Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 FL ALL ] Zawieszenie 1BE (s-line) - czy dużo twardsze  
Autor Wiadomość
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2010-06-01, 19:08   

sebos17 napisał/a:
Możesz napisać coś więcej o tych dystansach? Gdzie i jakie kupiłeś (ewentualnie za ile)?

Niemieckie z TUV'em dedykowane do AUDI.
Kupiłem u kolegi który zawodowo sprowadza opony i felgi i akcesoria do nich dla salonów samochodowych.

sebos17 napisał/a:
Czy kupowałeś od razu ze śrubami, czy później dobierałeś inne?

Kolega dobrał dla mnie odpowiedni rozmiar śrub + dodatkowo dłuższe śruby zabezpieczające (także z certyfikatem) więc kupiłem je praktycznie jednocześnie.

sebos17 napisał/a:
Jak wygląda sprawa kołnierza centrującego? w 5mm chyba nie występuje, ale 15mm już chyba musi mieć?

Kołnierz centrujący na piaście koła w A8/S8 D2 ma jakieś 12mm więc dystanse 5mm nie posiadają własnego kołnierza centrującego bo wykonanie go jest oczywiście fizycznie niemożliwe.
Dystanse 15mm posiadają już własny kołnierz centrujący i jednocześnie są najmniejszymi dystansami z własnym kołnierzem.
Dystansów 10mm nie polecam gdyż ze względu na szerokość kołnierza centrującego na piaście te dystanse nie będą posiadały własnego kołnierza centrującego a jednocześnie ten fabryczny po założeniu takich dystansów jest zbyt mały aby oparła się na nim felga (pozostaje 2mm).
O ile dobrze pamiętam to dystanse do szerokości 20mm mogą być przelotowe a szersze są już przykręcane oddzielnie do piasty (szpilki do ich przykręcania najczęściej są w komplecie).

sebos17 napisał/a:
Czy kupowałeś takie plastikowe pierścienie centrujące? Słyszałem, że są wskazane, tylko nie wiem jakie dobrać i do jakich dystansów.

Nie kupowałem żadnych plastikowych pierścieni centrujących gdyż stosuje się je tylko wtedy kiedy kołnierz centrujący piasty jest inny niż otwór w feldze.
W przypadku oryginalnych felg AUDI oraz dedykowanych dystansów nie jest wogóle możliwe zastosowanie dodatkowych pierścieni centrujących.

sebos17 napisał/a:
Do jakich felg założyłeś dystanse? ja mam teraz AVUS II 18'' i nie chcę dobierać dystansów metodą prób i błędów ;-)

Dystanse mam założone do oryginalnych felg AUDI...
do A8 na lato dziwięcioramienne od S8 D2 8,5Jx20" ET46 (patrz foto w podpisie) a na zimę pięcioramienne ABT 7,5Jx17" ET?? ewentualnie pięcioramienne ori AUDI (szerokie ramiona) 7,5Jx17" ET?? a do S8 na lato dziwięcioramienne od S8 D3 9Jx20" ET46 (patrz foto w podpisie) a na zimę sześcioramienne AVUS II 8Jx18" ET48.

Właśnie niedawno podjąłem decyzję o sprzedaży swojego A8 więc komplet dystansów od tego auta (przód 5mm i tył 15mm) wraz z kompletem odpowiednich śrub (normalne + zabezpieczające) mógłbym sprzedać po kosztach (kupione na wiosnę tego roku) chociaż ze względu na ich pochodzenie i certyfikaty nie należą one do najtańszych - jeżeli byłbyś zainteresowany to pisz na PW.

