Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 preFL ALL ] Wyciek ze skrzyni z simeringu przy wyjściu  
Autor Wiadomość
lubelak 
Użytkownik



Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kamil
Jeżdzę: S8 D2 pre-fl
Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 42
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-12-04, 23:13   [D2 preFL ALL ] Wyciek ze skrzyni z simeringu przy wyjściu

Dobry :) . Kupiłem s8 1998 rok skrzynia 5hp24 w którym był wyciek oleju z simeringa- olej ciekł na katalizatory. Już to ogarnąłem, wymieniłem ten simering ale... dolałem oleju tylko do skrzyni biegów... Z tego co teraz czytam to zrobiłem błąd i powinienem dolać oleju do torsena. Dobrze wnioskuję? Olej 75w90 tak?

Czy korek do dolewania jest w miejscu jak na rysunku? Korek B



Czy jest jakiś korek spustowy? Wybaczcie za może pytania jak laik ale kurczę zrobiłem już 400km odkąd kupiłem i boję się czy nie przytarłem mechanizmu


chyba się doczytałem. W 5hp24 jest olej inny w torsenie a w 4hp24 olej w torsenie jest ten co w skrzyni tak?
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2012-12-04, 23:59   

Cytat:
W 5hp24 jest olej inny w torsenie a w 4hp24 olej w torsenie jest ten co w skrzyni tak?
4hp ma jeden olej co sie wszystkim zajmuje. W 5hp jest podział na olej w skrzyni i olej w mechaniźmie.
 
 
lubelak 
Użytkownik



Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kamil
Jeżdzę: S8 D2 pre-fl
Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 42
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-12-05, 00:03   

ok podziękował czyli dałem ciała po całości :/ . Jadę jutro po 75w90 i będę dolewał mam nadzieję że nie zdążyłem zajeździć torsena...

P.S bawił się ktoś w dolewanie? Trzeba ściągać kata?
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2012-12-05, 00:07   

lubelak napisał/a:
P.S bawił się ktoś w dolewanie? Trzeba ściągać kata?
Wydaje mi się ze tak ale nie dam se głowy uciąc bo mam 4hp i nie mam katów co doceniali bardzo w serwisie ASB.
 
 
tomi26 
Moje A8


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: Vectra C.
Pomógł: 17 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 494
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2012-12-05, 02:35   

Apophis napisał/a:
...4hp ma jeden olej co sie wszystkim zajmuje...

No coś ty,do torsenu lejesz oddzielnie 75W90
_________________
Sygnatura została usunięta bo była za fajna i wszyscy zazdrościli :D
 
 
sylwekr 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sylwek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 20 razy
Wiek: 47
Dołączył: 30 Lis 2010
Posty: 674
Skąd: Łowicz
Wysłany: 2012-12-05, 09:28   

lubelak napisał/a:

P.S bawił się ktoś w dolewanie? Trzeba ściągać kata?

Ja u siebie uzupełniałem olej w torsenie z przodu i z tyłu. Dla torsena przedniej osi najlepiej zdjąć prawe koło i dostęp idealny, dla torsena dla tylnej osi robota z kanału (u mnie silnik 2.8 i katy trochę przeszkadzały ale dało radę, nie wiem jak jest dla silnika 4.2 - trochę inne są katy). Dolewając od razu sprawdź olej w obydwu torsenach bo one w skrzyni nie są połaczone - osobno olej uzupełnia się.
 
 
Pawulon_90 
Moje A8


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: Audi S8
Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 14 Lut 2011
Posty: 114
Skąd: Tychy
Wysłany: 2012-12-05, 10:50   

lubelak, ja mam po lifta ale tam chyba nic sie niezmieniło to tak jak chcesz dolac do torsena olej cojest na koncu skrzyni to ja niezrzucalem nic da sie dojsc pzynajmniej mi sie udało :) . A co do jazdy bez oleju lub z mała iloscia tez tak jedzilem bo niewiedzialem ze tamnic niemam posprawdzeniu i dolaniu oleju zaczeło leciec na kata to wyminiłem simmer i jest teraz git takze niewiem ile bylo jedzone bezoleju ale wszystko dziala naszczescie :)
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2012-12-05, 11:26   

tomi26 napisał/a:
No coś ty,do torsenu lejesz oddzielnie 75W90
Jeszcze niedawno nawet na forum czytałem że w 4hp podział jest tylko na olej w skrzyni i tylni dyferencjał. W moście zalewałem/zmieniałem odpowiedni,w skrzyni robiono to po jej remoncie ale obsługa okresowa ma polegac na wymianie oleju w samej skrzyni i raz na 90tyś tylni most. Takie mam info. Jak jest inaczej to niech mi ktos zapoda gdzie sie to wlewa z przoduw 4hp?
 
