Autor |
Wiadomość |
dracus6662
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3 QUATTRO TIPTRONIC
Pomógł: 8 razy Dołączył: 28 Cze 2014 Posty: 1802 Skąd: VENLO/WROCŁAW
|
Wysłany: 2015-04-22, 18:47
|
|
|
tu masz link do szukajki dystrybutorów LM wpisujesz kod pocztowy oraz odległosc i szukasz
https://www.liqui-moly.de...tml#contentArea
wiem cena moze nie najnizsza no ale jakosc ..... swietna uzywałem w poprzedniej audi uzywam i w tej
0w docenisz przy zimnym starcie oraz w chłodne dni mrozne poranki zreszta sam wiesz jak rozprowadza się szybko 0w po silniku a wiadomo ze te pierwsze obroty maja decydujace znaczenie dla silnika
jezeli masz tylko mozliwosc bierz i nawet nie zastanawiaj sie to pełen syntetyk 0w40 nie hydrocrack top tec itp eko wynalazek
od lat uzywany przezemnie
Dystrybutor LM
Firma: Coler Automotive GmbH & Co.
Adres: Sedanstraße 50
47053 Duisburg
Telefon: 0203/75 99 14-0
Faks: 0203/75 99 14-10
E-mail: info@coler.de
Strona WWW: www.coler.de |
_________________ Tiptronik wymiana oleju Audi
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z-symphony-ii-na-navigation-plus-problem-z-kierownica-t88801.htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL] |
|
|
|
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2015-04-22, 18:59
|
|
|
dracus6662 napisał/a: | hola hola tutaj wprowadzasz w błąd nie mam mowy o TOP TEC to jest TECHNOLOGIA SYNTETYCZNA
TO TAK JAK BYŚ PORÓWNYWAŁ 15W40 DO 0 W 40....
(...) |
Dzięki. Moje przemyślenia (a zastrzegałem, że nie jestem specjalistą i mogę się mylić) opierałem na materiałach ze strony http://liquimoly.pl/ a tam tak jak wcześniej wspominałeś, jest napisane:
oleje silnikowe:
- syntetyczne,
- technologia syntetyczna
Więc wnioskuję, że te naprawdę syntetyczne to "technologia syntetyczna", ale wymienione są tam tylko takie oleje .
Co do płukanki, to od wielu lat stosuję LM, choć zawsze wlewałem górą. Silnik ma pracować góra 15 minut (nie więcej, choć trzeba zawsze czytać, co producent zaleca). Nigdy nie było problemów z wypłukaniem czegoś itp. |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
|
|
|
dracus6662
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3 QUATTRO TIPTRONIC
Pomógł: 8 razy Dołączył: 28 Cze 2014 Posty: 1802 Skąd: VENLO/WROCŁAW
|
Wysłany: 2015-04-22, 19:51
|
|
|
technologia syntetyczna mozna zrównać z top tec oraz hydrocrack tak powierzchownie ale olej syntetyczny moze być tylko jeden i nazywa się SYNTHOIL
nie dajcie sie wciągnąć w te ich gierki słów naprawdę az glowa boli jak to kombinują aby człowieka nabrać człowieka nie bedącego w temacie
zawsze szukajcie niemieckiej strony zolejem którego poszukujecie ...
w niemczech nie ma sciemy albo technologia albo syntetyk albo minerał top tec czyli technologia olej wykonany w technologi syntetyka ma duzo skladnikow podobnie jak olej syntetyczny niestety jest to hydrokrakowany olej czyli inaczej tzw ekologiczny nie jest to obojętne dla jego właściwosci pomimo ze nie odbiega wlasciwosciami od olejów syntetycznych niestety po krótkim okresie czasu traci szybko swoje własciwosci i nie trzyma parametrów <niewiem>
LIQUI MOLY SYNTHOIL ENERGY 0W40 to jest olej W PEŁNI SYNTETYCZNY nie wykonywany w technologi syntetycznej Panowie wiem że to takie masło maślane ale to są zupełnie dwie inne sprawy <jem>
wlej polowe dawki górą i połowę poprzez bagnet wiem wiem nieche się cięzko wlać .. trzeba zonie lejek plastikowy z kuchni podprowadzić ale warto mieć cały silnik czysty wiadomo syntetyk posiada srodki myjące ale zawsze coś tam jednak ostaje się w silniku
ja podobnie jak ty uzywałem uzywam i bedę uzywał płukanki LM jak i również oleju LM <jem> |
_________________ Tiptronik wymiana oleju Audi
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z-symphony-ii-na-navigation-plus-problem-z-kierownica-t88801.htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL] |
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2015-04-22, 22:15
|
|
|
dracus6662 napisał/a: | technologia syntetyczna mozna zrównać z top tec oraz hydrocrack tak powierzchownie ale olej syntetyczny moze być tylko jeden i nazywa się SYNTHOIL |
Mądrego to i dobrze posłuchać.
