Autor |
Wiadomość |
lubelak
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kamil
Jeżdzę: S8 D2 pre-fl
Pomógł: 1 raz Wiek: 34 Dołączył: 21 Cze 2010 Posty: 42 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2012-12-05, 21:46
|
|
|
Już jestem po dolewce oleju. Weszło jakieś 780 mililitrów, więc parę km zrobiłem z prawie suchym mechanizmem... Nie trzeba zrzucać kata żeby odkręcić korek. |
|
|
|
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2012-12-06, 12:41
|
|
|
No to już wszystko jaśnie i pieknie pokazane |
|
|
|
|
lubelak
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kamil
Jeżdzę: S8 D2 pre-fl
Pomógł: 1 raz Wiek: 34 Dołączył: 21 Cze 2010 Posty: 42 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2012-12-07, 13:07
|
|
|
ja to proponuje podkleić bo uszczelniacz to częsty problem w naszych audi |
|
|
|
|
|
|
|
grzesdz1
Użytkownik
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Grzesiek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 02 Maj 2010 Posty: 2 Skąd: Lubuskie
|
Wysłany: 2014-08-17, 08:21
|
|
|
Podepnę się pod temat aby nie otwierać nowej dyskusji
Nabyłem A8 D2 skrzynia FBE z wyciekiem z okolicy torstena - w pełni świadomie
Skrzynia pracuje OK
Zaczynam to ogarniać
Na początek sprawdzam poziom oleju w mechaniźmie różnicowym (bezpośrednio za skrzynią) i ku mojemu zdziwieniu po odkręceniu korka (z boku) chlusnęło mi olejem
Widać że coś przy skrzyni robione było
Czy miał ktoś przypadek, że simering pomiędzy skrzynią zdawczą a torsten padł i olej ze skrzyni poszedł do tyłu?
Czy jest możliwość wlania tam oleju ponad miarę - zanim zakręciłem korek wylało się z 700ml? |
|
|
|
|
chicken20091986
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Hubert
Jeżdzę: D3
Wiek: 38 Dołączył: 30 Sty 2013 Posty: 616 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2014-08-17, 09:49
|
|
|
Czyli , w 4hp24a jest osobny olej w mechanizmie różnicowym ?? Bo kiedyś miałem wyciek na torsenie simering wymieniłem ale oleju nie dolałem do różnicowego a po czasie mechanizm różnicowy zaczął szarpać przy lekkim dodaniu gazu .
A i jeszcze jedno ja do 4Hp24A zalałem olej atf71141 a tu widzę że jest przeznaczony do 5hp?? |
_________________ http://www.fotosik.pl/pok...fd47c6330c.html
|
Ostatnio zmieniony przez chicken20091986 2014-08-17, 10:11, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
Wysłany: 2014-08-17, 10:09
|
|
|
Każdy typ skrzyni biegów w Audi A8 ma olej przekładniowy w przednim dyfrze. Korek do nalewania i sprawdzania stanu.
4HP24a - nie ma oleju przekładniowego w centralnym dyferencjale, ma olej ze skrzyni biegów
5HP24a - ma olej przekładniowy w dyfrze centralnym, ma korek do wlewu (sprawdzania stanu oleju) oraz korek spustowy
Jeżeli z dyfra centralnego leci za dużo oleju z korka wlewu to coś jest nie tak
z uszczelniaczem między olejem skrzyni a dyfra. Ale 5hp24 ma otwór inspekcyjny
w obudowie, jak jest tam przeciek to leci olej na zewnątrz... |
_________________ Marek
tel. 571 240 898
https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4 |
|
|
|
|
chicken20091986
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Hubert
Jeżdzę: D3
Wiek: 38 Dołączył: 30 Sty 2013 Posty: 616 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2014-08-17, 10:22
|
|
|
Ok już rozumiem , teraz muszę sprawdzić olej w przednim dyfrze . No i chyba na złym oleju latam w skrzyni bo mam zalany ten co powinien być w 5hp. |
_________________ http://www.fotosik.pl/pok...fd47c6330c.html
|
|
|
|
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2014-08-17, 11:20
|
|
|
chicken20091986, kiedyś się tym interesowałem i wyszło, że atf71141 spełnia wszystkie normy oleju przewidziane dla skrzyni 4hp. Też na nim latam od roku i skrzynia działa ok.
