Autor |
Wiadomość |
robsonik4
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 56 Dołączył: 09 Lip 2010 Posty: 485 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2016-12-09, 14:05
|
|
|
To jest kolor oleju jak padł mi wsteczny - zapewne był czerwony lub żółty ?
1. sprawdź olej
.
.
.
.
ostatnie - sprawdź olej
PS po kliknięciu na fotkę są normalne kolory
olej asb.jpg
|
|
Plik ściągnięto 43 raz(y) 139,47 KB |
|
_________________ Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce:
Forum Audi A6
Forum Audi A8
Forum Audi A7 |
|
|
|
|
|
|
|
Rentek
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronik 4HP CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Lukasz
Jeżdzę: a8 d2
Wiek: 41 Dołączył: 26 Lis 2016 Posty: 74 Skąd: Bartoszyce
|
Wysłany: 2016-12-09, 14:34
|
|
|
Cos mi sie wydaje,ze u mnie bedzie cos podobnego...jak sie za to zabiore to dam znac co i jak.
Poki co nie jezdze moja A8... |
|
|
|
|
|
|
|
robsonik4
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 56 Dołączył: 09 Lip 2010 Posty: 485 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2016-12-09, 15:39
|
|
|
Filtr do wymiany też będzie jak i uszczelka pod miskę - koszty znośne
PS olej śmierdział spalenizną |
_________________ Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce:
Forum Audi A6
Forum Audi A8
Forum Audi A7 |
|
|
|
|
Rentek
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronik 4HP CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Lukasz
Jeżdzę: a8 d2
Wiek: 41 Dołączył: 26 Lis 2016 Posty: 74 Skąd: Bartoszyce
|
Wysłany: 2016-12-09, 16:13
|
|
|
Na pewno od tego zaczne...
robsonik4,a czy polecilbys jakis konkretny olej do 4hp-24?
Kolega mowi,ze Revanol bedzi dobry,czy zgodzisz sie z tym? |
|
|
|
|
|
|
|
robsonik4
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 56 Dołączył: 09 Lip 2010 Posty: 485 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2016-12-09, 21:04
|
|
|
Ja mam zalany po "remoncie kapitalnym" przez ASB Długołęka - Mobil ATF 3309 i już 2 rok śmigam. |
_________________ Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce:
Forum Audi A6
Forum Audi A8
Forum Audi A7 |
|
|
|
|
Rentek
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronik 4HP CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Lukasz
Jeżdzę: a8 d2
Wiek: 41 Dołączył: 26 Lis 2016 Posty: 74 Skąd: Bartoszyce
|
Wysłany: 2016-12-10, 07:15
|
|
|
Jaki koszt kapitalnego remontu? |
|
|
|
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 2016-12-10, 08:21
|
|
|
Kapitalny remont to pojęcię względne - jeśli chciałbyś zrobić raz a dobrze i nigdy już do tematu nie wracać to kwota może oscylować w okoliach 10tys zl |
_________________ Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044 |
|
|
|
|
robsonik4
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 56 Dołączył: 09 Lip 2010 Posty: 485 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2016-12-10, 13:01
|
|
|
Ja dałem 4500 zł, ale co zostało zrobione to ??? (R zrobili jak i tarczki wymienili a co jeszcze ?) |
_________________ Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce:
Forum Audi A6
Forum Audi A8
Forum Audi A7 |
|
|
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2016-12-10, 13:14
|
|
|
Wy wierzycie w kapitalkę za 5tys?
Uszczelki, konwerter, pompa, olej i filtr, 4 łożyska i już 4 tys nie ma ZA same graty.. A gdzie tarczki, kosz, przekładki i tłok? Nawet nie piszę o wszystkich przekładkach i tarczkach tylko do jednego kosza.. Mało tego to co wkładają to zamienniki, z resztą szkoda prądu aby pisać jak to wygląda ze strony realnej, robiąc to samemu na oe gratach z aso albo bezpośrednio od zf..
Cena, którą podał Michał jest realna ZA kpl remont robiąc to samemu i tylko za same graty. Biorąc je od ZF macie oryginały te same co w aso a nawet i taniej w porównaniu do dostępnych zamienników. Jednakże z czasem dostawy dochodzi do miesiąca.
Oczywiście wymienia się to co zużyte. Ale trzeba rozebrać i zweryfikować. Naprawa nie skomplikowana ale trzeba dbać o czystość i nie wskazany jest pośpiech. |
_________________
|
|
|
|
|
robsonik4
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 56 Dołączył: 09 Lip 2010 Posty: 485 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2016-12-10, 18:31
|
|
|
To prawda co piszesz, nie wierzę w kapitalkę za 4.5 klocka; u mnie została wykonana naprawa + olej + filtr. Olej kupuję po 48 zeta za liter ( drobny wyciek miałem - Paweł ogarnął). Więc 500 stów trzeba liczyć za oleum + filtr więc zostaje 4 klocki na kapitalkę - nigdy w życiu !!! |
_________________ Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce:
Forum Audi A6
Forum Audi A8
Forum Audi A7 |
|
|
|
|
|
|
|
Rentek
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronik 4HP CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Lukasz
Jeżdzę: a8 d2
Wiek: 41 Dołączył: 26 Lis 2016 Posty: 74 Skąd: Bartoszyce
|
Wysłany: 2016-12-10, 19:28
|
|
|
Daj Boze zeby okazal sie to olej...