dracus6662 napisał/a: | (...) niestety jest to hydrokrakowany olej czyli inaczej tzw ekologiczny nie jest to obojętne dla jego właściwosci pomimo ze nie odbiega wlasciwosciami od olejów syntetycznych niestety po krótkim okresie czasu traci szybko swoje własciwosci i nie trzyma parametrów <niewiem> |
Niestety tak, i to o wiele wcześniej, niż się nam wydaje.
dracus6662 napisał/a: | LIQUI MOLY SYNTHOIL ENERGY 0W40 to jest olej W PEŁNI SYNTETYCZNY nie wykonywany w technologi syntetycznej Panowie wiem że to takie masło maślane ale to są zupełnie dwie inne sprawy <jem> |
Przejrzałem kartę produktu - parametry bardzo przyzwoite.
dracus6662 napisał/a: | wlej polowe dawki górą i połowę poprzez bagnet wiem wiem nieche się cięzko wlać .. trzeba zonie lejek plastikowy z kuchni podprowadzić ale warto mieć cały silnik czysty wiadomo syntetyk posiada srodki myjące ale zawsze coś tam jednak ostaje się w silniku |
Warto sobie wyposażyć warsztat np. w różnego rodzaju lejki plastikowe (do nalewania wszelakich płynów), które za grosze dostaniecie na bazarku albo w biedronexach, a do oleju to polecam wiadra budowlane (takie czarne) - można na nie nawet nadepnąć i nie pęka, super sprawa.
dracus6662 napisał/a: | ja podobnie jak ty uzywałem uzywam i bedę uzywał płukanki LM jak i również oleju LM <jem> |
Dobra jest i mogę spokojnie polecić, ale ogólnie warto stosować płukanki estrowe (niestety droższe). |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
|
|
|
Bartekd3
Użytkownik
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: TIPtronic
Zasilanie: PB
Imię: Barlomiej
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 37 Dołączył: 02 Mar 2014 Posty: 44 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 2015-04-23, 20:29
|
|
|
po wymianie oleju na castrol 5w30 napinacze walka mocniej slychac rano i po 1h postoju samochodu przez jakies 2-3 sekundy.. ratowac jeszcze innym olejem i probowac czy odrazu zabierac sie za wymiane napinaczy? auto ma 390 przebiegu jezdzil na LM 5w30 LL wymiana co 30 tys... nie kiedy jak zapale rano to 2-3 sekundy glosno i jeszzcze przez kolejne parenascie sekund delikatnie slychac dopoki nie doda sie gazu.. PROSZE O POMOC |
_________________ http://myjniarecznagliwice.pl
http://myjniagliwice.pl |
|
|
|
|
dracus6662
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3 QUATTRO TIPTRONIC
Pomógł: 8 razy Dołączył: 28 Cze 2014 Posty: 1802 Skąd: VENLO/WROCŁAW
|
Wysłany: 2015-04-24, 07:07
|
|
|
oczywiscie przebieg robi również swoje jednakże gorzej już nie mogłeś wybrać nizeli castrol!!!
trzeba było nie zmieniać oleju na gorszy jednakże :
jezeli auto postoi długo to u kazdego napinacze sie odezwą na kilka sekund
bardzo ważne jest aby w tym momencie silnik był zalany jak najlepszym olejem najlepiej 0w
olej wspomniany przez ciebie jest to olej wykonany w technologii syntetycznej niestety nie jest to olej syntetyczny jezeli tak uważałeś to musze cię z tego błędu wyprowadzić
http://www.liqui-moly.de/...ocument&land=DE
wymiana co 30 to jest stanowczo za długo nie ważne co pisze producent...
wiem nie jest to najtańszy olej na rynku ale masz pewność że nie jest to podróbka
teraz po zalaniu castrola usłyszałeś róznicę
jezeli masz tylko mozliwośc zalej tym olejem
jest to sprawdzony od lat przezemnie i według mnie jak i Niemców jeden z najlepszych olejów na rynku LIQUI MOLY SYNTHOIL ENERGY 0W40 JEST TO PEŁEN SYNTETYK!!
