Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 02 4.2MPI ] Jaki olej silnikowy? Tylko Motul ?  
Autor Wiadomość
MączeK 
Użytkownik


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: AUT
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kamil
Jeżdzę: D3
Dołączył: 15 Paź 2014
Posty: 38
Skąd: WAWA
Wysłany: 2015-02-08, 19:43   

Jezeli chodz o Motula to niestety tylko pewny w PL jest drogi i bardzo dobry 300V osobiscie polecam Milersa
 
 
tommy47 
Użytkownik


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: rafal
Jeżdzę: d3
Wiek: 40
Dołączył: 21 Sie 2014
Posty: 16
Skąd: słupsk
Wysłany: 2015-04-11, 07:41   

Panowie zapytam i ja .
Czas na wymiane oleju po przejechanych 12tys. Lany byl Mobil Peak Life 5w50 . Ubytki byly , musialem dolewac olej. Teraz po przeczytaniu opini na forum chce zainwestowac w Motula lub w Liqi Moly . Podajcie prosze nazwy jakie polecacie do D3 4.2 z LPG. Dziekuje z gory. pzdr!
_________________
CARPE DIEM
 
 
Bartekd3 
Użytkownik


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: TIPtronic
Zasilanie: PB
Imię: Barlomiej
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 37
Dołączył: 02 Mar 2014
Posty: 44
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2015-04-12, 07:50   

Panowie prosze o pomoc . wymiana oleju przy przebiegu 390 tys ?
4.2 MPI 334km dodatkowo przy zimnych slychac chrubotanie - prosze o pomoc co moglo by pomoc
_________________
http://myjniarecznagliwice.pl
http://myjniagliwice.pl
 
 
dracus6662 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3 QUATTRO TIPTRONIC
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 28 Cze 2014
Posty: 1802
Skąd: VENLO/WROCŁAW
Wysłany: 2015-04-17, 16:07   

ju8z było opisane że rozrzad napina się po kawałku czyli jak zimne auto to po chwili sie łancuch naciaga, jezeli masz krótsza przerwę miedzy uruchamianiem silnika nie powinien ten objaw występować

jezeli masz bagno w silniku to będzie hałasować napinacz

olej polecam tylko i wyłacznie syntetyczny ze względu na jego charakterystykę właściwości ....

jezeli masz pełen syntetyk i na okresie dłuzszym niz 15-30 sek chrobocze na zimnym to zaczynaj sie temu blizej przygledac zaczynajac o zmiany oleju na rzadszy nie gestszy bo kanaliki są naprawdę niewielkie i gęste blotko zanim się rozgrzeje i dotrze do górnej partii silnika to chwilę potrwa

jezeli na cieplym silniku taki objaw to sprawdz najpierw stan oleju moze niski ... ja zawsze mam max

moze olej juz do wymiany sie klania

moze pompa siada .. i cisnienia nie daje

moze juz poprostu napinacze mówią papa albo conajmniej slizgi

wtedy swzykuje się grubsza robota...
_________________
Tiptronik wymiana oleju Audi :)
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z-symphony-ii-na-navigation-plus-problem-z-kierownica-t88801.htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL] :(
 
 
pebo 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy
Wiek: 49
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1442
Skąd: B.Podl.
Wysłany: 2015-04-17, 19:50   

Polecam artykuł na temat dobierania oleju do silnika - autor obala kilka mitów, które czasami także tu na forum krążą. Całe życie się uczymy.
Pozdrawiam
_________________
Bądź dobry jak chleb.
 
 
dracus6662 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3 QUATTRO TIPTRONIC
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 28 Cze 2014
Posty: 1802
Skąd: VENLO/WROCŁAW
Wysłany: 2015-04-17, 20:57   

szkoda ze duzo uwagi zwróconej na japońce ale był czas kiedy do avensisa zalecali castrol a silniki padały jak muchy i tyle...

juz castrola nie zalecali wiecej ....


