Autor |
Wiadomość |
karol208
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy Wiek: 41 Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 994 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2016-12-18, 17:10
|
|
|
monster_1973 napisał/a: | karol208 napisał/a: | Ja mam mobile atf220 i jest czerwony od 2007 r taki ciągle jest zalewamy do skrzyni . |
Możliwe, ale to nie jest olej do tych skrzyń.
|
Dlaczego nie jest do tych skrzyń?
Do 4HP24A
ATF klasy 11A/11B olej na bazie mineralnej spełniający wymagania DEXRON II, DEXRON III
np"ACPA ATF DEX IID
AGIP ATF D 309
AMOC POWER (D-21611)
ARAL GETRIEBEOL ATF 22
AVIA FLUID ATF 86
ATF GM
BP AUTRAN MBX
MOTOREX ATF SUPER
CASTROL TQ-D
CASTROL TQ-D (22256)
CEPSA ATF 70
ERTOIL TRANSMISIONES AUTOMATICAS D2
TEXAMATIC B
TEXAMATIC 4291
TEXAMATIC 9226
ATF TYPE D
TOR ATF 289
AGIP ATF II D
ESSO ATF D2
MOBIL ATF 220
TITAN ATF 3000 CHINA
GENOL ATF MULTIFLUID
KENDALL ATF DEXRON II D
RTO STARMATIC
HY-TOROUE Z (ATF)
ATF 420
SPEEDOL ATF DEXRON II
ATF D-21247 SAE 10W
LIOUI MOLY ATF DEXRON MD
INA ATF SUPER
MEGOL HYDRAULIKOEL ATF DEXRON II D
LIOUIMATIC D II
MOTUL DEXRON II D
OMV ATF D II (D22427)
ATF DEXRON II
PAKELO MULTIPURPOSE TRANSMISSION FLUID II D
PANOLIN ATF MULTI 21996
GALP TRANSMATIC D II
SUNAMATIC 149
SUNAMATIC 153
ARBOR MTA
TUTELA Gl/A
KA NASA KEN
RAVENOL AUTOM.-GETR.-OEL DEXRON D II
HIDRO ATF
MATIC ATF
GULF ATF D II D
SHELL DONAX TA
STATOIL TRANSWAY DX II
TEDEX ATF II D
FINAMATIC II D
TOTAL FLUIDE ATX
TOTAL FLUIDE II D
MATIC D
VALVOLINE ATF TYPE D
ADDINOL ATF D III
AGIP DEXRON III
ARAL ATF LTF
BP AUTRAN LTF
CASTROL TRANSMAX Z
PENTOSIN ATF 1
PENTOSIN ATF TYP 2 D
ESSO ATF D 21065
ESSO ATF LT 71141
KOMPRESSOL-DEXRON SYNTH LTF
08 AUTO 15
LIOUIMATIC SUPER ATF
OMV ATF III
HIPOL ATF III
PANOLIN ATF DEXRON III
REPSOL ATF 3
FINAMATIC HP
TOTAL FLUIDE AT 42
YACCO ATF III
DMNOL FLUID III G
ZF LIFEGUARDFLUID5 |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
monster_1973
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adrian
Jeżdzę: A8 D2, Mercedes
Pomógł: 1 raz Wiek: 51 Dołączył: 11 Maj 2014 Posty: 90 Skąd: DE Hessen
|
Wysłany: 2016-12-18, 18:26
|
|
|
karol208 napisał/a: | monster_1973 napisał/a: | karol208 napisał/a: | Ja mam mobile atf220 i jest czerwony od 2007 r taki ciągle jest zalewamy do skrzyni . |
Możliwe, ale to nie jest olej do tych skrzyń.
|
Dlaczego nie jest do tych skrzyń?
