Autor |
Wiadomość |
vanos2012
Użytkownik
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5hp24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2 AQF
Wiek: 34 Dołączył: 19 Lis 2015 Posty: 40 Skąd: Bieszczady
|
Wysłany: 2015-11-20, 08:32
|
|
|
ok Dzięki za rade, teraz dowiedziałem się że ponoć są tam 2 uszczelniacze (simmeringi) i już nie wiem który jest który, (moja wiedza opiera się tylko z czytania forum) Ale nic, mam nadzieję że mechanik będzie wiedział co robić... |
|
|
|
|
|
|
|
uszek
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 18 razy Wiek: 38 Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 857 Skąd: RZ
|
Wysłany: 2015-11-20, 08:52
|
|
|
Ja mam te uszczelnienia, pozniej sprawdze to powiem ci ktore gdzie jest. Na pewno na koncu jest uszczelniacz z jedna warga, miedzy torsenem a skrzynia jest podwojny simering wyglada jakby byly dwa sklejone do siebie . |
|
|
|
|
|
|
|
vanos2012
Użytkownik
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5hp24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2 AQF
Wiek: 34 Dołączył: 19 Lis 2015 Posty: 40 Skąd: Bieszczady
|
Wysłany: 2015-11-20, 09:14
|
|
|
Oki, dzięki Czyli z tego co rozumiem ten "na końcu z jedną wargą" to ten od uszczelnienia torsena na tej flanszy od wału. A ten między skrzynią a torsenem "podwójny" to się wymienia jeśli olej ze skrzyni przecieka do torsena.?? |
|
|
|
|
SenatorS8
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy Wiek: 42 Dołączył: 25 Gru 2013 Posty: 352 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2015-11-20, 09:48
|
|
|
Dokladnie tak
Pomiedzy torsenem a skrzynia jest specjalny uszczelniacz .
Jesli on padl to z otworku na boku skrzyni tuz obok przykrecania obudowy torsena do skrzyni pojawi sie wyciek.
Rodzaj oleju jaki poleci swiadczy o tym ktora czesc uszczelniacza padla oraz by nie bylo sytuacji przecieku jednego oleju w drugi-awaria albo torsena albo skrzyni- |
|
|
|
|
|
|
|
uszek
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 18 razy Wiek: 38 Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 857 Skąd: RZ
|
Wysłany: 2015-11-20, 12:18
|
|
|
Tak jak Adam pisze wszystko jasne. Tyczy sie to LIFTa
DOdam że ja kupiłem ten uszczelniacz bo myslalem ze mam rpzeciek na polaczeniu skrzynia z torsenem a okazało sie ze nie było zaslepki odpowietrznika na górze. (sa dwa)
Porownianie simmeringów
Po lewej na łaczeniu skrzynia torsen, drugi na wyjsciu z torsena na flansze na wał.
Poza tym ten drugi jak ktos chce to mam do sprzedania. Orginał z ASO |
|
|
|
|
vanos2012
Użytkownik
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5hp24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2 AQF
Wiek: 34 Dołączył: 19 Lis 2015 Posty: 40 Skąd: Bieszczady
|
Wysłany: 2015-11-20, 18:45
|
|
|
Dzięki wielkie panowie. Teoretycznie wszystko jasne. W next tygodniu zostawiam auto na warsztacie i zobaczymy co u mnie siedzi. Mam nadzieję że ten ostatni, bo przy nim najmniej roboty.
Kolego "Uszek" Co do tej zaślepki odpowietrznika to widać ją normalnie po wejściu pod auto czy jest od góry skrzyni schowana?
I mam jeszcze jedno pytanie ile tak +/- cenią fachowcy za taką robotę, tj. wymianę tego 1 i ewentualnie 2 simeringu? |
|
|
|
|
|
|
|
uszek
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 18 razy Wiek: 38 Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 857 Skąd: RZ
|
Wysłany: 2015-11-20, 19:11
|
|
|
WIec zaslepki nie widac da sie ja wymacac ale trzeba troche sanki opuscic w doł. CO do tego ile sobie cenia to nie pomoge.