Czeka mnie ewentualnie uszczelnienie tej skrzyni bo widzialem,ze cos tam podcieka,wydaje mi sie,ze to olej ze skrzyni ale pewnoscci jeszcze nie mam... |
|
|
|
|
monster_1973
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adrian
Jeżdzę: A8 D2, Mercedes
Pomógł: 1 raz Wiek: 51 Dołączył: 11 Maj 2014 Posty: 90 Skąd: DE Hessen
|
Wysłany: 2016-12-18, 03:24
|
|
|
Olej jest koloru żółtego, ewentualnie zielonego. Czerwony nigdy.
Nie wyrzucaj sobie, że to wina tego że nie skontrolowałeś oleju, i tak by się skrzynia rozleciała. Zwykłe zmęczenie materiału. Ten kosz pęka jako pierwszy ponieważ były jakieś felerne a najciężej pracują w skrzyni i po pewnych przebiegach ulegają uszkodzeniu.
Niestety, prawdopodobnie rozleciał się kosz wstecznego i tarczki masz również do wymiany. Wymiana oleju to tylko strata pieniędzy, ale możesz spróbować.
[ Dodano: 2016-12-18, 03:59 ]
robsonik4 napisał/a: | To prawda co piszesz, nie wierzę w kapitalkę za 4.5 klocka; u mnie została wykonana naprawa + olej + filtr. Olej kupuję po 48 zeta za liter ( drobny wyciek miałem - Paweł ogarnął). Więc 500 stów trzeba liczyć za oleum + filtr więc zostaje 4 klocki na kapitalkę - nigdy w życiu !!! |
Dokładnie. Za 4,5 tyś to można wymienić uszkodzone części (nie za wiele), olej z filtrem i robocizna. I okaże się że wielkiego zarobku z tego nie ma. Dla przykładu pompa oleju kosztuje ok 1tyś, regeneracja sprzęgła w uczciwej firmie 1200zł, gdzie reszta części?
Polska to wciąż dziwny kraj. Mechanicy udają że robią remonty skrzyń za 4,5 tyś i dają gwarancję. Drudzy udają że wierzą że to jest remont i chwalą się jak tanio zrobili. Później płacz i lament bo warsztat nie uznał gwarancji i wykręca się z naprawy albo trzeba drugi raz zapłacić bo zepsuło się rzekomo coś innego. W sumie z tą gwarancją to prawda - jest dożywotnia. Jak się skrzynia zepsuje to gwarancja wygasa
Niestety warsztatów które naprawiają automaty, przepraszam - remontują, jest mało i żerują na ludziach. A wyboru za bardzo nie ma. |
|
|
|
|
|
|
|
Rentek
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronik 4HP CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Lukasz
Jeżdzę: a8 d2
Wiek: 41 Dołączył: 26 Lis 2016 Posty: 74 Skąd: Bartoszyce
|
Wysłany: 2016-12-18, 07:05
|
|
|
W takim stanie kupilem auto,coz trzeba bedzie przyjrzec sie co sie dzieje w skrzyni.
Rozebrac i cos kombinowac. |
|
|
|
|
karol208
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy Wiek: 41 Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 994 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2016-12-18, 11:17
|
|
|
Ja mam mobile atf220 i jest czerwony od 2007 r taki ciągle jest zalewamy do skrzyni . |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
monster_1973
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adrian
Jeżdzę: A8 D2, Mercedes
Pomógł: 1 raz Wiek: 51 Dołączył: 11 Maj 2014 Posty: 90 Skąd: DE Hessen
|
Wysłany: 2016-12-18, 12:49
|
|
|
karol208 napisał/a: | Ja mam mobile atf220 i jest czerwony od 2007 r taki ciągle jest zalewamy do skrzyni . |
Możliwe, ale to nie jest olej do tych skrzyń.
[ Dodano: 2016-12-18, 12:55 ]
Rentek napisał/a: | W takim stanie kupilem auto,coz trzeba bedzie przyjrzec sie co sie dzieje w skrzyni.
Rozebrac i cos kombinowac. |
Zanim wyjmiesz skrzynię, to ją najpierw dobrze zdiagnozuj aby wiedzieć gdzie jest problem. Szukając po omacku masz niewielkie szanse na zdiagnozowanie i usunięcie usterki.
Musisz najpierw wiedzieć gdzie szukać, to jak u doktora. Najpierw pyta co boli a później przepisuje leki:) |
|
|
|
|
|