Do 4HP24A
ATF klasy 11A/11B olej na bazie mineralnej spełniający wymagania DEXRON II, DEXRON III
np"ACPA ATF DEX IID
AGIP ATF D 309
AMOC POWER (D-21611)
ARAL GETRIEBEOL ATF 22
AVIA FLUID ATF 86
ATF GM
BP AUTRAN MBX
MOTOREX ATF SUPER
CASTROL TQ-D
CASTROL TQ-D (22256)
CEPSA ATF 70
ERTOIL TRANSMISIONES AUTOMATICAS D2
TEXAMATIC B
TEXAMATIC 4291
TEXAMATIC 9226
ATF TYPE D
TOR ATF 289
AGIP ATF II D
ESSO ATF D2
MOBIL ATF 220
TITAN ATF 3000 CHINA
GENOL ATF MULTIFLUID
KENDALL ATF DEXRON II D
RTO STARMATIC
HY-TOROUE Z (ATF)
ATF 420
SPEEDOL ATF DEXRON II
ATF D-21247 SAE 10W
LIOUI MOLY ATF DEXRON MD
INA ATF SUPER
MEGOL HYDRAULIKOEL ATF DEXRON II D
LIOUIMATIC D II
MOTUL DEXRON II D
OMV ATF D II (D22427)
ATF DEXRON II
PAKELO MULTIPURPOSE TRANSMISSION FLUID II D
PANOLIN ATF MULTI 21996
GALP TRANSMATIC D II
SUNAMATIC 149
SUNAMATIC 153
ARBOR MTA
TUTELA Gl/A
KA NASA KEN
RAVENOL AUTOM.-GETR.-OEL DEXRON D II
HIDRO ATF
MATIC ATF
GULF ATF D II D
SHELL DONAX TA
STATOIL TRANSWAY DX II
TEDEX ATF II D
FINAMATIC II D
TOTAL FLUIDE ATX
TOTAL FLUIDE II D
MATIC D
VALVOLINE ATF TYPE D
ADDINOL ATF D III
AGIP DEXRON III
ARAL ATF LTF
BP AUTRAN LTF
CASTROL TRANSMAX Z
PENTOSIN ATF 1
PENTOSIN ATF TYP 2 D
ESSO ATF D 21065
ESSO ATF LT 71141
KOMPRESSOL-DEXRON SYNTH LTF
08 AUTO 15
LIOUIMATIC SUPER ATF
OMV ATF III
HIPOL ATF III
PANOLIN ATF DEXRON III
REPSOL ATF 3
FINAMATIC HP
TOTAL FLUIDE AT 42
YACCO ATF III
DMNOL FLUID III G
ZF LIFEGUARDFLUID5 |
Przepraszam, nie zwróciłem uwagi na fakt, że masz skrzynię 4-o biegową. |
|
|
|
|
|
|
|
robsonik4
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 56 Dołączył: 09 Lip 2010 Posty: 485 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2016-12-18, 18:28
|
|
|
Ja mam zalanego po "remoncie kapitalnym" w ASB Długołęka Mobila 3309 i też jest czerwony |
_________________ Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce:
Forum Audi A6
Forum Audi A8
Forum Audi A7 |
|
|
|
|
monster_1973
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adrian
Jeżdzę: A8 D2, Mercedes
Pomógł: 1 raz Wiek: 51 Dołączył: 11 Maj 2014 Posty: 90 Skąd: DE Hessen
|
Wysłany: 2016-12-18, 20:22
|
|
|
robsonik4 napisał/a: | Ja mam zalanego po "remoncie kapitalnym" w ASB Długołęka Mobila 3309 i też jest czerwony |
Ponieważ też masz skrzynię 4-o biegową:) |
|
|
|
|
|
|
|
Rentek
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronik 4HP CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Lukasz
Jeżdzę: a8 d2
Wiek: 41 Dołączył: 26 Lis 2016 Posty: 74 Skąd: Bartoszyce
|
Wysłany: 2016-12-19, 06:09
|
|
|
Czyli czerwony do 4hp24 moze byc....wazne aby specyfikacja sie zgadzala. |
|
|
|
|
monster_1973
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adrian
Jeżdzę: A8 D2, Mercedes
Pomógł: 1 raz Wiek: 51 Dołączył: 11 Maj 2014 Posty: 90 Skąd: DE Hessen
|
Wysłany: 2016-12-19, 15:15
|
|
|
Rentek napisał/a: | Czyli czerwony do 4hp24 moze byc....wazne aby specyfikacja sie zgadzala. |
Do 4HP może być czerwony, w załączniku dodałem specyfikację oleju do różnych skrzyń.