Ten z lewej jest drogi bo chyba prawie 200 złi dostepny praktycznie w aso, ten drugi tez w aso kosztuje ok 60 zł. |
|
|
|
|
vanos2012
Użytkownik
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5hp24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2 AQF
Wiek: 34 Dołączył: 19 Lis 2015 Posty: 40 Skąd: Bieszczady
|
Wysłany: 2015-11-20, 19:16
|
|
|
ok dzięki, w następnym tyg jak będę wiedział dokładnie co i jak to napisze na PW w sprawie kupna tej uszczelki od Ciebie |
|
|
|
|
|
|
|
uszek
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 18 razy Wiek: 38 Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 857 Skąd: RZ
|
Wysłany: 2015-11-20, 19:30
|
|
|
Ta do torsena to schodzi z wymiana z 2 godz, wiecej zabawy jest przy odkrecaniu wydechu, i wału niz z wymiana tego uszczelniacza |
|
|
|
|
wujoo933
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 31 Dołączył: 01 Wrz 2015 Posty: 68 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2015-11-20, 22:12
|
|
|
Ja polecam wszystkim sprawdzenie opisanej usterki w tym temacie u siebie, ponieważ olej kapie na katy, śladu auto nie zostawia a oleju ubywa. Przerabiałem to samo u siebie Tylko że w pre'fl
Na szczęście u mnie to był początek nieszczelności i oleju praktycznie nic nie "wyparowało" |
_________________ LPG zdjęcia |
|
|
|
|
|
|
|
vanos2012
Użytkownik
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5hp24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2 AQF
Wiek: 34 Dołączył: 19 Lis 2015 Posty: 40 Skąd: Bieszczady
|
Wysłany: 2015-11-30, 14:58
|
|
|
I niestety po odkreceniu korka od wlewu w torsen wylał się nadmiar czerwonego oleju .... czyli wychodzi na to że olej ze skrzyni przelewa się do torsena i teraz muszę szukać jakiegos specjalisty |
|
|
|
|
SenatorS8
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy Wiek: 42 Dołączył: 25 Gru 2013 Posty: 352 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2015-12-01, 08:38
|
|
|
A pewien jestes ze ktos tam nie wlal takiego oleju?
To ze czerwony to nie znaczy ze to ATF
U ciebie w skrzyni LT71141 jest slomkowy
Do przekladni recznych np Mercedes,Opel jest nie ATF a czerwony bardzo go przypominajacy.
Zmien olej w torsenie na wlasciwy i sprawdz za jakis czas. |
|
|
|
|
|
|
|
vanos2012
Użytkownik
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5hp24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2 AQF
Wiek: 34 Dołączył: 19 Lis 2015 Posty: 40 Skąd: Bieszczady
|
Wysłany: 2015-12-01, 09:39
|
|
|
SenatorS8 napisał/a: | A pewien jestes ze ktos tam nie wlal takiego oleju?
To ze czerwony to nie znaczy ze to ATF
U ciebie w skrzyni LT71141 jest slomkowy
Do przekladni recznych np Mercedes,Opel jest nie ATF a czerwony bardzo go przypominajacy.
Zmien olej w torsenie na wlasciwy i sprawdz za jakis czas. |
Właśnie też tak pomyślałem że tak może być tylko skąd się wziął ten nadmiar??
Po odkręceniu korka wlewowego tego z boku torsena po stronie pasażera wylało się z ok 300 ml.
No chyba że jakimś innym sposobem komuś udało się tam tyle tego wlać, czarna magia.
Dziwne bo skoro uszkodzony jest simering skrzynia-torsen to dlaczego nie wycieka otworem inspekcyjnym czy jak on tam się nazywa.? |
|
|
|
|
kryhawrc
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krystian
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 2 razy Wiek: 43 Dołączył: 09 Sie 2014 Posty: 369 Skąd: Gorzów / Hooge Zwaluwe
|
Wysłany: 2017-07-12, 06:53
|
|
|
Mam ten sam problem. Olej w torsenie i w skrzyni uzupełniony. Po jakimś czasie w torsenie za dużo w skrzyni za mało. Rozumiem że simering.
Czy dam radę to naprawić samemu, bez wyciągania skrzyni? Dużo z tym zabawy? To ten simering podwójny?, o którym pisano powyżej?
Z góry dziękuję za pomoc i odpowiedź. |
|
|
|
|
|
|
|
krisker
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy Dołączył: 28 Lip 2015 Posty: 607 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2017-07-20, 19:33
|
|
|
Wg elsy nie wygląda to jakoś tragicznie, ale też chciałbym się dowiedzieć, jak to wygląda w praktyce... |
|
|
|
|
|