Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 99 2.8PB ] Problem z utrzymaniem temperatury na poziom  
Autor Wiadomość
bazzzyl 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Bartek
Jeżdzę: A8 D2 FL '99 4x4 193KM AQD
Pomógł: 2 razy
Wiek: 41
Dołączył: 03 Sty 2014
Posty: 328
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-17, 16:51   [D2 99 2.8PB ] Problem z utrzymaniem temperatury na poziom

Cześć, ostatnio zauważyłem, że moja piękna ma problem z utrzymaniem 90*C przy włączonym biegu (widoczne to jest podczas postoju na światłach - podczas jazdy wskazówka stoi równo na 90).

Po sprawdzeniu okazało się, że chłodnica przecieka (ubytek płynu widoczny w zbiorniku wyrównawczym) oraz termostat coś świrował. Chłodnica i termostat (obydwie części nowe) wymienione, cały układ przepłukany i zalany nowy płyn.
Pompa wody była wymieniana w lutym 2014.

Niestety problem nada występuje.
Dzieje się to przy włączonej lub wyłączonej klimie, nie ma to znaczenia.
Na światłach rośnie tak do 92-95*C (w zależności od długości postoju).

Dzisiaj po jeździe zaparkowałem na chwilę i wszedłem do sklepu.
Przy gaszeniu silnika było 90.
Po powrocie przy odpalaniu było 100*C, wiskoza zaraz szybko zbiła temp do 90*C.

Następnie na parkingu pod domem zostawiłem go na jakiś czas na włączonym biegu D.
Temp. wzrosła do 91-92*C.
Następnie przełączyłem na P i po chwili temp spadła do 90 i nie rosła.
Następnie utrzymywałem przez kilka minut 2 tys obrotów, a temperatura ani drgnęła - stałe 90.
Ja już nie wiem o co chodzi. Może któryś z czujników?
_________________

 
 
beyer28 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 871
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-17, 17:08   

Wisko chodzi od startu? ;)
_________________
4.2 ASG 299 km katalizatory.

Objawy awarii DPF - zapchania filtra cząstek stałych Audi A6 C6 i C7 oraz A8

-------------
 
 
bazzzyl 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Bartek
Jeżdzę: A8 D2 FL '99 4x4 193KM AQD
Pomógł: 2 razy
Wiek: 41
Dołączył: 03 Sty 2014
Posty: 328
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-17, 17:11   

Tak
_________________

 
 
dracus6662 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3 QUATTRO TIPTRONIC
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 28 Cze 2014
Posty: 1802
Skąd: VENLO/WROCŁAW
Wysłany: 2015-07-17, 17:58   

kabel i szukaj bledu czujnika bo wychodzi na to ze to on swiruje

jezeli nie to jest opcja ze termos sie zacina niestety jednak...
_________________
Tiptronik wymiana oleju Audi :)
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z-symphony-ii-na-navigation-plus-problem-z-kierownica-t88801.htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL] :(
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2015-07-17, 23:02   Re: Problem z utrzymaniem temperatury na poziom

bazzzyl napisał/a:
Niestety problem nada występuje.
Dzieje się to przy włączonej lub wyłączonej klimie, nie ma to znaczenia.
Na światłach rośnie tak do 92-95*C (w zależności od długości postoju).


Skąd masz te wskazania? Z VAG-a czy z zegarka ?

bazzzyl napisał/a:

Dzisiaj po jeździe zaparkowałem na chwilę i wszedłem do sklepu.
Przy gaszeniu silnika było 90.
Po powrocie przy odpalaniu było 100*C, wiskoza zaraz szybko zbiła temp do 90*C.


To jest normalny objaw, u mnie jest to samo. Polega to na tym że silnik generuje ogromną temperaturę. Jest chłodzony po przez obieg płynu. Jeśli nagle go pozbawisz tego obiegu to temperatura o kilka stopni wzrośnie co jest przedstawiane po zapłonie jako wyższa.
Po odpaleniu kiedy płyn pójdzie w ruch i wiskoza zacznie pracować - wraca wszystko do normy.

bazzzyl napisał/a:

Następnie na parkingu pod domem zostawiłem go na jakiś czas na włączonym biegu D.
Temp. wzrosła do 91-92*C.
Następnie przełączyłem na P i po chwili temp spadła do 90 i nie rosła.
Następnie utrzymywałem przez kilka minut 2 tys obrotów, a temperatura ani drgnęła - stałe 90.


Może to być spowodowane tym że pompa nie wyrabia na wolnych obrotach. Zapinając D spada jej skuteczność, inaczej mówiąc goni płyn ze zbyt małą prędkością.