dlaczego??? w a4 b6 1.8t miałem to scierwo ... wystarczyło zdjąc korek i było widać co sie działo ale ja twardo castrol i zacząłem słyszeć napinacze i czybko poszedłem po rozum do głowy i

płukanka silnika LM

następnie olej LM synth oil energy 0w40 i cichutko

i lata spokoju
w a8 cóz innego mógłbym dać jak nie LM 0W40 jest to olej z górnej półki jak dla mnie najlepszy od lat kupuje u dystrybutora lm w duisburgu i nie ma klopotu z silniczkami :D

nie zalewajcie tawotu do silników jak juz takie coś lejecie to może lepiej się zastanowić nad remontem

lejcie syntetyk tylko lepiej nie z alledrogo <kocham> bo często one maja tyle wspólnego z syntetykiem co pingwin z tygrysem :P
_________________
Tiptronik wymiana oleju Audi :)
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z-symphony-ii-na-navigation-plus-problem-z-kierownica-t88801.htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL] :(
 
 
pebo 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy
Wiek: 49
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1442
Skąd: B.Podl.
Wysłany: 2015-04-19, 10:40   

dracus6662 napisał/a:
(...) następnie olej LM synth oil energy 0w40 i cichutko
i lata spokoju
w a8 cóz innego mógłbym dać jak nie LM 0W40 jest to olej z górnej półki jak dla mnie najlepszy(...)

A czy 0W-40 nie jest zbyt rzadki? Według producenta do 4,2 benz. to VW 503.00, 504.00 dla LL i 502.00, 503.00 i 504.00 dla serwisu podstawowego, czyli w zakresie 0W-30, 5W-30, 5W-40.
_________________
Bądź dobry jak chleb.
 
 
dracus6662 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3 QUATTRO TIPTRONIC
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 28 Cze 2014
Posty: 1802
Skąd: VENLO/WROCŁAW
Wysłany: 2015-04-19, 17:33   

olej ten jest stosowany to długiej wymiany ale ja nie patrze na to i 10.000 i zlewam z silnika i wlewam nowy :D
rzadki?? to zalezy co masz na myśli...
jest właśnie rzadki po to aby błyskawicznie juz podczas rozruchu docierał wzedzie tam gdzie ma dotrzec

jest idealny nie tylko zima kiedy to 5w jest wiadomo jaki jest w porównaniu do 0w zwłaszcza kiedy nie trzyma sie auta w garazu...

zrób prosty test wstaw swój olej do zamrażarki i włóz 0w wyciągnij po godzinie i zacznij wylewać

0w ułatwia zimny rozruch 40 zabezpiecza silnik ...

wiadomo można dać 0w50 0w60 albo 10w60 moza o syntetykach rzecz jasna

ubytków oleju nie zauwazyłem żadnych a głownie na sporcie jeżdzę ...

spokojnie mozesz go lać do a8 ;)

bo nie chodzi o klajstrowanie silnika tylko o smarowanie jak chcesz to mogę wrzucić specyfikację oleju albo równie dobrze znajdziesz ja w linku do niemieckiej strony Liqui moly :D

nie trzeba sie martwić że zerwie sie film olejowy :D jest odporny na wysokie temperatury i trzyma swoje właściwości czego nie można powiedzieć o wielu innych olejach....

na ryku jest pełno eco oleji hydro cracków i temu podobnych bagien co robia spustoszenie w silniku albo inaczej wyciszają go na AMEN :/

Jak coś klepie w silniku to albo czyscimy plukanka albo syntetykiem silnik i zalewamy go syntetykiem oczywiście zlewajac po 4 tys km i wymieniajac filter

albo robimy remont

innych zasad nie uznaję <niewiem>

dodatkowo powiem tak nie widziałem w Polsce oficjalnego dystrybutora Liqui Moly a 0w40 nie jest osiagalny to jest duży - ale poprostu olej jest drogi .. na alledrogo to wiadomo butelka przypominająca ori ale co w środku <niewiem>

pozdrawiam Panowie i polecam z czystym sumieniem olej z najwyższej półki każdy Niemiec to potwierdzi ;)
_________________
Tiptronik wymiana oleju Audi :)
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z-symphony-ii-na-navigation-plus-problem-z-kierownica-t88801.htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL] :(
 
 
beyer28 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 871
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-04-20, 19:56   

Panowie co myślicie o motulu 0w40? Jężdżę na 5w40 i korci mnie żeby przejść właśnie na 0. Z tego co opisuje kolega dracus666 to miałoby sens, ze względu na szybkość rozchodzenia się oleju po całym silniku, a co za tym idzie pracą nastawników... Tylko czy Motul 0w40 jest tak samo dobry jak LM 0w40?mam dostęp do pewnego Motula, a z LM jest już gorzej.Wymieniam olej co 8tys. Czy nie kombinować i lać 5w40?jak myślicie? :)
 
 
pebo 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy
Wiek: 49
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1442
Skąd: B.Podl.
Wysłany: 2015-04-20, 20:43   

beyer28 napisał/a:
Panowie co myślicie o motulu 0w40? Jężdżę na 5w40 i korci mnie żeby przejść właśnie na 0. Z tego co opisuje kolega dracus666 to miałoby sens, ze względu na szybkość rozchodzenia się oleju po całym silniku, a co za tym idzie pracą nastawników... Tylko czy Motul 0w40 jest tak samo dobry jak LM 0w40?mam dostęp do pewnego Motula, a z LM jest już gorzej.Wymieniam olej co 8tys. Czy nie kombinować i lać 5w40?jak myślicie? :)

