Autor |
Wiadomość |
shakal
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: W
Jeżdzę: A8L D3
Pomógł: 4 razy Wiek: 44 Dołączył: 03 Kwi 2010 Posty: 147 Skąd: Polanica
|
Wysłany: 2013-11-04, 14:52
|
|
|
moze to wrozenie z fusow ale:
1. czy przy geometrii byl tryb podnosnika (jack mode) ?
2. za lewym przednim nadkolem od strony podszybia jest rozdzielacz powietrza - jesli masz z kim to podmien
3. przegrzewanie kompresora to dziurawy uklad - twierdzisz ze nie. sprawdz dlatego kanaly chyba 7/8 - nie pamietam teraz - gdzie pokazana jest wysokosc poszczegolnych amorow - powinna byc taka sama i stabilna.
4. jesli tylko byla ustawiana geometria, byles przy tym i patrzyles im na rece to jedyna mozliwosc to uwalenie ktoregos przewodu powietrza - chyba ze pchali lapy gdzies glebiej i pourywali jakies kostki.
5. zawieszenie samo z siebie nie moglo sie zepsuc w tak banalnej sprawie jak ustawienie geometrii - ja bym odstawil auto do mechanika ktory to robil i niech naprawi zeby bylo tak jak przed wymiana.
na zawieszeniu pneumatycznym zjadlem zeby - najpierw allroad pozniej osemki - to jest tak debilnie prosty system ze mozliwosci jest naprawde malo zeby cos spieprzyc.
daj znac czy cos z wrozb sie potwierdzi.
pozdrawiam |
|
|
|
|
|
|
|
marcindino12
Użytkownik
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: marcin
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 43 Dołączył: 11 Wrz 2013 Posty: 11 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 2013-11-04, 23:06
|
|
|
Raczej na pewno nie włączyli trybu podnośnika. Rozdzielacz wyjmowałem i chyba jest ok, ale nie mam z kim podmienić. Sprężarka się nie przegrzewa bo żadko się włącza i trzyma ciśnienie. Sterownik steruje twardością podając różny prąd na posczególnych trybach w blokach pomiarowych, na postoju w trybie comfort pokazuje 0.57mA(A) a po ruszeniu podaje 1.78mA-1.80. Na dynamic pokazuje w trakcie jazdy 1,67-70A. Niewiem czy te wartości są poprawne. Też cały czas uważam że geometria nie powinna zmienić czegoś w zawieszeniu ale niestety po ich robocie już nie ma komfortu podróżowania. Oczywiście z warsztatu uważają, że to zbieg okoliczności i próbują się wykręcić. Pozostaje już chyba jakieś mechaniczne uszkodzenie |
|
|
|
|
|
|
|
shakal
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: W
Jeżdzę: A8L D3
Pomógł: 4 razy Wiek: 44 Dołączył: 03 Kwi 2010 Posty: 147 Skąd: Polanica
|
Wysłany: 2013-11-05, 09:34
|
|
|
W allroadzie rozwalilem zawieszenie jak podnioslem auto bez trybu podnosnika. normalnie rozerwalo miech. jesli tak zrobili to obstawiam rozdzielacz jesli trzyma cisnienie w miechach a kompresor sie nie grzeje. Na logike nie ma co szukac gdzie indziej - akumulator cisnienia odpada, przewody twierdzisz cale, miechy nieuszkodzone, kompresor dziala ok. ostatni klocek to rozdzielacz moim zdaniem i tu bym szukal przyczyny. |
|
|
|
|
marcindino12
Użytkownik
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: marcin
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 43 Dołączył: 11 Wrz 2013 Posty: 11 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 2013-11-05, 22:48
|
|
|
Spróbuje jeszcze zamówić i wymienić rozdzielacz. Zastanawiam się jeszcze nad blokiem pomiarowym który reguluje twardością zawieszenia, bo na postoju amory są twarde jak kamień, a po ruszeniu minimalnie bardziej miękkie. Widać wtedy na parametrach zmianę podawanego napięcia na amory. Nie mam z kim porównać parametrów i nie wiem jakie napięcie na amory powinno być podane na trybie comfort. Może zawory regulujące twardością wewnątrz amortyzatorów się uwaliły. Muszę jeszcze zrobić adaptację kąta skrętu bo ktoś podpowiedział, że po geometrii trzeba zrobić chociaż nie wyrzuca błędu. Jeszcze nie wiem jak? korzystam z VCDSa. |
|
|
|
|
|
|
|
maten
Moje A8
Rocznik: 2015
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S8 D4
Dołączył: 07 Sie 2014 Posty: 66 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 2015-02-08, 21:15
|
|
|
jak zakończyła sie ta historia??