Apropos... na temat dystansów, rozmiarów felg oraz opon pisaliśmy już sporo na forum - używaj szukajki aby dowiedzieć się więcej nie dublując jednocześnie tematów ;-)
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
Mucholejkolator 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kacper
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 9 razy
Wiek: 39
Dołączył: 27 Cze 2010
Posty: 460
Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-08-24, 20:40   

Trzeba także zaznaczyć, że zawieszenia A8 przed liftem były sztywniejsze od tych poliftowych. Nie wiem jak to się miło do eSek. W każdym razie mam w domu "Nowy auto katalog modele na rok 1999" i cytuję
"W ramach restylingu najdroższy model Audi otrzymał bardziej komfortowe zawieszenie, dzięki czemu zniknęła jego najbardziej krytykowana wada. Za sprawą najnowszych modyfikacji , od stycznia 1999 roku zawieszenie ma stać się jeszcze bardziej komfortowe. Ponadto zostaną zastosowane ośmiocylindrowe silniki w technice pięciozaworowej."

Ja mam właśnie przedliftową wersję i nie uważam, żeby zawias był jakiś szczególnie miękki i żeby samochodem nie dało się sprawnie pokonywać zakrętów na dużej prędkości. Troszkę nurkuje to fakt, ale jedzie jak po szynach. Ciekawy tylko jestem czy zawiasy 1BD i 1BE od eSki różnią się także sztywnością w przed i po FL modelach :roll: A może właśnie 1BE to jest to przedliftowe a 1BD po :?: Chętnie bym założył na przód 1BD, żeby wizualnie obniżyć auto, ale jak najmniejszym kosztem komfortu. I stąd myśl, że może trzeba szukać od wersji po FL bo może będzie ciut bardziej komfortowe niż to z przed FL :roll: Chociaż w eSie to mogli nie kombinować z komfortem bo tam przecież właśnie sztywność pożądana...
 
 
artekk 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Arturo
Jeżdzę: A8
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 20 Lut 2010
Posty: 192
Skąd: kujawsko-pomorskie
Wysłany: 2010-08-24, 22:34   

Mucholejkolator

Popatrz sobie w ETKA, jak ogromny jest wachlarz zawieszeń do a8. 1BE, 1BD, 1BM itp. to tylko hasła, w każdym z nich jest jeszcze podział w zależności od obciążalności wynikającej z wyposażenia dodatkowego, dodatkowo mamy wersje LONG i z nivo, więc jeszcze większe zamieszanie.

Powtórzę się, dopóki będziesz jeździł na standardowych amorach - zapomnij o obniżaniu, chyba, że chcesz je szybko wykończyć.

U mnie Jamexy z Bisteinami B6 sprawdzają się bardzo fajnie, jeśli idzie o właściwości jezdne. Mimo wszystko jednak zaczynam myśleć o podniesieniu przodu. Bilstein B6 ma nieco niżej osadzony ogranicznik do talerzyka pod sprężynę, dzięki czemu auto jeszcze trochę opadło z przodu.
Trzy razy już tak przytarłem na koleinach, że zaczynam jeździć z duszą na ramieniu. A to nie dla mnie, bo auto ma być do jazdy w każdych warunkach, a nie do oglądania - choć wygląda zacnie teraz.
_________________
Jest BMW E60 525dA na koksie. Ps: https://a6klub.pl
Ostatnio zmieniony przez artekk 2010-09-04, 11:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Mucholejkolator 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kacper
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 9 razy
Wiek: 39
Dołączył: 27 Cze 2010
Posty: 460
Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-09-02, 18:40   

No dobra, chcę kupić ok kolegi z forum kompletne macpersony od eSy.
Według kropek (dwie zielone i jedna biała) jest to zawias:

coil spring / 1 paint mark / 2 paint marks / for vehicles with sports-type running gear / F >> 4D-V-020 000
white green / air condit.; 5-speed automatic: ACK
(34) 4D0411105BB

Może mi ktoś powiedzieć kto to ogarnia jakie to zawieszenie? czy 1BD, 1BE czy może jeszcze jakieś inne, bo ja to widzę tylko oznaczenie skrzyni i BB na końcu numeru serii...
 