Wydaje mi się (jeżeli błądzę, proszę o sprostowanie), że parametr który nas interesuje to ta lepkość kinematyczna (która jest podawana dla 40 st. C i 100 st. C) w mm²/s lub cSt (centistokesach). Według definicji to inaczej tarcie wewnętrzne cieczy, opór jaki względem siebie ma dana ciecz. Wartość dla oleju czyli współczynnik lepkości (np. dla LM Top TEC 4200 5w-30 wynosi 11,8 mm²/s przy 100 st. C). Im współczynnik jest wyższy, tym zmiany lepkościowe w skrajnie różnych temperaturach są mniejsze. Dla Motula 8100 X-max 0W40 współczynnik ten wynosi 13,5 mm²/s czyli jest jednak wyższa od LN - o ile dobrze kombinuję, to Motul jest rzadszy, ale stabilniejszy, czyli mimo mniejszej gęstości trudniej będzie zerwać film olejowy pracującym elementom (np. między krzywką a popychaczem).
_________________
Bądź dobry jak chleb.
 
 
beyer28 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 871
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-04-21, 18:10   

pebo, dzięki za rozjaśnienie tematu, ale tym razem jeszcze zakupiłem 5w40, Valvoline Max Life tym razem - dużo pochlebnych opinii wyczytałem, wcześniej był motul 5w40. Mam zamiar zrobić płukankę silnika środkiem LM, mam sporo nagaru w środku, longlify i syf w postaci castrola zrobiły niestety swoje <lipa> a póki co płukanka i jeszcze rzadszy olej nie wiadomo jak by się zgrały :) Chociaż szczerze to wacham się cały czas, czy płukać silnik, bo różne opinie krążą na ten temat :/ Robił ktoś u siebie te płukanki?
 
 
dracus6662 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3 QUATTRO TIPTRONIC
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 28 Cze 2014
Posty: 1802
Skąd: VENLO/WROCŁAW
Wysłany: 2015-04-21, 20:27   

hola hola tutaj wprowadzasz w błąd nie mam mowy o TOP TEC to jest TECHNOLOGIA SYNTETYCZNA

TO TAK JAK BYŚ PORÓWNYWAŁ 15W40 DO 0 W 40....


Wskazałem na LIQUI MOLY SYNTHOIL 0W40 nie TOPTEC!!!! TO nie jest to samo

w moim podpisie jest link z karta specyfikacji i troszke inaczej sie to ma do rzeczy

:P

jeżeli chodzi o płukanke to stalowa zasada :

ilość jest podana na puszce ile na ile oleju ....

czas jaki się płucze jest nie przekraczalny oczywiście zapytacie dlaczego??
ponieważ płukanka jest agresywna i doskonale sobie radzi z osadami w oznaczonym czasie przekroczenie czasu moze doprowadzić do tego ze syf kawałki syfu zapchaja kanaliki oraz smok i filter nie musze wspominac czym to grozi....

nie gazować autem podczas plukania patrz powyzej co napisane i czym grozi..

zgasić silnik po upłynieciu czasu... i odrazu zlewać syf

oczywiście płukac na ciepłym silniku..


co najważniejsze 2 puszki powinny starczyć i jedną wlewasz poprzez korek a drugą przez bagnet

dlaczego juz wyjasniam ...