Również przeznaczony do LL ale ja wymianę robie zawsze co 10000 i nie mam klopotu z napinaczami
przebieg mam podobny
wymiana oleju juz kolejna z rzedu na A8
jedyna opcja dla ciebie przed wiekszym wydatkiem to zmiana oleju na 0w40
zrób tak :
płukanka ale przedtem nowy wklad filtra oleju
po wyplukaniu tego ównianego castrolu zalej 0w40 i oczywiście nowy filter
jezeli to nic nieda to .... castrol naraził cie na remont <niewiem>
Ważne jeszcze kilka informacji:
po dłuższym postoju kazdej audi odezwą się napinacze ponieważ olej spływa na dół sa niby zaworki zwrotne ale one niewiele pomagają ....
przy niskich temperaturach i gorszym oleju jak najbardziej bedziesz słyszał po odpaleniu napinacz
katowaniem napinaczy i silnika jest gazowanie na simnym silniku tak samo jak gwałtowne ruszanie na zimnym
ponieważ olej jeszcze dobrze sie nie rozprowadził po silniku i metalowe cześci trą o siebie brrry az mnie przeraza ten dzwięk
inna sprawa równie ważna dla sceptyków
oleje hydro top itp powstają na tej samej bazie olejowej czyli grupy III tzn co oleje mineralne <hehe>
róznica jest miedzy nimi polegajaca na rozbijaniu łańcucha weglowego tak najprosciej ujmując i dodawaniu wielu środków uszlachetniajacych ....
ze względu właściwości dodanych tych srodków dzielimy loeje te na top tec hydro itd z górnej półki oraz te za parę złociszy lub euraczy tzw oleje marketowe ....
oleje te szybciej i to owiele tracą swoje właściwości oraz parametry nawet ta z najwyższej półki sa jedynie bogatsze w dodatki ale też sytuacja się powtarza dodatkowo takie oleje przy upalaniu , swierowaniu odcince , poprostu maga rozgrzaniu wogóle nie trzymaja po dłuższym czasie parametrów
te najtańsze juz nie powracaja do swoich właściwpości te najdroższe owszem powracają po schłodzeniu no ale jednak my oczekujemu że nasze silniki są chronione przez cały czas pracy gdy jedziemy bardzo agresywnie czy meczymy sie w korkach
ktoś powie to kupie olej 10 w40 lub 10w60 i po sprawie oczywiście jezeli masz na mysli tylko katowanie auta..
bo nie chcę być na na miejscu właściciela który zaleje takim olejem silnik podczas mrozów lub chłodnych dni...rozrucch bedzie cudowny....
już kiedys mówiłem o zrobieniu prostego experymentu
wezcie 3 oleje
0w40 5w30 lub 40 oraz 10w 40 lub 60 mowa o olejach syntetycznych o crackach nawet nie wspominam
wstawcie do zamrazarki na godzine i wylewajcie albo przelewajcie te oleje a nastepnie podzielcie się waszymi spostrzerzeniami
oleje gęstrze od 0w będą naprawde konsystecji czekolady.....
ow nadal bedzie jak woda
teraz pomyslcie który rozprowadzi się po silniku predzej???
wiem że wielu jest sceptyków i ile osób tyle zdań a prawda jest jak Upa każdy ma swoją
wracając do tematu:
wypłucz silnik płukanka LM
zalej silnik olejem LM najlepiej 0w40
i trzymaj kciuki że castrol nie wykończył ci napinaczy chociaż przebieg robi też swoje
może być równiez tak że pompa oleju po wymianie straciła swoje parametry wtedy albo filer mega zasyfiony...
prosto to sprawdzić albo smok zostaje zdjęcie misy
albo pompa klęka możesz to sprawdzić w każdym lepszym zakładzie mechanicznym i powiedza czy niemasz za niskiego ciśnienia oleju .... co wskazywałoby na :
zapchany smok lub padającą pompę
jednakże jezeli nawet po godzinie postoju skrobią napinacze to ich wymiana może być nieunikniona niestety nie wiem jak to ma sie do rozrządu czy czasem i tego nie trzeba ruszyć
ale ile na castrolu jezdzisz?
po jakim czasie zauważyłeś ten objaw?
jesteś pewien że to napinacz chrobocze?
czy po nagdrzaniu silnika objaw znika całkowicie? |
_________________ Tiptronik wymiana oleju Audi
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z-symphony-ii-na-navigation-plus-problem-z-kierownica-t88801.htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL] |
|
|
|
|
|
|
|
Bartekd3
Użytkownik
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: TIPtronic
Zasilanie: PB
Imię: Barlomiej
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 37 Dołączył: 02 Mar 2014 Posty: 44 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 2015-04-24, 08:09
|
|
|
Samochod jezdzil na LM 5w30 LL wedlug faktur wymienial go koles co 30 tys..
jak jak kupilem samochod to nie bylo wyminay oleju przez 38 tys km..
silnik na zimnym jak i na postoju 30-60 minut przez chwile zachrebocze jakies 2-3 sekundy napstepnie cichnie.. po zgaszeniu i zapaleniu jest ok.. nie kiedy nawet sie zdarzy ze zapale samochod rano i nie slychac prawie nic.. ale to jeden na 50..
wymienilem filtr i olej na castrol 5w30 jakies 200km temu.. zauwazylem ze slychac je glosniej ale chyba krocej.. wczesniej bylo slychac jakies 4-5 sekund ale delikatnie ciszej teraz jest glosno ale 2-3 sekundy..
bylem u mechanika co bedzie 15 maja robil te napinacze i powiedzial ze jest to na 100% wina napinaczy i w doatku tylko jednej glowicy lewej ( pasazer ) prawa nie oddaje zadnych dzwiekow. Pozdrawiam.
