Autor |
Wiadomość |
zegar
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Grześ
Jeżdzę: D3
Pomógł: 2 razy Dołączył: 25 Lip 2015 Posty: 71 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2016-10-02, 16:41
|
|
|
Dzięki Apophis!
A powiedz jeszcze proszę jaki? 0w30? 5w40? musi spełniać jakieś wymagania co do norm? bo tych LM jest sporo i rozpiętość cenowa też spora (patrze na allegro) |
_________________ Historia pojazdu po VIN - PW
|
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-10-02, 16:42
|
|
|
I dobrze gada Karolu takie samo info i ja dostałem od tutejszych olejarzy. |
|
|
|
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2016-10-02, 17:15
|
|
|
FOSS napisał/a: | Apropos cyklicznej wymiany oleju i tego co lejecie do swoich silników.. |
Dzięki FOSS, to na pewno jest przekonywujące, bardzo dobry materiał. Ale proszę jeszcze o następujące info - jeśli już trafi pacjent z takimi nagarami, jak na tych przykładowych zdjęciach - to czy jest jakaś szansa to usunąć bez rozbierania silnika? Czy są jakieś płyny, płukanki itp. do czyszczenia z osadów? Ostatnie zdjęcia silnika wyglądają jakby na wodzie jeździł - brak jakichkolwiek przebarwień. Czy może wiesz, co właściciel zalewał do silnika (jaki olej)? |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2016-10-02, 17:30
|
|
|
drago_o napisał/a: | Niby plukanki powinny usuwac nagar. Tak maja napisane na opakowaniu. Mialem taka LM i olej po zlaniu wygladal tragicznie a przejechane 10k km. Wiec costam to chyba usuwa |
Sama płukanka przecież rozrzedza olej i zmienia jego właściwości, a zapewne też usuwa jakieś osady z wnętrza, więc wypływający olej może wyglądać dość dziwnie. Aczkolwiek ja wylewając ze swego BFM LM 0W-40 (117 kkm) zauważałem, że olej był jedynie nieco rzadszy (leję 2 opakowania płukanki - nie mam jakiejś ulubionej, stosuję LM, K2, Millers albo Amsoil).
Natomiast przy stosowaniu płukanki do silnika niemal zawsze jest zalecenie, aby popracował przez pewien czas, ale tylko na wolnych obrotach - więc po prostu ma rozpuszczać pewne osady. Nie wiem czy dobrze myślę, ale jeśli stosować dobry olej (syntetyczny, mam np. dobre zdanie o LM 0W-40), to nawet ten olej pracując w silniku, do którego wcześniej zalewano jakiś "słonecznikowy" powinien pewne osady rozpuścić i oczyścić - oczywiście, potrwa to trochę. |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2016-10-02, 17:36
|
|
|
Ja rowniez dwa opakowania bo to 11.5l olenu u mnie wlasnie z tym chodzeniem na wolnych to nie wiem. Jedni mowia(tak lisze na opakowaniu) aby postal na jalowych obrotach. Inni mowia ze trzeba sie przenechac z 5-10km nie przekraczajac 2k obrotow. Ale musi troche pochodzic. Moj olej wygladal na rozrzedzony tak ale mega czarny |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2016-10-02, 17:53
|
|
|
drago_o napisał/a: | Ja rowniez dwa opakowania bo to 11.5l olenu u mnie wlasnie z tym chodzeniem na wolnych to nie wiem. Jedni mowia(tak lisze na opakowaniu) aby postal na jalowych obrotach. Inni mowia ze trzeba sie przenechac z 5-10km nie przekraczajac 2k obrotow. Ale musi troche pochodzic. Moj olej wygladal na rozrzedzony tak ale mega czarny |