Czy zdarzyło Ci się że na D temperatura przekroczyła 100 lub 110 stopni ?
Czy te objawy odczuwalne są przy wysokich temperaturach zewnętrznych otoczenia. Dajmy na to 30 stopni a przy około 20 stopniach jest ok ?
Czy masz ubytki płynu chłodzącego ?
Czy wyrzuca Ci płyn z układu chłodzenia ?
Czy sprawdzałeś pracę wiskozy że działa po rozgrzaniu w 100%
Przeczyść od niczego chłodnicę, sprężonym powietrzem lub strumieniem wody. Zapchane żeberka chłodnicy mogą powodować niewłaściwy przepływ powietrza przez nią, a zarazem wzrost temperatury układu chłodzenia.
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
bazzzyl 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Bartek
Jeżdzę: A8 D2 FL '99 4x4 193KM AQD
Pomógł: 2 razy
Wiek: 41
Dołączył: 03 Sty 2014
Posty: 328
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-18, 11:02   

Wskazania są z zegarów w środku, dzisiaj będę testował na VAGu. Gdzie tego szukać btw?

Cytat:
Czy zdarzyło Ci się że na D temperatura przekroczyła 100 lub 110 stopni ?

Nie, maksimum to 93-95.

Kod:
Czy te objawy odczuwalne są przy wysokich temperaturach zewnętrznych otoczenia. Dajmy na to 30 stopni a przy około 20 stopniach jest ok ?


Temperatura otoczenia nie ma znaczenia w moim przypadku.
Cytat:
Czy masz ubytki płynu chłodzącego ?


Cytat:
Czy wyrzuca Ci płyn z układu chłodzenia?

Nie

Cytat:
Czy sprawdzałeś pracę wiskozy że działa po rozgrzaniu w 100%

Działa i wyje jak szalona :)

Cytat:
Przeczyść od niczego chłodnicę, sprężonym powietrzem lub strumieniem wody. Zapchane żeberka chłodnicy mogą powodować niewłaściwy przepływ powietrza przez nią, a zarazem wzrost temperatury układu chłodzenia.

Chłodnica Nissens sztuka nówka.
_________________

 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2015-07-18, 14:40   

No więc tak :)
U mnie jest 4.2 więc i piec jest większy i więcej ciepła generuje. Zrobiłem test dziś dla Ciebie.

Ogólnie sprawa wygląda następująco. Układ chłodzenia jest tak skonstruowany by cały czas utrzymywać temperaturę i jest to 90 stopni.
Ale jest pewne ale.
Zważywszy na to iż cały układ jest sprawny w 100%. Auto pracujące na wolnych obrotach, silnik generuje temperaturę podczas swojej pracy. U nas wyposażone są w wentylator na sprzęgle termicznym czyli wiskoza.
Wiskoza podczas nagrzania zapina wentylator który nie kręci się już bezwładnościowo a kręci się z prędkością obrotową silnika.
W przypadku kiedy układ się zagrzewa, auto ma obroty rzędu 650 obr/min wiskoza czasami nie daje sobie rady dostatecznie wystudzić układu. Dlatego też podczas jazdy ona kręci się szybciej i szybciej wystudza układ chłodzenia. Auto ma dodatkowe zabezpieczenia którym jest wentylator.
Wentylator ma obowiązek się załączyć przy wysokiej temperaturze i pracować tak długo aż nie zbije do danej temperatury.

Do puki auto nie wyrzuca płynu, nie gubi płynu to nie masz się czym przejmować moim zdaniem.
U mnie wygląda to tak. Auto pracuje bardzo długo, cały układ chłodzenia zagrzany wraz z chłodnicą:
Temperatura pomału rośnie i zaczyna przekraczać 90 stopni, wiskoza nie wyrabia na wolnych obrotach. Ale wystarczy że potrzymam gaz lub obroty pracy czyli w granicach 1300 obr/min i już jest ok i zaczyna spadać.

Wracając do przypadku, temperatura zwnętrzna jak widać ciepło co sprzyja szybszemu nagrzewaniu się układu chłodzenia


Cały czas idzie do góry


ECU stwierdza że jest ciepło i załącza się wentylator chłodnicy na drugim biegu.




Będzie pracował tak długo aż nie spadnie do około 100 stopni. Kiedy ruszysz wiskoza zacznie kręcić się szybciej i temperatura spada.

Poniżej masz filmik w którym słychać pracę wentylatora na maxa, następnie po przegazowaniu wiskoza zbiła go na tyle by się wyłączył i temperatura spadała do 90 stopni.
bazzzyl napisał/a:
Następnie na parkingu pod domem zostawiłem go na jakiś czas na włączonym biegu D.
Temp. wzrosła do 91-92*C.
Następnie przełączyłem na P i po chwili temp spadła do 90 i nie rosła.
Następnie utrzymywałem przez kilka minut 2 tys obrotów, a temperatura ani drgnęła - stałe 90.

https://youtu.be/7eWGAhtAB3o

Wszystko zależy jakie są warunki. Jeśli auto cały czas stoi lub przemieszcza się w takim stopni że wiskoza nie zacznie wyrabiać to temperatura będzie rosła.
Na postoju jest to normalny objaw.
Jedynie co można by zrobić to wymusić kodowaniem lub czujnikiem by wentylator chłodnicy załączał się na drugim biegu znacznie wcześniej.

U kolegi w V8 rocznik 98 - modelowy już 99 jest tak rozwiązane że wentylator załącza się gdzieś po przekroczeniu 90 stopni, pracuje chwilkę po czym się wyłącza.