ponieważ jezeli wlejesz wszystko poprzez korek masz 90 procent pewnosci że nie wiele dotrze do dolnej częsci silnika

jezeli wlejesz przez korek i bagnet równomiernie będzie płukać sie dół i góra

robie to za każdym razem przy wymianie i w poprzednich autach również nie mam i nie mialem nigdy z tym klopotu

silnik ma byc smarowane olejem a nie tawotem :(

dobrze że castrola sie pozbywasz kiedyś był to znakomity olej powtarzam kiedyś czyli dawno temu kiedy był oryginalny i nie hydrocrackowany <tjaa>

jezeli masz dostep do LM 0w40 to nawet nie zastanawiaj sie wiem nie tani ale masz 100% że jest ori
za kazdym razem kiedy go biorę w duisburgu dystrybutor powtarza musi Pan naprawdę dbać o A8 bo to jest jeden z najlepszych olejów na rynku naprawde polecam

rozruch auta jest o niebo lzejszy i prędkośc rozprowadzenia oleju nieporównywalnie szybka

dodatkowo po płukance takiego syfu zmień filter po 2500 km na nowy

ponieważ zawsze cos tam po zlaniu ostaje się gdybym mógł doradzić cos jeszcze to zrobiłbym tak jak u siebie po kupnie..

płukanka + valvoline syntetyk na przepłukanie silnika na 4000km + po 2500 wymiana filtra zlanie wszystkiego i zalanie LIQUI MOLY 0W40 i to nie jest przerost formy nad treścia jezeli chcesz naprawdę zadbać o silnik

dodatkowo przed płukanka założyłbym nowy filter....

zatem około 8 l valvolina syntetyka +3 wklady filtra+ 8 l Liqui Moly 0w40 synthoil

i tak wyglada pożadne przejście na pożadny olej ;)

czy warto?? sam sobie odpowiedz twoje auto ;)

i nie martw sie tloki ci niespłyna panewki nie rozklekocza napinacz nie rozsypie

robie to od lat i nie mam kłopotu z silnikami polecam z doświadczenia

tu jest specyfikacja
http://www.liqui-moly.de/...%200w-40_EN.pdf

a tak wygląda http://www.liqui-moly.de/.../$file/1360.jpg

a to strona do LM 0W40 http://www.liqui-moly.de/...g=e&voiladb=web

Panowie i co teraz wypada słabiej... :P

LIQUI MOLY 0W40 SYNTHOIL ENERGY jest świetnym olejem syntetycznym trzymajacym obardzo dobre właściwości oraz parametry poprzez caly czas pomiedzy wymianami dodatkowo jest stosowany jako do silników z wydłuzonym okresem wymiany

ja osobiście stosuje wymiane co 10000 km ;)

mam nadzieje ze nieco wyjasniłem i pomogłem

pozdrawiam Panowie :P
_________________
Tiptronik wymiana oleju Audi :)
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z-symphony-ii-na-navigation-plus-problem-z-kierownica-t88801.htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL] :(
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2015-04-21, 23:29   

dracus6662, U siebie nie widziałem tego. Ile by to kosztowało z przesyłka w DE?
 
 
dracus6662 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3 QUATTRO TIPTRONIC
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 28 Cze 2014
Posty: 1802
Skąd: VENLO/WROCŁAW
Wysłany: 2015-04-22, 04:56   

Wiem że raczej jest bardzo ciężko w Pl no ale nie jesteś w De czasem .... mogę ci podać sieć dystrybutorów w niemczech podaj miejscowość to może coś dopasujemy ....

ja z Holandii jezdze do Duisburga po olej zawsze do tego samego dystrybutora LM to jest już bardzo stary sklep z bardzo dobrej renomie

nie wiem jak to z wysyłką wychodzi bo nie wiem czy wysyłają ... olej jest w bańkach 5l za około 80 e i 1l za około 20e

mogę się zapytać tylko ze mój niemiecki jest słaby :/ koresponduje również mailowo a wysyłka być może jest mozliwa po przesłaniu im kasy na konto

to jest główna strona producenta LIQUI MOLY oczywiście w Niemczech

https://www.liqui-moly.de...id/pa_home.html
wieczorem podam ci dystrybutora u którego zaopatruje sie w olej od lat...

bo musze już jechać a w duisburgu jest kilku dostawców ale ich nie znam <nienie> ja kupuję tylko u jednego
_________________
Tiptronik wymiana oleju Audi :)
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z-symphony-ii-na-navigation-plus-problem-z-kierownica-t88801.htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL] :(
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2015-04-22, 09:40   

Moje okolice to FULDA. Cena zaporowa nawet jak na niemieckie warunki ale przy nastepnej wymianie moge w ramach testu sprawdzic co tam ciekawego sie stanie z tym olejem. Na obecniej zbliżajacej sie wymianie stestuje shell hellix ultra 5w40 bo tez o nim słyszałem wiele dobrego. A cena nie jest zaporowa :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - forum anime

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.