 
Pawulon_90 
Moje A8


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: Audi S8
Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 14 Lut 2011
Posty: 114
Skąd: Tychy
Wysłany: 2012-12-05, 11:36   

na forum gdzies bylo pisane ze tam sie olej przelewa ze skrzyni do torsena i niema zadnego innego wlewu :)
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2012-12-05, 11:39   

Pawulon_90 napisał/a:
na forum gdzies bylo pisane ze tam sie olej przelewa ze skrzyni do torsena i niema zadnego innego wlewu :)
No własnie to ja też kojarze i dodatkowo nie przypominam sobie by były z przodu przy napędzie jakiekolwiek inne płyny bo już dawno była opcja wymiany wszystkich jakie sa.
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 52
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1011
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2012-12-05, 13:52   

Panowie... trzeba trochę usystematyzować:

Torsen - to torsen czyli dyfer centralny

w 5HP dyfer centralny ma olej przekładniowy
w 4HP dyfer centralny smarowany jest olejem ze skrzyni czyli ATF (nie ma wlewu po prawej stronie)

przedni dyfer - zawsze ma olej przekładniowy
tylny dyfer - zawsze ma olej przekładniowy
skrzynia biegów 5HP LT 71141 (4HP na ATF)

Po przeczytaniu niektórych wypowiedzi to można wywnioskować,
że dyfer przedni należy do torsena (tudzież tylny).
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
gtfan 
Moje A8



Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 1296
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-12-05, 14:25   

Dla usystematyzowania wiedzy..
W A8 D2 jest tylko jeden mechanizm różnicowy typu torsen - centralny. Przedni i tylny dyferencjał, to tzw. otwarte mechanizmy różnicowe.

Co do oleju:
W 4hp są dwie komory na olej:
1. do przedniego dyferencjału - korek wlewowy przy flanszy półosi od strony pasażera - wygodny dostęp po zdjęciu koła, korek spustowy wg. elsy "at bottom of differential cover" - jednak nie potrafiłem go namierzyć. Wchodzi ok 0,5L 75W90.
2. olej do reszty skrzyni, korki w misce olejowej.

W 5hp są 3 komory:
1. do przedniego dyferencjału - sytuacja ta sama co w 4hp. Wchodzi 1,3L 75W90.
2. do centralnego dyferencjału - korek wlewowy w tylnej części skrzyni po stronie pasażera, spustowy na spodzie. Wchodzi 0,9L 75W90.
3. reszta skrzyni - korki w misce.

Edit:
Kolega marekp750 był szybszy ;-)
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2012-12-05, 14:33   

gtfan napisał/a:
W 4hp są dwie komory na olej:
1. do przedniego dyferencjału - korek wlewowy przy flanszy półosi od strony pasażera - wygodny dostęp po zdjęciu koła, korek spustowy wg. elsy "at bottom of differential cover" - jednak nie potrafiłem go namierzyć. Wchodzi ok 0,5L 75W90.
W przyszłym roczku na przeglądzie autka sprawdzę :) Ale podczas kapitalki skrzyni na pewno musieli wymienić i uzupełnic ten olej w przednim dyfrze :)
 
 
tomi26 
Moje A8


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: Vectra C.
Pomógł: 17 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 494
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2012-12-05, 14:40   

Apophis, http://www.a8team.pl/d2-9...m+r%F3%BFnicowy

[ Dodano: 2012-12-05, 14:42 ]
Miałem wyciek z mechanizmu w jednej jak i w drugiej skrzynce.
_________________
Sygnatura została usunięta bo była za fajna i wszyscy zazdrościli :D
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2012-12-05, 14:46   

Dzieki tomi26, to mi rozjasniło sprawę ;) Fak jak wspominałem podczas remontu miałem wymieniane wszystkie uszczelnienia i płyny więc ten temat mnie poprostu osobiscie narazie ominął. :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - mangi

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.