 
artekk 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Arturo
Jeżdzę: A8
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 20 Lut 2010
Posty: 192
Skąd: kujawsko-pomorskie
Wysłany: 2010-09-03, 10:40   

Obawiam się kolego, że są to sprężyny od A8 z silnikiem V6, a nie od ESY.
_________________
Jest BMW E60 525dA na koksie. Ps: https://a6klub.pl
 
 
Mucholejkolator 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kacper
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 9 razy
Wiek: 39
Dołączył: 27 Cze 2010
Posty: 460
Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-09-03, 16:53   

Czyli sugerujesz artekk, że są to kolumny od np. wersji 2.8 z pakietem S?
 
 
artekk 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Arturo
Jeżdzę: A8
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 20 Lut 2010
Posty: 192
Skąd: kujawsko-pomorskie
Wysłany: 2010-09-03, 17:10   

Mucholejkolator napisał/a:
Czyli sugerujesz artekk, że są to kolumny od np. wersji 2.8 z pakietem S?


Tak sądzę.
_________________
Jest BMW E60 525dA na koksie. Ps: https://a6klub.pl
 
 
Mucholejkolator 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kacper
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 9 razy
Wiek: 39
Dołączył: 27 Cze 2010
Posty: 460
Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-09-03, 17:32   

W takim razie myślę, że gdybym założył to do siebie (4.2) mogło to by stanowić wartościowy eksperyment dla ogółu wiedzy i kombinacji zawieszeń w naszych autach :-P Chodzi mi o to jak auto zachowywało by sie na takim zawiesie (tłumienie, bujanie) i ile by siadł... :peace:
Spróbuję jeszcze po oznaczeniu skrzyni poszukać od jakiego to motoru...
 
 
artekk 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Arturo
Jeżdzę: A8
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 20 Lut 2010
Posty: 192
Skąd: kujawsko-pomorskie
Wysłany: 2010-09-03, 17:33   

Mucholejkolator napisał/a:
Spróbuję jeszcze po oznaczeniu skrzyni poszukać od jakiego to motoru...


ACK i AAH to właśnie oznaczenia motorów :)

Wiem kto z forum ma na sprzedanie całe zawieszenie sport do 4.2, jeśli jesteś zainteresowany, wyślę na priv.

Jeśli mam być szczery, nie zakładałbym na przód zawiechy od 2.8.
_________________
Jest BMW E60 525dA na koksie. Ps: https://a6klub.pl
 
 
Mucholejkolator 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kacper
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 9 razy
Wiek: 39
Dołączył: 27 Cze 2010
Posty: 460
Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-09-03, 17:51   

artekk napisał/a:
ACK i AAH to właśnie oznaczenia motorów :)

Właśnie to teraz odkryłem :oops:
Artekk, wiem, że ty byś nie założył, bo Ty o co innego walczysz w tym temacie, ale ja chyba się skuszę, bo to może być ciekawe. Na pewno te sprężyną są mniej sztywne, co za tym idzie auto siądzie przypuszczalnie podobnie do Jamexów (ok 40-50mm) i może nie będzie takie sztywne jak od motoru 4.2 :-P

[ Dodano: 2010-09-03, 18:57 ]
Aha, kolego Ayvor od którego mam kupić te sprężyny też ma w swoje A8 chyba założone od mniejszego silnika, bo jak byliśmy na zlocie w Niemczech to jego przód siedział zdecydowanie niżej niż w innych eSach. Mówił też,ze po zmianie komfort niewiele się zmienił. Muszę się go jeszcze zapytać o to dokładnie. I to może mieć sens :mrgreen:
 
 
artekk 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Arturo
Jeżdzę: A8
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 20 Lut 2010
Posty: 192
Skąd: kujawsko-pomorskie
Wysłany: 2010-09-04, 11:03   

Mucholejkolator napisał/a:
auto siądzie przypuszczalnie podobnie do Jamexów (ok 40-50mm)


i właśnie takie obniżenie w codziennej jeździe skutkuje niestety pocierkami i walnięciami, mimo dobrej trakcji, dlatego jak wspominałem wyżej średnio polecam. Poza tym przy pozostawieniu fabrycznych springów tył za bardzo wtedy sterczy do góry i z A8 limuzyny robi nam się "koza".