To że po powrocie do auta nagle pokazuje wysoką temperaturę to się nie przejmuj. To norma.
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
bazzzyl 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Bartek
Jeżdzę: A8 D2 FL '99 4x4 193KM AQD
Pomógł: 2 razy
Wiek: 41
Dołączył: 03 Sty 2014
Posty: 328
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-18, 17:18   

OK, podpiąłem się jeszcze pod VAG i sprawdzałem ile on pokazuje.
I tutaj taka sytuacja - przy 90*C na zegarach komputer pokazywał raz 95, raz 97.
Przy 95*C na zegarach komputer pokazywał 99-100*C.
Coś mi się zdaje, że to wina czujnika, bo tok temu jak były upały to w korku wskazówka nawet mi nie drgnęła poza 90.
_________________

 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2015-07-18, 18:09   

Zegar pokazuje analogowo i nie sugeruj sie że 90 na zegarze to 90 w rzeczywistości bo margines błedu to dobre kilka stopni.
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2015-07-18, 18:17   

Ogólnie sprawa z czujnikami w grupie VAG jest dziwnie. W zimie można to zaobserwować np że wskazówka dochodzi do 90 stopni a tu nagle nie ma ogrzewania. Dopiero po przejechaniu kilku km pojawia się ogrzewanie. Wszystko po to by potencjalny klient nie jeździł do servisu bo auto mu się nie dogrzewa. Stąd to oszukiwanie, że na zegarze pokazuje 90 a w rzeczywistości nawet tyle nie ma. To ma odpędzić ludzi co jeżdżą na krótkich odcinkach, potem się robią nagary, mazie itp.
Najważniejsze jest prawidłowe wskazanie a nie oszukiwanie klienta że w przedziale 75 - 105 stopni on cały czas pokazuje 90. I stąd są czasami problemy że jednemu wskazówka stoi sztywno na 90 a innemu balansuje. Innymi mówiąc lepiej jak pokazuje wzrost temperatury niż miałby stać na sztywno na 90. Wtedy będziesz wiedział, że jest problem z układem chłodzenia kiedy wskazówka powędruje daleko do 120 stopni.
Grunt że jest ok i sądzę że nie ma sensu grzebać.

EDIT:
Apophis napisał/a:
Zegar pokazuje analogowo i nie sugeruj sie że 90 na zegarze to 90 w rzeczywistości bo margines błedu to dobre kilka stopni.

Dokładnie a ten margines jest ogromny, bo nie kilku stopni tylko w przedziale 80 - 100 nawet gdzie wskazówka będzie stała zamurowana w 90-ce
Tak jak pisałem to jest celowe zagranie a poza tym jak pięknie wygląda jak ta wskazówka cały czas pokazuje pion.
W rzeczywistości w układzie chłodzenia jest jednak inaczej. Ta temperatura cały czas skacze i jest to normalny objaw.

bazzzyl, nie ruszaj bo możesz pogorszyć sobie a czasami jest tak że sami sobie szukamy choroby której tak naprawdę nie ma ;)
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
bazzzyl 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Bartek
Jeżdzę: A8 D2 FL '99 4x4 193KM AQD
Pomógł: 2 razy
Wiek: 41
Dołączył: 03 Sty 2014
Posty: 328
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-18, 19:06   

Nie przejmowałbym się tym, ale to powoduje problemy z LPG a właściwie jego wyłączaniem się, gdy temperatura wzrośnie za bardzo. Dopóki nie było cyrków z temperaturą, nie było również problemów z wyłączającym się LPG. Być może to zbieg okoliczności, ale podejrzewam, że temperatura zaczęła po prostu przekraczać jakąś graniczną wartość ustawioną w komputerze LPG.
_________________

 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2015-07-18, 20:02   

Tego nie pisałeś że masz takie problemy. To już trzeba w lpg pogrzebać. Mój bez problemowo pracuje od momentu przełączenia do tych ponad 100 stopni.
Układ chłodzenia nie powinien mieć wpływu. No chyba że jest ustawiana i dolna granica przełączenia termicznego i górna która go rozłącza.
Co do układu chłodzenia jest wszystko ok.
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
robsonik4 
Moje A8


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy
Wiek: 56
Dołączył: 09 Lip 2010
Posty: 485
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2015-07-19, 10:38   

U mnie temperatura skakała do 100 C jak miałem uszkodzone wisko i nie zapinało a elektryczny nie dawał rady. W tej chwili z uszkodzona chłodnicą na kompie pokazuje 92-96 C i nie chce więcej <kocham>
_________________
Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce:
Forum Audi A6
Forum Audi A8
Forum Audi A7
 
 
beyer28 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 871
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-19, 15:27   

bazzzyl, Sławko co na to powiedział? ;)
_________________
4.2 ASG 299 km katalizatory.

Objawy awarii DPF - zapchania filtra cząstek stałych Audi A6 C6 i C7 oraz A8

-------------
 
 
szeryfisch 
Moje A8


Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 1294
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2015-07-19, 19:04   

kolego Bazzzyl, jak wyglada sprawa z termostatem? Jak dla mnie to jest zalozony "jakis tam" i stad problem.
_________________
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.