Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 preFL ALL ] Wyciek ze skrzyni z simeringu przy wyjściu  
Autor Wiadomość
lubelak 
Użytkownik



Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kamil
Jeżdzę: S8 D2 pre-fl
Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 42
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-12-05, 21:46   

Już jestem po dolewce oleju. Weszło jakieś 780 mililitrów, więc parę km zrobiłem z prawie suchym mechanizmem... Nie trzeba zrzucać kata żeby odkręcić korek.
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 52
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1011
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2012-12-06, 07:01   

Dla potomnych by lepiej zrozumieć podział układu napędowego ze względu na medium smarujące:

4HP24A



5HP24A


Edit:
A w 5HP24A dodany jest taki podwójny uszczelniacz między torsen a część skrzyni rozdzielczej na przód:



Oczywiście obudowa torsena, sposób segmentacji jest całkowicie inny między 4HP i 5HP.
Mówimy tu tylko o różnicy w smarowaniu.
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2012-12-06, 12:41   

No to już wszystko jaśnie i pieknie pokazane :)
 
 
lubelak 
Użytkownik



Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kamil
Jeżdzę: S8 D2 pre-fl
Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 42
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-12-07, 13:07   

ja to proponuje podkleić bo uszczelniacz to częsty problem w naszych audi
 
 
grzesdz1 
Użytkownik


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Grzesiek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 02 Maj 2010
Posty: 2
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 2014-08-17, 08:21   

Podepnę się pod temat aby nie otwierać nowej dyskusji
Nabyłem A8 D2 skrzynia FBE z wyciekiem z okolicy torstena - w pełni świadomie
Skrzynia pracuje OK

Zaczynam to ogarniać
Na początek sprawdzam poziom oleju w mechaniźmie różnicowym (bezpośrednio za skrzynią) i ku mojemu zdziwieniu po odkręceniu korka (z boku) chlusnęło mi olejem
Widać że coś przy skrzyni robione było
Czy miał ktoś przypadek, że simering pomiędzy skrzynią zdawczą a torsten padł i olej ze skrzyni poszedł do tyłu?
Czy jest możliwość wlania tam oleju ponad miarę - zanim zakręciłem korek wylało się z 700ml?
 
 
chicken20091986 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Hubert
Jeżdzę: D3
Wiek: 38
Dołączył: 30 Sty 2013
Posty: 616
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2014-08-17, 09:49   

Czyli , w 4hp24a jest osobny olej w mechanizmie różnicowym ?? Bo kiedyś miałem wyciek na torsenie simering wymieniłem ale oleju nie dolałem do różnicowego a po czasie mechanizm różnicowy zaczął szarpać przy lekkim dodaniu gazu .
A i jeszcze jedno ja do 4Hp24A zalałem olej atf71141 a tu widzę że jest przeznaczony do 5hp??
_________________
http://www.fotosik.pl/pok...fd47c6330c.html
Ostatnio zmieniony przez chicken20091986 2014-08-17, 10:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 52
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1011
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2014-08-17, 10:09   

Każdy typ skrzyni biegów w Audi A8 ma olej przekładniowy w przednim dyfrze. Korek do nalewania i sprawdzania stanu.

4HP24a - nie ma oleju przekładniowego w centralnym dyferencjale, ma olej ze skrzyni biegów

5HP24a - ma olej przekładniowy w dyfrze centralnym, ma korek do wlewu (sprawdzania stanu oleju) oraz korek spustowy

Jeżeli z dyfra centralnego leci za dużo oleju z korka wlewu to coś jest nie tak
z uszczelniaczem między olejem skrzyni a dyfra. Ale 5hp24 ma otwór inspekcyjny
w obudowie, jak jest tam przeciek to leci olej na zewnątrz...
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
chicken20091986 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Hubert
Jeżdzę: D3
Wiek: 38
Dołączył: 30 Sty 2013
Posty: 616
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2014-08-17, 10:22   

Ok już rozumiem , teraz muszę sprawdzić olej w przednim dyfrze . No i chyba na złym oleju latam w skrzyni bo mam zalany ten co powinien być w 5hp.
_________________
http://www.fotosik.pl/pok...fd47c6330c.html
 
 
gtfan 
Moje A8



Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 1296
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-08-17, 11:20   

chicken20091986, kiedyś się tym interesowałem i wyszło, że atf71141 spełnia wszystkie normy oleju przewidziane dla skrzyni 4hp. Też na nim latam od roku i skrzynia działa ok.
Ponadto w Etce jest ten sam numer oleju dla 4hp i 5hp, więc bym się nie stresował na Twoim miejscu ;)
_________________
Four rings to rule them all
 
 
chicken20091986 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Hubert
Jeżdzę: D3
Wiek: 38
Dołączył: 30 Sty 2013
Posty: 616
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2014-08-20, 18:23   