Nie wiem czy jest sens inwestowac w kolejna wymiane oleju czy nie przeczekac do 15 maja i poprostu nie wymienic napinacza - cena w ASO 2100zl szt |
_________________ http://myjniarecznagliwice.pl
http://myjniagliwice.pl |
|
|
|
|
Bartekd3
Użytkownik
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: TIPtronic
Zasilanie: PB
Imię: Barlomiej
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 37 Dołączył: 02 Mar 2014 Posty: 44 Skąd: Gliwice
|
|
|
|
|
|
|
|
dracus6662
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3 QUATTRO TIPTRONIC
Pomógł: 8 razy Dołączył: 28 Cze 2014 Posty: 1802 Skąd: VENLO/WROCŁAW
|
Wysłany: 2015-04-24, 09:23
|
|
|
nie no sory jeszcze zaspany byłem teraz doczytałem twój przebieg u mnie jest 2370 anie 3390 to mogą być juz napinacvze jezeli nie były zmieniane a podejrzewam że nie były... no eventualnie mogą być łańcuchy lub też ślizgi napinaczy jest tańsza opcja zmiany lańcuchów i slizgów no ale to juz sam decyduj przelot masz juz duży .... zmien lub zregeneruj napinacze i zmień ten okropny olej
DODANO:
o stary jezeli taki dzwięk dochodzi spod maski to tylko rozbierać auto tam slizgów niema!!!! |
_________________ Tiptronik wymiana oleju Audi
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z-symphony-ii-na-navigation-plus-problem-z-kierownica-t88801.htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL] |
|
|
|
|
Bartekd3
Użytkownik
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: TIPtronic
Zasilanie: PB
Imię: Barlomiej
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 37 Dołączył: 02 Mar 2014 Posty: 44 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 2015-04-24, 10:31
|
|
|
Dopiero profi warsztat ktory sie tym zajmuje i juz nie raz to zmienial ma termin na 14 maja
jakie sa koszty slizgow , lancucha , napinacz juz wiem ASO 2000zl szt..
napewno nie bylo nic ruszane bo auto jest do konca serwisowane i nie ma informacji o jakich kolwiek naprawach napinaczy |
_________________ http://myjniarecznagliwice.pl
http://myjniagliwice.pl |
|
|
|
|
|
|
|
Bartekd3
Użytkownik
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: TIPtronic
Zasilanie: PB
Imię: Barlomiej
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 37 Dołączył: 02 Mar 2014 Posty: 44 Skąd: Gliwice
|
|
|
|
|
dracus6662
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3 QUATTRO TIPTRONIC
Pomógł: 8 razy Dołączył: 28 Cze 2014 Posty: 1802 Skąd: VENLO/WROCŁAW
|
Wysłany: 2015-04-24, 11:33
|
|
|
nadal przeraża mnie ten dźwięk sory ale tutaj olej już nic nie pomoże castrol pieknie go dojedzie jeszcze ale zału nie ma bo i tak ewidentnie jest koniec napinacza w sumie napinaczy tylko że nie jestem pewien czy czasami nie trzeba bedzie rozrzadu ruszyć niestety |
_________________ Tiptronik wymiana oleju Audi
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z-symphony-ii-na-navigation-plus-problem-z-kierownica-t88801.htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL] |
|
|
|
|
|
|
|
Bartekd3
Użytkownik
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: TIPtronic
Zasilanie: PB
Imię: Barlomiej
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 37 Dołączył: 02 Mar 2014 Posty: 44 Skąd: Gliwice
|
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
|
|
|
|
|
|
|
dracus6662
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3 QUATTRO TIPTRONIC
Pomógł: 8 razy Dołączył: 28 Cze 2014 Posty: 1802 Skąd: VENLO/WROCŁAW
|
Wysłany: 2015-04-24, 20:33
|
|
|
też tak uważam bo to co usłyszłem to tak jakby łańcuch tarł o wszystko i miał zaraz strzelić |
_________________ Tiptronik wymiana oleju Audi
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z-symphony-ii-na-navigation-plus-problem-z-kierownica-t88801.htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL] |
|
|
|
|
|