Może się komuś przyda.
TE-ML_11.pdf Specyfikacja oleju do automatycznych skrzyń biegów ZF |
Pobierz Plik ściągnięto 649 raz(y) 89,06 KB |
|
|
|
|
|
|
|
|
Rentek
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronik 4HP CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Lukasz
Jeżdzę: a8 d2
Wiek: 41 Dołączył: 26 Lis 2016 Posty: 74 Skąd: Bartoszyce
|
Wysłany: 2016-12-29, 07:00
|
|
|
Witam.
Po wymianie oleju.filtra skrzyni biegow problem ze wstecznym nie ustapil.
Sytuacja jest identyczna jak byla przed wymiana oleju.
Olej ktory spuscilem byl w tragicznym stanie,kolor to wpadajacy w czarny,jasny czarny.
Na magnesach masa opilkow i cos w rodzaju szlamu,smaru.
Po zmianie skrzynia na d pracuje bardzo dobrze,zero szarpania,przeciagania.
Na rozgrzanym oleju jest tylko dalej problem ze wstecznym,po zapieciu biegu musze dodac gazu zeby ruszyl.
Szanowni koledzy, gdzie szukac ewentualnych przyczyn takiego stanu rzeczy.
Tlok wstecznego,tarczki.....??
P.S...udalo mi sie spuscic tylko okolo 4 litrow oleju i tyle rowniez wlalem spowrotem....troche malo jak na moj gust... |
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2016-12-29, 10:01
|
|
|
coś mi sie wydaje że skrzynia na stół |
_________________ Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz.... |
|
|
|
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2016-12-29, 10:19
|
|
|
no dokladnie , szkoda tylko nowego oleju i pracy , targaj skrzynie i będziesz sie cieszył dalej |
_________________ Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz.... |
|
|
|
|
|
|
|
robsonik4
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 56 Dołączył: 09 Lip 2010 Posty: 485 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2016-12-29, 14:20
|
|
|
Rentek napisał/a: |
P.S...udalo mi sie spuscic tylko okolo 4 litrow oleju i tyle rowniez wlalem spowrotem....troche malo jak na moj gust... |
Przy statycznej wymianie w okolicach 4 zejdzie dlatego robi się dynamiczne.
Wracając do wstecznego - rozumiem Ciebie bo też tak miałem, nie chciałem uwierzyć, że padła skrzynia, czekałem na jakąś poradę, która pomoże uruchomić R.
Cudów nie ma niestety i wszystkie znaki na niebie i na ziemi przemawiają za wyciągnięciem skrzyni. Tłok lub kosz R się rozsypał a w najlepszym uszczelnienie tłoka padło, ale i tak skrzynia do zrzucenia i rozebrania.
Jak rozbierzesz to będziesz miał wgląd na bebechy - które jeszcze do wymiany. |
_________________ Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce:
Forum Audi A6
Forum Audi A8
Forum Audi A7 |
|
|
|
|
Ukaniu
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy Dołączył: 07 Kwi 2016 Posty: 555 Skąd: Grodzisk/Żyrardów
|
Wysłany: 2016-12-29, 15:30
|
|
|
robsonik4 napisał/a: |
Przy statycznej wymianie w okolicach 4 zejdzie dlatego robi się dynamiczne. |
Mnie przez noc zleciało poniżej 7 l |
_________________ Kot też jest Quattro |
|
|
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2016-12-29, 16:19
|
|
|
Tłok do wymiany. I tak do darcia wszystko bo to na samym końcu skrzyni jest. |
_________________
|
|
|
|
|
Rentek
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronik 4HP CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Lukasz
Jeżdzę: a8 d2
Wiek: 41 Dołączył: 26 Lis 2016 Posty: 74 Skąd: Bartoszyce
|
Wysłany: 2016-12-29, 17:01
|
|
|
Tak trzeba bedzie niestety zrobic....
Panowie,teraz pytanie....jaki bedzie koszt wymiany,naprawy tloka wstecznego biegu??????
Pewnie niejeden z forumowiczow przerabial temat takiej naprawy.... |
|
|
|
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
|
|
|
|
|