Mucholejkolator napisał/a:
wiem, że ty byś nie założył, bo Ty o co innego walczysz w tym temacie


zawiecha ma działać jak najlepiej, jeśli idzie o trakcję auta, dawać fajny "look" i nie uprzykrzać jazdy. Jak się okazuje w A8 to nie takie proste do osiągnięcia.
_________________
Jest BMW E60 525dA na koksie. Ps: https://a6klub.pl
 
 
Mucholejkolator 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kacper
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 9 razy
Wiek: 39
Dołączył: 27 Cze 2010
Posty: 460
Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-09-04, 11:24   

artekk napisał/a:
zawiecha ma działać jak najlepiej, jeśli idzie o trakcję auta, dawać fajny "look" i nie uprzykrzać jazdy. Jak się okazuje w A8 to nie takie proste do osiągnięcia.

Nie ma co gdybać, bo nie wiemy jak będzie tak naprawdę. Uważam, ze warto to empirycznie sprawdzić i tyle. Nic nie stoi na przeszkodzie, żeby spróbować. Jak nie będzie się dało na tym jeździć w w sposób mnie satysfakcjonujący to po prostu zdemontuję ten zestaw i tyle. Ty też przecież cały czasz eksperymentujesz ze swoja zawiechą. Ja mam co do zawieszenie jakieś tam wymagania, inny może mieć zupełnie inne.
Jak już to założę to na pewno podzielę się wrażeniami z jady i fotami jak to wygląda.

A i jeszcze jedno, przyglądałem się zdjęciu które wrzuciłeś w temacie o Jamexach, gdzie widać Twój ori spring vs. Jamex przód. Mam takie samo zdjęcie i jednak nasze ori sprężynki różnią się zasadniczo (przed i po FL i wyposażenie samochodu jak mówiłeś). Twoje mają tylko 7 zwojów i są jakby bardziej rozciągnięte, moje natomiast bardziej zwarte, 8 zwojów i wizualnie jakby ciut grubszy drut. Jakby mieć dostęp do pełnego wachlarza tych zawieszeń, które były zakładane w A8/S8 to na pewno każdy wybrał by coś dla siebie....

artekk, jak zwykle dzięki za dyskusję. Pozdro
Ostatnio zmieniony przez Mucholejkolator 2010-09-04, 11:41, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
artekk 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Arturo
Jeżdzę: A8
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 20 Lut 2010
Posty: 192
Skąd: kujawsko-pomorskie
Wysłany: 2010-09-04, 11:37   

Mucholejkolator napisał/a:
Uważam, ze warto to empirycznie sprawdzić i tyle


jasne, popieram w 100% :)

Niestety to sprawdzanie i eksperymentowanie trochę daje po kieszeni, o czym sam się przekonałem, dlatego sugerowałem odpuszczenie tematu zawieszenia od V6.
Ale jest też trochę jak piszesz, jeśli są chęci i fundusze, warto empirycznie sprawdzić, może będzie dobrze?

Mucholejkolator napisał/a:
Artekk, jak zwykle dzięki za dyskusję. Pozdro


Ja również, tak naprawdę jesteśmy królikami doświadczalnymi :)

Oto efekt doświadczeń na mojej A8 :


_________________
Jest BMW E60 525dA na koksie. Ps: https://a6klub.pl
 
 
ZuQ 
Użytkownik


Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Piotr
Jeżdzę: Audi A8
Wiek: 43
Dołączył: 20 Lis 2010
Posty: 34
Skąd: NEB
Wysłany: 2010-12-25, 02:13   

W mojej opinii zawias 1BE nie nadaje się na nasze drogi do codziennej eksploatacji.
Jeżdżę od 2 lat 3.3 TDI z takim zawieszeniem. Przez ten czas zrobiłem ponad 60 tyś. km i kilkanaście jak nie kilkadziesiąt razy uderzyłem sankami. Śruby mocujące rozpórki do sanek nie nadają się do odkręcenia tylko odpalenia palnikiem. Nie wspomnę o dewastacji zderzaka.

