Autor |
Wiadomość |
soldier
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 27 Mar 2016 Posty: 52 Skąd: Dziwnów
|
Wysłany: 2016-04-14, 09:52
|
|
|
A powiedzcie czy ten valvoline to zly pomysl? Auto ma przebieg 250 tys |
|
|
|
|
|
|
|
dracus6662
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3 QUATTRO TIPTRONIC
Pomógł: 8 razy Dołączył: 28 Cze 2014 Posty: 1802 Skąd: VENLO/WROCŁAW
|
Wysłany: 2016-04-14, 10:09
|
|
|
I nic sie raczej nie pomyliles Drago miedzy max a min 1L
Ale Soldierowi z polowy do min zeszlo czyli zalozylem ze pollitra [bez skojarzen ]
co do oleum to tak jezeliopcja budzet to ok to tak porownac w tej kategorii to dobry wybór jezeli chcesz syntetyk to to nie jest
moje ma 260000 cz 270000 i zalewam pelen syntetyk a zuzycie jak wczesniej pisalem jak dla mnie znikome bo 0.7l miedzy wymiana... ale jeszcze moze ogarne wycieki nie kontrolowane |
_________________ Tiptronik wymiana oleju Audi
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z-symphony-ii-na-navigation-plus-problem-z-kierownica-t88801.htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL] |
|
|
|
|
|
|
|
soldier
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 27 Mar 2016 Posty: 52 Skąd: Dziwnów
|
Wysłany: 2016-04-14, 10:33
|
|
|
Czyli ściemę walą piszac ba opakowaniu " olej w pełni syntetyczny" ? |
|
|
|
|
dracus6662
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3 QUATTRO TIPTRONIC
Pomógł: 8 razy Dołączył: 28 Cze 2014 Posty: 1802 Skąd: VENLO/WROCŁAW
|
Wysłany: 2016-04-14, 10:44
|
|
|
oj bylo tego klepane juz ..
juz sam txt oslabia ... :
olej specjalnie stworzony do silnikow z wiekszym przebiegiem...
technologia syntetyczna czy tez eco syntetyk jak to by wytlumaczyc...
to tak jak seat exeo i audi a4
podobne no ale nie takie same..
sa to oleje ktore maja bardzo przystepna charakterystykę ale nie utrzymują jej dluzej niz 3 tysie
ale przy twoim spozytkowaniu oleju obecnie ... nie bedzie mialo tak wielkiego znaczenia bo co 1000 dolejesz okolo 0,5 l taki jakby energetyk dla silnika
nie wala sciemy prawde pisza tylko co wazne małymi literkami ..
ekologia , normy , ceny hydrocracki sa tansze w produkcji .. i powiedzmy ze latwiej degradowalne , sklad spalin tez niby mniej szkodliwy
Przepraszam jezeli zniszczyłem twój sen o prawdziwym syntetyku w przedziale 60-120pln
nie jestes pierwszy ...
ale wybór calkiem wporzadku bo popolów jest mniej niż w motulu co przeklada sie na mniejsza ilosć nagaru
sobie bym ani jednego ani drugiego nie zalal ale co do kosztów oleju to sie nie liczę bo to dla mnie jak zmiana klockow ... trzeba i tyle i jezeli mozna zapewnic najwyzsza ochrone ...
o ile portfel pozwala...
Ps podobne sciemy wala na castolach czy shelach mobilach.. czy Liqui Moly również...
kazde z tych marek dysponuja syntetykami pseudosyntetykami czy tez mineralami
kwestia czego szukasz ... ile popiołów i skaldników aktywnych myjacych oraz odpornosc na temperature , kiedy film ci splynie i jak długo zimny gesty olej bedzie docierał do góry silnika przy rozruchu do tego 0 w czy 5 w czy 10 w tez ma znaczenie
i na konniec z czego pochodzi olej ... co jest jego bazą albo inaczej ilej tej bazy jest w tym powiedzmy pelnym syntetyku
wszystkie koncerny olejowe pragna jak najlepiej reklamowac swoje produkty wiadomo
|
_________________ Tiptronik wymiana oleju Audi
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z-symphony-ii-na-navigation-plus-problem-z-kierownica-t88801.htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL] |
|
|
|
|
|
|
|
Adrianplock
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TipTronic
Zasilanie: PB
Imię: Adrian
Jeżdzę: D3
Pomógł: 3 razy Wiek: 37 Dołączył: 30 Gru 2015 Posty: 178 Skąd: Płock
|
Wysłany: 2016-04-14, 22:25
|
|
|
ja to dalej nie wiem czy płukanke Robic w sumie już 3 wymiana Oleju jest u mnie miałem
zalanego podobno Valvoline 0w30 potem LM 5w30 a teraz zastanawiam sie nad 5w40 Motul x clean , pobór oleju to jakies poł litra na tysiac km nic wiecej a jeźdze z trybem hmmm power:D
a troche grają mi nastawniki moze uda sie je uciszyc |
_________________ TYLKO V8
|
|
|
|
|
zangetsu22
Użytkownik
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 33 Dołączył: 26 Kwi 2016 Posty: 5 Skąd: Ożary
|
Wysłany: 2016-09-08, 20:10
|
|
|
Chłopaki właśnie przymierzam się do zmiany oleju z Mobil 1 Total Semisyntetic 10W40 (lanego przez poprzedniego właściciela). Planuję w tej chwili zrobić płukankę jeszcze na tym oleju, zalać Motula 5w40 przejechać na nim 2 tys. km a następnie wymienić już na Liqui Moli 5w40 Powiedzcie mi czy taki zabieg będzie okej i czy dobrze zrozumiałem lekturkę?
