Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 preFL ALL ] Zawias przód, dupa zamienniki  
Autor Wiadomość
Ukaniu 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 07 Kwi 2016
Posty: 555
Skąd: Grodzisk/Żyrardów
Wysłany: 2021-05-22, 10:54   [D2 preFL ALL ] Zawias przód, dupa zamienniki

Czołem,

Robię kompletny remont zawieszenia z przodu. Myślałem, że dziś wyskoczę po 3 tygodniach z garażu a tu lipa.
Nabyłem amortyzatory zamienniki Sachs 316 997. Czyli to co wyskakuje jako uniwersales do przedlifta. Sprężyny 998 437 czyli takie jakie katalog podaje do przedlifta 4,2 Q. Nie ma za dużego wyboru ale silnik i skrzynia pasuje to powinno być prawie ok. No ale nie będzie.
Jak widać porównanie wysokości mocowania talerzyków amortyzatora w zamienniku i przedlifcie różni się prawie 15 mm!. Czyli gdybym zostawił sprężynę i górne jej mocowanie to samochód pójdzie w górę znacząco więcej niż 15 mm z racji ramienia wahacza. I to tylko z wymianą amortyzatorów!

Poliftowe zawieszenie miało wyższe amortyzatory takie jak zamiennik i on z odpowiednią poduszką będzie ok ale tylko w polifcie.

Gdzie wchodzi te 15 mm? ano wchodzi w górną poduszkę których porównanie widać na fotografii.
Ich zamiana nie jest prosta z uwagi na dodatkowe wycięcia w aluminiowym mocowaniu zawieszenia górnego.

Ktoś walczył z tym ostatnio?

mocowanie_polift.jpg
Widać wcięcia w obudowie
Plik ściągnięto 8 raz(y) 135,84 KB

Poduszki_przedlift_i_polift.jpg
widać duże różnice w wysokości
Plik ściągnięto 22 raz(y) 146,79 KB

sachs_i_przedlift.jpg
widać dużą różnicę w wysokości mocowania sprężyny
Plik ściągnięto 23 raz(y) 116,86 KB

polift_i_sachs.jpg
tu praktycznie z odpowiednią poduszką różnicy nie ma.
Plik ściągnięto 12 raz(y) 120,8 KB

_________________
Kot też jest Quattro
 
 
gtfan 
Moje A8



Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 1299
Skąd: Lublin
Wysłany: 2021-05-23, 19:08   

Bilstein B6 dedykowany do przedlifta też ma talerzyk 1cm wyżej niż oryginalne amorki Boge.
Górne mocowania wahaczy różnią się jedynie tym podfrezowaniem. Parę lat temu zmieniłem je i talerzyki na poliftowe. Wszystko pasuje plug&play.
Na forum chyba Mucholejkolator opisywał, że dawał jakieś podkładki między przedliftowe mocowanie wahaczy i poliftowy talerzyk, żeby ten się całą powierzchnią opierał na górze.

Wg katalogu sprężyny 998 437 mają średnicę drutu 14,6mm. Oryginalnie też takie miałeś? U mnie fabrycznie siedziały bardzo długie sprężyny z drutu 16mm.
_________________
Four rings to rule them all
 
 
Ukaniu 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 07 Kwi 2016
Posty: 555
Skąd: Grodzisk/Żyrardów
Wysłany: 2021-05-23, 20:27   

Czyli wszystkie amory to pewnie polifty. Ciągle się utwierdzam że D2 to zabytek. Lubię nie pozbędę się szybko ale problemy są zaskakujące.
Zamówiłem już nowsze mocowania i górne talerzyki :) kolejny tydzień na kanale. Ten patent z podkładką zwiększa luz na tłumiku wibracji trzonka amora.
Sprężynę fabrycznie też miałem z drutu grubszego mającą jeden zwój więcej niż zamiennik i polift.
Aż się boję co będzie jak zacznę robić tył... Bo za miesiąc planowałem. Też już wszystko się tam posypało.
_________________
Kot też jest Quattro
 
 
gtfan 
Moje A8



Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 1299
Skąd: Lublin
Wysłany: 2021-05-23, 21:20   

Cytat:
Czyli wszystkie amory to pewnie polifty.

Pewnie tak. Optymalizacja kosztów produkcji i klepią wszystko na jedno kopyto.

Cytat:
Aż się boję co będzie jak zacznę robić tył... Bo za miesiąc planowałem. Też już wszystko się tam posypało.

Z tyłem jest ciężko pod kątem dedykowanych części - albo niedostępne, albo mega drogo. Da się ogarnąć 'na patencie' - w 2012 to robiłem i opisywałem na forum, co i jak pasuje. 110tys. km od remontu zrobione bez problemu ;)

Cytat:
Ciągle się utwierdzam że D2 to zabytek.

Ma to swoje zalety, bo na tle obecnych rozwiązań technicznych, to jednak są względnie proste auta.
Ale ja tam mówię otwarcie, że posiadanie tyle lat A8, to już syndrom sztokholmski ;)
_________________
Four rings to rule them all
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.