Pytam bo moje a8 też jest twarde ,a nie powinno być.. |
|
|
|
|
silny
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: robert
Jeżdzę: d3
Dołączył: 10 Cze 2016 Posty: 15 Skąd: wlkp
|
Wysłany: 2016-06-11, 05:04
|
|
|
odgrzewam kotleta , czy ktoś przechodził nagłe utwardzenie zawieszenia i pokonał je z sukcesem.
poniważ dopadło to mnie i moją babcie 4.2.
szczerze przyznaje - podnosiłem nie wiedząc o Jacking Mode , i nie wiem czy to nie przyczyna ale wszystko dziala jak należy , wszystkie tryby są , opuszcza i podnosi szybko i cicho.
jest jednak twardy jak na Dynamicu.
może ktoś wie co , jaki zawór reguluje twardość? |
_________________ gazuuu na podtlenku LPG |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2016-06-11, 12:02
|
|
|
Amortyzatory mają dwie funkcje niezależne. Jedna to podnoszenie i opadani za pomocą poduszek powietrznych u góry amora (widoczne). A druga to funkcja elektryczna na wtyczce gdzie w zależności od podania napięcia amortyzator wewnątrz się utwardza lub staje miększy, oczywiście poziom zawieszenia tez ma na to wpływ bo amor jest scisniety. Sprawdź te kostki, napięcia itp. Kostka ma chyba 3 piny i jeśli się nie mylę bedzie wspólny jeden biegun zasilania a dwa pozostałe będą dla blokady zawieszenia i właśnie dla zmiany twardości. |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
silny
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: robert
Jeżdzę: d3
Dołączył: 10 Cze 2016 Posty: 15 Skąd: wlkp
|
Wysłany: 2016-06-11, 18:22
|
|
|
hm , czyli od góry pionowo wchodzące kabelki, ok :-) :-) :-)
myślałem że to również jest realizowane pneumatycznie, a tu niespodzianka.
elektryke ogarne raczej , pisze raczej ponieważ jesli sterowanie będzie 12v to super ale jesli -co podejrzewam -prądem w jakiś sposób modulowanym to lipa.
wiesz może w jakich blokach odczytać wartości, ?
nie moge przejść adaptacji akumulatora i może to ma związek ze stywnością ale najpierw pomiary.
może jako pierwszy rozpracuje i opisze zasade sterowania tego ustrojstwa |
_________________ gazuuu na podtlenku LPG |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
silny
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: robert
Jeżdzę: d3
Dołączył: 10 Cze 2016 Posty: 15 Skąd: wlkp
|
Wysłany: 2017-01-09, 06:44
|
|
|
dopisze po czasie jak skończyło sie u mnie poszukiwanie.
wystarczyło włączyc tryb podnoszenia , podnieść pojazd na podnośniku i opuścić po czym wyłączyć tryb jacking mode.
nie wiem , czy tam coś sie może zablokować ale jest oki. |
_________________ gazuuu na podtlenku LPG |
|
|
|
|
|
|
|
colln
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 54 Dołączył: 20 Cze 2010 Posty: 969 Skąd: P.T.
|
Wysłany: 2017-01-18, 10:39
|
|
|
Tak przy okazji podepnę w kwestii komfortu
Wiadomo że maja na to wpływ też wszystkie gumy i tuleje zawieszenia, zakładając że są ok to mamy w samym amortyzatorze miechy które odpowiadają tylko za trzymanie powietrza czyli w głównej mierze wysokość. Następnym medium jest sam płyn wewnątrz amortyzatora który jest tam jakoś regulowany zaworkiem poprzez dopływ prądu (jak mniemam może zostać utwardzony tym zaworkiem) Tu pytanie - czy i jakie znaczenie ma upływ czasu znaczy eksploatacja na poziom komfortu?
Ma ktoś wiedzę lub doświadczenie np w sytuacji: mamy dobre sprawne amorki ale kilku letnie i wymieniamy na fabrycznie nowe lub regenerowane - czy w kwestii jazdy np dziur i wybierania nierówności odczujemy różnicę ? |
_________________ Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
|
|
|
|
|
Motostacja
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Motostacja
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy Wiek: 32 Dołączył: 29 Lip 2012 Posty: 1048 Skąd: Motostacja
|
Wysłany: 2017-01-18, 11:27
|
|
|
colln, ale że jaki płyn masz w amorku pneumatycznym ? |
_________________ Części samochodowe online - Motostacja |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2017-01-18, 11:39
|
|
|
Kolumna amortyzująca w D3 to miech powietrzny + amortyzator zwykły.
Miech odpowiada w większości za wysokość a amortyzator z regulowanym przepływem płynu/gazu w nim, za pomocą zaworu, za amortyzację i twardość.
Budowa identyczna jak zwykłą kolumna macphersona tylko sprężyna zastąpiona miechem powietrznym. |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
colln
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 54 Dołączył: 20 Cze 2010 Posty: 969 Skąd: P.T.
|
Wysłany: 2017-01-18, 13:07
|
|
|
Zastanawia mnie też jak konkretnie pracuje ten zaworek powinien mieć chyba ustawienia dla dynamic, komfort i ewentualnie jakieś pośrednie dla auto i czy jest to realizowane skokowo dla tych ustawień czy płynnie, jego zadaniem jest chyba coś na zasadzie zmiany przepływu czyli np dla dynamic puszcza mniejszy przepływ przez co amor staje się sztywniejszy a dla np komfort więcej i mamy bardziej miękko - czy dobrze rozumuję?
A co się dzieje jeśli go odłączyć? |
_________________ Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
|
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
|