Ok, ale Ty masz silnik wysokoprężny a u mnie benzynowy, więc warunki spalania jednak nieco odmienne (popioły, sadza i podobne sprawy). Ja rocznie robię około 6-9 tys. km, więc olej silnikowy to nawet nie jest dobry "przepał", a często bywa, że jest ciemnobrązowy ale i dość klarowny. Tak wyglądał olej po przebiegu 115 tys. km (http://www.fotosik.pl/zdjecie/1a57bc8a9f286f70), a tak wygląda osłona w silniku (http://www.fotosik.pl/zdjecie/780dbfd734a875e9) i ciekaw jestem, jak można tę resztę (wnętrze silnika) wyczyścić. Wolałbym, aby to zrobić nieco szybciej, niż przez 10 lat samymi wymianami oleju. |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-10-02, 18:10
|
|
|
masz racje pebo że zalanie wysokojakościowego oleju który juz ma frakcje czyszczace daje efekty ale stopniowe. przerabiałem to na ABZ tam LM sporo wypłukało syfu przez normalna exploatacje. |
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2016-10-02, 18:20
|
|
|
Apophis napisał/a: | masz racje pebo że zalanie wysokojakościowego oleju który juz ma frakcje czyszczace daje efekty ale stopniowe. przerabiałem to na ABZ tam LM sporo wypłukało syfu przez normalna exploatacje. |
Za mało silników przeszło przez moje ręce aby mieć w tym jakieś doświadczenie, ale gdyby silnik choć trochę wyglądał jak to S4B6 o kórym pisał FOSS... byłoby super. Ja jestem z tych co lubią czyste silniki z zewnątrz jak i wewnątrz, a teraz jeszcze doszła czystość w błędach sterownika. Ot, takie zboczenie ;-) |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2016-10-02, 18:29
|
|
|
pebo napisał/a: | Ot, takie zboczenie ;-) | To akurat chyba raczej większości z nas dolega |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-10-02, 18:40
|
|
|
To się zwie syndromem prestona |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2016-10-02, 19:43
|
|
|
pebo napisał/a: | Dzięki FOSS, to na pewno jest przekonywujące, bardzo dobry materiał. Ale proszę jeszcze o następujące info - jeśli już trafi pacjent z takimi nagarami, jak na tych przykładowych zdjęciach - to czy jest jakaś szansa to usunąć bez rozbierania silnika? Czy są jakieś płyny, płukanki itp. do czyszczenia z osadów? |
Bez rozbierania silnika chyba ciężko wszystko usunąć ale coś można zrobić.
Poniżej ten sam silnik i te same głowice - po lewej zaraz po zdjęciu dekli a po prawej złożone już na gotowo.
.
.
Niestety jeszcze nie odpalany ale to już wkrótce i mam nadzieję, że się nie rozleci
pebo napisał/a: | Ostatnie zdjęcia silnika wyglądają jakby na wodzie jeździł - brak jakichkolwiek przebarwień. Czy może wiesz, co właściciel zalewał do silnika (jaki olej)? |
Sam byłem w szoku. Tym bardziej, że obiegowa opinia o tym silniku kompletnie przeczy tej czystości. Nie pamiętam jak to z nim było dokładnie ale z tego co sobie przypominam to silnik jeździ na jakimś dobrym oleju w stylu LM czy Valvoline i wymiany oleju ma robione co jakieś 8-9kkm. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2016-10-02, 20:14
|
|
|
FOSS, czym doczyściłeś tak górę? |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
Ukaniu
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy Dołączył: 07 Kwi 2016 Posty: 555 Skąd: Grodzisk/Żyrardów
|
Wysłany: 2016-10-02, 20:51
|
|
|
Z własnego doświadczenia wiem, że magnatec szybciej czynił silnik brązowo żółtym niż najtańszy minerał. Może to miało związek z tymi dodatkami zwanymi magnatec?
Ciekawe czy z taką kliniczną czystością idą dobre własności smarujące. To jednak tylko po analizie oleju można potwierdzić.
Czy w tym zabrudzonym silniku zużycie wałków mówiło coś więcej?
Ja tam głowice myję Dimerem. |
_________________ Kot też jest Quattro |
|
|
|
|
|