KOlego grfan wolał bym jeździć na dedykowanym oleju :)
Koledzy a ten olej będzie dobry do skrzyni 4hp24a http://allegro.pl/olej-do-skrzyni-
automatycznej-dexron-iii-mannol-4l-i4458602612.html
Czy może ten http://allegro.pl/olej-mo...4469484950.html
_________________
http://www.fotosik.pl/pok...fd47c6330c.html
 
 
grzesdz1 
Użytkownik


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Grzesiek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 02 Maj 2010
Posty: 2
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 2014-08-26, 21:39   

marekp750 napisał/a:
Każdy typ skrzyni biegów w Audi A8 ma olej przekładniowy w przednim dyfrze. Korek do nalewania i sprawdzania stanu.

4HP24a - nie ma oleju przekładniowego w centralnym dyferencjale, ma olej ze skrzyni biegów

5HP24a - ma olej przekładniowy w dyfrze centralnym, ma korek do wlewu (sprawdzania stanu oleju) oraz korek spustowy

Jeżeli z dyfra centralnego leci za dużo oleju z korka wlewu to coś jest nie tak
z uszczelniaczem między olejem skrzyni a dyfra. Ale 5hp24 ma otwór inspekcyjny
w obudowie, jak jest tam przeciek to leci olej na zewnątrz...


Wszystko poskładałem zalałem
i cieknie mi z otworu bocznego (chyba chodzi o ten inspekcyjny) po lewej stronie obudowy skrzyni rozdzielczej ( po stronie kierowcy)
Zauważyłem że otwór ten prowadzi to środka simeringu dużego w obdowie
Ktoś go przedemną zatkał sylikonem
Udrożniłem go i cieknie ;(
Dodam że wymieniłem oba symeringi wewnątrz (w obudowie i wewnątrz wałka przenoszącego z powrotem napęd na przód.
Macie koledzy jakieś pomysły (poza zatkaniem tego otworu)?
 
 
SenatorS8 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy
Wiek: 42
Dołączył: 25 Gru 2013
Posty: 352
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2014-08-27, 07:06   

Niestety tylko i wylacznie wymiana uszczelniacza z zachowaniem rygoru stanu bierzni walka oraz poprawnosci montazu uszczelniacza
Uszczelniacz ma nr ZF 0734319604, pytac np w midparts,samko etc.
Da sie go wymienic bez demontazu skrzyni.Bedzie przy tym sporo przeklinania,no ale co w tym aucie nie wymaga przeklinania
<niewiem>
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2014-08-27, 08:50   

SenatorS8 napisał/a:
Bedzie przy tym sporo przeklinania,no ale co w tym aucie nie wymaga przeklinania <niewiem>

Jak to co?..... jazda po niemieckiej autostradzie na odcinku drogi objętym znakiem B-42 :D :D
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
vanos2012 
Użytkownik



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5hp24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2 AQF
Wiek: 34
Dołączył: 19 Lis 2015
Posty: 40
Skąd: Bieszczady
Wysłany: 2015-11-19, 17:36   

Witam
Kupiłem A8 przed tygodniem. I wczoraj podczas zmiany oleju w silniku okazało się że mam wyciek z tylnej części skrzyni-torsena.
Poczytałem trochę w tematach i wychodzi na to że będę musiał wymienić simering. Znalazłem w internecie tylko nie wiem który to jest. Prosił bym o poradę kogoś kto się w tym orientuje czy jest to któryś z podanych poniżej linków:

http://www.midparts.com.p...0734319420/3180

http://www.midparts.com.p...x4-40x52x7/4196

Zdjęcie mojego wycieku.


 
 
SenatorS8 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy
Wiek: 42
Dołączył: 25 Gru 2013
Posty: 352
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2015-11-19, 18:02   

Wynika ze ten pierwszy za 79 zl.

Jesli cieknie z wyjscia walu tzn uszczelnienie torsena to nie ma sensu wydawac 80 plus przesylka a udac sie do sklepu z uszczelniaczami badz lepszego motoryzacyjnego i zakupic samochodowy (czyli nie gumowy) uszczelniacz lewy badz obustronny o wymiarach 57x73 gr pewnie kolo 8mm i bedzie OK za kwote rzedu moze 30 zl
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - manga

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.