Zdecydowałem się w tej chwili na zakup:
Zamawiam w Aparts.pl
-Filtr oleju KNECHT OX 122D (2x 39,24 PLN)
-Filtr paliwa FILTRON PP827 (42,72 PLN)
-Filtr powietrza FILTRON AP004/2 (38,55 PLN)
-Pierścień uszczelniający, korek spustowy oleju ELRING 812.773 (1,37 PLN)
-Korek spustowy oleju, miska olejowa FA1 257.805.001 (3,97 PLN)
-Uszczelka, podkładka, miska olejowa ELRING 632.510 (76,44 PLN)
Łącznie do zapłaty: 246,06 PLN (razem z przesyłką)
Zamawiam w kolegaberlin.pl
-Olej MOTUL 8100 X-CLEAN C3 5W40 5l. (2x 129,90 PLN)
-LIQUI MOLY KÜHLER DICHTER 150ML - Uszczelnienie chłodnicy (przepłukanie układu chłodzenia) (17,90 PLN)
Łącznie do zapłaty: 316,20 PLN (razem z przesyłką)
Również chciałbym wiedzieć czy dobrałem odpowiednich firm części i proszę o podpowiedź zanim złożę zamówienie |
|
|
|
|
|
|
|
Ukaniu
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy Dołączył: 07 Kwi 2016 Posty: 555 Skąd: Grodzisk/Żyrardów
|
Wysłany: 2016-09-08, 23:37
|
|
|
Ja tam płukankę robię tylko przed remontem.
Filtry jakie kupisz takie będą dobre. Są jednak miłośnicy tylko niemieckich marek.
Moli oleje są ok, ja jednak przyklejony jestem do olejów z bazą PAO a dziś jeden z tańszych tej jakości to Ravenol 5W40 VMO. |
_________________ Kot też jest Quattro |
|
|
|
|
zangetsu22
Użytkownik
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 33 Dołączył: 26 Kwi 2016 Posty: 5 Skąd: Ożary
|
Wysłany: 2016-09-09, 08:41
|
|
|
Dzięki Ale dobrze zrozumiałem żeby płukanke wlać jeszcze do starego oleju co na nim jeżdżę, zlać i wlać ten motul a po 2 tysiach sobie zmienić już na LM? |
|
|
|
|
|
|
|
Ukaniu
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy Dołączył: 07 Kwi 2016 Posty: 555 Skąd: Grodzisk/Żyrardów
|
Wysłany: 2016-09-09, 09:38
|
|
|
A po co chesz go płukać?
To moim zdaniem zbędne, a jeśli już to wcześniej zerknął bym pod dekle i na dno miski. |
_________________ Kot też jest Quattro |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2016-10-02, 11:51
|
|
|
Apropos cyklicznej wymiany oleju i tego co lejecie do swoich silników...
Tu przykład tego co dzieje się w silniku jak nalejemy jakiś olej "słonecznikowy" a wymiany oleju będziemy robić w cyklach "very-very-long-long-life"
Zdjęcia są mojego autorstwa - nie pochodzą z internetu - a silnik to 4.2V8 BFM z jednego z klubowych A8D3.
.
.
.
.
.
A tak wyglądało jedno S4B6... które robiłem jakiś czas temu.
Głowice nie były czyszczone - tak wyglądają zaraz po zdjęciu dekli.
Przebieg auta - ponad 245kkm.
Różnice widać gołym okiem i chyba nie wymaga to komentarza
. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
Motostacja
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Motostacja
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy Wiek: 32 Dołączył: 29 Lip 2012 Posty: 1048 Skąd: Motostacja
|
Wysłany: 2016-10-02, 11:56
|
|
|
FOSS, i jak żyć w takim wypadku? też widziałem cos takiego, d3 prosto z niemiec latała na LL castrol, aż strach to czyścić jak pozatyka kanaliki olejowe to dopiero będzie problem. |
_________________ Części samochodowe online - Motostacja |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-10-02, 12:21
|
|
|
bardzo dobrze FOSS że dajesz takie foty bo juz mnie nieraz wqrwiaja ci najmadrzejsi co uwazaja że i castrol i LL jest ok bo przecie producent tak każę! Do teog klepia co rusz te same tematy jaki olej jako olej..... |
|
|
|
|
|
|
|
zegar
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Grześ
Jeżdzę: D3
Pomógł: 2 razy Dołączył: 25 Lip 2015 Posty: 71 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2016-10-02, 16:36
|
|
|
Ile osobów tyle opini.
Obecnie jezdze na castrolu 0w30 bo taki w aso leją, ale z tego co juz wiem, srednio sie nadaje.
Więc co wlać?? |
_________________ Historia pojazdu po VIN - PW
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-10-02, 16:39
|
|
|
Nie castrola i nie mobila reszte polecanych marek masz w tematach. ASO to w wiekszości niepoważni ludzie oferuja to co dla silnika najgorsze by zarabiać na serwisach |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2016-10-02, 16:40
|
|
|
Mam pod domem dystrybutora castrol. Znaczy bylego. Bo teraz castrol ograniczyl swoja dystrybucje do kilku miejsc w calej polsce. Twierdzi, ze te oleje jest mega ciezko kupic w oryginale a przez neta praktycznie wcale. Twierdzi ze olej dobrze ale LL nigdy w zyciu i taki pomysl jest porazka. Ale ja i tak zalalem LM |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
|