak jak pisze @szeryfisch
_________________
Elektronika samochodowa.
 
 
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2890
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-01-03, 17:55   

k44761 napisał/a:
Mylicie pojęcia. CAN jest już w autkach od około 95roku, ale spina TYLKO ASB i ECU silnika. Powtarzam TYLKO.

Jeśli chodzi o diagnostykę VAGiem - to nie sprawdzisz nic po CAN, nawet w polifcie, chociaż CAN istnieje. A to dlatego, że diagnostyka (czyli wyjście na "zewnątrz" jest po linii K, chociaż systemy w środku komunikują się po magistralach CAN.

[ Dodano: 2012-01-03, 09:04 ]
Cytat:
zegary komunikuja sie z RNS i TMC za pomoca linii CAN. Ze swiatem zewnetrznym natomiast po linii K. Ale tylko te po FL.
- dokładnie tak jak pisze @szeryfisch


nikt tu nic nie myli, przeciez nie chodzi o diagnostykę, byc może w innych modelach CAN pojawił
się wcześniej, w A8 na schematach pojawia się w roczniku modelowym 97, niemniej gdyby była to
tylko niedokładność elsy to można sobie to łatwo rozpoznać po wiązce

wracając do problemu: czy masz patent na obejście braku rpm po CANie przy zakładaniu
nowszej klimy do starszego auta?
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - mangi

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.