Mijając powyższe. Kończą mi się amortyzatory i przy okazji ich wymiany chciałbym zmienic zawias na bardziej komfortowy/wyższy. Wiem że dobór odpowiednich sprężyn i amorów nie będzie prosty dlatego pozwolę sobie zadac kilka pytań:

1. jakie rodzaje zawieszenia były montowane w 3.3 TDI oprócz 1BE które mam (ori)
2. czy zawieszenie 1BE od 3.3 TDI to to samo co w A8 z silnikami benzynowymi lub w S8
3. jaka jest różnica w wysokości/komforcie pomiędzy 1BE a 1BD
4. czy przy wymianie zawieszenia można wymienic tylko amortyzatory i sprężyny czy tez należy wymienic inne elementy np. drążki stabilizatorów


Nie chcę zrobic z samochodu kutra rybackiego ale nie zniosę dłużej katowania podwozia.
pozdrawiam
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2010-12-25, 12:33   

ZuQ napisał/a:
W mojej opinii zawias 1BE nie nadaje się na nasze drogi do codziennej eksploatacji.
(...)
Mijając powyższe. Kończą mi się amortyzatory i przy okazji ich wymiany chciałbym zmienic zawias na bardziej komfortowy/wyższy. Wiem że dobór odpowiednich sprężyn i amorów nie będzie prosty dlatego pozwolę sobie zadac kilka pytań:

1. jakie rodzaje zawieszenia były montowane w 3.3 TDI oprócz 1BE które mam (ori)
2. czy zawieszenie 1BE od 3.3 TDI to to samo co w A8 z silnikami benzynowymi lub w S8
3. jaka jest różnica w wysokości/komforcie pomiędzy 1BE a 1BD
4. czy przy wymianie zawieszenia można wymienic tylko amortyzatory i sprężyny czy tez należy wymienic inne elementy np. drążki stabilizatorów

...

Co do różnicy pomiędzy 1BE a 1BD to wcześniej myślałem że 1BE jest jeszcze twardsze niż 1BD ale po różnych rozmowach wyszło jednak na to że to 1BD (montowane w standardzie w S8) jest twardsze od 1BE tak więc jeżeli szukasz czegoś wyższego i bardziej komfortowego to na pewno nie jest to 1BD.

Co do 1BD jeszcze to właśnie takie zawieszenie mam w swojej eSie i mogę tylko dodać że jest twardo... na tyle sztywno i twardo że zmiana kół pomiędzy rozmiarami 17" i 20" nie powoduje żadnej zauważalnej różnicy na komforcie podróżowania.

Co do dolnych rozpórek to przyznam, że jest kłopot - wprawdzie w lato to praktycznie nie zdarza mi się nimi zawadzić ale w zimę, szczególnie w koleinach często zdarza mi się "czesać" śnieg :-?
Aluminiową rozpórkę tą o przekroju prostokątnym miałem już pokrzywioną/nadłamaną jak kupowałem auto więc musiałem zmienić na nową (koszt w ASO jakieś 100pln) ale tą drugą szeroką chyba też powinienem zmienić bo mam wrażenie że też jest zakrzywiona.

Mimo wszystko (komfort zawieszenia i jego wysokość) nie żałuję przesiadki ze zwykłego A8 i jak na razie powrotu do komfortowego bujania (zawieszenie 1BM) zupełnie nie planuję ;-)
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.