Ponadto w Etce jest ten sam numer oleju dla 4hp i 5hp, więc bym się nie stresował na Twoim miejscu |
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
chicken20091986
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Hubert
Jeżdzę: D3
Wiek: 38 Dołączył: 30 Sty 2013 Posty: 616 Skąd: Szczecin
|
|
|
|
|
|
|
|
grzesdz1
Użytkownik
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Grzesiek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 02 Maj 2010 Posty: 2 Skąd: Lubuskie
|
Wysłany: 2014-08-26, 21:39
|
|
|
marekp750 napisał/a: | Każdy typ skrzyni biegów w Audi A8 ma olej przekładniowy w przednim dyfrze. Korek do nalewania i sprawdzania stanu.
4HP24a - nie ma oleju przekładniowego w centralnym dyferencjale, ma olej ze skrzyni biegów
5HP24a - ma olej przekładniowy w dyfrze centralnym, ma korek do wlewu (sprawdzania stanu oleju) oraz korek spustowy
Jeżeli z dyfra centralnego leci za dużo oleju z korka wlewu to coś jest nie tak
z uszczelniaczem między olejem skrzyni a dyfra. Ale 5hp24 ma otwór inspekcyjny
w obudowie, jak jest tam przeciek to leci olej na zewnątrz... |
Wszystko poskładałem zalałem
i cieknie mi z otworu bocznego (chyba chodzi o ten inspekcyjny) po lewej stronie obudowy skrzyni rozdzielczej ( po stronie kierowcy)
Zauważyłem że otwór ten prowadzi to środka simeringu dużego w obdowie
Ktoś go przedemną zatkał sylikonem
Udrożniłem go i cieknie ;(
Dodam że wymieniłem oba symeringi wewnątrz (w obudowie i wewnątrz wałka przenoszącego z powrotem napęd na przód.
Macie koledzy jakieś pomysły (poza zatkaniem tego otworu)? |
|
|
|
|
SenatorS8
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy Wiek: 42 Dołączył: 25 Gru 2013 Posty: 352 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2014-08-27, 07:06
|
|
|
Niestety tylko i wylacznie wymiana uszczelniacza z zachowaniem rygoru stanu bierzni walka oraz poprawnosci montazu uszczelniacza
Uszczelniacz ma nr ZF 0734319604, pytac np w midparts,samko etc.
Da sie go wymienic bez demontazu skrzyni.Bedzie przy tym sporo przeklinania,no ale co w tym aucie nie wymaga przeklinania
<niewiem> |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2014-08-27, 08:50
|
|
|
SenatorS8 napisał/a: | Bedzie przy tym sporo przeklinania,no ale co w tym aucie nie wymaga przeklinania <niewiem> |
Jak to co?..... jazda po niemieckiej autostradzie na odcinku drogi objętym znakiem B-42 |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
vanos2012
Użytkownik
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5hp24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2 AQF
Wiek: 34 Dołączył: 19 Lis 2015 Posty: 40 Skąd: Bieszczady
|
Wysłany: 2015-11-19, 17:36
|
|
|
Witam
Kupiłem A8 przed tygodniem. I wczoraj podczas zmiany oleju w silniku okazało się że mam wyciek z tylnej części skrzyni-torsena.
Poczytałem trochę w tematach i wychodzi na to że będę musiał wymienić simering. Znalazłem w internecie tylko nie wiem który to jest. Prosił bym o poradę kogoś kto się w tym orientuje czy jest to któryś z podanych poniżej linków:
http://www.midparts.com.p...0734319420/3180
http://www.midparts.com.p...x4-40x52x7/4196
Zdjęcie mojego wycieku.
|
|
|
|
|
|
|
|
SenatorS8
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy Wiek: 42 Dołączył: 25 Gru 2013 Posty: 352 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2015-11-19, 18:02
|
|
|
Wynika ze ten pierwszy za 79 zl.
Jesli cieknie z wyjscia walu tzn uszczelnienie torsena to nie ma sensu wydawac 80 plus przesylka a udac sie do sklepu z uszczelniaczami badz lepszego motoryzacyjnego i zakupic samochodowy (czyli nie gumowy) uszczelniacz lewy badz obustronny o wymiarach 57x73 gr pewnie kolo 8mm i bedzie OK za kwote rzedu moze 30 zl |
|
|
|
|
|